Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory
Poniżej dla zainteresowanych przedstawiam swój montaż haka Westfalia w Audi A6 C6 sedan z 2006 roku
Hak.
sterownik - ja kupiłem w zestawie taki
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
instalacja z 4 wtyczkami o numerach: 4B0 971 976 - do pokrętła, 6Q0 937 713 - do sterownika czarna, 6Q0 972 883C - niebieska; 6Q0 972 883B - czerwona. Jest jeszcze złącze przy samej kuli.
Pokrętło
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Uchwyt pokrętła
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Prace rozpoczynamy od demontażu zderzaka (opisu demontażu nie zamieszczam ponieważ był wielokrotnie podawany na forum). W bagażniku demontujemy wykładzinę oraz tapicerki boczne - można je przygiąć do siebie.
Po zdemontowaniu zderzaka demontujemy aluminiową belkę odkręcając w bagażniku 4 śruby i w jej miejsce wkładamy hak. Przykręcamy go 4-ma tymi samymi śrubami z tym że dwie w te same otwory co belkę a dwie w otwory położone dalej w kierunku kabiny. Do tych właśnie dwóch śrub będziemy potrzebować 2 nakrętek z podkładkami. Aby nakrętki te przykręcić musimy opuścić nieco tłumiki zdejmując je z zaczepów.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po przykręceniu haka przekładamy wiązkę przewodów i linkę zwalniania haka do komory bagażnika.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Pokrętło umieszczamy z lewej strony w bagażniku za schowkiem - ja takiego schowka nie miałem więc umieściłem go na zewnątrz.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Sterownik umieszczamy nad sterownikiem parktronica po prawej stronie w bagażniku - w wyznaczonym miejscu
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Teraz podłączenie elektryczne.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po podpięciu elektryki pozostaje jeszcze kodowanie sterowników:
-rozpoznawania przyczepy;
-ABS/ESP
-Parktronica
Teraz nie pamiętam już dokładnego kodowania ale jakby co to mogę sprawdzić dokładnie.
Po uruchomieniu elektrycznym pozostaje poskładanie zderzaka, tapicerek i docięcie hokeja zderzaka
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Zrobiłem to po liniach od wewnątrz ostrym nożykiem ale po złożeniu musiałem nieco jeszcze podciąć prawą stronę.
Hak działa poprawnie, po wpięciu wiązki elektrycznej rozpoznaje podpięcie przyczepy, kontroluje czy żarówki są sprawne, wyłącza parktronic
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Gdy kula nie jest ani rozłożona ani schowana na FISie wyświetla symbol nie zabezpieczonego haka.
Finalnie wygląda to tak
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
To taki opis na szybkiego
Hak.
sterownik - ja kupiłem w zestawie taki
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
instalacja z 4 wtyczkami o numerach: 4B0 971 976 - do pokrętła, 6Q0 937 713 - do sterownika czarna, 6Q0 972 883C - niebieska; 6Q0 972 883B - czerwona. Jest jeszcze złącze przy samej kuli.
Pokrętło
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Uchwyt pokrętła
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Prace rozpoczynamy od demontażu zderzaka (opisu demontażu nie zamieszczam ponieważ był wielokrotnie podawany na forum). W bagażniku demontujemy wykładzinę oraz tapicerki boczne - można je przygiąć do siebie.
Po zdemontowaniu zderzaka demontujemy aluminiową belkę odkręcając w bagażniku 4 śruby i w jej miejsce wkładamy hak. Przykręcamy go 4-ma tymi samymi śrubami z tym że dwie w te same otwory co belkę a dwie w otwory położone dalej w kierunku kabiny. Do tych właśnie dwóch śrub będziemy potrzebować 2 nakrętek z podkładkami. Aby nakrętki te przykręcić musimy opuścić nieco tłumiki zdejmując je z zaczepów.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po przykręceniu haka przekładamy wiązkę przewodów i linkę zwalniania haka do komory bagażnika.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Pokrętło umieszczamy z lewej strony w bagażniku za schowkiem - ja takiego schowka nie miałem więc umieściłem go na zewnątrz.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Sterownik umieszczamy nad sterownikiem parktronica po prawej stronie w bagażniku - w wyznaczonym miejscu
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Teraz podłączenie elektryczne.
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Po podpięciu elektryki pozostaje jeszcze kodowanie sterowników:
-rozpoznawania przyczepy;
-ABS/ESP
-Parktronica
Teraz nie pamiętam już dokładnego kodowania ale jakby co to mogę sprawdzić dokładnie.
Po uruchomieniu elektrycznym pozostaje poskładanie zderzaka, tapicerek i docięcie hokeja zderzaka
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Zrobiłem to po liniach od wewnątrz ostrym nożykiem ale po złożeniu musiałem nieco jeszcze podciąć prawą stronę.
Hak działa poprawnie, po wpięciu wiązki elektrycznej rozpoznaje podpięcie przyczepy, kontroluje czy żarówki są sprawne, wyłącza parktronic
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
Gdy kula nie jest ani rozłożona ani schowana na FISie wyświetla symbol nie zabezpieczonego haka.
Finalnie wygląda to tak
(BRAK ZDJĘĆ - NIE DZIAŁAJĄ)
To taki opis na szybkiego
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 12:17 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: hak
Nie ma to raczej znaczenia dla elektryki, czy sedan czy kombi, a i mechanicznie to też chyba bez różnic jest.Sambi pisze:Super opis, napewno niejednemu sie przyda. Ciekawe czy w kombi elektryka taka sama?
Mam nadzieją że zdjęcia się już wyświetlają.
Witam, kupilem hak na ebayu i wyglada na to ze brakuje czesci instalacji, mianowicie nie ma wtyczek do modulu Hak kupilem za 172 funty i teraz musze podzwonic po sprzedawcach Westfalii i zapytac o cene wiazki.
Pozdrawiam
Jocker01
wlasnie gadalem z dealerem Westafii i oni nie sprzedaja kabli do tego haka bo jest patentowany przez audi ale maja zestaw z modulem do a6 za ok 200funtow.
Telefon do audi i koszt instalacji to (4f9 055 204 G) 287.22 funtow :O
Jak podalem numery instalcji ktore podal Bart_d na poczatku tematu okazalo sie ze sa to tylko wtyczki same. Sa bardzo tanie i jak co zawsze moge instalacje zrobic sam z pomoca :D
[ Dodano: 2014-07-13, 00:28 ]
Witam.
Dostałem telefon z serwisu ze wtyczki są do odbioru
Jednak zauważyłem ze jest na wiąże jeszcze kilka innych mniejszych wtyczek których nie ma nigdzie opisanych. Mógłbyś mi sprawdzić ich numery, bardzo proszę.
Pozdrawiam
Jocker01
[ Dodano: 2014-08-01, 08:56 ]
Witam,
jak juz pisalem w temacie na temat wiazki, zakonczylem prace nad hakiem w tym tygodniu :D
Zrobilem tak jak pisal Bart_d, zalozylem najpierw sam hak a potem walczylem z przewodami.
w moim przypadku nie musialem zakladac uchwytu gdyz w Avancie jest juz miejsce na PDC i modul haka :D
Szkoda ze nie ma mozliwosci wpiecia sie we wiazki bez koniecznosci lutowania i izolowania
Po podlaczeniu troche sie balem zanim wlozylem bezpieczniki aby nic sie nie sfajczylo ale obylo sie bez incydentow... prawie.
Po zakodowaniu wszystkiego VAGiem dzialo do momentu az nie ruszylem galki. Dioda zaczela migac na czerwono i nie chciala sie przelaczyc w stan spoczynku... dodatkow na deske zolte ostrzezenie o nie zabezpieczonym haku wyjecie bezpiecznikow nie nie dalo! Pomoglo wyjecie linki i wlozenie jej spowrotem. Teraz dziala :D
Martwi mnie jedna rzecz, jak mam wlaczony zaplon i zwolnie hak to pojawia sie ostrzezenie na desce i zostaje tam az do momentu zabeczpieczenia i generuje blad w module, czy ty tez tak masz Bart_d?
Dodatkowo zamowilem nowy, oryginalny spoiler z audi, koszt 35 funtow:
https://www.dropbox.com/s/lxuip5cq2l6sy ... .24.50.jpg
Pozdrawiam
Jocker01
Pozdrawiam
Jocker01
wlasnie gadalem z dealerem Westafii i oni nie sprzedaja kabli do tego haka bo jest patentowany przez audi ale maja zestaw z modulem do a6 za ok 200funtow.
Telefon do audi i koszt instalacji to (4f9 055 204 G) 287.22 funtow :O
Jak podalem numery instalcji ktore podal Bart_d na poczatku tematu okazalo sie ze sa to tylko wtyczki same. Sa bardzo tanie i jak co zawsze moge instalacje zrobic sam z pomoca :D
[ Dodano: 2014-07-13, 00:28 ]
Witam.
Dostałem telefon z serwisu ze wtyczki są do odbioru
Jednak zauważyłem ze jest na wiąże jeszcze kilka innych mniejszych wtyczek których nie ma nigdzie opisanych. Mógłbyś mi sprawdzić ich numery, bardzo proszę.
Pozdrawiam
Jocker01
[ Dodano: 2014-08-01, 08:56 ]
Witam,
jak juz pisalem w temacie na temat wiazki, zakonczylem prace nad hakiem w tym tygodniu :D
Zrobilem tak jak pisal Bart_d, zalozylem najpierw sam hak a potem walczylem z przewodami.
w moim przypadku nie musialem zakladac uchwytu gdyz w Avancie jest juz miejsce na PDC i modul haka :D
Szkoda ze nie ma mozliwosci wpiecia sie we wiazki bez koniecznosci lutowania i izolowania
Po podlaczeniu troche sie balem zanim wlozylem bezpieczniki aby nic sie nie sfajczylo ale obylo sie bez incydentow... prawie.
Po zakodowaniu wszystkiego VAGiem dzialo do momentu az nie ruszylem galki. Dioda zaczela migac na czerwono i nie chciala sie przelaczyc w stan spoczynku... dodatkow na deske zolte ostrzezenie o nie zabezpieczonym haku wyjecie bezpiecznikow nie nie dalo! Pomoglo wyjecie linki i wlozenie jej spowrotem. Teraz dziala :D
Martwi mnie jedna rzecz, jak mam wlaczony zaplon i zwolnie hak to pojawia sie ostrzezenie na desce i zostaje tam az do momentu zabeczpieczenia i generuje blad w module, czy ty tez tak masz Bart_d?
Dodatkowo zamowilem nowy, oryginalny spoiler z audi, koszt 35 funtow:
https://www.dropbox.com/s/lxuip5cq2l6sy ... .24.50.jpg
Pozdrawiam
Jocker01
Witam, ja przed wakacjami jestem, jeszcze tylko tydzien :D
Blad zostaje w module haka, blad generuje sie tylko w module haka, tak samo jak w przypadku przepalonych zarowek, blad w module jest ale po naprawienu usterki znika z deski.
Ostatnio podpialem przyczepe na probe i okazalo sie ze swiatla stopu sie pala caly czas, blad na desce o spalonych zarowkach swiatla stop! Musialem pomylic pin na wtyczce i mam zasilanie na stop caly czas musze sprawdzic wtyczke jeszcze raz
Pozdrawiam
Jocker01
[ Dodano: 2014-08-19, 13:25 ]
wzialem miernik, vaga i poszedlem do auta.
Bledow brak, poza spalona zarowka.
W module przyczepy wlaczylem test zerowek i swiatlo stop pojawilo sie na pinie 9 a powinno byc na 6. Troche to dziwne bo ciezko by bylo pomyslic je we wtyczce, grubosci kabli sa rozne.
Musze znow troche rozlozyc aby sie dostac do wtyczki i sprawdzic czy nie pomylilem przewodow przy samej wtyczce.
Pozdawiam
Jocker01
Blad zostaje w module haka, blad generuje sie tylko w module haka, tak samo jak w przypadku przepalonych zarowek, blad w module jest ale po naprawienu usterki znika z deski.
Ostatnio podpialem przyczepe na probe i okazalo sie ze swiatla stopu sie pala caly czas, blad na desce o spalonych zarowkach swiatla stop! Musialem pomylic pin na wtyczce i mam zasilanie na stop caly czas musze sprawdzic wtyczke jeszcze raz
Pozdrawiam
Jocker01
[ Dodano: 2014-08-19, 13:25 ]
wzialem miernik, vaga i poszedlem do auta.
Bledow brak, poza spalona zarowka.
W module przyczepy wlaczylem test zerowek i swiatlo stop pojawilo sie na pinie 9 a powinno byc na 6. Troche to dziwne bo ciezko by bylo pomyslic je we wtyczce, grubosci kabli sa rozne.
Musze znow troche rozlozyc aby sie dostac do wtyczki i sprawdzic czy nie pomylilem przewodow przy samej wtyczce.
Pozdawiam
Jocker01
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 744
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Montaż haka holowniczego Westfalia automat - fotostory
Pytanie o C5
Czy ktos wie jaki sygnal dochodzi do pinu w zegarach od kierunkowskazow przyczepy jezeli jest podlaczona?
+ czy - ?
Czy ktos wie jaki sygnal dochodzi do pinu w zegarach od kierunkowskazow przyczepy jezeli jest podlaczona?
+ czy - ?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Przeszczepiłem hak westfalia z odzysku. Od jakiegoś czasu nie mam prawych pozycyjnych w przyczepie wywala błąd na fis-ie. Reszta świateł (stopy, kierunki) działają prawidłowo. Myślałem, że to wina przejściówki lub instalacji przyczepy ale po wymianie na inną przejściówkę problem pozostaje, podłączyłem inną przyczepę i to samo. Instalacje przyczep działają prawidłowo na innym samochodzie. Jak zdiagnozować problem?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
A ile masz tych pozycyjnych lamp? Czy sprawdzałeś także lampkę podświetlania rejestracji? - nie pamiętam pod którą pozycję jest podpięta ale chyba pod lewą (to ma znaczenie).koziol14 pisze:Od jakiegoś czasu nie mam prawych pozycyjnych w przyczepie
Aby wyeliminować sterownik najlepiej sprawdzić go w innym A6 C6 z hakiem.
Aby później sprawdzić wiązkę ze sterownika do gniazda haka trzeba by było zrobić test i wpiąć się żarówką 5W w odpowiednie styki w sterowniku.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
W MMI funkcja "Towing mode" oznacza blokowanie zawieszenia do holowania, a nie do przyczepy. Opcję tą masz wyszarzoną bo masz błąd.bullet pisze:W ustawieniach MMI jest wyszarzona opcja przyczepy
Jeżeli masz błąd w sterowniku pneumatyki od haka holowniczego, a nie masz haka, sprawdź jeszcze kodowanie w tym sterowniku - może jest wkodowany hak.