ABS/ ESP- błąd (18057 - Brak komunikacji z modułem ABS)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
ABS/ ESP- błąd (18057 - Brak komunikacji z modułem ABS)
Witam. Na początek chcę powiedzieć że nie znalazłem w "wujku" google tego czego potrzebuję, bądź nie jestem pewny wyszukanych info.
Mam problem z modułem/ pompą ABS/ ESP. wywala mi błąd-
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-00 - -
Na samym początku wywaliło mi błąd ABS-u, czyli kontrolka ABS-u świeciła się wraz z wykrzyknikiem w nawiasie na FIS-ie + do tego był jeszcze sygnał dźwiękowy- trzy piknięcia.
Czasami kontrolka ESP migała, tak jakby miała zwarcie, po kilku dniach, może tyg. Przestało. Kontrolka ESP w ogóle się nie świeci (Nie jest dezaktywowana)
Pojechałem do gościa który jest elektromechanikiem aby zdiagnozował gdzie leży problem i go usunął. Nie byłem przy tym, więc nie wiem co i jak robił. Ten "gość" zdemontował mi moduł ABS-u i w jakiś sposób go sprawdził. Te cienkie piny które w większości przypadków odlutowują się z biegiem lat podobno były OK, i sterownik dostaje prąd. Strzelał on że problem leży w tych "chipach" które są zalane żywicą.
Zamówiłem używaną pompę razem ze sterownikiem. Zdemontowałem sterownik z zamówionej pompy i zamontowałem na oryginalną "moją".
Nr. sterownika starego/ "nowego"- 265 950 055. To numer który podobno jest najważniejszy.
Reszta numerów:
Nowe: ESP 012 4C
H34/ S0028
(085)
30683
489076 0 265 950 055
Stara: ESP 012 4C
H17/ S0028
(085)
30130
288164 0 265 950 055
Skasowałem błędy, ale... błąd powraca od razu. Błąd jest taki sam jak przed wymianą.
Jeśli dobrze rozumiem, błąd mówi o tym że komputer samochodu/ diagnostyczny nie może się połączyć z modułem ABS.
Teraz mam pytania.
1. Gdy zmienia się tylko i wyłącznie moduł ABS o tych samych nr. co stary, trzeba i tak programować/ "uczyć" samochód o nowym komponencie? Jednym słowem wszystko kalibrować i wtedy błąd zniknie, bo sterownik zostanie skaliborwany i zestrojony?
2. Problemem może być nie moduł ABS, lecz pompa? Jak to można sprawdzić?
3. Pompa OK, sterownik OK, bezpieczniki OK, czyli trzeba sprawdzić przewody... I tutaj zaczynają się schody. W intrenecie znalazłem kilka schematów podłączenia wtyczki do modułu ABS. Próbowałem sprawdzić czy moduł dostaje prąd. Moja kostka wygląda następująco:
( nie mogę dodać zdjęcia, spróbuję opisać jak wygląda)
Kostka ma ok. 42 piny. 3 rzędy pinów. Ostatni rząd zawiera 6 dużych pinów/ wejść na piny sterownika i 4 małe.
Schematy kostki co znalazłem w internecie nie do końca mi pomogły. Te schematy które udało mi się dorwać są do kostek mniejszych niż ok. 42 piny.
4. Przysłali mi walnięty sterownik i dlatego błąd nie znika. Jak to potwierdzić?
Mam problem z modułem/ pompą ABS/ ESP. wywala mi błąd-
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-00 - -
Na samym początku wywaliło mi błąd ABS-u, czyli kontrolka ABS-u świeciła się wraz z wykrzyknikiem w nawiasie na FIS-ie + do tego był jeszcze sygnał dźwiękowy- trzy piknięcia.
Czasami kontrolka ESP migała, tak jakby miała zwarcie, po kilku dniach, może tyg. Przestało. Kontrolka ESP w ogóle się nie świeci (Nie jest dezaktywowana)
Pojechałem do gościa który jest elektromechanikiem aby zdiagnozował gdzie leży problem i go usunął. Nie byłem przy tym, więc nie wiem co i jak robił. Ten "gość" zdemontował mi moduł ABS-u i w jakiś sposób go sprawdził. Te cienkie piny które w większości przypadków odlutowują się z biegiem lat podobno były OK, i sterownik dostaje prąd. Strzelał on że problem leży w tych "chipach" które są zalane żywicą.
Zamówiłem używaną pompę razem ze sterownikiem. Zdemontowałem sterownik z zamówionej pompy i zamontowałem na oryginalną "moją".
Nr. sterownika starego/ "nowego"- 265 950 055. To numer który podobno jest najważniejszy.
Reszta numerów:
Nowe: ESP 012 4C
H34/ S0028
(085)
30683
489076 0 265 950 055
Stara: ESP 012 4C
H17/ S0028
(085)
30130
288164 0 265 950 055
Skasowałem błędy, ale... błąd powraca od razu. Błąd jest taki sam jak przed wymianą.
Jeśli dobrze rozumiem, błąd mówi o tym że komputer samochodu/ diagnostyczny nie może się połączyć z modułem ABS.
Teraz mam pytania.
1. Gdy zmienia się tylko i wyłącznie moduł ABS o tych samych nr. co stary, trzeba i tak programować/ "uczyć" samochód o nowym komponencie? Jednym słowem wszystko kalibrować i wtedy błąd zniknie, bo sterownik zostanie skaliborwany i zestrojony?
2. Problemem może być nie moduł ABS, lecz pompa? Jak to można sprawdzić?
3. Pompa OK, sterownik OK, bezpieczniki OK, czyli trzeba sprawdzić przewody... I tutaj zaczynają się schody. W intrenecie znalazłem kilka schematów podłączenia wtyczki do modułu ABS. Próbowałem sprawdzić czy moduł dostaje prąd. Moja kostka wygląda następująco:
( nie mogę dodać zdjęcia, spróbuję opisać jak wygląda)
Kostka ma ok. 42 piny. 3 rzędy pinów. Ostatni rząd zawiera 6 dużych pinów/ wejść na piny sterownika i 4 małe.
Schematy kostki co znalazłem w internecie nie do końca mi pomogły. Te schematy które udało mi się dorwać są do kostek mniejszych niż ok. 42 piny.
4. Przysłali mi walnięty sterownik i dlatego błąd nie znika. Jak to potwierdzić?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
gdzie ten błąd się pojawia - ECU , skrzynia , licznik?
tak powinno się sprawdzić kodowanie czy jest takie jakie powinno być / było w starym sterowniku
to raczej problem ze sterownikiem elektrycznym a nie pompą
CANy we wtyce ( stąd jest błąd ) - są w pinie 24 i 40 ( pomarańczowe kabelki z paskiem czarnym i brązym )
tak powinno się sprawdzić kodowanie czy jest takie jakie powinno być / było w starym sterowniku
to raczej problem ze sterownikiem elektrycznym a nie pompą
CANy we wtyce ( stąd jest błąd ) - są w pinie 24 i 40 ( pomarańczowe kabelki z paskiem czarnym i brązym )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji,
Witam, dzięki za odpowiedź.
Używam programu VCDS- Lite. Błąd pojawia się w pozycji "silnik", lecz gdy wchodzę kontrolnie w skrzynie biegów to i tam widnieje ten sam błąd. Nie wiem co jest w module ABS'u ponieważ tym programem nie mam opcji dojścia tam. Albo to wina programu, albo wtyczki, albo jednego i drugiego.
Czy masz możliwość przesłania mi schematu wtyczki ok. 42 pinowej?
Jak sprawdzić kodowanie programem diagnostycznym jeśli nie mam łączności z modułem ABS'u w samochodzie? Czy moduł ABS'u trzeba wyjąć i podłączyć do specjalnego urządzenia aby sprawdzić kodowanie?
Witam, dzięki za odpowiedź.
Używam programu VCDS- Lite. Błąd pojawia się w pozycji "silnik", lecz gdy wchodzę kontrolnie w skrzynie biegów to i tam widnieje ten sam błąd. Nie wiem co jest w module ABS'u ponieważ tym programem nie mam opcji dojścia tam. Albo to wina programu, albo wtyczki, albo jednego i drugiego.
Czy masz możliwość przesłania mi schematu wtyczki ok. 42 pinowej?
Jak sprawdzić kodowanie programem diagnostycznym jeśli nie mam łączności z modułem ABS'u w samochodzie? Czy moduł ABS'u trzeba wyjąć i podłączyć do specjalnego urządzenia aby sprawdzić kodowanie?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji, Dzięki. Spróbuje się w tym i zobaczymy co wyjdzie. Mam jakieś dziwne odczucie że najprawdopodobniej ten "nowy" sterownik po prostu też jest rąbnięty.
[ Dodano: 2018-05-17, 23:43 ]
bendzji, Słuchaj... Nie daję sobie rady z tym problemem. Wydaje mi się że schemat nie pokrywa się z moim samochodem, lub nie wszystko rozumiem.
Czy mógłbyś mi dobrać schemat po Numerze VIN??
Nr. VIN- WAUZZZ4B43N022178
PS. Robiłem podmiankę na 2 sterowniki o takich samych nr. jak stary, rezultat taki że nadal brak jakiejkolwiek komunikacji między modułem ABS a główną centralą.
[ Dodano: 2018-05-17, 23:43 ]
bendzji, Słuchaj... Nie daję sobie rady z tym problemem. Wydaje mi się że schemat nie pokrywa się z moim samochodem, lub nie wszystko rozumiem.
Czy mógłbyś mi dobrać schemat po Numerze VIN??
Nr. VIN- WAUZZZ4B43N022178
PS. Robiłem podmiankę na 2 sterowniki o takich samych nr. jak stary, rezultat taki że nadal brak jakiejkolwiek komunikacji między modułem ABS a główną centralą.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dobrałem po VINie do Twojego auta:
https://www.dropbox.com/s/x5eyd3bocfhab ... 202003.pdf
Nie sprawdzałem czy jest to samo, ale według ELSY schemat obowiązuje od roku modelowego 2003.
https://www.dropbox.com/s/x5eyd3bocfhab ... 202003.pdf
Nie sprawdzałem czy jest to samo, ale według ELSY schemat obowiązuje od roku modelowego 2003.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji,
Witaj.
Próbuję, lecz nie wiem w jakich wiązkach ma być jakie napięcie.
Zasilające mają mieć ok. 12 Volt, i jest ich 2 sztuki (czyli: 2 (+)-y i 2 uziemienia) Znalazłem te 2/ 4 miejsca i jest napięcie.
Wiem też że napięcie w kablach od komunikacji/ wysyłania sygnałów ma być ok. 2- 5V. Zgadza się? Natomiast jak to wygląda w praktyce?
Na danym schemacie nie mam "wytłuszczone" że ten i tamten kabel mają mieć takie i takie napięcie, bądź rezystacje jeśli mówimy o samych czujnikach ABS'u.
PS.
Gdy mierzę czujniki ABS'u, to jakie mam/ powinienem otrzymać wartości i jaki jest margines błędu?
Może masz rację, wszystko możliwe. Mam nadzieję że nie będzie tak tragicznie... i uda się to zrobić
Witaj.
Próbuję, lecz nie wiem w jakich wiązkach ma być jakie napięcie.
Zasilające mają mieć ok. 12 Volt, i jest ich 2 sztuki (czyli: 2 (+)-y i 2 uziemienia) Znalazłem te 2/ 4 miejsca i jest napięcie.
Wiem też że napięcie w kablach od komunikacji/ wysyłania sygnałów ma być ok. 2- 5V. Zgadza się? Natomiast jak to wygląda w praktyce?
Na danym schemacie nie mam "wytłuszczone" że ten i tamten kabel mają mieć takie i takie napięcie, bądź rezystacje jeśli mówimy o samych czujnikach ABS'u.
PS.
Gdy mierzę czujniki ABS'u, to jakie mam/ powinienem otrzymać wartości i jaki jest margines błędu?
Może masz rację, wszystko możliwe. Mam nadzieję że nie będzie tak tragicznie... i uda się to zrobić

Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
takich rzeczy nie ma podanych niestety co i jak
zasilania są 3 - pin 2 i 6 stały plus , pin 23 plus po zapłonie
sprawdź przejscia CAN - piny 24 i 40 do ECU pin 58 i 60
w multitroniku jest tez specyficzne podpięcie sieci CAN powertrain - sterownik skrzyni multi jest jakby podpięty przez ECU ( pin 77 i 79 ECU ) i dopiero przez niego łączy się resztą auta ( ESP , licznik i czujnik kąta skrętu )
a ten błąd jest też w zegarach? o braku sygnału z esp?
zasilania są 3 - pin 2 i 6 stały plus , pin 23 plus po zapłonie
sprawdź przejscia CAN - piny 24 i 40 do ECU pin 58 i 60
w multitroniku jest tez specyficzne podpięcie sieci CAN powertrain - sterownik skrzyni multi jest jakby podpięty przez ECU ( pin 77 i 79 ECU ) i dopiero przez niego łączy się resztą auta ( ESP , licznik i czujnik kąta skrętu )
a ten błąd jest też w zegarach? o braku sygnału z esp?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji,
Na zegarach po przekręceniu stacyjki/ odpaleniu samochodu widnieje czerwony piktogram ABS-u, w FIS-ie non stop mruga wykrzyknik w nawiasach, i za kilka sekund są 3 wyraźne piszczenia.
Co do ESP, to na samym początku gdy to się zaczęło pulsował piktogram ESP, tak jakby... łączył się i rozłączał. Gdy próbowałem ingerować w przycisk to nie dawało żadnego rezultatu. ESP migało na zegarach sporadycznie aż w końcu w ogóle nie miga, ani nie świeci nawet po aktywacji poprzez przycisk ESP. Myślałem że może tam coś się stało, ale raczej nie powinienem tracić całego sygnału z modułu ABS, czyż nie?
Na zegarach po przekręceniu stacyjki/ odpaleniu samochodu widnieje czerwony piktogram ABS-u, w FIS-ie non stop mruga wykrzyknik w nawiasach, i za kilka sekund są 3 wyraźne piszczenia.
Co do ESP, to na samym początku gdy to się zaczęło pulsował piktogram ESP, tak jakby... łączył się i rozłączał. Gdy próbowałem ingerować w przycisk to nie dawało żadnego rezultatu. ESP migało na zegarach sporadycznie aż w końcu w ogóle nie miga, ani nie świeci nawet po aktywacji poprzez przycisk ESP. Myślałem że może tam coś się stało, ale raczej nie powinienem tracić całego sygnału z modułu ABS, czyż nie?

Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
bendzji,
Gdy używałem "Car prog 2" by jakoś prześledzić co jest i gdzie jest znalazłem moduł (może) ESP który jest gdzieś, albo pod nogami pasażera z przodu, albo przed pasażerem, gdzieś za schowkiem.
PS.
Jak jest, tego nie wiem, wiem tyle że ESP jest zależne od ABS'u, więc jest też jakoś połączone.
Gdy używałem "Car prog 2" by jakoś prześledzić co jest i gdzie jest znalazłem moduł (może) ESP który jest gdzieś, albo pod nogami pasażera z przodu, albo przed pasażerem, gdzieś za schowkiem.
PS.
Jak jest, tego nie wiem, wiem tyle że ESP jest zależne od ABS'u, więc jest też jakoś połączone.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest