Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Tuningowanie AEB - cel 250 + KM

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

[ A6 C5] Tuningowanie AEB - cel 250 + KM

Post autor: Maver » 24 wrz 2011, 22:21

Witam

Jako że zapewne mamy na forum sporo ekspertów od naszych audiczek, a mi udało się odłożyć trochę grosza, a estetą nie jestem to padło na rezanko mechaniczne.


Dodatkowo seryjna turbinka raczej już średnio domaga więc wszystko dobrze się składa... ;)


Teraz tak, plan/cel jest taki: bezawaryjne 250-300 KM ( jeżeli będzie kolosalna różnica w cenie to 250 wystarczy, jeżeli będzie to kwestia 2000 to lepiej jednak 300 )


Więc Panowie, prosiłbym o listę " płac " co muszę wymienić i na co...
Dodatkowo wszystko to ma jeździć na gazie ;)

Większość prac planuję przeprowadzić samemu, wiadomo że wydech / program będzie robiony u tunera - prawdopodobnie mr-motors.

Więc Pany do dzieła ;)

lelum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lelum » 25 wrz 2011, 11:27

250km:
nowe turbo k04 2700zł w moto-remo ewentualnie rozwiercenie strony zimnej na k04 i regeneracja jakieś 1500zł
fmic jeśli chinol to ok. 400zł
wtryski pewnie z 310ccm ok 350zł
do tego program i wydech.
Co do lpg
4x hana 2000 niebieskie 400zł
reduktory 2x AC R01 ok. 500zł powinny obskoczyć tę moc

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 26 wrz 2011, 17:46

Ok, na pierwszy ogień idzie intercooler.....


I tu kolejne pytanie, ktoś się orientuje jakie kolanka i ile kupić aby to jakoś sensownie zamontować ?


Kupić IC z wlotem z lewej wylotem z prawej czy taki aby miał oba połączenia po tej samej stronie?

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 29 wrz 2011, 00:51

test pipe - rurka 2.5 Cala od turbo do pierwszego łącznika zamiast kata. - 200 zł
Cały wydech z kwasu w El-tec itp. 1500 - 2000 zł
- TIP - sztywny element między turbo a filtrem powietrza - seryjnie mamy gumę z harmonijką - 200 zł
- aluminiowy zawór DV - Forge 007p ( żaden BOV itp. ) - 400 zł
- FMIC - sama chłodnica 300-350 zł + rurki, spawanie, silikony
- wtryski
- turbina - http://ast.com.pl/sklep/69-atp-turbo-ki ... 2-05-.html
- kolektor wydechowy pod turbo - http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... _Code=VVWM

- pompa paliwa
- świece
- przepływka
- stożek

Ogólnie mój guru tuningo 1.8T wydał coś koło 12-14 tys. na 310 KM.

Tu masz auto Gregorego
http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t48456. ... hane+przez
Maver pisze:Ok, na pierwszy ogień idzie intercooler.....
Na pierwszy rzut to - TIP, Test Pipe, DV.


Rada.. zarejestruj się na forum A4 klubu i poczytaj..czytaj i jeszcze raz czytaj..a wszystkiego się dowiesz <okok>

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 29 wrz 2011, 11:28

Niestety nie dostaje maila potwierdzającego rejstrację....



Przeprowadziłem już parę rozmów z tunerami, no i zaczynam od IC + program, następnie dojdzie wydech + korekta softu, potem wtryski, turbo, DV, jakiś dolot... ;)

Planowane ukończenie prac przed wakacjami 2012 co by nad bałtyk polecieć na pełnej.... ;)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 01 paź 2011, 22:56

Maver pisze:Przeprowadziłem już parę rozmów z tunerami
Z kim rozmawiałeś dokładnie ?

Dla mnie kolejnośc nie ma sensu zupełnie.
1.IC plus soft
2. wydech plus soft
3. wtryski ( po której też musisz robic korektę softu bo jak ustawisz ? :p )
4. Turbo ? Jaki m sens spawanie wydechu pod seryjną turbinę jak planujesz kupic wydajniejszą pod którą będziesz musiał robic znów inne DP
5. seryjne DV na tym etapie to może już przepuszczac ...
6. Dolot ? czyli sztywny lub sylikonowy Tip.. stożek też będziesz zakładał ? :>

Jakie w ogóle moce planujesz zrobic , ew. Twoi tunerzy ?

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 04 paź 2011, 22:59

ÂŹle to zrozumiałeś, a w sumie to ja źle napisałem.

IC + soft Stage I
Wydech ( dp skręcany do wymiany przy większej turbinie ) Stage II + korekta

Wtryski,turbo,dv,pompa paliwa itp itd stage III :)

Obecnie dostałem jedyną sensowną odpowiedź od Sportmile, CompSport już nie tuninguje AEB ale czekam jeszcze na wycenę prac w MR motors, może jednak wszystko zrobię od razu - i tak będzie to dopiero po zimie robione także jest czas na namyślanie :)

Dolot - sztywny, co do stożka, raczej chyba nie chyba że tuner stwierdzi inaczej.

co do DV będzie forge, już płynie do mnie :)


Wiadomo wolałbym wszystko naraz, no ale to kosztuje, ale zastanawiam się właśnie czy nie lepiej troszkę poczekać i zrobić " zestaw "


Moc w jaką celuje to powyżej 250 koni, generalnie okolice 300, więcej nie ma sensu to FWD bez ESP ;p

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 05 paź 2011, 10:40

IC + soft Stage I
To w st. I - powinno być Test pipe czyli kat out i rura 2,5 cala
DV
Sztywny dolot
To podstawa !
Ic jak już ktoś strasznie chce.
Maver pisze:raczej chyba nie chyba że tuner stwierdzi inaczej.
Wątpię, to chyba Rogal prowadził test stożków i wyszło że na ori puszcze jest więcej mocy niż na stożku - przykład Pucek z forum A4 klubu. Kolega Poziek też przetestował wszystkie kombinację stożków łącznie z carbonio i z tego co pamiętam najlepszy efekt dawała ori pucha.

Maver pisze:co do DV będzie forge, już płynie do mnie :)
Ile ? Skoro płynie to ściągasz zza wielkiej kałuży. U nas w Re5ekt 411 zł model 007p.

Maver pisze:oc w jaką celuje to powyżej 250 koni, generalnie okolice 300, więcej nie ma sensu to FWD bez ESP ;p
Na jakiej turbonie chcesz zrobić to 300 KM ?

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 05 paź 2011, 20:34

Temat do zamknięcia


Audi trafi do MR-Motors, fachowe doradztwo - dobre ceny a co do jakości jestem pewien, znajomek jeździ S4 po ich cudach i jest malinka.


Docelowo będzie 250~ km

Co będzie zrobione?

Wtryski, FMIC, wydech, TIP, turbo KKK K04-15, DV i inne potrzebne lub mniej pierdołki :)


No i napiszę tu od razu, słyszał ktoś o K04-15 na sprzedaż? Obojętnie czy nowa czy używka, ważne żeby z Polski a nie targać znów przez kałuże.....


300+ koni to jednak zbyt duży wydatek jak dla mnie, a 250 też się już będzie całkiem milo zabierać z miejsca ;)

mart73301

Post autor: mart73301 » 09 lis 2011, 00:17

raggaman pisze:Jakie w ogóle moce planujesz zrobic , ew. Twoi tunerzy ?
raggaman, a jakie przeróbki polecasz aby uzyskac moc 200-220 kM ???

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 10 lis 2011, 18:54

Chip + wydech + IC i zapukasz w okolice 200 koni, ale na K03 to będzie i tak średnio bo na górze obrotów nie utrzyma ciśnienia.

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 10 lis 2011, 23:43

Chip + wydech + IC i zapukasz w okolice 200 koni, ale na K03 to będzie i tak średnio bo na górze obrotów nie utrzyma ciśnienia.
witam , jaki IC wstawić i gdzie ? ,może jest jakiś w miejsce seryjnego? o większej wydajności.
toom_ek

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 11 lis 2011, 12:18

Jeden IC od frontu.
DP - ( rura zamiast kata w dół ) - 2,5 cala
DV alu - forge , The sun
TIP - sztywny dolot zamiast harmonijki

mart73301

Post autor: mart73301 » 11 lis 2011, 21:41

raggaman pisze:Jeden IC od frontu.
DP - ( rura zamiast kata w dół ) - 2,5 cala
DV alu - forge , The sun
TIP - sztywny dolot zamiast harmonijki
raggaman, a gdzie te wszystkie elementy można dostać. Nie mam orientacji a tego typu sklepach. Może masz indeksy lub jakieś bardziej szczegółowe dane tych wszystkich elementów ?? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 12 lis 2011, 12:34

IC do tego silikonowe złączki kupisz w np. http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13469577

DP - potrzebujesz 0,5 metra ruty kwasu i jedno kolanko 90 stopni - to mogę Ci odsprzedac bo akurat mam na zbyciu ;)

Bandaż termo też kupisz w sklepie Fmic

DV Forge 007p kupisz w sklepie - http://www.re5pect.pl/
The Sun kupisz na allegro za troszkę mniejsze pieniążki

TIP - tu musisz spawac z kwasówki lub kupic silikonowy np. autobahn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja