Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2,5 tdi] wymiana maglownicy

Zawieszenie
dziku88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:11
Lokalizacja: Nowa Sól

[a6 c5 2,5 tdi] wymiana maglownicy

Post autor: dziku88 » 28 gru 2009, 16:11

Panowie :)
wie może ktoś jak wyciągnać maglownice w 2,5 tdi tiptronik ;>??
stuka już coraz gorzej wiec wkońcu skusiłęm sie na wymiane :)
tylko tak byłem dzisija u mechanika który mi hydraulike całi itp robił to powiedział 30 - 40 zł za godz pracy ale nie wie ile mu to zajmie jaki jest dostęp itp :)
możecie mi przybliżyć ten temat ;>?? z której strony jak i co zrobić żeby wyciągnac maglownice ?? i mniej wiecej ile takie coś może trwać ;>??
1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt

sprawne A6 V6 :*

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 gru 2009, 18:14

ogólnie z maglownicą nie jest jakaś super robota (dlatego oddałbym do kogoś w temacie co się zna, no ale zawsze samemu jest to samozadowolenie)
z tego co wiem, to tak... wiadomo końcówki drążków od zwrotnicy najlepiej
potem są 2 śruby z góry tzn przy aku jest jedna i druga z drugiej strony, no i pod nogami kierowcy trzeba rozłączyć
tyle zauważyłem sam, dalej może wypowie się ktoś kto się tym zajmował, a widziałem na forum jest kilka takich osób co miało z maglownicą problem

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 28 gru 2009, 21:09

kolego masz racje-drązki, plastiki przy drążkach, przewody i z tego co pamiętam 3 sruby(taka dziwna gwiazdka) u góry koło akumulatora-musisz go wyjąć.musisz rozebrać trochę srodka żeby rozłończyć kolumne kierowniczą.co do wymiany nie jest taka tragiczna, ale trochę roboty jest.aha wychodzi na lewą strone.

[ Dodano: 2009-12-28, 21:12 ]
u mnie to trwało około 5 godzin razem z kumplem.słuchaj ale czy ty na 100% jesteś pewien że to maglownica? posłuchaj mnie i sprawdz jeszcze raz drążki stabilizatora.

dziku88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:11
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: dziku88 » 29 gru 2009, 14:22

hmmm myślałem że to bedzie gorsze do roboty :)
może wezme sie za to sam jeszcze pomyśle :)
a co do tego czy to napewno maglownica to jestem pewny na 100% :)
na postoju pzy delikatnym ruszaniu kierownią stuka dosyć głośno i jak sie otworzy maske to słychać że stuka pod nogami kierowcy także nie mam wątpliwośći :)
a zna ktoś z was firme która by regenerowała takie maglownice w lubuskiem ??:)
i jeszcze raz dzieki chłopaki :)
1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt

sprawne A6 V6 :*

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 gru 2009, 14:46

dziku88 pisze:a zna ktoś z was firme która by regenerowała takie maglownice w lubuskiem ??:)
poszukaj na alledrogo
tam przeważnie się firmy ogłaszają to może znajdziesz coś w swojej okolicy

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 29 lut 2012, 16:57

Właśnie jestem po wymianie maglownicy. Objawy były takie, że nie było wspomagania w lewą stronę. Wymiana płynu, płukanie układu nic nie dawało trzeba było wymienić. Z regeneracją różnie to bywa, niby jest gwarancja, ale później coś się skrzaczy to znowu koszty, wyjęcia włożenia, zbieżność i auto jeszcze na tydzieĂą uziemione. Więc zdecydowałem się na używkę z małym przebiegiem. Po rozmowie z gościem od maglownic, który wybił mnie z tropu, że musi być z takim samym numerem jak moja, kupiłem maglownicę od silnika 2,8 z ogranicznikiem i servotronikiem firmy ZF. ZF są takie jakby w odlewie, a KOYO są stalowe. Ja miałem akurat tę ZF, z tego odlewu z koĂącówką 066F. Szukając na Allegro nigdzie nie było identycznej jak moja, różniły się np ostatnią literą E, F, D itd, początek oznaczenia był ten sam, np 4B1..., ale jak to powiedział ten gościu, że to jeden ch... jaki tam jest na koĂącu numer, że będzie pasować każda. Przy okazji wymieniona jeszcze kompletna półośka z przegubami. Całość roboty zamknęła się w 350zł (czyli maglownica, półoś, ustawienie zbieżności, płyn)+koszt maglownicy. Cena chyba do przyjęcia. Kierownica kręci się jednym palcem teraz i na twarzy banan. <lol> Gdyby ktos chciał sprawdzić numery maglownic to może to zrobic na tej stronce http://www.iparts.pl/czesc/przekladnia- ... numery-oem
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 12 maja 2016, 07:32

odgrzeje kotleta. ktoś podpowie mi jak dostać się do tej dolnej śruby trzymającej magiel??trzeba odkręcać pół oś przy skrzyni??z tego co patrzyłem to nad przegubem wewnętrznym są jakieś osłony czy je też trzeba zdemontować??

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 12 maja 2016, 09:10

ja wyciągałem półoś razem z całą kolumną mcpersona i wahaczami, ale u mnie i tak przeszkadzał tłumik przedni i osłona nad nim.
Dopiero po zdemontowaniu węży od strony nadkola idących do magla (jedna to taka kręcona rurka) dostałem się do tej nieszczęsnej śruby - ciężko ją wymacać, bo jest strasznie ciasno ale jak mi się udało to założyłem na małą grzechotkę przejściówkę + końcówkę dwunastokątną i było akurat - ani za nisko ani za wysoko. Jeśli by Ci to miało pomóc to od środka od strony krzyżaka widać tą śrubę.
Teraz czeka mnie montaż magla... Strach się bać...

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 14 maja 2016, 08:32

no własnie u mnie z demontażem nie będzie wielkiego problemu bo auto na części idzie wiec mogę zdemolować conieco. gorzej własnie z montazem bo też do V6 tyle że w benzynie

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 maja 2016, 11:14

ja juz gdzies wrzucalem - dotyczy passata ale podobnie w C5 -

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 12 lis 2017, 14:40

Wymieniłem maglownicę Koyo na taką samą regenerowaną w A6 Avant Q 2.5 2004r. Ponieważ stuki nie ustały, wykluczyłem świeżo wymienioną maglownicę i zająłem się zawieszeniem, mimo bardzo dobrego stanu. Niestety nie pomogło i nadal są stuki, których ani mechanik ani obsługa na stacji diagnostycznej nie jest w stanie namierzyć. Jedna z sytuacji charakterystycznych, w których każdorazowo występuje metaliczny dźwięk to najechanie na krawężnik skręcając w lewo, prawym kołem. Mam podejrzenie, że nadal maglownica jest felerna i zastanawiam się nad reklamacją. Natomiast od kolegi mam świeżuteńko wyglądającą maglownicę ZF o numerach 3B1422071R z Passata B5 lift o oryginalnym przebiegu 90tyś. km. Przeczytałem na forum, że maglownica z Passata pasuje do A6 ale trzeba zmienić końcówki drążków. Czy ktoś może to jednoznacznie potwierdzić. Nie chciałbym rozczarować się kiedy wyjmę obecną, nie będzie co wsadzić i auto będzie unieruchomione. Maglownica ZF jest w idealnym stanie, punkty mocowań wyglądają identycznie tylko obudowa jest odlane a nie rurowa jak w Koyo.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 lis 2017, 15:13

Zanim wymienisz maglownicę. Sprawdź dokładnie zawieszenie. Najlepiej jak byś rozebrał zawieszenie i dokładnie sprawdził sworznie tuleję. Zawieszenie jest tak zbudowane tak spięte że sobą przez wahacze że ciężko wyczuć luz np na sworzniu ja jak byłem na trzepakach to żaden diagnosta nie wyczuł luzu na sworzniu dopiero po rozebraniu był wyczuwalny luz. Sprawdzałeś też łączniki stabilizatora i gumy drążka stabilizatora? One też mogą powodować stuki.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 12 lis 2017, 15:43

repek92, zawieszenie prawie w całości wymienione - wahacze górne, łączniki stabilizatora, amory wraz z górnymi mocowaniami, oczywiście wahacz prosty i banan sprawdzony bardzo dokładnie na szarpakach ale i na podnośniku brechą (kilkukrotnie przez kilku mechaników), końcówki drążków... Teorię o walniętej maglownicy opieram na tych wszystkich wymienionych elementach i przede wszystkim na charakterystycznym stukocie przy najeżdżaniu wewnętrzną częścią prawego, przedniego koła na krawężnik. Stukot słychać metaliczny, jakby na środku auta pod podszybiem. Szybkie ruchy kierownicą na postoju również powodują stukot.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 lis 2017, 16:35

A drążki kierownicze?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 12 lis 2017, 17:16

repek92 pisze:A drążki kierownicze?
Drążki nie były wymieniane. Mechanik stwierdził, że są w dobrym stanie... Mogłyby powodować opisywane stuki? Jak można je sprawdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga