Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana maglownicy...

Warsztat
Awatar użytkownika
Markiz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:44
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

[ A6 C5] Wymiana maglownicy...

Post autor: Markiz » 12 maja 2011, 11:51

Witam,

może komuś się przyda jak wygląda proces wyjęcia maglownicy.

A więc tak:
-odkręcamy i ściągamy przednie koła
-odkręcamy i wybijamy końcówki drążków kierowniczych (klucz 16 i 13)
-odkręcamy z lewej strony auta (kierowcy)plastykową osłonę żeby było miejsce do wyjęcia maglownicy bo wychodzi w lewa stronę
-kluczem 22 i 19 w maglownicy od jej dołu odkręcamy dwie śruby z wężami
-w środku auta odkręcamy osłonę- pięć śrubek 10' :
2x z dołu
2x pod osłona nad kierownicą
1x z lewej za osłoną od bezpieczników
ściągamy osłonę wyciągając kable od lampki i wtyczkę od komputera
-odkręcamy śrubę trzymającą układ kier. z maglownicą
-otwieramy maskę i ściągamy cała osłonę akumulatora
-odkręcamy i wyciągamy akumulator
-odkręcamy dwie śruby (kluczem dwunastokątnym 10') jedna w miejscu pod akumulatorem druga pod zbiorniczkiem hamulcowym
-wchodzimy do kanału i odkręcamy plastykowa osłonę te drugą co jest pod skrzynia
-odkręcamy jeszcze jedną taką śrubę (kluczem dwunastokątnym, jak wyżej) od dołu maglownicy
-maglownica odkręcona i wychodzi tak jak pisałem wyżej czyli z lewej strony

Ja tak wymieniałem moją maglownice bo już mi wyciekała i musiałem dać do regeneracji. <uoee>
Mam nadzieję, że komuś pomogę. <lol>
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 17 maja 2011, 20:48

dodam tylko, że przy wymianie magla w automacie jest kilka razy więcej roboty
jest to dosłowanie katorka
dzień roboty dla mniej wtajemniczonych bity
dla bardziej pół

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 30 cze 2011, 18:38

Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 14 paź 2011, 10:36

Powiedzcie mi Panowie, jaki ja mogę miec magiel w swojej A6 ?
Auto jest 11/2002 A6 TDI (180 KM) Quattro Avant. Chodzi mi czy z elektronika czy bez ?
Nie da się tego podpatrzeć w żaden sposób, ani z kanału ani od strony lewego koła.

I co sądzicie moim maglu. Nic nie cieknie, oleju nie ubywa, tylko mi sporadycznie coś z niego stuka.
pozdrowionka Rysiek

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 24 kwie 2012, 21:26

ponowie moze ktos wie jakie sa roznice w wymianie maglownicy miedzy manualem a automatem bo ja nie widze tu zadnej roznicy <mysli>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 kwie 2012, 17:44

mariusz888 pisze:ponowie moze ktos wie jakie sa roznice w wymianie maglownicy miedzy manualem a automatem bo ja nie widze tu zadnej roznicy <mysli>
magiel przykręcony jest na 3 śruby do których w manualu masz bezproblemowy dostęp ze względu na krótką skrzynię
tip jest zajedwabiscie długi i do tej najgorszej śruby nie dojdziesz, trzeba rozebrać sporo auta, na dzieĂą dobry całe zawieszenie ze strony kierowcy, mówię tu o całym, a potem zaczynają się schody z dalszym rozkręcaniem bo dojścia do śrub są koszmarne

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 25 kwie 2012, 21:23

goly191, wlasnie dzis wymienilem maglownice <lol>
nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym(jedna co trzyma magiel ,i dwa weze.
6 godzin i zrobione <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 kwie 2012, 21:51

mariusz888 pisze:nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym
nie możemy za bardzo porównywać tych silników
u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
ogólnie to magle w tych autach to porażka, a ponoć w nowszych autach jeszcze gorzej <nerwus>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 25 kwie 2012, 22:01

goly191 pisze:u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
dokladnie tak ;) ,ale da sie to zrobic wkladajac klucz od strony poloski trzeba zdjac jej oslone (taka z gabki)szkada ze w saniach nie zrobili jakiegos otworu przez krory mozna by bylo wlozyc ten klucz nasadkowy <nerwus>
powiem tylko ze nie bylo to latwe do zrobienia <lol>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 16 maja 2012, 18:24

Może jakies fotostory?? ;>
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 21 maja 2012, 16:28

SCORPI pisze:Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.
Ja mam dokładnie tak samo.
Zawieszenie mam wymienione poza drążkami.
Jak trzymam za osłonę drążka kierowniczego to czuję luzy i metaliczne stuki.
Od kierowcy bardziej niż od pasażera. Ucieszyłem się, że oto drążki, ale teraz obawiam się maglownicy.

Będę drążył temat i dokładnie sprawdzę.

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 22 maja 2012, 07:42

Dałem się namówic na wymianę magla. Mam 220k przelecone. Kupiłem od handlarza identyczny, ale na oko zdrowszy od mojego. Wymieniłem. Lżej chodzi kierownica i tyle. Mój magiel trochę się przycinał, ale luzów nie ma.

Wymieniłem z powodu stuków i zaleceĂą Sserwisu, żeby wymienić. Okazało się że te stuki to pochodziły od pękniętej sprężyny. Czujecie ? Jeżdziłem ponad 4 miesiące z pęknięta sprężyną. Ten Sserwis to już schodzi na psy, tylko kasa. A żeby porządnie zdiagnozować usterkę, to juź im się nie chce. Wmawiali mi, że gałki, potem że koĂącówki, że przekładnia.

Wymieniłem tą sprężynę i jak ręką odjął.
pozdrowionka Rysiek

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 22 maja 2012, 09:12

Niestety teraz serwisy są lipne.

Ktoś kto wymieniał maglownice niech opisze dokładnie jakie stuki miał.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 22 maja 2012, 11:16

Uwaga i żeby nikt nie popełnił tego błędu co ja ,ze nie chcący przekręciła mi się kiera po rozkręceniu krzyżaka :) maglownice skręciłęm a jak ruszyłem to wyskoczyl włąd abs-u
podłączyłem pod kompa i to był błąd skrętu kierownicy a co się okazało

kierownica ma 2,5 obrota w prawo i w lewo a u mnie jakimś cudem było 1.5 w lewo i 3.5 w prawo dlatego przed podłączeniem krzyżaka pod kolumnę proszę sprawdzić na sucho zeby tak 2,5 w lewo i 2.5 w prawo :)a potem ustawić jak powinna być i podłączyć Krzyżak :)

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 25 maja 2012, 07:27

Ale reasumując , mam 223 k na swoim i tyle to auto ma, nic więcej. Z tego 120k zrobiłem w Polsce na naszych dziurach. Magiel poza tym, że lekko gdzieś przycierał, nie miał żadnych luzów, nie ciekł etc. Ta używka, która założyłem tylko lżej chodzi i tyle. Lepiej odbija na zakrętach. Przypuszczam, ze mój wystarczyło rozebrać na osłonach i porządnie nasmarować.

Dałem się wpuścić Sserwisowi w maliny. Zresztą nie pierwszy raz.
pozdrowionka Rysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga