Hak.
sterownik - ja kupiłem w zestawie taki
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
instalacja z 4 wtyczkami o numerach: 4B0 971 976 - do pokrętła, 6Q0 937 713 - do sterownika czarna, 6Q0 972 883C - niebieska; 6Q0 972 883B - czerwona. Jest jeszcze złącze przy samej kuli.
Pokrętło
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Uchwyt pokrętła
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Prace rozpoczynamy od demontażu zderzaka (opisu demontażu nie zamieszczam ponieważ był wielokrotnie podawany na forum). W bagażniku demontujemy wykładzinę oraz tapicerki boczne - można je przygiąć do siebie.
Po zdemontowaniu zderzaka demontujemy aluminiową belkę odkręcając w bagażniku 4 śruby i w jej miejsce wkładamy hak. Przykręcamy go 4-ma tymi samymi śrubami z tym że dwie w te same otwory co belkę a dwie w otwory położone dalej w kierunku kabiny. Do tych właśnie dwóch śrub będziemy potrzebować 2 nakrętek z podkładkami. Aby nakrętki te przykręcić musimy opuścić nieco tłumiki zdejmując je z zaczepów.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po przykręceniu haka przekładamy wiązkę przewodów i linkę zwalniania haka do komory bagażnika.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Pokrętło umieszczamy z lewej strony w bagażniku za schowkiem - ja takiego schowka nie miałem więc umieściłem go na zewnątrz.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Sterownik umieszczamy nad sterownikiem parktronica po prawej stronie w bagażniku - w wyznaczonym miejscu
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Teraz podłączenie elektryczne.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po podpięciu elektryki pozostaje jeszcze kodowanie sterowników:
-rozpoznawania przyczepy;
-ABS/ESP
-Parktronica
Teraz nie pamiętam już dokładnego kodowania ale jakby co to mogę sprawdzić dokładnie.
Po uruchomieniu elektrycznym pozostaje poskładanie zderzaka, tapicerek i docięcie hokeja zderzaka
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Zrobiłem to po liniach od wewnątrz ostrym nożykiem ale po złożeniu musiałem nieco jeszcze podciąć prawą stronę.
Hak działa poprawnie, po wpięciu wiązki elektrycznej rozpoznaje podpięcie przyczepy, kontroluje czy żarówki są sprawne, wyłącza parktronic
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Gdy kula nie jest ani rozłożona ani schowana na FISie wyświetla symbol nie zabezpieczonego haka.
Finalnie wygląda to tak
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
To taki opis na szybkiego
