Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
Sepek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:21
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Sepek » 22 sie 2019, 13:18

qwerty01 pisze:Nie zmieniałeś ostatnio oleju? Może ma mniejszą lepkość i ścieka po nocy postoju.
Samochód kupiłem ok. 4 miesiące temu i zmieniałem olej. Zalany jest 5w30 ori VW i może faktycznie olej słaby bo nawet bardzo dużo go ubywa (2l oleju na 5000km wlałem).

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 22 sie 2019, 20:50

Sepek pisze:
qwerty01 pisze:Nie zmieniałeś ostatnio oleju? Może ma mniejszą lepkość i ścieka po nocy postoju.
Samochód kupiłem ok. 4 miesiące temu i zmieniałem olej. Zalany jest 5w30 ori VW i może faktycznie olej słaby bo nawet bardzo dużo go ubywa (2l oleju na 5000km wlałem).
Olej zmien bo ten niby ori to pewnie castrol (jak wiadomo szit),ale zuzycie Ci nie spadnie ten silnik tak pali olej musisz sie z tym pogodzic. Zanim kupilem 2.7T mialem ten nieszczesny 2.8 i siorbal mi 1L na 3000km dlatego go sprzedalem bo to bylo irytujce. 2.7 niby podobny i posiada dwie suszarki ktore moga zwiekszac zuzycie oleju ale to inne motory i bezposrednio przed wymiana sprawdzam baganet a tam bez zmian. Swietny silnik. A to ze zagrzechocze to pewnie lancuchy rozciagniete i olej nie ma nic do tego. Poki na wolnych obrotach jest cisza to nie ruszalbym lancucha bo koszty bardzo duze. W swoim wymienialem ale mialem stuki na jalowym teraz po wymianie moze stac i tydzien i zapala bezszelestnie. Olej 0w30.

Kmicik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:57
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wawa ->Poznań

Post autor: Kmicik » 23 sie 2019, 07:52

A skąd pomysł na taki olej? Mowa o tym 5W30? W sensie ktoś Ci podpowiedział, czy sam taki wlałeś?
Generalnie z olejami nie ma co kombinować, tylko lać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta.

Pytanie tylko czy wymieniać samodzielnie, czy na stacji obsługi. Jeżeli cena jest ta sama, to moim zdaniem, lepszą opcją będzie wymiana na stacji obsługi.
Samodzielny zakup - opcji jest dużo, duży wybór mają zarówno w sklepach stacjonarnych oraz internetowych odpowiednikach np tutaj: https://motoszef.pl/pages/oleje-plyny-e ... 0-249.aspx
Ostatnio zmieniony 31 sie 2019, 18:29 przez Kmicik, łącznie zmieniany 1 raz.

Ajs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2019, 22:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Ajs » 23 sie 2019, 10:13

Te napinacze u SIDa na stronie to oryginały ? Tańsze są widzę jak w ASO 2450 --> 2750 ASO

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 24 sie 2019, 18:35

olej to raczej powinien byc 5W40...
napinacze zamienniki SKV w komplecie z lancuchem i uszczelka w cenie ok 450zl robia robote i jak narazie nikt na nie nie narzekal...

Sepek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:21
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Sepek » 26 sie 2019, 08:58

Kmicik pisze:A skąd pomysł na taki olej? Mowa o tym 5W30? W sensie ktoś Ci podpowiedział, czy sam taki wlałeś?
Generalnie z olejami nie ma co kombinować, tylko lać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta.

Pytanie tylko czy wymieniać samodzielnie, czy na stacji obsługi. Jeżeli cena jest ta sama, to moim zdaniem, lepszą opcją będzie wymiana na stacji obsługi.
Szukałem na necie jaki olej zalać do tego silnika i wyszło że 5w30. Na ori mnie namówili ale teraz myślę nad olejem PMO 5w40. Tylko podczas odpalania zrobi rrrrrr i potem już jest cisza. Ogólnie mam problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach ale to już nie w tym temacie :)

balcer77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: balcer77 » 23 paź 2019, 20:41

Witam, przy okazji poszukiwania rozwiązania innego problemu z moim audi, sprawdziłem tez pracę napinaczy i okazuje się że ten od strony kierowcy nie do końca poprawnie się zachowuje. Przeczytałem więc cały temat i zaczynam szykować się do wymiany na nowy. <rotfl>

Vaglogi tu: http://vaglogi.pl/log-003_090_093_a96Qe1b.html

Zaworki pod kolektorem były u mnie wymienione na te z ASO już, odmę sprawdzałem jakiś czas temu i rurki od podciśnienia też są roczne z ASO. Mnie to wygląda na nierówno wyciągnięty łańcuszek, myślicie że napinacz też do wymiany?

Jeśli tak, to jaki napinacz będzie najlepszy, z wątku widzę że mamy takie możliwości:
https://www.europaparts.com/cam-chain-t ... 9087f.html - cena około 1000zł z przesyłką
https://allegro.pl/oferta/nowy-oryginal ... 6752181914 - niby oryginał, jeden człowiek w wątku chwalił sprzedawcę, plus na paru innych forach ludzie byli raczej zadowoleni
SKV u Sida? - co to za sklep, nie mogę znaleźć linka do niego na forum?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Lukasz007 » 13 cze 2020, 09:00

Czeka mnie wymiana prawego nastawnika ale polecę po całości i wymienię oba z łańcuchami ponieważ wymieniam rozrząd. Mam pytanie do osób, które wymieniały u siebie komplety. Czy te wszystkie SKV są czegoś warte czy może te niby oryginalne z zeszlifowanym logo - jest kilka ofert na alle. Łańcuchy Febi będą ok?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: mat1324 » 13 cze 2020, 23:47

SKV omijaj szerokim łukiem, bo to chińczyk. Łańcuchy Febi są w porządku.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: nakano » 14 gru 2020, 17:26

Ciekawe czy ten też stukał <rotfl>
https://www.youtube.com/watch?v=8nIgCx9nquw

gad_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2021, 21:09
Imię: Paweł
Rocznik: 1998
Moje auto: 80 B3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bytom/Tarnowskie góry

Re: A6 C5 - [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: gad_88 » 02 cze 2021, 16:21

... z przodu odkręcamy tą metalową osłonę, gdyż blokuje ona możliwość wyciągnięcia napinacza, metalową osłonę tylko lekko podnosimy.


Jak odchylić metalową osłonę paska rozrządu?? nie ma problemu trafić w te śruby pod kołem wałka? czy wystarczy odkręcić tą jedna śrubę co jest z boku??

Awatar użytkownika
dement
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 2017, 11:39
Imię: Artur
Rocznik: 1998
Moje auto: A4 B5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: dement » 06 lis 2021, 22:03

Pytanko o napinacz paska zębatego ;)
Jakie jest jego prawidłowe zachowanie?
T.z. po zwolnieniu tej szpilki powinien się powoli i "ociężale" wysuwać czy raczej niemal wyskoczyć?
No i regulacja napięcia... 15nM w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) na dokręconej rolce napinacza czy raczej na lekko poluzowanej i po osiągnięciu 15nM dokręcić rolkę ?

Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Ps. bo nie mogę edytować.
A może najpierw napiąć rolkę a potem zwolnić szpilkę blokującą ?
No i znowu... na przykręconej rolce czy lekko zluzowanej?:)

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: sabuk2006 » 07 lis 2021, 09:41

dement pisze:
06 lis 2021, 22:14
Pytanko o napinacz paska zębatego ;)
Jakie jest jego prawidłowe zachowanie?
T.z. po zwolnieniu tej szpilki powinien się powoli i "ociężale" wysuwać czy raczej niemal wyskoczyć?
No i regulacja napięcia... 15nM w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) na dokręconej rolce napinacza czy raczej na lekko poluzowanej i po osiągnięciu 15nM dokręcić rolkę ?

Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Ps. bo nie mogę edytować.
A może najpierw napiąć rolkę a potem zwolnić szpilkę blokującą ?
No i znowu... na przykręconej rolce czy lekko zluzowanej?:)
Witam.
Dobrze byłoby uzupełnić swój awatar, łatwiej jest pomóc.

nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 28 lip 2024, 11:29

Trochę informacje dla potomnych... może komuś jeszcze się przyda. Jestem w trakcie regeneracji swoich, także praca domowa rzucam tutaj.

Budowa napinacze:
1.jpg
Rys. 1. Urządzenie do zmiany rozrządu zaworowego w oparciu o napięcie łańcucha:
1 – zawór sterujący; 2 – szpula; 3 – koło zębate napędu zaworu dolotowego; 4,9 – napinacz łańcucha; 5 – popychacz napinacza łańcucha; 6 – wnęka na olej; 7 – koło zębate napędu zaworu wydechowego; 8 – zatrzask startowy; 10 – tłok sterujący.

Schemat działania na podstawie napinacza o numerze końcowym 087C(bank 2 - strona kierowca):
2.jpg


Rys. 2. Schemat dopływu oleju do urządzenia zmiennego rozrządu:
a – późne otwarcie zaworów; b – wcześniejsze otwarcie zaworów; 1 – powrót oleju; 2 – dopływ oleju; 3 – otwór upustowo-olejowy; 4 – zatrzask startowy; 5 – wnęka na olej; 6 – tłok sterujący; 7 – kanały sterujące.

*Źródło z ruskich stron internetu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 411
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Em-ka
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin / Stargard

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Wurst » 28 lip 2024, 18:24

Koniecznie wrzuc zdjecia z roboty. Jestem sam ciekaw jak mozna to samemu ogarnac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja