[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off
Różnice są, ale nie jakieś kolosalne:Dla poprawy sprawności silnika, i wydłużenia żywotności osprzętu układu dolotowego, a w szczególności dla przedłużenia żywotności turbosprężarki, stosuje się tzw. zawory bezpieczeĂąstwa, które są nazywane również zaworem upustowym, lub z języka angielskiego Blow Off Valve, Dump Valve, Vent Velve. Zawory upustowe, dzielą się na kilka rodzajów, a każdy z nich spełnia określone funkcje. Producenci samochodów stosują Dump Valve (DV), w 90% produkowanych samochodów stosowane są DV firmowane przez znanego producenta, firmę Bosch. Te zawory stanowią grupę zaworów bezpieczeĂąstwa.
artykuł
Re: Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off
Moge napisać tylko tyle że posiadam identyczny silnik jak kolega i zamontowany mam oryginalny blow off (plastikowy)jacomix pisze:Witam
Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiekMoze ktos na forum ma zalozone takie cudenko i moze sie podzielic jak to zamontowac , jakie miejsce jest najlepsze i najwazniejsze jakiego zaworu uzyc do tego silnika. Na allegro jest tego sporo ale czytajac na ten temat do tego typu silnikow z turbinka musi byc jakis odpowiedni zeby to wszystko chodzilo jak nalezy i pozostala tylko delektacja dzwiekiem
tylko tyle że odwrotnie i świetnie się sprawuje ok roku. po dobrym przyciśnięciu gazu juz ok 4000 tys obr słychać miły dla ucha psssss i nie jest to uciążliwe tak w niekturych kupowanych za gruba kasę blow offach.
Dodam jeszcze że nie wyrzuca żadnych błędów.
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off
jak to odwrotnie?? żadnych negatywnych skutków??buma pisze: Moge napisać tylko tyle że posiadam identyczny silnik jak kolega i zamontowany mam oryginalny blow off (plastikowy)
tylko tyle że odwrotnie i świetnie się sprawuje ok roku. po dobrym przyciśnięciu gazu juz ok 4000 tys obr słychać miły dla ucha psssss i nie jest to uciążliwe tak w niekturych kupowanych za gruba kasę blow offach.
Dodam jeszcze że nie wyrzuca żadnych błędów.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
kolego zmieniałęm dv na ten od TT o nr 06A 145 710 N, też też nie jest dobry??buma pisze: tylko Ty kolego posiadasz silnik o oznaczeniu AWT i niestety do niego sie nie nadaje ten oryginalny.
[ Dodano: 2012-08-27, 23:59 ]
Nikt nie jest w stanie odpowiedziec czy jak wspominal wczesniej buma moj zawor nadaje sie do odwrotnego montazu?? Czy tez bedzie to lipa??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D