Siemanko forumowicze, ostatnimi czasy dość srogo walczę ze swoimi hamulcami.
Tarcze, klocki, zacisk (Bosch, świeże jakieś 4/6kkm) wymiana płynu hamulcowego, i oczywiście sprawdzenie nieszczelności, wiadomo standardowo odpowietrzenie układu łącznie z abs. I nagle się zaczęło....
Mianowicie po podłączeniu VAG'u zero błędów. Z czego przez ostatnie 2 tygodnie zaobserwowałem pewne zmiany, przed wymianą hamulec był sztywny, a mocniejsze wciśnięcie powodowało dość mocne hamowanie, to samo było po wymianie, tylko niestety do czasu.
Z biegiem hamulec zrobił się miękki, oczywiście hamuje, ale naciskając coraz mocniej pedał czuć stopnie w pedale hamulca. W ciągu tych dwóch tygodni, po nocy stania w garażu pokazał się dwa razy błąd (Układu hamulcowego) z czego za pierwszym mimo pokazaniu błędu nie stało się zupełnie nic. Podczas drugiego komunikatu usłyszałem piszczenie, i w mojej opinii blokade immobi gdyż samochód zakręcił 10 razy rozrusznikiem i nic, cofnięcie stacyjki, ponowne podejście system OK, zresztą tak jak zawsze i jak zwykle na odpalenie na strzał...
Kolega podrzucił mi pomysł że pewnie któryś Czujnik ABS dostał padaczki bądź jest do wymiany.
Jeśli chodzi o gwałtowne hamowanie, system abs działa poprawnie.
I tu przychodzę z pytaniem, miał ktoś podobny problem?
Pacjent: A6 C5 `02 1.8t, avant o kodzie: AWT.
Pozdrawiam
A6 C5 1.8T AWT - Problem z układem hamulcowym
- Doc
- Administrator
- Posty: 2747
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Adiniakos, a serwo czyli pompa hamulca?
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 maja 2019, 02:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: EPI
A znasz sposób na sprawdzenie czy to serwo jest dobre? Bo i takie przypuszczenie miałem, ale niestety nie sprawdzałem tego.Doc pisze:Adiniakos, a serwo czyli pompa hamulca?
Płyn zalałem firmy K2, ze specjalizacją dot4, nic specjalnego. Ale nie robię pomiarów hamowania 200-0, więc raczej marne szanse na zagotowanie układu. Zresztą robię trasy w cyklu miejskim, dojazd do pracy 9km, etc.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2747
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Adiniakos, serwo działa na podciśnienie, więc do sprawdzenia potrzebna jest pompka podciśnieniowa. Zasysasz nią serwo i patrzysz, czy trzyma ciśnienie.
Możesz też zgasić silnik i po jakimś czasie odłączyć rurę przy serwo. Jeśli jest ono (i zaworek zwrotny) dobre to usłyszysz syk powietrza przy wyciąganiu rury.
Możesz też zgasić silnik i po jakimś czasie odłączyć rurę przy serwo. Jeśli jest ono (i zaworek zwrotny) dobre to usłyszysz syk powietrza przy wyciąganiu rury.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.