Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

C5 2.4 C6 165 km - temperatura

Silniki benzynowe
HellRedAngel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

C5 2.4 C6 165 km - temperatura

Post autor: HellRedAngel » 30 lip 2014, 14:07

Witam
Stojąc na światłach/ korku zauważyłem wzrost temperatury silnika. Temperatura dochodzi do około 95 stopni - czy to normalne ? Po ruszeniu z korka przejechaniu ok kilometra wszystko jest ok.
Jakieś sugestie ?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 30 lip 2014, 15:58

Wszystko OK. Gdybyś przykładowo zajechał na parking i szybko zgasił silnik po długiej jeździe z wysoką temperaturą otoczenia i 'depnięciu' to temperatura ci wzrośnie nawet do 100 stopni :) Jeśli wzrasta chwilowo przy 'stanięciu' to po prostu jest kwestia chwilowego spadku wydajności chłodzenia - nie poruszasz się - nie przypływa powietrze a od nagrzanej jezdni 'paruje'.

Gdyby temperatura wzrastała znacznie to byłby problem ;)

HellRedAngel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: HellRedAngel » 30 lip 2014, 16:48

czyli do 100 stopni mam się nie martwić ?
Trochę dziwne bo jeszcze nigdy się z "takim zjawiskiem " nie spotkałem.
Profilaktyczna wymiana termostatu była by wskazana ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 lip 2014, 16:51

A te 95 stopni to w VAG-u Ci pokazuje? Jeśli tak to normalne, jeśli silnik jest dobrze rozgrzany to nawet i 98 stopni to norma :)

Legionowo Audi A6

Post autor: Legionowo Audi A6 » 30 lip 2014, 19:29

ale to może być początek końca termostatu, ponieważ u siebie w najbardziej "siarczyste" upały temp nie skoczy powyżej 91,5 stopnia C. Faktycznie warto zobaczyć co vag powie. Ja u siebie profilaktycznie zastosowałem przeczyszczenie kompresorem chłodnic - klimy i wody, poszło tyle kurzu i jakiś owadów,liści że nie mam pytań...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 30 lip 2014, 19:37

przy obecnych temperaturach, na chodzącej klimie podczas jazdy po mieście i częstych postojach w korkach to normalne i nie ma sie czym zawczasu przejmowac

HellRedAngel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: HellRedAngel » 31 lip 2014, 10:11

Sprawdzę Vag'iem jak uda mi się go uruchomić ...
Też mi się wydaje że temperatura powinna się trzymać na poziomie 90 stopni.
Profilaktycznie przy zmianie rozrządu wymienię termostat.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 lip 2014, 18:04

HellRedAngel pisze: Profilaktycznie przy zmianie rozrządu wymienię termostat.
przy v-kach to normalka nawet jeśli jest sprawny, tylko kup dobry firmowy żebyś nie miał niespodzianek po wymianie

Zwierzu Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2014, 20:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zwierzu Wawa » 01 sie 2014, 07:36

U mnie za takie zachowanie odpowiadała wiskoza nieco już zatyrana ( temperatura w Vagu 93-99C) Po wymianie nie przekracza 93... Profilaktycznie termostat przy rozrządzie oraz sprawdzić przepustowość chłodnic...

Anielski

Post autor: Anielski » 01 sie 2014, 08:02

Za dużo mój post nie wniesie,ale poinformuję,że u mnie 90 st i żadnego wzrostu temp ( w korkach też)
HellRedAngel, Zgrzej auto do 90 st i niech chodzi na "wolnych" zobacz przy jakiej temp właczy się wentylator.Może "kula" jakiś czujnik... <mysli>

HellRedAngel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: HellRedAngel » 02 sie 2014, 15:53

Ok wiskoza się kręci fajnie na wolnych ... ale ten wentylator obok ... nic ... dziś zagrał się do 105 stopni ... i wentylator elektryczny nie pracował ... ktoś wie gdzie ma czujnik ?

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 02 sie 2014, 19:15

Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 03 sie 2014, 10:08

HellRedAngel pisze:Ok wiskoza się kręci fajnie na wolnych ... ale ten wentylator obok ... nic ... dziś zagrał się do 105 stopni ... i wentylator elektryczny nie pracował ... ktoś wie gdzie ma czujnik ?
sprawdź czy ten drugi załącza się jak włączysz klimę, jeśli nie to sprawdź bezpiecznik pod kierownicą.

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 03 sie 2014, 10:38

Ja bym sprawdził visco powinno przy takich temperaturach się zklejać i chłodzic , powiino być słychać silny podmuch pod maską i spadek mocy silnika , co do wentylatora klimy to włączy się razem z klimatyzacją więc nie czekał bym na jego współpracę .

sprawdzenie visco
- wyjąć wentylator
- odpalić opalarkę
nagrzewać visco aż sie zklei , jezeli nie to napewno jest do wymiany


co do płynu chłodzącego zaczyna wrzeć przy 109-111 st C.

HellRedAngel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: HellRedAngel » 03 sie 2014, 11:15

Sprawdzałem wentylator ... niestety spalony zamówiłem już nowy. Napięcie na kostce jest a więc z elektryką wszystko w porządku. Co do visco kręci się przy 90 stopniach ale nie za szybko nie ma jakiegoś "dużego" podmuchu. Postaram się je sprawdzić dokładniej w wtorek jak będę wymieniał wentylator.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja