Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 12 lip 2012, 10:21

Nie, to nie jest to samo.

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 13 lip 2012, 07:48

Dla poprawy sprawności silnika, i wydłużenia żywotności osprzętu układu dolotowego, a w szczególności dla przedłużenia żywotności turbosprężarki, stosuje się tzw. zawory bezpieczeĂąstwa, które są nazywane również zaworem upustowym, lub z języka angielskiego Blow Off Valve, Dump Valve, Vent Velve. Zawory upustowe, dzielą się na kilka rodzajów, a każdy z nich spełnia określone funkcje. Producenci samochodów stosują Dump Valve (DV), w 90% produkowanych samochodów stosowane są DV firmowane przez znanego producenta, firmę Bosch. Te zawory stanowią grupę zaworów bezpieczeĂąstwa.
Różnice są, ale nie jakieś kolosalne:
artykuł

buma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2012, 01:18
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Re: Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off

Post autor: buma » 22 lip 2012, 12:09

jacomix pisze:Witam
Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiek ;) Moze ktos na forum ma zalozone takie cudenko i moze sie podzielic jak to zamontowac , jakie miejsce jest najlepsze i najwazniejsze jakiego zaworu uzyc do tego silnika. Na allegro jest tego sporo ale czytajac na ten temat do tego typu silnikow z turbinka musi byc jakis odpowiedni zeby to wszystko chodzilo jak nalezy i pozostala tylko delektacja dzwiekiem <lol>
Moge napisać tylko tyle że posiadam identyczny silnik jak kolega i zamontowany mam oryginalny blow off (plastikowy)
tylko tyle że odwrotnie i świetnie się sprawuje ok roku. po dobrym przyciśnięciu gazu juz ok 4000 tys obr słychać miły dla ucha psssss i nie jest to uciążliwe tak w niekturych kupowanych za gruba kasę blow offach.
Dodam jeszcze że nie wyrzuca żadnych błędów.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Re: Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off

Post autor: Jigitt » 07 sie 2012, 23:06

buma pisze: Moge napisać tylko tyle że posiadam identyczny silnik jak kolega i zamontowany mam oryginalny blow off (plastikowy)
tylko tyle że odwrotnie i świetnie się sprawuje ok roku. po dobrym przyciśnięciu gazu juz ok 4000 tys obr słychać miły dla ucha psssss i nie jest to uciążliwe tak w niekturych kupowanych za gruba kasę blow offach.
Dodam jeszcze że nie wyrzuca żadnych błędów.
jak to odwrotnie?? żadnych negatywnych skutków??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

buma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2012, 01:18
Lokalizacja: skarżysko-kamienna

Post autor: buma » 08 sie 2012, 00:18

a no żadnych negatywnych!!
tylko Ty kolego posiadasz silnik o oznaczeniu AWT i niestety do niego sie nie nadaje ten oryginalny.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 08 sie 2012, 06:58

buma pisze: tylko Ty kolego posiadasz silnik o oznaczeniu AWT i niestety do niego sie nie nadaje ten oryginalny.
kolego zmieniałęm dv na ten od TT o nr 06A 145 710 N, też też nie jest dobry??

[ Dodano: 2012-08-27, 23:59 ]
Nikt nie jest w stanie odpowiedziec czy jak wspominal wczesniej buma moj zawor nadaje sie do odwrotnego montazu?? Czy tez bedzie to lipa??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja