Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
jacomix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz

[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off

Post autor: jacomix » 15 lut 2012, 08:59

Witam
Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiek ;) Moze ktos na forum ma zalozone takie cudenko i moze sie podzielic jak to zamontowac , jakie miejsce jest najlepsze i najwazniejsze jakiego zaworu uzyc do tego silnika. Na allegro jest tego sporo ale czytajac na ten temat do tego typu silnikow z turbinka musi byc jakis odpowiedni zeby to wszystko chodzilo jak nalezy i pozostala tylko delektacja dzwiekiem <lol>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 lut 2012, 09:03

Ten silnik należy do grupy silników, która nie lubi tego typu rozwiązaĂą.
Powietrze wliczone przez przepływomierz jest upuszczane przed turbinę, czyli nadal pozostaje w dolocie, a BOV wypluje je na zewnątrz. Co za tym idzie?
Błędne dane do sterownika silnika, czyli będzie za bogata mieszanka - ECU będzie wiedzieć, że powietrze nadal jest w układzie.
Pogorszysz... Nie ma sensu.

Awatar użytkownika
jacomix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz

Post autor: jacomix » 15 lut 2012, 09:17

Mozliwe ze masz racje poniewaz jak patrzylem seryjne DV jest wpięte za przepływomierzem. Wiec jeśli upuści się w atmosferę powietrze już zmierzone przez przeplywke to logiczne jest że sterownik albo wywali blad (w nowszych sterownikach) albo zaleje silnik (w starszych sterownikach). Za każdym razem będzię niedobrze.
Ale czy nie jest tak gdy blow off syczy to przepustnica jest zamknięta i paliwo jest automatycznie odcinane więc nie powinno zalewać silnika ????

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 16 lut 2012, 23:01

Zakładaj alu DV + Stożek gąbkowy i będziesz też miał fajny dźwięk bez problemów ;)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 18 lut 2012, 08:48

Też trochę przerabiałem temat zaworu i jedynym rozwiązaniem są tzw zawory hybrydowe, które nie wywalają całego ciśnienia w atmosferę. Na ebay`u stoją za około 150$ i wtedy ponoć nie ma problemu z błędami przepływki.

P.S.
Kolego raggaman możesz trochę rozwinąć temat zaworu DV, montowane są chyba fabrycznie. Jak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Awatar użytkownika
jacomix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz

Post autor: jacomix » 20 lut 2012, 06:28

elmo_mc pisze:Kolego raggaman możesz trochę rozwinąć temat zaworu DV, montowane są chyba fabrycznie. Jak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
Standardowo montowany jest zawór plastikowy na allegro mozna zobaczyc jak wyglada albo w etce, natomiast przy tego typu przeróbkach warto założyc taki zawór z TT na forum jest to opisane :)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 20 lut 2012, 09:19

jacomix pisze:
natomiast przy tego typu przeróbkach warto założyc taki zawór z TT na forum jest to opisane :)
I właśnie problem w tym, że nie mogę nic znaleźć
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Awatar użytkownika
jacomix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz

Post autor: jacomix » 20 lut 2012, 12:47

elmo_mc pisze: właśnie problem w tym, że nie mogę nic znaleźć
Ehh :) -ack-28-193-km-szarpanie-vt43345.htm?view=next

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 20 lut 2012, 13:39

jacomix pisze:Standardowo montowany jest zawór plastikowy na allegro mozna zobaczyc jak wyglada albo w etce, natomiast przy tego typu przeróbkach warto założyc taki zawór z TT na forum jest to opisane
Jest sens bulić za zawór od TT który i tak jest plastikowy (?)
Ja kupiłem z http://www.proracingtechnology.com/ alu.. jak się zwali to wymiana bebechów kosztuje 30 zł .. i jazda od początku <okok>

Panowie z tej firmy też robią hybrydy...ale jaki jest sens płacić za psyczenie, które i tak się znudzi :]
elmo_mc pisze:ak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
Nic nie musisz przerabiać...zakładasz inną DV i po sprawie. Jak chcesz stożek to dolot musisz przerobić - TIP <okok>

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 20 lut 2012, 18:37

Korci mnie przerabiać dolot, ale gdzie nie czytam to wszyscy piszą, że zdycha turbo i przepływka przy stożku. A na ori dolocie i aluminiowym DV`ku będzie tak ładnie sapał:
DV TT
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 20 lut 2012, 21:47

elmo_mc pisze:Korci mnie przerabiać dolot, ale gdzie nie czytam to wszyscy piszą, że zdycha turbo i przepływka przy stożku.
TO doczytaj jakie stożki mieli.. Jak się zakłada gówno to się gówno ma <okok>
elmo_mc pisze: A na ori dolocie i aluminiowym DV`ku będzie tak ładnie sapał:


No o tym pisze... tylko ty nasz inny układ silnika.. nie wygniesz seryjnego dolotu... trza tipa po stożek .

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 21 lut 2012, 07:48

Tylko żeby rzeźbić dolot pasowałoby wywalić obudowę filtra i wtedy pojawia się problem jak i gdzie założyć przepływkę.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 21 lut 2012, 11:07

elmo_mc pisze:Tylko żeby rzeźbić dolot pasowałoby wywalić obudowę filtra i wtedy pojawia się problem jak i gdzie założyć przepływkę.
TO nie jest żaden problem.

Awatar użytkownika
jacomix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz

Post autor: jacomix » 21 lut 2012, 19:22

Panowie polecam lekturkę i można zobaczyć jak to będzie wyglądało kolega Martin to zrobił w swojej niuni : viewtopic.php?t=773 , osobiście wolałbym włożyć blow off'a ale zobaczymy zrobi się ciepełko to pomyślimy:)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 22 lut 2012, 11:21

jacomix pisze: jak to będzie wyglądało kolega Martin to zrobił w swojej niuni :[/quote]

Z lekka kichę zrobił bo stożek trzeba odseparować od reszty tak by nie zasysał gorącego powietrza. Druga kwestia to stożek.. papierowy to chyba cienki wybór..
jacomix pisze:sobiście wolałbym włożyć blow off'a ale zobaczymy zrobi się ciepełko to pomyślimy:)
Wkładaj śmiało .. radzisz sobie z diagnostyką to akurat Twoje umiejętności się przydadzą przy ogarnianiu auta na BOVie <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja