Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AYM 2.5 155 KM] Chwilowy brak mocy po przymrozkach

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

[ AYM 2.5 155 KM] Chwilowy brak mocy po przymrozkach

Post autor: emcetdbc » 13 lis 2011, 19:11

Witam,
od dwóch dni mam problem. Gdy temp spadła w okolicach zera stopni lub delikatnych przymrozkach auto nie ma mocy po odpaleniu. Dodam że jest tak tylko na zimnym silniku np po nocy.
Auto zapala na raz bez problemów, gdy tylko chce jechać wduszam delikatnie gaz a obroty lecą na 2 tys obrotów i auto nie ma żadnego kopa rozpędza się baaaardzo powoli. Ale po przejechaniu 200-300 metrów takim tempem wszystko wraca do normy. Auto dostaje ducha przyśpiesza tak jak zawsze.
Czy ktoś też miał podobny problem.??

Dodam że vag nie pokazuje żadnych błędów

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 lis 2011, 00:29

Moze problem lezy w skrzyni?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Waldi77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 00:15
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Waldi77 » 14 lis 2011, 01:09

Podłącz pod VAGa

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 14 lis 2011, 07:00

No vag nie pokazuje absolutnie żadnych błędów.

Skrzynia była całkowicie naprawiana w czerwcu w serwisie Boscha, przejechałem na niej 7tys km.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 lis 2011, 12:35

Ewidentnie skrzynia sie slizga. Widocznie zostala niewlasciwie naprawiona.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 14 lis 2011, 17:04

No ale skrzynia chodzi idealnie.
Obroty nie falują, nie szarpie, przyspiesza szybko, kickdown chodzi bez zarzutu, tak samo w tiptronicu, adaptacja nie wypada.

A co tam się ślizga??

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 14 lis 2011, 17:50

W skrzyni zostało zrobione:

- regeneracja koszy skośnych
- olej, filtr
- kpl. tarczek + wymiana z 5 tarczek na 7
- polerowanie koszy


Naprawa skrzyni przy 217tys , teraz mam 222 tys.


Przed chwilą byłem sprawdzić i znów to samo, ale zauważyłem że wystarczy ruszyć przejechać z max 5-10m zatrzymać się do zera, i potem można już normalnie jechać.
Po przejechaniu 50m jak już było dobrze to zatrzymałem się , odpaliłem ponownie auto jak jeszcze było zimne i już było od razu dobrze.
Czyli taki problem jest jak auto stoi ok. 10 godzin i przy pierwszym odpaleniu.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 14 lis 2011, 18:31

Kolego może masz olej nie taki zalany w skrzyni i jak jest zimy to gęstnieje albo jest go za mało lub za dużo, w każdym razie wydaje mi się że to wina oleju <mysli>

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 14 lis 2011, 19:03

Nie wiem już sam bo wydałem na naprawę skrzyni 4tyś i znów coś.

Ale jeszcze pytanie z innej beczki:
Auto parkuje w garażu i mam taki delikatny wjazd do garażu, tzn. nie jest on równo z ziemią tylko trzeba podjechać tak jakby pod krawężnik i gdy chcę pod niego podjechać to muszę mieć jakieś minimum 10cm rozbiegu żeby auto wjechało, bo jakbym chciał tak z miejsca podjechać to mogę mieć 2400 obrotów i auto nie ma siły podjechać.
Czy to jest normalne?? Chodzi o to że zbliża się okres zimowy i tak zaczynam się martwić czy podjadę pod głupią zaspę albo czy będzie miało siłę wyjechać jak się zakopię.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 lis 2011, 19:10

Wyglada na to,ze moze olej niewlasciwy? Ciezko powiedziec. Cos sie tam slizga w kazdym razie.
Multi ma tak,ze musi sie rozgrzac i ma podobne objawy,ale to przy duuuzych mrozach.Nie przy lekkim mrozie.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 14 lis 2011, 19:21

Proponuje pojechać do mechaników co naprawiali skrzynie, ja jak miałem automat tylko że w BMW to po przełączeniu na D dość żwawo ruszał z miejsca a już tym bardziej pod taką delikatna góreczkę może niewłaściwie naprawili skrzynie choć ja dalej obstawiałbym na zły olej w skrzyni

michul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2011, 16:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: michul » 14 lis 2011, 19:40

To normalne, ze po staniu na zimny oleje traca swoja wartosc;0
Dlaczego nie wolno palowac diesla na zimny? Bo olej potrzebuje sie rozgrzac by optymalnie pracowal.
Odpal auto nie chwile pochodzi rozrusza mechanizm i tyle.
Ja mam to samo co ty, olej wlasciwy na 100% z Aso.
Nie wiem czy w Multitronicu jest sprzeglo "cisnieniowe" ktore dziala do 42km/h i pozniej zalacza sie ciernie, ale do czego zmierzam.
Sprzeglo "cisnieniowe" nie przeklada tyle mocy na kola co sprzeglo cierne. Gdy nacisniesz pedal hamulca nie zalacza sie zadne sprzeglo ktore odcina skrzynie od silnika tylko pracuje dalej ale nie ma tyle sily zeby przeciwstawic sie hamulcowi wiec auto nie jedzie,a gdy zwolnisz hamulec wolno sie toczy. Gdy dodajesz gazu obroty sie zwiekszaja ale predkosc juz nie tak szybko jak obroty(to jest tak zwany poslizg i jest normalna rzeczą w automatach).
Nie masz sie czym martwic. Sprzeglo cisnieniowe jest po to bys mogl bez szarpniec ruszac z 0km/h. Zaden olej przy nizszych temperaturach nie bedzie mial najlepszych wartosci przy niskich temperaturach.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 lis 2011, 20:08

Nie sluchaj kolegi nie ma racji.

Jazda ze skrzynia w takim stanie grozi naprawde duzymi problemami !

Mam multi takie samo jak Ty. Dzisiaj mialem przymrozek i w zadnym wypadku nie ma mowy o takiej jezdzie jak u Ciebie.Po odpaleniu i ruszeniu na calkowicie zimnym silniku obroty wcale nie wskakuja na wiecej niz 2 tys.Przy normalnym traktowaniu gazu samochod jedzie tak jak zawsze - na ok 1,5 tys obr,po osiagnieciu zadanej temp obroty spadaja w okolice 1,2 tys - czyli tak jak byc powinno.Nie wystepuje ZADNE przeciaganie,wyzsze obroty,brak mocy itp.

Ta sytuacja nie jest prawidlowa a kolega ktory pisze ze jest ma podobny problem jak Ty tylko jeszcze nie jest tego swiadom.

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 14 lis 2011, 20:40

Chodzę do pracy na nocki, dzisiaj kolo 6.20 jak wracałem do domu to odpaliłem autko, chwile pochodziło z 15 sek ruszyłem i było wszystko ok tzn około 1200 obrotów które się trzymały i autko przyspieszało normalnie.

Ale jak już wstałem z łóżka i pojechałem testować czy już wszystko wróciło do normy to wsiadłem nacisnąłem pedał gazu i obroty tak jak rano miałem 1200 to teraz miały 1500 i delikatnie spadały, zatrzymałem się zera po przejechaniu ok. 5-10metrow ruszyłem jeszcze raz i było już normalnie 1200 i przyspieszało.

Jakiś krótki komentarz do tej sytuacji??

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 lis 2011, 23:09

hmm...ciezko powiedziec.z tego co teraz piszesz wyglada ze jest ok i nie ma dramatu.

powiedz,wczesniejsze zimy jezdziles tym autem i bylo inaczej?

miales cos robione w sterowniku?

niedoczytalem wczesniej i myslalem ze musisz przez kilka minut jechac na 2 tys obr zeby auto wogole jechalo. moze nagrasz jakis filmik bedzie latwiej ocenic?

ale z tego co piszesz chyba jest jak ma byc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga