Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Tuningowanie AEB - cel 250 + KM

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 05 gru 2011, 18:15

pavliq pisze:Fajnie byłoby to zamówić w komplecie wcześniej, bo w trakcie roboty nie ma skąd tego skołować, a wysyłka trwa trochę ;)
Masz hurtownie w Pruszkowie. Jak chcesz wykopię numer do kolesia, ma każdą średnicę kwasu.

mart73301

Post autor: mart73301 » 05 gru 2011, 18:28

pavliq pisze:Ma ktoś wymiar orurowania w całości? Jakie kolanka, ile stopni, etc.
Fajnie byłoby to zamówić w komplecie wcześniej, bo w trakcie roboty nie ma skąd tego skołować, a wysyłka trwa trochę ;)
Chętnie bym się podłączył pod zamówienie kompletnego orurowania, łączników, opasek itp. pod FMIC do 1.8 T. Jeżeli ktoś z was będzie kminił taki temat realizacji kompletnego osprzętu pod FMIC to ja się piszę (o ile np. do APU będzie szło to samo co do innych wersji 1.8T)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 06 gru 2011, 14:42

mart73301 pisze:(o ile np. do APU będzie szło to samo co do innych wersji 1.8T)
To samo :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 06 gru 2011, 16:09

raggaman, a znasz kogoś kto by wykonał orurowanie pod FMIC np. taki jak ten:

http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 71802.html

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 06 gru 2011, 20:07

Znam dużo takich osób..tylko Ty pewnie chciałbyś w swoim rejonie :)
Zresztą.. przyjrzyj się jak to wygląda w oryginale, policz kolanka, policz rury..dodaj ze dwa kolanka więcej..jedź do kumpla co umie spawać i zabawa na całego <okok>

Jeśli chcesz oddać to do firmy to powiem Ci że będzie po prostu..słono :]

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 07 gru 2011, 01:10

Panowie, jak kolega z nami podzieli się jakie kolanka i jakiej długości rurki potrzeba to załatwię dla klubowiczów rurki za pół darmo z kwasiaka....

mart73301

Post autor: mart73301 » 07 gru 2011, 11:02

Maver pisze:Panowie, jak kolega z nami podzieli się jakie kolanka i jakiej długości rurki potrzeba to załatwię dla klubowiczów rurki za pół darmo z kwasiaka....
Od razu się zapisuję na te podzespoły. Dajcie tylko znać kiedy i gdzie przelać pieniądze ;)

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 07 gru 2011, 19:20

byłoby zacnie :)
disco to dla mnie wszystko :)

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 07 gru 2011, 19:41

Pisalem wczesniej jakie katy. Co do dl rurek nie sa symetryczne. Powiecmy np: 135*ma rurka, od srodka kolanka z jednej strony ma 150mm, a z drugiej 50mm. Ja to zobilem tak jak mi pasowalo, ale mozna to zrobic napewno na wiele innych sposobow, wiec nie chce niczego sugerowac i zbierac opini ze cos nie pasowalo bo powinno byc dluzsze.

Tak jak wspomnial kolega raggaman cyt:
Dlaczego ?
jakby dać łącznik sylikonowy i polecieć rurą do przepustnicy i tam drugi sylikon ? <mysli>
Przynajmniej ja tak będę kminił u siebie.


Wiec widac ze mozna to rozkminic inaczej.

Moj IC ma wlot i wylow symetrycznie,i inne wymiary niz ten:
http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 71802.html
i automatycznie beda inne wymiary rurek
Ostatnio zmieniony 07 gru 2011, 20:20 przez KOALA, łącznie zmieniany 3 razy.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 08 gru 2011, 00:00

Maver pisze:Panowie, jak kolega z nami podzieli się jakie kolanka i jakiej długości rurki potrzeba to załatwię dla klubowiczów rurki za pół darmo z kwasiaka....
Jakie średnice ? <okok>

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 08 gru 2011, 12:02

Ragga, bez znaczenia, dobry znajomy ma jedną z większych w polsce hurtowni stali itp itd więc jak ktoś poda wymiar i kąty jak to wygiąć cena będzie na pewno bardzo atrakcyjna....

mart73301

Post autor: mart73301 » 10 gru 2011, 11:50

raggaman pisze:Jeden IC od frontu.
DP - ( rura zamiast kata w dół ) - 2,5 cala
DV alu - forge , The sun
TIP - sztywny dolot zamiast harmonijki
DP - założone z firmy RM MOTORS z Olsztyna - porządna robota.
DV The SUn - solidny zawór myślę, że faktycznie nie warto przepłacać za Forge.
TIP juz się spawa dzięki uprzejmości kolegi z forum Audi A4.
FMIC - podobno na początek nie jest potrzebny, wystarczy porządnie wyczyścić ori IC.

NA 28.12 jestem umówiony na chip tuning u Rogalottiego w MR MOTORS w Warszawie. Zobaczymy jakie wartości przy chipie będzie można osiągnąć przy tych drobnych przeróbkach. Liczę na granice 200 kM i ok. 280 - 300 nM momentu. Nie wiem czy sie uda. Strojenie o oczywiście na Pb 98 :)

Ostatnio jeden kolega z A4 klubu trochę mnie załamał. Napisał mi (wręcz mnie wyśmiał :) że przy FWD nie ma sensu robić nic więcej ponad to co napisałem powyżej i mierzyć w moc rzędu 280 - 300 kM. Nie wytłumaczył dlaczego. Może ktoś z was mi powie czy tego typu mody silnika 1.8T są zarezerwowane wyłącznie dla Q i czy faktycznie nie mam sensu modzić silnika do takich mocy w samochodzie z napędem na przód ??

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 10 gru 2011, 17:26

Rubio a jeździłeś kiedyś mocną ośką czy tak sobie teorię rzucasz?

Do 350 KM ośka spokojnie daje rade, czy to FWD czy RWD tylko trzeba się naumieć tym jeździć. Tyle.

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 10 gru 2011, 21:39

Jeździłem 500 konnym quattro i 350 konną ośką.

Co do jazdy - kwestia kierowcy, przy ośce nie masz strat w napędzie. Do tego większość A6 ma ESP więc co za problem ;)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 13 gru 2011, 10:29

mart73301 pisze: DP - założone z firmy RM MOTORS z Olsztyna - porządna robota.
Nie mów, że kupiłeś na allegro za ogrom kasy <rotfl>

Rurka + kolanko = 50 zł, wyspawanie tego na ori flanszach 100 zł. :)
mart73301 pisze: FMIC - podobno na początek nie jest potrzebny, wystarczy porządnie wyczyścić ori IC.
Do samego wystarczy ten co masz.

Maver pisze:Do 350 KM ośka spokojnie daje rade, czy to FWD czy RWD tylko trzeba się naumieć tym jeździć. Tyle.
Jeździłem 310 KM A4 z 1.8T.. nie wyobrażam sobie żeby to było na jednej osi ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja