ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem
Witam.
Sądze, że problem zapalania świateł typu ksenon jest użytkownikom znany, czyli sytuacja w której dopiero za n-tym razem światła zaczynają świecić. Za ten problem (z tego co czytałem) odpowiadają zużyte (stare) przetwornice. Czasami wielokrotnie trzeba włączyć i wyłączyć aby potem ponownie włączyć światła aby w końcu "zaskoczył" i procedura ta potrafi być dość drażniąca.
Przypadkowo odkryłem, iż gdy po włączeniu przełącznika światła (gdy ksenony się nie zapalił) zostawimy go na dłuższą chwilę (około 30 do 90 sekund) to gdy ponownie wyłączymy a potem włączymy światła, ksenony się zapalają jakby nigdy nie było z nimi problemu.
Domyślam się, iż gdy układ jest pod napięciem przez krotką chwilę się na tyle "rozgrzewa" iż potem działa jak powinien. U mnie w ten sposób radzę sobie z "humorzastymi" ksenonami i w ten sposób mogę wymianę przetwornic odwlec na jakiś czas.
Pozdrawiam
Wojtek
Sądze, że problem zapalania świateł typu ksenon jest użytkownikom znany, czyli sytuacja w której dopiero za n-tym razem światła zaczynają świecić. Za ten problem (z tego co czytałem) odpowiadają zużyte (stare) przetwornice. Czasami wielokrotnie trzeba włączyć i wyłączyć aby potem ponownie włączyć światła aby w końcu "zaskoczył" i procedura ta potrafi być dość drażniąca.
Przypadkowo odkryłem, iż gdy po włączeniu przełącznika światła (gdy ksenony się nie zapalił) zostawimy go na dłuższą chwilę (około 30 do 90 sekund) to gdy ponownie wyłączymy a potem włączymy światła, ksenony się zapalają jakby nigdy nie było z nimi problemu.
Domyślam się, iż gdy układ jest pod napięciem przez krotką chwilę się na tyle "rozgrzewa" iż potem działa jak powinien. U mnie w ten sposób radzę sobie z "humorzastymi" ksenonami i w ten sposób mogę wymianę przetwornic odwlec na jakiś czas.
Pozdrawiam
Wojtek
wiesz tez mam taki sam problem ale ja juz podmienialm przetwornice lecz to nie pomoglo i obstawiam teraz na wlacznik
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja bym właśnie obstawiał tą wersję - nawet na forum jest gdzieś temat chińszczyzny i takiego jej zachowywania. Myślę, że gdyby to była uszkodzona przetwornica żarnik by w ogóle nie odpalił i już.grzemo pisze:brzozek91, czerwony_grubas, czy czasem nie macie założonych żarników made in china za kilkanaście zeta. Bo jeśli tak to normalne zachowanie, niektóre tak mają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem
u mnie to samo, mam made in china, w przyszłosci bede zmieniał ale narazie jestem skazany na około 1min "rozgrzania"czerwony_grubas pisze:Witam.
Sądze, że problem zapalania świateł typu ksenon jest użytkownikom znany, czyli sytuacja w której dopiero za n-tym razem światła zaczynają świecić. Za ten problem (z tego co czytałem) odpowiadają zużyte (stare) przetwornice. Czasami wielokrotnie trzeba włączyć i wyłączyć aby potem ponownie włączyć światła aby w końcu "zaskoczył" i procedura ta potrafi być dość drażniąca.
Przypadkowo odkryłem, iż gdy po włączeniu przełącznika światła (gdy ksenony się nie zapalił) zostawimy go na dłuższą chwilę (około 30 do 90 sekund) to gdy ponownie wyłączymy a potem włączymy światła, ksenony się zapalają jakby nigdy nie było z nimi problemu.
Domyślam się, iż gdy układ jest pod napięciem przez krotką chwilę się na tyle "rozgrzewa" iż potem działa jak powinien. U mnie w ten sposób radzę sobie z "humorzastymi" ksenonami i w ten sposób mogę wymianę przetwornic odwlec na jakiś czas.
Pozdrawiam
Wojtek

było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T
Witam,
Trochę odgrzeje kotleta
mnie tez dopadł syndrom niezapalających świateł xenonowych (oryginalnie mam w samochodzie, nie hidy lub cos w tym stylu) , u mnie problem pojawił się wtedy jak chciałem zamienić na nowe palniki w lampach bo stare nie były do pary i jeden święcił na niebieskawo a drugi na żółto :D wiec kupiłem żarniki philipsa za nie małą kasę bo około 120 zeta za sztukę (teoretycznie napisane made in germany ale kupione na alledrogo) i okazało się ze nie startują od razu jak stare
tylko błysną i gasną, musze parę lub paręnaście razy kręcić przełącznikiem świateł żeby zajarzyły
zamieniałem stronami, dzieje się tak niezależnie od strony ale zazwyczaj jedna strona zapala się szybciej od drugiej. Z tego co się na czytałem na forum nic nie wywnioskowałem, wiec może ktoś miał podobny problem lub znalazł rozwiązanie już przerabiałem na zapalonym silniku na zgaszonym itp. nic nie jest regułą 
Trochę odgrzeje kotleta




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
Najdziwniejsze jest to ze jeden z tych palników które miałem były totalnie noname i świeciły byle jak ale problemów nie było nigdy, z tego co widzę to wizualnie ksenony są proste bez jakiegoś układu itp. wiec skoro świecą po paru razach to co może być z nimi nie tak? bo dla mnie to jak by nie świeciły w ogóle to sprawa by była prosta. A najgorsze jest to ze kolo nie uwzględni reklamacji bo przy mieszaniu, zamianie trochę je porysowałem
zarzeka się ze są oryginalne.
[ Dodano: 2013-03-13, 20:48 ]
Przeczesując Internet w końcu wpadłem na stronę gdzie ładnie gość opisuje jak można się naciąć na palniki. Niestety moje palniki nie przeszły „próby magnesowej„
i prawdopodobnie to jest przyczyna mojego problemu, sprawdziłem mój jeden oryginalny stary palnik i by się to zgadzało ze jest ok.
Ku przestrodze:
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/p ... 4/516.html

[ Dodano: 2013-03-13, 20:48 ]
Przeczesując Internet w końcu wpadłem na stronę gdzie ładnie gość opisuje jak można się naciąć na palniki. Niestety moje palniki nie przeszły „próby magnesowej„

Ku przestrodze:
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/p ... 4/516.html