[a6 c5 2,5 tdi] wymiana maglownicy
[a6 c5 2,5 tdi] wymiana maglownicy
Panowie
wie może ktoś jak wyciągnać maglownice w 2,5 tdi tiptronik ??
stuka już coraz gorzej wiec wkońcu skusiłęm sie na wymiane
tylko tak byłem dzisija u mechanika który mi hydraulike całi itp robił to powiedział 30 - 40 zł za godz pracy ale nie wie ile mu to zajmie jaki jest dostęp itp
możecie mi przybliżyć ten temat ?? z której strony jak i co zrobić żeby wyciągnac maglownice i mniej wiecej ile takie coś może trwać ??
wie może ktoś jak wyciągnać maglownice w 2,5 tdi tiptronik ??
stuka już coraz gorzej wiec wkońcu skusiłęm sie na wymiane
tylko tak byłem dzisija u mechanika który mi hydraulike całi itp robił to powiedział 30 - 40 zł za godz pracy ale nie wie ile mu to zajmie jaki jest dostęp itp
możecie mi przybliżyć ten temat ?? z której strony jak i co zrobić żeby wyciągnac maglownice i mniej wiecej ile takie coś może trwać ??
1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ogólnie z maglownicą nie jest jakaś super robota (dlatego oddałbym do kogoś w temacie co się zna, no ale zawsze samemu jest to samozadowolenie)
z tego co wiem, to tak... wiadomo końcówki drążków od zwrotnicy najlepiej
potem są 2 śruby z góry tzn przy aku jest jedna i druga z drugiej strony, no i pod nogami kierowcy trzeba rozłączyć
tyle zauważyłem sam, dalej może wypowie się ktoś kto się tym zajmował, a widziałem na forum jest kilka takich osób co miało z maglownicą problem
z tego co wiem, to tak... wiadomo końcówki drążków od zwrotnicy najlepiej
potem są 2 śruby z góry tzn przy aku jest jedna i druga z drugiej strony, no i pod nogami kierowcy trzeba rozłączyć
tyle zauważyłem sam, dalej może wypowie się ktoś kto się tym zajmował, a widziałem na forum jest kilka takich osób co miało z maglownicą problem
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kolego masz racje-drązki, plastiki przy drążkach, przewody i z tego co pamiętam 3 sruby(taka dziwna gwiazdka) u góry koło akumulatora-musisz go wyjąć.musisz rozebrać trochę srodka żeby rozłończyć kolumne kierowniczą.co do wymiany nie jest taka tragiczna, ale trochę roboty jest.aha wychodzi na lewą strone.
[ Dodano: 2009-12-28, 21:12 ]
u mnie to trwało około 5 godzin razem z kumplem.słuchaj ale czy ty na 100% jesteś pewien że to maglownica? posłuchaj mnie i sprawdz jeszcze raz drążki stabilizatora.
[ Dodano: 2009-12-28, 21:12 ]
u mnie to trwało około 5 godzin razem z kumplem.słuchaj ale czy ty na 100% jesteś pewien że to maglownica? posłuchaj mnie i sprawdz jeszcze raz drążki stabilizatora.
hmmm myślałem że to bedzie gorsze do roboty
może wezme sie za to sam jeszcze pomyśle
a co do tego czy to napewno maglownica to jestem pewny na 100%
na postoju pzy delikatnym ruszaniu kierownią stuka dosyć głośno i jak sie otworzy maske to słychać że stuka pod nogami kierowcy także nie mam wątpliwośći
a zna ktoś z was firme która by regenerowała takie maglownice w lubuskiem :)
i jeszcze raz dzieki chłopaki
może wezme sie za to sam jeszcze pomyśle
a co do tego czy to napewno maglownica to jestem pewny na 100%
na postoju pzy delikatnym ruszaniu kierownią stuka dosyć głośno i jak sie otworzy maske to słychać że stuka pod nogami kierowcy także nie mam wątpliwośći
a zna ktoś z was firme która by regenerowała takie maglownice w lubuskiem :)
i jeszcze raz dzieki chłopaki
1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6
Właśnie jestem po wymianie maglownicy. Objawy były takie, że nie było wspomagania w lewą stronę. Wymiana płynu, płukanie układu nic nie dawało trzeba było wymienić. Z regeneracją różnie to bywa, niby jest gwarancja, ale później coś się skrzaczy to znowu koszty, wyjęcia włożenia, zbieżność i auto jeszcze na tydzieĂą uziemione. Więc zdecydowałem się na używkę z małym przebiegiem. Po rozmowie z gościem od maglownic, który wybił mnie z tropu, że musi być z takim samym numerem jak moja, kupiłem maglownicę od silnika 2,8 z ogranicznikiem i servotronikiem firmy ZF. ZF są takie jakby w odlewie, a KOYO są stalowe. Ja miałem akurat tę ZF, z tego odlewu z koĂącówką 066F. Szukając na Allegro nigdzie nie było identycznej jak moja, różniły się np ostatnią literą E, F, D itd, początek oznaczenia był ten sam, np 4B1..., ale jak to powiedział ten gościu, że to jeden ch... jaki tam jest na koĂącu numer, że będzie pasować każda. Przy okazji wymieniona jeszcze kompletna półośka z przegubami. Całość roboty zamknęła się w 350zł (czyli maglownica, półoś, ustawienie zbieżności, płyn)+koszt maglownicy. Cena chyba do przyjęcia. Kierownica kręci się jednym palcem teraz i na twarzy banan. Gdyby ktos chciał sprawdzić numery maglownic to może to zrobic na tej stronce http://www.iparts.pl/czesc/przekladnia- ... numery-oem
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
ja wyciągałem półoś razem z całą kolumną mcpersona i wahaczami, ale u mnie i tak przeszkadzał tłumik przedni i osłona nad nim.
Dopiero po zdemontowaniu węży od strony nadkola idących do magla (jedna to taka kręcona rurka) dostałem się do tej nieszczęsnej śruby - ciężko ją wymacać, bo jest strasznie ciasno ale jak mi się udało to założyłem na małą grzechotkę przejściówkę + końcówkę dwunastokątną i było akurat - ani za nisko ani za wysoko. Jeśli by Ci to miało pomóc to od środka od strony krzyżaka widać tą śrubę.
Teraz czeka mnie montaż magla... Strach się bać...
Dopiero po zdemontowaniu węży od strony nadkola idących do magla (jedna to taka kręcona rurka) dostałem się do tej nieszczęsnej śruby - ciężko ją wymacać, bo jest strasznie ciasno ale jak mi się udało to założyłem na małą grzechotkę przejściówkę + końcówkę dwunastokątną i było akurat - ani za nisko ani za wysoko. Jeśli by Ci to miało pomóc to od środka od strony krzyżaka widać tą śrubę.
Teraz czeka mnie montaż magla... Strach się bać...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Wymieniłem maglownicę Koyo na taką samą regenerowaną w A6 Avant Q 2.5 2004r. Ponieważ stuki nie ustały, wykluczyłem świeżo wymienioną maglownicę i zająłem się zawieszeniem, mimo bardzo dobrego stanu. Niestety nie pomogło i nadal są stuki, których ani mechanik ani obsługa na stacji diagnostycznej nie jest w stanie namierzyć. Jedna z sytuacji charakterystycznych, w których każdorazowo występuje metaliczny dźwięk to najechanie na krawężnik skręcając w lewo, prawym kołem. Mam podejrzenie, że nadal maglownica jest felerna i zastanawiam się nad reklamacją. Natomiast od kolegi mam świeżuteńko wyglądającą maglownicę ZF o numerach 3B1422071R z Passata B5 lift o oryginalnym przebiegu 90tyś. km. Przeczytałem na forum, że maglownica z Passata pasuje do A6 ale trzeba zmienić końcówki drążków. Czy ktoś może to jednoznacznie potwierdzić. Nie chciałbym rozczarować się kiedy wyjmę obecną, nie będzie co wsadzić i auto będzie unieruchomione. Maglownica ZF jest w idealnym stanie, punkty mocowań wyglądają identycznie tylko obudowa jest odlane a nie rurowa jak w Koyo.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Zanim wymienisz maglownicę. Sprawdź dokładnie zawieszenie. Najlepiej jak byś rozebrał zawieszenie i dokładnie sprawdził sworznie tuleję. Zawieszenie jest tak zbudowane tak spięte że sobą przez wahacze że ciężko wyczuć luz np na sworzniu ja jak byłem na trzepakach to żaden diagnosta nie wyczuł luzu na sworzniu dopiero po rozebraniu był wyczuwalny luz. Sprawdzałeś też łączniki stabilizatora i gumy drążka stabilizatora? One też mogą powodować stuki.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
repek92, zawieszenie prawie w całości wymienione - wahacze górne, łączniki stabilizatora, amory wraz z górnymi mocowaniami, oczywiście wahacz prosty i banan sprawdzony bardzo dokładnie na szarpakach ale i na podnośniku brechą (kilkukrotnie przez kilku mechaników), końcówki drążków... Teorię o walniętej maglownicy opieram na tych wszystkich wymienionych elementach i przede wszystkim na charakterystycznym stukocie przy najeżdżaniu wewnętrzną częścią prawego, przedniego koła na krawężnik. Stukot słychać metaliczny, jakby na środku auta pod podszybiem. Szybkie ruchy kierownicą na postoju również powodują stukot.