Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem

Elektryka
ODPOWIEDZ
czerwony_grubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: Trójmiasto

ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem

Post autor: czerwony_grubas » 12 sty 2013, 20:25

Witam.

Sądze, że problem zapalania świateł typu ksenon jest użytkownikom znany, czyli sytuacja w której dopiero za n-tym razem światła zaczynają świecić. Za ten problem (z tego co czytałem) odpowiadają zużyte (stare) przetwornice. Czasami wielokrotnie trzeba włączyć i wyłączyć aby potem ponownie włączyć światła aby w końcu "zaskoczył" i procedura ta potrafi być dość drażniąca.
Przypadkowo odkryłem, iż gdy po włączeniu przełącznika światła (gdy ksenony się nie zapalił) zostawimy go na dłuższą chwilę (około 30 do 90 sekund) to gdy ponownie wyłączymy a potem włączymy światła, ksenony się zapalają jakby nigdy nie było z nimi problemu.
Domyślam się, iż gdy układ jest pod napięciem przez krotką chwilę się na tyle "rozgrzewa" iż potem działa jak powinien. U mnie w ten sposób radzę sobie z "humorzastymi" ksenonami i w ten sposób mogę wymianę przetwornic odwlec na jakiś czas.

Pozdrawiam

Wojtek

brzozek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 19 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Toruń okolice

Post autor: brzozek91 » 12 sty 2013, 20:35

wiesz tez mam taki sam problem ale ja juz podmienialm przetwornice lecz to nie pomoglo i obstawiam teraz na wlacznik
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 sty 2013, 22:46

brzozek91, czerwony_grubas, czy czasem nie macie założonych żarników made in china za kilkanaście zeta. Bo jeśli tak to normalne zachowanie, niektóre tak mają.

czerwony_grubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: czerwony_grubas » 12 sty 2013, 22:54

Ja akurat mam chińskie, jakoś nie mogłem się zdecydować na wydanie około 1000 zł za oryginały w ASO (taką mi podali wtedy cenę).

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 sty 2013, 22:56

grzemo pisze:brzozek91, czerwony_grubas, czy czasem nie macie założonych żarników made in china za kilkanaście zeta. Bo jeśli tak to normalne zachowanie, niektóre tak mają.
Ja bym właśnie obstawiał tą wersję - nawet na forum jest gdzieś temat chińszczyzny i takiego jej zachowywania. Myślę, że gdyby to była uszkodzona przetwornica żarnik by w ogóle nie odpalił i już.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 sty 2013, 23:01

czerwony_grubas pisze:Ja akurat mam chińskie, jakoś nie mogłem się zdecydować na wydanie około 1000 zł za oryginały w ASO (taką mi podali wtedy cenę).

Nie musisz robić zakupów w aso ;) , zerknij na allegro, powinno być sporo taniej.
Lub próbuj nadal chińczyka, któryś zapewne będzie odpalał prawidłowo.

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Re: ÂŚwiatła Ksenon - problem z zapalaniem

Post autor: error » 12 sty 2013, 23:04

czerwony_grubas pisze:Witam.

Sądze, że problem zapalania świateł typu ksenon jest użytkownikom znany, czyli sytuacja w której dopiero za n-tym razem światła zaczynają świecić. Za ten problem (z tego co czytałem) odpowiadają zużyte (stare) przetwornice. Czasami wielokrotnie trzeba włączyć i wyłączyć aby potem ponownie włączyć światła aby w końcu "zaskoczył" i procedura ta potrafi być dość drażniąca.
Przypadkowo odkryłem, iż gdy po włączeniu przełącznika światła (gdy ksenony się nie zapalił) zostawimy go na dłuższą chwilę (około 30 do 90 sekund) to gdy ponownie wyłączymy a potem włączymy światła, ksenony się zapalają jakby nigdy nie było z nimi problemu.
Domyślam się, iż gdy układ jest pod napięciem przez krotką chwilę się na tyle "rozgrzewa" iż potem działa jak powinien. U mnie w ten sposób radzę sobie z "humorzastymi" ksenonami i w ten sposób mogę wymianę przetwornic odwlec na jakiś czas.

Pozdrawiam

Wojtek
u mnie to samo, mam made in china, w przyszłosci bede zmieniał ale narazie jestem skazany na około 1min "rozgrzania" :) 1000zl? chyba troche przesadzili za 200 zł ponoc jest oryginał philips
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Barato
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Barato » 13 mar 2013, 09:55

Witam,
Trochę odgrzeje kotleta :) mnie tez dopadł syndrom niezapalających świateł xenonowych (oryginalnie mam w samochodzie, nie hidy lub cos w tym stylu) , u mnie problem pojawił się wtedy jak chciałem zamienić na nowe palniki w lampach bo stare nie były do pary i jeden święcił na niebieskawo a drugi na żółto :D wiec kupiłem żarniki philipsa za nie małą kasę bo około 120 zeta za sztukę (teoretycznie napisane made in germany ale kupione na alledrogo) i okazało się ze nie startują od razu jak stare :( tylko błysną i gasną, musze parę lub paręnaście razy kręcić przełącznikiem świateł żeby zajarzyły <wnerw> zamieniałem stronami, dzieje się tak niezależnie od strony ale zazwyczaj jedna strona zapala się szybciej od drugiej. Z tego co się na czytałem na forum nic nie wywnioskowałem, wiec może ktoś miał podobny problem lub znalazł rozwiązanie już przerabiałem na zapalonym silniku na zgaszonym itp. nic nie jest regułą :|

czerwony_grubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: czerwony_grubas » 13 mar 2013, 10:36

Trudno coś doradzić, mogę tylko polecić moją metodę aby nie włączać i wyłączać kilkanaście razy aby zostawić jakiś czaś włączone nawet gdy nie świecą i po np. 2 min zapalić ponownie.

Pozdrawiam

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 13 mar 2013, 10:54

Jezeli na starych palnikach wszystko bylo ok to te nowe palniki sa o kant du** rozbic. <nerwus>

Ja sam kupilem nowe D2S za 120 PLN/szt, ale moje dzialaja idealnie.

Barato
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Barato » 13 mar 2013, 11:46

Najdziwniejsze jest to ze jeden z tych palników które miałem były totalnie noname i świeciły byle jak ale problemów nie było nigdy, z tego co widzę to wizualnie ksenony są proste bez jakiegoś układu itp. wiec skoro świecą po paru razach to co może być z nimi nie tak? bo dla mnie to jak by nie świeciły w ogóle to sprawa by była prosta. A najgorsze jest to ze kolo nie uwzględni reklamacji bo przy mieszaniu, zamianie trochę je porysowałem <zalamka> zarzeka się ze są oryginalne.

[ Dodano: 2013-03-13, 20:48 ]
Przeczesując Internet w końcu wpadłem na stronę gdzie ładnie gość opisuje jak można się naciąć na palniki. Niestety moje palniki nie przeszły &#8222;próby magnesowej&#8222; :( i prawdopodobnie to jest przyczyna mojego problemu, sprawdziłem mój jeden oryginalny stary palnik i by się to zgadzało ze jest ok.
Ku przestrodze:
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/p ... 4/516.html

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 14 mar 2013, 11:02

Będzie ku przestrodze dla pokoleń <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja