Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiek
[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
[ A6 C5] Audi a6 1.8T 150KM - zakładanie blow off
Witam
Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiek
Moze ktos na forum ma zalozone takie cudenko i moze sie podzielic jak to zamontowac , jakie miejsce jest najlepsze i najwazniejsze jakiego zaworu uzyc do tego silnika. Na allegro jest tego sporo ale czytajac na ten temat do tego typu silnikow z turbinka musi byc jakis odpowiedni zeby to wszystko chodzilo jak nalezy i pozostala tylko delektacja dzwiekiem 
Jakis czas interesuje mnie zalozenie zaworu upustowego różnicy ciśnienia czyli Blow Off ( chodzi o ten bezcenny dzwiek
-
ArKos72
Ten silnik należy do grupy silników, która nie lubi tego typu rozwiązaĂą.
Powietrze wliczone przez przepływomierz jest upuszczane przed turbinę, czyli nadal pozostaje w dolocie, a BOV wypluje je na zewnątrz. Co za tym idzie?
Błędne dane do sterownika silnika, czyli będzie za bogata mieszanka - ECU będzie wiedzieć, że powietrze nadal jest w układzie.
Pogorszysz... Nie ma sensu.
Powietrze wliczone przez przepływomierz jest upuszczane przed turbinę, czyli nadal pozostaje w dolocie, a BOV wypluje je na zewnątrz. Co za tym idzie?
Błędne dane do sterownika silnika, czyli będzie za bogata mieszanka - ECU będzie wiedzieć, że powietrze nadal jest w układzie.
Pogorszysz... Nie ma sensu.
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
Mozliwe ze masz racje poniewaz jak patrzylem seryjne DV jest wpięte za przepływomierzem. Wiec jeśli upuści się w atmosferę powietrze już zmierzone przez przeplywke to logiczne jest że sterownik albo wywali blad (w nowszych sterownikach) albo zaleje silnik (w starszych sterownikach). Za każdym razem będzię niedobrze.
Ale czy nie jest tak gdy blow off syczy to przepustnica jest zamknięta i paliwo jest automatycznie odcinane więc nie powinno zalewać silnika
??
Ale czy nie jest tak gdy blow off syczy to przepustnica jest zamknięta i paliwo jest automatycznie odcinane więc nie powinno zalewać silnika
-
elmo_mc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 55
- Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
- Imię: Endriu
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wyszków
Też trochę przerabiałem temat zaworu i jedynym rozwiązaniem są tzw zawory hybrydowe, które nie wywalają całego ciśnienia w atmosferę. Na ebay`u stoją za około 150$ i wtedy ponoć nie ma problemu z błędami przepływki.
P.S.
Kolego raggaman możesz trochę rozwinąć temat zaworu DV, montowane są chyba fabrycznie. Jak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
P.S.
Kolego raggaman możesz trochę rozwinąć temat zaworu DV, montowane są chyba fabrycznie. Jak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
AEB 150KM + wirus na 180KM 
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
Standardowo montowany jest zawór plastikowy na allegro mozna zobaczyc jak wyglada albo w etce, natomiast przy tego typu przeróbkach warto założyc taki zawór z TT na forum jest to opisaneelmo_mc pisze:Kolego raggaman możesz trochę rozwinąć temat zaworu DV, montowane są chyba fabrycznie. Jak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
Ehhelmo_mc pisze: właśnie problem w tym, że nie mogę nic znaleźć
-
raggaman
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Jest sens bulić za zawór od TT który i tak jest plastikowy (?)jacomix pisze:Standardowo montowany jest zawór plastikowy na allegro mozna zobaczyc jak wyglada albo w etce, natomiast przy tego typu przeróbkach warto założyc taki zawór z TT na forum jest to opisane
Ja kupiłem z http://www.proracingtechnology.com/ alu.. jak się zwali to wymiana bebechów kosztuje 30 zł .. i jazda od początku
Panowie z tej firmy też robią hybrydy...ale jaki jest sens płacić za psyczenie, które i tak się znudzi
Nic nie musisz przerabiać...zakładasz inną DV i po sprawie. Jak chcesz stożek to dolot musisz przerobić - TIPelmo_mc pisze:ak wygląda zamiana fabrycznego na jakiś inny i czy konieczne jest przerabianie dolotu i montaż stożka ?
-
elmo_mc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 55
- Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
- Imię: Endriu
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wyszków
Korci mnie przerabiać dolot, ale gdzie nie czytam to wszyscy piszą, że zdycha turbo i przepływka przy stożku. A na ori dolocie i aluminiowym DV`ku będzie tak ładnie sapał:
DV TT
DV TT
AEB 150KM + wirus na 180KM 
-
raggaman
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
TO doczytaj jakie stożki mieli.. Jak się zakłada gówno to się gówno maelmo_mc pisze:Korci mnie przerabiać dolot, ale gdzie nie czytam to wszyscy piszą, że zdycha turbo i przepływka przy stożku.
elmo_mc pisze: A na ori dolocie i aluminiowym DV`ku będzie tak ładnie sapał:
No o tym pisze... tylko ty nasz inny układ silnika.. nie wygniesz seryjnego dolotu... trza tipa po stożek .
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
Panowie polecam lekturkę i można zobaczyć jak to będzie wyglądało kolega Martin to zrobił w swojej niuni : viewtopic.php?t=773 , osobiście wolałbym włożyć blow off'a ale zobaczymy zrobi się ciepełko to pomyślimy:)
-
raggaman
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
jacomix pisze: jak to będzie wyglądało kolega Martin to zrobił w swojej niuni/quote]
Z lekka kichę zrobił bo stożek trzeba odseparować od reszty tak by nie zasysał gorącego powietrza. Druga kwestia to stożek.. papierowy to chyba cienki wybór..
Wkładaj śmiało .. radzisz sobie z diagnostyką to akurat Twoje umiejętności się przydadzą przy ogarnianiu auta na BOViejacomix pisze:sobiście wolałbym włożyć blow off'a ale zobaczymy zrobi się ciepełko to pomyślimy:)








