[ A6 C5] Wymiana maglownicy...
[ A6 C5] Wymiana maglownicy...
Witam,
może komuś się przyda jak wygląda proces wyjęcia maglownicy.
A więc tak:
-odkręcamy i ściągamy przednie koła
-odkręcamy i wybijamy końcówki drążków kierowniczych (klucz 16 i 13)
-odkręcamy z lewej strony auta (kierowcy)plastykową osłonę żeby było miejsce do wyjęcia maglownicy bo wychodzi w lewa stronę
-kluczem 22 i 19 w maglownicy od jej dołu odkręcamy dwie śruby z wężami
-w środku auta odkręcamy osłonę- pięć śrubek 10' :
2x z dołu
2x pod osłona nad kierownicą
1x z lewej za osłoną od bezpieczników
ściągamy osłonę wyciągając kable od lampki i wtyczkę od komputera
-odkręcamy śrubę trzymającą układ kier. z maglownicą
-otwieramy maskę i ściągamy cała osłonę akumulatora
-odkręcamy i wyciągamy akumulator
-odkręcamy dwie śruby (kluczem dwunastokątnym 10') jedna w miejscu pod akumulatorem druga pod zbiorniczkiem hamulcowym
-wchodzimy do kanału i odkręcamy plastykowa osłonę te drugą co jest pod skrzynia
-odkręcamy jeszcze jedną taką śrubę (kluczem dwunastokątnym, jak wyżej) od dołu maglownicy
-maglownica odkręcona i wychodzi tak jak pisałem wyżej czyli z lewej strony
Ja tak wymieniałem moją maglownice bo już mi wyciekała i musiałem dać do regeneracji.
Mam nadzieję, że komuś pomogę.
Pozdrawiam
może komuś się przyda jak wygląda proces wyjęcia maglownicy.
A więc tak:
-odkręcamy i ściągamy przednie koła
-odkręcamy i wybijamy końcówki drążków kierowniczych (klucz 16 i 13)
-odkręcamy z lewej strony auta (kierowcy)plastykową osłonę żeby było miejsce do wyjęcia maglownicy bo wychodzi w lewa stronę
-kluczem 22 i 19 w maglownicy od jej dołu odkręcamy dwie śruby z wężami
-w środku auta odkręcamy osłonę- pięć śrubek 10' :
2x z dołu
2x pod osłona nad kierownicą
1x z lewej za osłoną od bezpieczników
ściągamy osłonę wyciągając kable od lampki i wtyczkę od komputera
-odkręcamy śrubę trzymającą układ kier. z maglownicą
-otwieramy maskę i ściągamy cała osłonę akumulatora
-odkręcamy i wyciągamy akumulator
-odkręcamy dwie śruby (kluczem dwunastokątnym 10') jedna w miejscu pod akumulatorem druga pod zbiorniczkiem hamulcowym
-wchodzimy do kanału i odkręcamy plastykowa osłonę te drugą co jest pod skrzynia
-odkręcamy jeszcze jedną taką śrubę (kluczem dwunastokątnym, jak wyżej) od dołu maglownicy
-maglownica odkręcona i wychodzi tak jak pisałem wyżej czyli z lewej strony
Ja tak wymieniałem moją maglownice bo już mi wyciekała i musiałem dać do regeneracji.
Mam nadzieję, że komuś pomogę.
Pozdrawiam
Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.
Powiedzcie mi Panowie, jaki ja mogę miec magiel w swojej A6 ?
Auto jest 11/2002 A6 TDI (180 KM) Quattro Avant. Chodzi mi czy z elektronika czy bez ?
Nie da się tego podpatrzeć w żaden sposób, ani z kanału ani od strony lewego koła.
I co sądzicie moim maglu. Nic nie cieknie, oleju nie ubywa, tylko mi sporadycznie coś z niego stuka.
Auto jest 11/2002 A6 TDI (180 KM) Quattro Avant. Chodzi mi czy z elektronika czy bez ?
Nie da się tego podpatrzeć w żaden sposób, ani z kanału ani od strony lewego koła.
I co sądzicie moim maglu. Nic nie cieknie, oleju nie ubywa, tylko mi sporadycznie coś z niego stuka.
pozdrowionka Rysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
magiel przykręcony jest na 3 śruby do których w manualu masz bezproblemowy dostęp ze względu na krótką skrzynięmariusz888 pisze:ponowie moze ktos wie jakie sa roznice w wymianie maglownicy miedzy manualem a automatem bo ja nie widze tu zadnej roznicy
tip jest zajedwabiscie długi i do tej najgorszej śruby nie dojdziesz, trzeba rozebrać sporo auta, na dzieĂą dobry całe zawieszenie ze strony kierowcy, mówię tu o całym, a potem zaczynają się schody z dalszym rozkręcaniem bo dojścia do śrub są koszmarne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
goly191, wlasnie dzis wymienilem maglownice
nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym(jedna co trzyma magiel ,i dwa weze.
6 godzin i zrobione
nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym(jedna co trzyma magiel ,i dwa weze.
6 godzin i zrobione
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie możemy za bardzo porównywać tych silnikówmariusz888 pisze:nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym
u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
ogólnie to magle w tych autach to porażka, a ponoć w nowszych autach jeszcze gorzej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
dokladnie tak ,ale da sie to zrobic wkladajac klucz od strony poloski trzeba zdjac jej oslone (taka z gabki)szkada ze w saniach nie zrobili jakiegos otworu przez krory mozna by bylo wlozyc ten klucz nasadkowygoly191 pisze:u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
powiem tylko ze nie bylo to latwe do zrobienia
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja mam dokładnie tak samo.SCORPI pisze:Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.
Zawieszenie mam wymienione poza drążkami.
Jak trzymam za osłonę drążka kierowniczego to czuję luzy i metaliczne stuki.
Od kierowcy bardziej niż od pasażera. Ucieszyłem się, że oto drążki, ale teraz obawiam się maglownicy.
Będę drążył temat i dokładnie sprawdzę.
Dałem się namówic na wymianę magla. Mam 220k przelecone. Kupiłem od handlarza identyczny, ale na oko zdrowszy od mojego. Wymieniłem. Lżej chodzi kierownica i tyle. Mój magiel trochę się przycinał, ale luzów nie ma.
Wymieniłem z powodu stuków i zaleceĂą Sserwisu, żeby wymienić. Okazało się że te stuki to pochodziły od pękniętej sprężyny. Czujecie ? Jeżdziłem ponad 4 miesiące z pęknięta sprężyną. Ten Sserwis to już schodzi na psy, tylko kasa. A żeby porządnie zdiagnozować usterkę, to juź im się nie chce. Wmawiali mi, że gałki, potem że koĂącówki, że przekładnia.
Wymieniłem tą sprężynę i jak ręką odjął.
Wymieniłem z powodu stuków i zaleceĂą Sserwisu, żeby wymienić. Okazało się że te stuki to pochodziły od pękniętej sprężyny. Czujecie ? Jeżdziłem ponad 4 miesiące z pęknięta sprężyną. Ten Sserwis to już schodzi na psy, tylko kasa. A żeby porządnie zdiagnozować usterkę, to juź im się nie chce. Wmawiali mi, że gałki, potem że koĂącówki, że przekładnia.
Wymieniłem tą sprężynę i jak ręką odjął.
pozdrowionka Rysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1028
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uwaga i żeby nikt nie popełnił tego błędu co ja ,ze nie chcący przekręciła mi się kiera po rozkręceniu krzyżaka maglownice skręciłęm a jak ruszyłem to wyskoczyl włąd abs-u
podłączyłem pod kompa i to był błąd skrętu kierownicy a co się okazało
kierownica ma 2,5 obrota w prawo i w lewo a u mnie jakimś cudem było 1.5 w lewo i 3.5 w prawo dlatego przed podłączeniem krzyżaka pod kolumnę proszę sprawdzić na sucho zeby tak 2,5 w lewo i 2.5 w prawo :)a potem ustawić jak powinna być i podłączyć Krzyżak
podłączyłem pod kompa i to był błąd skrętu kierownicy a co się okazało
kierownica ma 2,5 obrota w prawo i w lewo a u mnie jakimś cudem było 1.5 w lewo i 3.5 w prawo dlatego przed podłączeniem krzyżaka pod kolumnę proszę sprawdzić na sucho zeby tak 2,5 w lewo i 2.5 w prawo :)a potem ustawić jak powinna być i podłączyć Krzyżak
Ale reasumując , mam 223 k na swoim i tyle to auto ma, nic więcej. Z tego 120k zrobiłem w Polsce na naszych dziurach. Magiel poza tym, że lekko gdzieś przycierał, nie miał żadnych luzów, nie ciekł etc. Ta używka, która założyłem tylko lżej chodzi i tyle. Lepiej odbija na zakrętach. Przypuszczam, ze mój wystarczyło rozebrać na osłonach i porządnie nasmarować.
Dałem się wpuścić Sserwisowi w maliny. Zresztą nie pierwszy raz.
Dałem się wpuścić Sserwisowi w maliny. Zresztą nie pierwszy raz.
pozdrowionka Rysiek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga