[A6 C4] Pytanie o układ EDS i ASR
[A6 C4] Pytanie o układ EDS i ASR
Mam pytanie o to jak działa układ EDS W C4 4wd chodzi o to czy działa tylko na przednią, na tylną czy może na dwie osie. Poprosiłbym o konkret najlepiej podnieść całe auto do góry na podnośniku i jechać jak jest na dwie osie musza się kręcić 4 koła i nie może być możliwość aby zatrzymać któreś ręką (proponuje robić test przy małej prędkości).
Dlaczego pytam bo chce w swoim egzemplarzu zamontowac EDS czyli wymienić pompę hamulcową wiazkę oraz komputer a cieżko znależź od FWD i się zastanawiam na włożeniem wersji z 4WD (numer sterownika różni się ostatnim znakiem na pewno reszty nie jestem w stanie sprawdzić).
Kolejne pytanie o ASR raczej uważam to za zbyteczne (mój poprzedni samochód mercedes 4matic z centralna blokadą mechanizmu różnicowego i ASD czyli blokadą tylnego mechanizmu różnicowego) i w porównaniu z audi 90 Quattro wypada dużo lepiej bo niby blokada na tył działa jak w audi do około 40km/h ale dzięki temu i centralnej w mercedesie kręcą się przy dużym poślizgu 3 koła w audi teoretycznie też ale zaleznie od konkretnych warunków mercedes majac centralną blokade zawsze jest 50:50 a nie dynamicznie tam gdzie wiekszy poślizg) i byłem przyzwyczajony że w trudnych warunkach po prostu daję się wiecej gazu (załączanie napedu od 2% różnicy obrotowej miedzy tylną osią [3 kanałowy ABS] a którymś z przednich kół) a ASR ma to do siebie że obniża moc i nawet przy EDS na lodzie nie powinno sie wogóle krecić żadne koło bo w przybliżeniu 100% poślizg i dlatego ASR mozna wyłączyć po to aby w takiej sytuacji mozna było jechać, choć w trakcie przyspieszania gdy trafi sie w zimie np. na fragment z lodem to nagle się nie zrobi odciecie z 2tys obrotów. Pytanie do tych którzy maja jak to sie sprawdza w praktyce. Jak mocno ingeruje ASR w C4 bo TC w oplu odcina niemalzupelnie moc, tak że przy ruszaniu niemal zawsze trzeba wyłączyć. W C5 jest wszystko nowsze wiec mnie nie interesuje, tak samo jak wersje Q a blokadą jak w audi 100 gdzie można ją włączyć przyciskiem obok ręcznego.
Najlepiej gdyby ktoś opisał zachowanie C4 FWD z ASR+EDS w sytuacji długa prosta mała przyczepność gaz w podłogę i druga próba z wyłączonym ASR wtedy będzie wiadomo czy to ma sens.
Czy ktoś ma informacje techniczne do jakiej prędkości działa EDS i czy ma w ogóle takie ogranicznie?
Dlaczego pytam bo chce w swoim egzemplarzu zamontowac EDS czyli wymienić pompę hamulcową wiazkę oraz komputer a cieżko znależź od FWD i się zastanawiam na włożeniem wersji z 4WD (numer sterownika różni się ostatnim znakiem na pewno reszty nie jestem w stanie sprawdzić).
Kolejne pytanie o ASR raczej uważam to za zbyteczne (mój poprzedni samochód mercedes 4matic z centralna blokadą mechanizmu różnicowego i ASD czyli blokadą tylnego mechanizmu różnicowego) i w porównaniu z audi 90 Quattro wypada dużo lepiej bo niby blokada na tył działa jak w audi do około 40km/h ale dzięki temu i centralnej w mercedesie kręcą się przy dużym poślizgu 3 koła w audi teoretycznie też ale zaleznie od konkretnych warunków mercedes majac centralną blokade zawsze jest 50:50 a nie dynamicznie tam gdzie wiekszy poślizg) i byłem przyzwyczajony że w trudnych warunkach po prostu daję się wiecej gazu (załączanie napedu od 2% różnicy obrotowej miedzy tylną osią [3 kanałowy ABS] a którymś z przednich kół) a ASR ma to do siebie że obniża moc i nawet przy EDS na lodzie nie powinno sie wogóle krecić żadne koło bo w przybliżeniu 100% poślizg i dlatego ASR mozna wyłączyć po to aby w takiej sytuacji mozna było jechać, choć w trakcie przyspieszania gdy trafi sie w zimie np. na fragment z lodem to nagle się nie zrobi odciecie z 2tys obrotów. Pytanie do tych którzy maja jak to sie sprawdza w praktyce. Jak mocno ingeruje ASR w C4 bo TC w oplu odcina niemalzupelnie moc, tak że przy ruszaniu niemal zawsze trzeba wyłączyć. W C5 jest wszystko nowsze wiec mnie nie interesuje, tak samo jak wersje Q a blokadą jak w audi 100 gdzie można ją włączyć przyciskiem obok ręcznego.
Najlepiej gdyby ktoś opisał zachowanie C4 FWD z ASR+EDS w sytuacji długa prosta mała przyczepność gaz w podłogę i druga próba z wyłączonym ASR wtedy będzie wiadomo czy to ma sens.
Czy ktoś ma informacje techniczne do jakiej prędkości działa EDS i czy ma w ogóle takie ogranicznie?
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
ziutekr, też interesuje mnie wrzucenie eds do fwd
NA allegro jest od q zestaw
Ale pompa w q ma inny numer w zasadzie to w q nie moge znaleźć pompy z opcją eds :roll: W końcu w q tylne koła też trzeba przyhamować czasami...
W Etce eds i asr są jakby wymiennie stosowane, tzn tak to wygląda :
![Obrazek]()
Chyba, że abs+eds zwą układem regulacji poślizgu w którego skład wchodzą abs i eds
Ze znalezionych info o audi 80 (ta sama pompa abs/eds) trzeba wymienić niemal plug&play pompę abs(nie hamulcową) wiązkę, sterownik, porobić mocowanie pompy wygiąć inaczej przewody miedziane przy pompie i podłączyćssanie płynu dla pompy jakimś trójnikiem i ma hulać
Minus jest taki że wszystko działa do około 30-35kmh, nie znalazłem jak to wyłączyć żeby minimum do tych 80 działało... <smuty>
EDS przydaje się na ślikiej nawierzchni do ruszenia, w głębokim śniegu niewiele pomoże. Jeździłem mondeo z eds i znać różnicę (mam pewną nieodśnieżaną drogę koło mnie)


W Etce eds i asr są jakby wymiennie stosowane, tzn tak to wygląda :
Chyba, że abs+eds zwą układem regulacji poślizgu w którego skład wchodzą abs i eds

Ze znalezionych info o audi 80 (ta sama pompa abs/eds) trzeba wymienić niemal plug&play pompę abs(nie hamulcową) wiązkę, sterownik, porobić mocowanie pompy wygiąć inaczej przewody miedziane przy pompie i podłączyćssanie płynu dla pompy jakimś trójnikiem i ma hulać

Minus jest taki że wszystko działa do około 30-35kmh, nie znalazłem jak to wyłączyć żeby minimum do tych 80 działało... <smuty>
EDS przydaje się na ślikiej nawierzchni do ruszenia, w głębokim śniegu niewiele pomoże. Jeździłem mondeo z eds i znać różnicę (mam pewną nieodśnieżaną drogę koło mnie)
Z informacji ktore zdobylem wynika że w q działa do 80km/h.
Pompa wiazka i sterownik zakupione, niestety osoba sprzedająca "nagięła" rzeczywistość i komplet jest nie z audi a6 a audi 100 (94 rok). Pocieszeniem wydaje się tylko to, że pompa wydaje się pasować plug and play zamiast oryginalnej, ale dopiero bliżej wiosny podejmę jakieś próby montażu.
![Obrazek]()
Pompa wiazka i sterownik zakupione, niestety osoba sprzedająca "nagięła" rzeczywistość i komplet jest nie z audi a6 a audi 100 (94 rok). Pocieszeniem wydaje się tylko to, że pompa wydaje się pasować plug and play zamiast oryginalnej, ale dopiero bliżej wiosny podejmę jakieś próby montażu.