Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie
Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie
Pomysł zaciągnąłem z za oceanu chociaż i w europie jest kilka projektów. Mi strasznie się nie pali a jestem pokroju ludzi którzy sami lubią coś tworzyć. Nie cieszą mnie rzeczy kupione ogólnie-światowo w sklepie.
Jest to chyba pierwszy projekt w Europie - wsadzenie oryginalnego kompresora z 3.0 TFSI do silnika 2.8 30V w moim przypadku AQD.
Projekt zacząłem od zbierania wszystkich potrzebnych rzeczy, nie obejdzie sią również bez elementów obrabianych cnc.
Do puki nie będę miał wszystkiego na stole silnika nie będę rozbebeszał a własciwie dolotu. Mam potrzebna częsci do pasowania poszczególnych detali.
Softa również mam już nagranego z poważnym tuningowcem od którego dostałem aprobatę i zielone światło.
Wyniki zarejestrowanej mocy są w okolicy 298PS wiec 300koników jest osiągalne.
Inne projekty wsadzenia kompresora były wyłącznie na kompresorach eaton gołych tz. bez chłodzenia intercoolerem w kompresorze.
Oryginał kompresor od 3.0 TFSI jest dlatego taki szeroki/duży gdyż są tam właśnie po bokach chłodnice wody/intercoolery - jeden na stronę na trzy gary.
Powietrze przepływające przez inter.. jest chłodzone osobnym układem wodnym aby sprawność kompresora była wyższa. Ten przypadek wymaga oczywiście dodatkowej chłodniczki wody i pompki do przetłaczania wody.
Aby życia sobie bardziej nie komplikować założona będzie pompka wody - elektryczna z merca.
Listwa paliwowa również jest inna. Ja przerobiłem listwę z FSI 2.8 która nie posiada regulatora ciśnienia paliwa. W związku z tym potrzebny jest również zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa. Prawde mówiąc - przyda się on do podniesienia ciśnienia na wtryskach - powiedzmy do 4barów co powinno zaskutkować brakiem zmiany wtrysków na większe a problem jest spory ponieważ nie ma miejsca na inne - wyższe wtryski. Te z 2.8 30v są szczególnie niskie/krótkie dlatego dobre.
Innym problemem jest brak napędu pompy wspomagania ponieważ kompresor jest tak dopasowany i ustawiony, że będzie chodził na dłuższym pasku który napędza pompe wody, alternator i właśnie wspomaganie. Teraz zamiast zawijać się na kółko wspomagania będzie na kółku napędzającym kompresor.
Do napędzania wspomagania potrzebny jest osobny pasek który będzie na osobnym kółku wału silnika i dodatkowym kółku wspomagania. Do tego naciąg paska.
Aby jednak zacząć całą przeróbkę i próbę wsadzenia kompresora potrzebne są nowe kolektory dolotowe które połączą głowice silnika w układzie ssącym z kompresorem. Ja takie rozrysowałem i zleciłem zrobienie na obrabiarkach cnc.
Gdy już mam kolektory ssące w ręku mogę zacząć prace założenia kompresora od 3.0 TFSI do swojego AQD 2.8 30v.
Daję kilka zdjęć i sukcesywnie w postępach prac będę dodawał nowe.
Przykręcone kolektory ssące na początek.
Oczywiście do projektu również należy przerobić układ WN na osobne cewki co
również wpłynie pozytywnie na pracę silnika. Do przerobienia również przepustnica
kompresora tz. bypass.
Jarek-LT
Jest to chyba pierwszy projekt w Europie - wsadzenie oryginalnego kompresora z 3.0 TFSI do silnika 2.8 30V w moim przypadku AQD.
Projekt zacząłem od zbierania wszystkich potrzebnych rzeczy, nie obejdzie sią również bez elementów obrabianych cnc.
Do puki nie będę miał wszystkiego na stole silnika nie będę rozbebeszał a własciwie dolotu. Mam potrzebna częsci do pasowania poszczególnych detali.
Softa również mam już nagranego z poważnym tuningowcem od którego dostałem aprobatę i zielone światło.
Wyniki zarejestrowanej mocy są w okolicy 298PS wiec 300koników jest osiągalne.
Inne projekty wsadzenia kompresora były wyłącznie na kompresorach eaton gołych tz. bez chłodzenia intercoolerem w kompresorze.
Oryginał kompresor od 3.0 TFSI jest dlatego taki szeroki/duży gdyż są tam właśnie po bokach chłodnice wody/intercoolery - jeden na stronę na trzy gary.
Powietrze przepływające przez inter.. jest chłodzone osobnym układem wodnym aby sprawność kompresora była wyższa. Ten przypadek wymaga oczywiście dodatkowej chłodniczki wody i pompki do przetłaczania wody.
Aby życia sobie bardziej nie komplikować założona będzie pompka wody - elektryczna z merca.
Listwa paliwowa również jest inna. Ja przerobiłem listwę z FSI 2.8 która nie posiada regulatora ciśnienia paliwa. W związku z tym potrzebny jest również zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa. Prawde mówiąc - przyda się on do podniesienia ciśnienia na wtryskach - powiedzmy do 4barów co powinno zaskutkować brakiem zmiany wtrysków na większe a problem jest spory ponieważ nie ma miejsca na inne - wyższe wtryski. Te z 2.8 30v są szczególnie niskie/krótkie dlatego dobre.
Innym problemem jest brak napędu pompy wspomagania ponieważ kompresor jest tak dopasowany i ustawiony, że będzie chodził na dłuższym pasku który napędza pompe wody, alternator i właśnie wspomaganie. Teraz zamiast zawijać się na kółko wspomagania będzie na kółku napędzającym kompresor.
Do napędzania wspomagania potrzebny jest osobny pasek który będzie na osobnym kółku wału silnika i dodatkowym kółku wspomagania. Do tego naciąg paska.
Aby jednak zacząć całą przeróbkę i próbę wsadzenia kompresora potrzebne są nowe kolektory dolotowe które połączą głowice silnika w układzie ssącym z kompresorem. Ja takie rozrysowałem i zleciłem zrobienie na obrabiarkach cnc.
Gdy już mam kolektory ssące w ręku mogę zacząć prace założenia kompresora od 3.0 TFSI do swojego AQD 2.8 30v.
Daję kilka zdjęć i sukcesywnie w postępach prac będę dodawał nowe.
Przykręcone kolektory ssące na początek.
Oczywiście do projektu również należy przerobić układ WN na osobne cewki co
również wpłynie pozytywnie na pracę silnika. Do przerobienia również przepustnica
kompresora tz. bypass.
Jarek-LT
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 15:15 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 7 razy.
Generalnie - NIC. Silnik jest zbliżony lub taki sam konstrukcją do 2.7 bit więc
wszystko powinno chodzić jak się należy. Przecież mechanicznych zmian nie ma, jest tylko dodatkowy pasek, jakaś zmiana listwy wtryskowej a wszystko od tej samej marki która to zrobiła. Chyba bardzo ważną rzeczą jest odpowietrzenie silnika aby silnik i tak cieknący już nie miał przesłanek do zapychania się odmy i wywalania uszczelek itp. Dlatego wszystko co stało na tej drodze zostanie usunięte i założony tank oil - separator wraz ze zmianą zapychających się i pękających plastykowych przewodów. żadnych zaworków czy zwężek - czysty przepływ .
wszystko powinno chodzić jak się należy. Przecież mechanicznych zmian nie ma, jest tylko dodatkowy pasek, jakaś zmiana listwy wtryskowej a wszystko od tej samej marki która to zrobiła. Chyba bardzo ważną rzeczą jest odpowietrzenie silnika aby silnik i tak cieknący już nie miał przesłanek do zapychania się odmy i wywalania uszczelek itp. Dlatego wszystko co stało na tej drodze zostanie usunięte i założony tank oil - separator wraz ze zmianą zapychających się i pękających plastykowych przewodów. żadnych zaworków czy zwężek - czysty przepływ .
Dokładnie,a do tego wytrzymałośc materiałów typu tłoki, korby, ostrzejsze wałki która np w BCY tez jest inna niz w wolnossącym ANK np. Po dużym przyroście silnik sie powinno odpowiednio doposażyć i odpręzyć. Bez tego to jest duża szansa na to że pogubi korby. Dlatego modyfikacje tuningu silnika nie kończa sie nigdy na samym doposażeniu w turbo czy kompresor.
Absolutnie pomijam te sprawy z tego względu, że choćby nikt tego nie robił więc faktów nie ma a info nie znajdziesz. Jeśli chodzi o stopień sprężania jest identyczny jak w 3.0 TFSI a kompresor to nie turbo - nie mylcie pojęć i to główna różnica.
Jak kiedyś pisałem jest to przecieranie nowych szlaków więc niewiadomych jest wiele.
Nie zrobisz - nie sprawdzisz.
Najważniejsza rzecz z mojej strony - ja startuję i jeżdżę cywilnie, nie ścigam się, nie robię sprinta do 1/4 mili itp. Gdyby wszyscy myśleli waszymi kategoriami to nigdy nic i nikt by niczego nie ulepszał. Mnie głowa nie boli gdyby tłok spłynął w co wątpię lub korbowód poszedł na spacer. Nowy silnik kosztuje bardzo niewiele i grzebać można dalej...
wedlug etki...
2,7T AJK maja ten sam wal co..
2,8 APR, AQD, AGE, ATX i zaden inny, choc ten sam numer walu 078105101AB
maja tez silniki
2,8 ACK, ALG takze musza pasowac
2.8 30v i 2.7bit ma ten sam wał oraz te same korbowody sprawdzone wg nr etki
Jarek-LT
Jak kiedyś pisałem jest to przecieranie nowych szlaków więc niewiadomych jest wiele.
Nie zrobisz - nie sprawdzisz.
Najważniejsza rzecz z mojej strony - ja startuję i jeżdżę cywilnie, nie ścigam się, nie robię sprinta do 1/4 mili itp. Gdyby wszyscy myśleli waszymi kategoriami to nigdy nic i nikt by niczego nie ulepszał. Mnie głowa nie boli gdyby tłok spłynął w co wątpię lub korbowód poszedł na spacer. Nowy silnik kosztuje bardzo niewiele i grzebać można dalej...
wedlug etki...
2,7T AJK maja ten sam wal co..
2,8 APR, AQD, AGE, ATX i zaden inny, choc ten sam numer walu 078105101AB
maja tez silniki
2,8 ACK, ALG takze musza pasowac
2.8 30v i 2.7bit ma ten sam wał oraz te same korbowody sprawdzone wg nr etki
Jarek-LT
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 11:32 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.
Bendzji - pisałem pompa zostaje na swoim miejscu. Kompresor i jego kółko jest nad kołem pompy i nie kolidują. Do napędzania pompy wspomagania będzie właśnie drugi pasek, a pasek jak gdyby od napędu pompy, alternatora i pompy wody lecz dłuższy będzie napędzał kompresor. Drugie zdjęcie gdzie widać koło kompresora a po niżej zakryte koło paskiem - koło wspomagania.
Dołożyć uszczelkę to nie problem.
Silnik dostaje dużo zimniejsze powietrze i od 1000obr/min. Nie trzeba go wkręcać
na wysokie obroty aby odczuć różnice. I to jest podstawowa różnica między turbo.
Tam gdzie turbo się zaczyna kompresor jest już w połowie, jeszcze paręset obrotów i zmiana biegu.
Po rozpędzeniu się ciśnienie w kolektorze spada.
Zresztą naprawdę - ja tym się nie przejmuję. Zbędne są odwieczne gadki - tłok spłynie, korbowód wyjdzie bokiem a i odprężyć trzeba......
Są inne problemy do rozwiązania. Kto potrzebuje mocniejszego kopa podejrzewam, że nie będzie bawił się w kompresor tylko turbo a to nieco inna para kaloszy.
Silnik dostaje dużo zimniejsze powietrze i od 1000obr/min. Nie trzeba go wkręcać
na wysokie obroty aby odczuć różnice. I to jest podstawowa różnica między turbo.
Tam gdzie turbo się zaczyna kompresor jest już w połowie, jeszcze paręset obrotów i zmiana biegu.
Po rozpędzeniu się ciśnienie w kolektorze spada.
Zresztą naprawdę - ja tym się nie przejmuję. Zbędne są odwieczne gadki - tłok spłynie, korbowód wyjdzie bokiem a i odprężyć trzeba......
Są inne problemy do rozwiązania. Kto potrzebuje mocniejszego kopa podejrzewam, że nie będzie bawił się w kompresor tylko turbo a to nieco inna para kaloszy.
- Lucky Luke
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:48
- Lokalizacja: Mazowieckie
To spora rożnica jednak.W 2.8 stopień sprężania masz 11(), w 3.0tfsi 10 a w 2.7 jest 9. Czy silnik rozróżnia czym jest powietrze pakowane do cylindrów? Wątpię.
Ok mamy ten sam wał korby a tłoki? Przecie musza znosić więcej.
Ja tez kibicuje ale diabeł tkwi w szczegółach własnie i niejeden juz sie zawiódł na pozorach.
To że chcesz do jazdy codziennej czy nie nie ma większego znaczenia ponieważ silnik musi byc przygotowany przez ciebie bądź juz fabrycznie do wiekszej mocy.
Uważam, że każdy silnik nie jeżdzi na marginesie wytrzymałości podzespołów lecz ma margines bezpieczeństwa który można względnie wykorzystać na przełożenie wyższej mocy. Zresztą takie info można wyczytać w firmach zajmujących się tuningiem. Wiem coś na ten temat z lekko innych zródeł. Plus dla silnika że jest lekko starszej daty z poprzedniej dekady. Bardziej obawiał bym się o podzespoły silnika po 2010 roku.
Niestety tłoki z 2.7bit są innego rozmiaru.
------------------------------------------
Na gotowo chciałem założyć listwę wtryskową z wtryskiwaczami i pierwsza skucha.
Okazało się, że listwa od FSI jest 5mm dłuższa. Nie uwzględniłem tego przy rysowaniu kolektora, teraz pozostaje przerobić listwę.
O 2,5mm na stronę ale jednak...
[ Dodano: 2016-03-02, 21:22 ]
Układ paliwowy podłączony, udało wybrnąć się z pomyłki
...
Po lewej u góry niebieski zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa.
Niestety tłoki z 2.7bit są innego rozmiaru.
------------------------------------------
Na gotowo chciałem założyć listwę wtryskową z wtryskiwaczami i pierwsza skucha.
Okazało się, że listwa od FSI jest 5mm dłuższa. Nie uwzględniłem tego przy rysowaniu kolektora, teraz pozostaje przerobić listwę.
O 2,5mm na stronę ale jednak...
[ Dodano: 2016-03-02, 21:22 ]
Układ paliwowy podłączony, udało wybrnąć się z pomyłki
...
Po lewej u góry niebieski zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa.
- Lucky Luke
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:48
- Lokalizacja: Mazowieckie
Ja się nad tym nie zastanawiam...Moja osoba zrobi wszystko co mechanicznie do przerobienia.
W kwestii strojenia zajmie się tym mac-gyver z którym jestem umówiony po przeróbce.
Pokręcił głową i stwierdził, że to duże wyzwanie i takie pierwsze. Dodał, że jeśli to sterownik BOSCH'A to w 100% z nim sobie poradzi.
Jarek-LT
W kwestii strojenia zajmie się tym mac-gyver z którym jestem umówiony po przeróbce.
Pokręcił głową i stwierdził, że to duże wyzwanie i takie pierwsze. Dodał, że jeśli to sterownik BOSCH'A to w 100% z nim sobie poradzi.
Jarek-LT