Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 22 mar 2016, 17:17

Lepiej dopytaj tych magików o maksymalny moment i w jakim on zakresie obrotów się utrzymuje. Bo nie moc a moment obciąża skrzynie, przeguby itp.

Gość.

Post autor: Gość. » 22 mar 2016, 17:25

skrzynia 6hp26a wytrzymuje 600nm więc dłubnięte 3.0 na 300PS wypluje już więcej. jednak nie wiem jaka masz skrzynke u siebie?

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 22 mar 2016, 18:32

Primo: jak sprawdzić jaką mam skrzynię bez wchodzenia do kanału.
Duo: z tego co czytałem moment będzie oscylować w granicach 580... kolego Apophis, wiesz czy domniemywasz że moment przekroczy 600? Ci magicy wiedzą jaki moment obrotowy ustawić czy to sprawdzić można tylko na hamowni?

Gość.

Post autor: Gość. » 22 mar 2016, 19:49

W programie-dobrym powinno się dac wysterować parametry ale ja nie wiem jakich masz majstrów i co posiadają. przy 300koniach moment normalnie powinien przekroczyć 600Nm może nieznacznie ale jednak.

Jaka masz skrzynie na pewno sprawdzisz po VIN. Ale cos mi się wydaje że 6hp26 masz czyli do 600NM

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 23 mar 2016, 09:58

To moc z momentu wynika a nie odwrotnie, można mieć mocną górę obrotów i mieć 300 KM mając nieznacznie mniej niż 600 NM a można mieć 280 KM i 600 NM dostępne z dołu, ze słabą górą. Dlatego ze względu na tipa polecałbym płaski przebieg momentu czyli średni dół i mocna góra :)

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 23 mar 2016, 10:55

Może mi ktoś delikatnie pomoc chodzi o to że ja chciałbym moc u siebie podnieść na te załóżmy 280 koni i 550-560 nm ale i egr od razu wyłączyć jak to będzie z dpfem on częściej będzie się zatykał że tak powiem czy jak to wygląda moje rozumowanie jest takie skoro moc się zwiększa to paliwo i powietrze czyli spalin będzie więcej
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 23 mar 2016, 11:01

Moc potrzebna jest do prędkości a moment to przyspieszenie. ... wolałbym to drugie, czasami trzeba przycisnąć, zwłaszcza jak parę ciężarówek ustawi się w sznurku i nie zachowują odległości między sobą to trzeba łykać wszystkie na raz <nerwus> .
Jutro jadę do jednego z tych majstrow żeby ocenić wtryski ( komp i jeżeli będzie taka potrzeba to stół ), tu niestety na forum za wiele informacji nie otrzymałem na temat moich logów... może źle je robiłem i nikomu nie chciało się wczytywać w te moje wypociny <mysli> , w każdym bądź razie nie ma co zwlekać bo sobie jakiegoś bałaganu na robię. Przy okazji popytam się o te sprawy związane z programem

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 23 mar 2016, 19:30

krzysiek-lex pisze:...jeden proponował 300 KM a drugi około 280, obydwoje robią to jakimś programem który też programuje odrazu skrzynię biegów.
Jeżeli twierdzą, że robią custom soft skrzyni asb, to robią Cię w ch...
Songoaudis pisze:Może mi ktoś delikatnie pomoc chodzi o to że ja chciałbym moc u siebie podnieść na te załóżmy 280 koni i 550-560 nm ale i egr od razu wyłączyć jak to będzie z dpfem on częściej będzie się zatykał że tak powiem czy jak to wygląda moje rozumowanie jest takie skoro moc się zwiększa to paliwo i powietrze czyli spalin będzie więcej
Nic prostszego sprostać Twoim wymaganiom jeśli masz sprawne auto. Jeśli chodzi o dpf, to owszem zmieni się dawka paliwa, ale na szczęście powietrza też, więc afr nie zmieni się tak mocno. Jednak przy częstym butowaniu i korzystaniu z górnego zakresu obrotów gdzie zajdą największe zmiany jeśli chodzi o stechiometrię paliwa i powietrza dpf częściej będzie się regenerował.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 23 mar 2016, 19:40

Jeżeli twierdzą, że robią custom soft skrzyni asb, to robią Cię w chu...

Wytłumacz proszę. ....

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 23 mar 2016, 20:04

tzn ja mam takie odczucie że auto od 2 tys do 3 tys obrotów ma muła bo powyżej 3 tys to wciska w siedzenie tylko jeden od chipowania powiedział że coś tam przy dpfie zmienia drugi nie i bądź tu mądry nigdy wcześniej nie miałem diesla to jest mój pierwszy silnik diesla :p
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 23 mar 2016, 20:45

krzysiek-lex pisze:Jeżeli twierdzą, że robią custom soft skrzyni asb, to robią Cię w chu...

Wytłumacz proszę. ....
Nikt w Polsce nie modyfikuje softu ZF 6hp19. Skrzynia też nie posiada w swoim sofcie ograniczników, które należałoby ewentualnie usunąć.

[ Dodano: 2016-03-23, 20:45 ]
Songoaudis pisze:... jeden od chipowania powiedział że coś tam przy dpfie zmienia drugi nie i bądź tu mądry nigdy wcześniej nie miałem diesla to jest mój pierwszy silnik diesla :p
Zmiany przy dpfie, a raczej mapach z nim związanych oględnie mówiąc są konieczne, bo ograniczają one możliwość podniesienia momentu obrotowego. Zawsze można dpf usunąć i programowo wyłączyć. W tym sterowniku nie jest to skomplikowane.

Cichy12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Cichy12 » 09 paź 2016, 10:50

A może by dało radę po prostu wymienić tą skrzynię na jakąś mocniejszą ?

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 10 paź 2016, 08:25

Zbichu pisze:
krzysiek-lex pisze:Jeżeli twierdzą, że robią custom soft skrzyni asb, to robią Cię w chu...

Wytłumacz proszę. ....
Nikt w Polsce nie modyfikuje softu ZF 6hp19. Skrzynia też nie posiada w swoim sofcie ograniczników, które należałoby ewentualnie usunąć.

[ Dodano: 2016-03-23, 20:45 ]
Songoaudis pisze:... jeden od chipowania powiedział że coś tam przy dpfie zmienia drugi nie i bądź tu mądry nigdy wcześniej nie miałem diesla to jest mój pierwszy silnik diesla :p
Zmiany przy dpfie, a raczej mapach z nim związanych oględnie mówiąc są konieczne, bo ograniczają one możliwość podniesienia momentu obrotowego. Zawsze można dpf usunąć i programowo wyłączyć. W tym sterowniku nie jest to skomplikowane.
skrzynia ma sterownik ktory oblicza czy redukcja czy nie - jesli masz 650Nm to jadąc na 6 biegu 60km/h wciskajac pedal do konca nie zredukuje Ci na piątkę czy też czworkę co dzieje sie przy orginalnej mocy silnika ASB PS.tylko 650NM/315KM to bardzo duzo jak na skrzynie 6hp19 ZMIEJSZYLEM moment na 600NM/300KM. OBECNIE SILNIK I SKRZYNIA NOWKI (skutki szukania granicy wytrzymałości ;/)

[ Dodano: 2016-10-10, 08:25 ]
Cichy12 pisze:A może by dało radę po prostu wymienić tą skrzynię na jakąś mocniejszą ?
super by bylo ! szukaj tu : www.racingforum.pl ps. możne już ktoś włożył mocniejszą
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 10 paź 2016, 19:44

dankan pisze: jesli masz 650Nm to jadąc na 6 biegu 60km/h wciskajac pedal do konca nie zredukuje Ci na piątkę czy też czworkę co dzieje sie przy orginalnej mocy silnika ASB
Tak. Nie zredukuje do 5 czy 4. Przy pedale w dechę zredukuje do 2 i obojętnie czy ori soft czy mod. No chyba, że marny mod, a co za tym idzie moder :)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 11 paź 2016, 09:20

Zbichu pisze:
dankan pisze: jesli masz 650Nm to jadąc na 6 biegu 60km/h wciskajac pedal do konca nie zredukuje Ci na piątkę czy też czworkę co dzieje sie przy orginalnej mocy silnika ASB
Tak. Nie zredukuje do 5 czy 4. Przy pedale w dechę zredukuje do 2 i obojętnie czy ori soft czy mod. No chyba, że marny mod, a co za tym idzie moder :)
jak masz 650Nm przy 1800obr/min to nie redukuje przetestowane !
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja