Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 04 maja 2020, 07:03

mat1324 pisze:U mnie jest więcej luzu. Ta A6 na jakich była felgach?

[ Dodano: 2020-05-04, 00:29 ]
Piasta nie tłumaczy braku wibracji na gładkim asfalcie, a po drugie byłoby ciągłe bicie podczas hamowania. Wystarczyłoby delikatnie nacisnąć hamulec i już byłoby bicie tarczy.
Człowiek, który pierwszy zwrócił mi uwagę na tylne koła wpadające w rezonans to mechanik u którego wyważałem wał na samochodzie.
Nasilanie wibracji tłumaczył mi zależnością jak ułożą się wibracje poszczególnych kół.

Na intensywność tych wibracji wpływa też czas postoju samochodu, ponieważ odkształcają się opony. Dziś po prawie tygodniowym postoju na letnich R18 jechało się jak wozem drabiniastym po bruku.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 04 maja 2020, 09:53

Ja w międzyczasie wrzuciłem letnie i oczywiście temat wrócił. Doważyłem je na aucie i jest lepiej ale to dalej nie to :) Doszło do tego, że wymieniłem 3/4 auta i powoli zbieram się do sprzedaży bo dostanę służbowe.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13198
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2020, 21:00

Nikt nie powiedział, że mamy takie same drgania :p. W większości przypadków przyczyną są źle wyważone koła, słabe opony itp. U siebie mam niestety przypadek, który występuje rzadziej, bo jak wytłumaczycie nagły brak drgań po wjeździe na idealnie gładki asfalt?

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 05 maja 2020, 01:10

mat1324 pisze:Nikt nie powiedział, że mamy takie same drgania :p. W większości przypadków przyczyną są źle wyważone koła, słabe opony itp. U siebie mam niestety przypadek, który występuje rzadziej, bo jak wytłumaczycie nagły brak drgań po wjeździe na idealnie gładki asfalt?
Ja to wytłumaczę własnie tym gładkim asfaltem, na nierównym też mam różne drgania. <rotfl>
Możliwe mat1324, że jakbym wsiadł do Twojego A6 to nic by mi nie przeszkadzało :) Za bardzo zintegrowałeś się z kierownicą :p

A tak na serio to A6 C6 nie wybacza nierównościom drogi. Jest dość sztywne nawet na standardowym zawiasie. A na kołach R18 tymbardziej czuć wszystko z nawierzchni.
Mam okazje czasem jeździć Berlingo, które jak na taki wóz fajnie tłumi wyboje.
Subaru Legacy, też zupełnie inaczej "wybiera" nierówności.
Nawet służbowa Fabia chyba lepiej amortyzuje na wertepach.

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 05 maja 2020, 12:37

mat1324 pisze:U mnie jest więcej luzu. Ta A6 na jakich była felgach?

[ Dodano: 2020-05-04, 00:29 ]
Piasta nie tłumaczy braku wibracji na gładkim asfalcie, a po drugie byłoby ciągłe bicie podczas hamowania. Wystarczyłoby delikatnie nacisnąć hamulec i już byłoby bicie tarczy.
Ta a6 była na 19 felach &#128563; 255/35, na pewno większe koło bardziej to pokazuje bo jak zakładałem przed zimą 17 na nią to drgania na pewno maleją.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 507
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 05 maja 2020, 13:56

mam podobnie chociaż drgania mam obecnie przy prędkości 110 km/h później spokój wcześniej też idealnie tylko 110 więc pewnie nie wywazone koła

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 18 maja 2020, 09:44

Apropo drgań, w nowym samochodzie, znacznie droższym:

https://www.motocaina.pl/artykul/kupil- ... 43449.html

choć ASO przyznało że coś jest nie tak, wg importera mercedes Polska to cecha S63 i tak ma być :shock: bo cytuję "właściciel specjalnie jedzie tak, żeby wywołać wibracje"

czyli wychodzi na to że to wina kierowcy, bo przecież da się jeździć tak, aby nie było wibracji, hehehe

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13198
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 maja 2020, 21:36

Jak da na "D" i zacznie auto pełzać, to nie ma żadnych wibracji, a to przecież kierowca dusi gaz, więc jego wina :).

[ Dodano: 2020-05-18, 21:36 ]
Założyłem u siebie tuleje bananów od S6 i jest fajnie sztywno, ale nadal miękko. Zdemontowałem poliuretany, bo na 1BA trochę bujało na koleinach, a kierownica była bardzo sztywna jak w BMW, a nie lubię takiego układu kierowniczego. W razie czego mam na sprzedaż w dziale ogłoszeń :).

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 20 maja 2020, 09:30

Jaki numer mają tuleje bananów od S6 ?
mat1324 pisze:Jak da na "D" i zacznie auto pełzać, to nie ma żadnych wibracji, a to przecież kierowca dusi gaz, więc jego wina :).

[ Dodano: 2020-05-18, 21:36 ]
Założyłem u siebie tuleje bananów od S6 i jest fajnie sztywno, ale nadal miękko. Zdemontowałem poliuretany, bo na 1BA trochę bujało na koleinach, a kierownica była bardzo sztywna jak w BMW, a nie lubię takiego układu kierowniczego. W razie czego mam na sprzedaż w dziale ogłoszeń :).

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13198
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 maja 2020, 21:37

4F0407183F

Mają dodatkową wkładkę, która usztywnia tuleję. Jedynie w instrukcji dołączonej do tulei był błąd co do kierunku montażu w wahaczu, bo powinno to wyglądać jak poniżej, a każą odwrotnie :).

Obrazek
Obrazek

tomekd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 cze 2020, 12:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomekd » 02 cze 2020, 12:20

ELSA Audi sugeruje że maxymalna ilość cięzarków na jedno koło to 60gr, powyżej tego już będzie lipa. Wieksze nie wywazenie niz 60gram sugeruje że opoona ma za duzą wariacje siły RFV.
Ja mam a4 b7 ale historie podobne jak u was, zawieszenie bardzo podobne do A6 c6, duzo tuleji jest wspoldzielonych a6 c6 a4 b7.
Te auta są mega wrażliwe na wywazenie kół, powyżej 50Nm już będzie czuć. Podobne info znalazłem tez na zagranicznych forach .
Problemem jest mix zuzytych części samochodu oraz wywazenie kół i ich FRV.
Ja od 3 lat też walcze z tematem i mam wymienione:
- tuleje wahaczy wszystkie PRZÓD na LMO, banany najpierw tuleja gumowa - a jest taka jak u was w c6, dokładnie ta sama, teraz zalozylem hydrauliczna z a4 b6, mala roznica
- Amortyzatory przód plus ich mocowania
- 4x lozyska kol oraz ich piasty (tutaj wazne jest centrowanie kol na piastach bo z wiekiem tutaj luz sie powieksza :D mi z 57.0 mm zjadlo do 56.6)
- tylne mocowania amorkow nowe
- tuleje sanek tył nowe hydro LMO
- tuleje wszystkie ! wsystkich tylnych wahaczy! :D rozbieralem kompletnie tylne zawieszenie...

I po tych operacjach kupilem nowe opony yokohama 225/40/R18 i dalej nie do konca bylo ok ...
Pojechalem na hunter i 3 sztuki mialy po 80-100Nm FRV, zbite w dol i teraz ... poki co na prostej mozna powiedziec ze jest akceptowalnie (Aczkolwiek dwie sztuki tylne maja 55 i 60Nm - nie daje mi to jeszcze spokoju) :D

Pozostaly drgania pojawiajace sie na łukach przy 130-150km/h, są juz o wiele mniejsze ledwo wyczuwalne. Ciezko jest tez odroznic drgania od nierownosci asfaltu w A4 na zawieszeniu 1BE i 18 calowych kołach.

Zostaly mi jeszcze Przeguby wszelkich półosiek. Mam plan zeby jeszcze to po podmieniać. :)

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 02 cze 2020, 12:37

Powyższe potwierdza moją teorię. Nie bez przyczyny nagle na zimówkach Continental jak ręką odjął u mnie - a trafić na rynku opony z niskimi odchyleniami rozłożenia sił to łut szczęścia.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 02 cze 2020, 20:46

A ja potwierdzam, że koła z większą wariacją siły (gorsze opony) muszą iść na przód <okok>
W tamtym roku jeździłem na tyle i była tragedia, po przełożeniu na przód jest akceptowalnie, przy wariacji siły powyżej 100N ;)
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drgania-wibracje na nadwoziu

Post autor: mat695 » 09 cze 2020, 18:02

No i wszystko jasne, trzeba trafić opony bardzo dobrej jakości. Nie mylić dobrych z nowymi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drgania-wibracje na nadwoziu

Post autor: mat695 » 10 cze 2020, 10:44

Polecam zapoznać się z artykułem:

http://www.wimad.com.pl/wimad_pliki/art ... amacji.pdf
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce