Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 06 cze 2025, 19:57

bgroni pisze:
04 cze 2025, 04:09
Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 20:53
Spoko, w takim razie jutro ją rozgrzeje, poszukam bloków od zapłonu i zrobię z 2-3 logi tak jak mówiłeś 2 bieg i but w podłogę od 1500 obrotów, do ilu go zakręcić? 5500?
Dziwne też dla mnie było to, że tak długo kręciła nim odpaliła... benzyny coś tam jest ale wskazówka świruje, tydzień temu było trochę ponad rezerwę a teraz wskazówka leży i chce w drugą stronę iść 😂 ale wracając kręciła kręciła łapała łapała i dopiero zapalila, oraz jak się w pełni rozgrzała wszedłem w logi wypadania zapłonu i raz na jakiś czas 5 cylinder wypadał ale raczej tym się nie będę martwił, myślałem również sprawdzić kompresję i ciśnienie oleju by mniej więcej mieć jakiś pogląd na stan silnika, ponieważ chciałbym go nieco podkręcić a podobno 300+ nie jest żadnym wyczynem w tych motorach 😅
Nie rozkręcaj go więcej jak 2800rpm. Jest wystarczająco, przy sprawnym układzie faz rozrządu, powinno zmieniać już od 1500rpm.
Witam ponownie, zrobiłem pare logów, wysyłam linki poniżej:
https://log.tunezilla.com/s/EXo67yc8
https://log.tunezilla.com/s/ljAfjkOO
Nie wiedziałem który blok oznacza wyprzedzenie zapłonu oraz po angielsku jak to jest też nie wiedziałem, jeśli to nie te które ci podeślę to proszę daj znać jak to jest po angielsku bądź który blok w VCDS
https://log.tunezilla.com/s/Gj9V17Qq
https://log.tunezilla.com/s/ANNyKSC0
https://log.tunezilla.com/s/giglPG7C
Daj znać co o tym sądzisz, z góry wielkie dzięki :)

Online
bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 08 cze 2025, 11:21

Nie widzę nic niepokojącego w logach. Tylko te stuki musisz jak najszybciej zdiagnozować, tak nie jedż za dużo tym autem, jeśli możesz.

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 08 cze 2025, 14:31

bgroni pisze:
08 cze 2025, 11:21
Nie widzę nic niepokojącego w logach. Tylko te stuki musisz jak najszybciej zdiagnozować, tak nie jedż za dużo tym autem, jeśli możesz.
W takim razie co podejrzewasz? Panewka? Szklanki?

Online
bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 08 cze 2025, 18:32

Biturbo_power pisze:
08 cze 2025, 14:31
bgroni pisze:
08 cze 2025, 11:21
Nie widzę nic niepokojącego w logach. Tylko te stuki musisz jak najszybciej zdiagnozować, tak nie jedż za dużo tym autem, jeśli możesz.
W takim razie co podejrzewasz? Panewka? Szklanki?
Bez ściągnięcia pokrywy zaworów albo miskę, nie można wykluczyć oba.

Aby sprawdzić szklanki, raczej bank2, na rozgrzanym silniku musisz ściągnać pokrywy, wtedy używajać drewnianym konarem albo coś plastikowego, naciskać na szklanki, powinna być jak kamień. Czyli szklanka na rogrzanym nie powinna się cofać łatwo. Uważaj na gorące elementy przy rozgrzanym silniku.

Jak ściągniesz pokrywa musisz wszystko obejrzeć, stan wałków rozrządu, stan szlizgów napinacza i te szklanki.

Nawet, jeśli masz kanału, żeby przy odkręconej pokrywy, kręcić silnikiem bez odpalaniem byłoby super. Na koła zamachowego jest miejsce na klucz, ale bez ściągnięcia przodu, nie wiem jak z dostępu. Wiesz, odkręcasz wszytkie świecie i kręcisz zgodnie z wskazówkach zegara, czyli w prawo.
Wtedy nasłuchujesz jak wszystko działa, może lepiej usłyszesz i zobaczysz czy to góra.

No i kompresja bym sprawdził aby wiedzieć czy warto dalej dłubać.

Co do napinacze, na pewno masz "terkotka" przy odpalaniem na zimnym silniku, co wskazuje, że są do wymiany...

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 08 cze 2025, 21:44

bgroni pisze:
08 cze 2025, 18:32
Biturbo_power pisze:
08 cze 2025, 14:31
bgroni pisze:
08 cze 2025, 11:21
Nie widzę nic niepokojącego w logach. Tylko te stuki musisz jak najszybciej zdiagnozować, tak nie jedż za dużo tym autem, jeśli możesz.
W takim razie co podejrzewasz? Panewka? Szklanki?
Bez ściągnięcia pokrywy zaworów albo miskę, nie można wykluczyć oba.

Aby sprawdzić szklanki, raczej bank2, na rozgrzanym silniku musisz ściągnać pokrywy, wtedy używajać drewnianym konarem albo coś plastikowego, naciskać na szklanki, powinna być jak kamień. Czyli szklanka na rogrzanym nie powinna się cofać łatwo. Uważaj na gorące elementy przy rozgrzanym silniku.

Jak ściągniesz pokrywa musisz wszystko obejrzeć, stan wałków rozrządu, stan szlizgów napinacza i te szklanki.

Nawet, jeśli masz kanału, żeby przy odkręconej pokrywy, kręcić silnikiem bez odpalaniem byłoby super. Na koła zamachowego jest miejsce na klucz, ale bez ściągnięcia przodu, nie wiem jak z dostępu. Wiesz, odkręcasz wszytkie świecie i kręcisz zgodnie z wskazówkach zegara, czyli w prawo.
Wtedy nasłuchujesz jak wszystko działa, może lepiej usłyszesz i zobaczysz czy to góra.

No i kompresja bym sprawdził aby wiedzieć czy warto dalej dłubać.

Co do napinacze, na pewno masz "terkotka" przy odpalaniem na zimnym silniku, co wskazuje, że są do wymiany...
Dzięki za info, co do terkotki odziwo dawno się nie pojawiła, jedną uszczelkę pokrywy mam więc myślę, że w weekend ściągnę i zobaczę jak to wszystko wygląda... albo najpierw zmierzę kompresję i się odezwę, jeśli dobrze pamiętam tutaj powinna być w okolicach 10-11 bar?

Online
bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 08 cze 2025, 22:20

Biturbo_power pisze:
08 cze 2025, 21:44
bgroni pisze:
08 cze 2025, 18:32
Biturbo_power pisze:
08 cze 2025, 14:31

W takim razie co podejrzewasz? Panewka? Szklanki?
Bez ściągnięcia pokrywy zaworów albo miskę, nie można wykluczyć oba.

Aby sprawdzić szklanki, raczej bank2, na rozgrzanym silniku musisz ściągnać pokrywy, wtedy używajać drewnianym konarem albo coś plastikowego, naciskać na szklanki, powinna być jak kamień. Czyli szklanka na rogrzanym nie powinna się cofać łatwo. Uważaj na gorące elementy przy rozgrzanym silniku.

Jak ściągniesz pokrywa musisz wszystko obejrzeć, stan wałków rozrządu, stan szlizgów napinacza i te szklanki.

Nawet, jeśli masz kanału, żeby przy odkręconej pokrywy, kręcić silnikiem bez odpalaniem byłoby super. Na koła zamachowego jest miejsce na klucz, ale bez ściągnięcia przodu, nie wiem jak z dostępu. Wiesz, odkręcasz wszytkie świecie i kręcisz zgodnie z wskazówkach zegara, czyli w prawo.
Wtedy nasłuchujesz jak wszystko działa, może lepiej usłyszesz i zobaczysz czy to góra.

No i kompresja bym sprawdził aby wiedzieć czy warto dalej dłubać.

Co do napinacze, na pewno masz "terkotka" przy odpalaniem na zimnym silniku, co wskazuje, że są do wymiany...
Dzięki za info, co do terkotki odziwo dawno się nie pojawiła, jedną uszczelkę pokrywy mam więc myślę, że w weekend ściągnę i zobaczę jak to wszystko wygląda... albo najpierw zmierzę kompresję i się odezwę, jeśli dobrze pamiętam tutaj powinna być w okolicach 10-11 bar?
Tak 10-11 bar jest ok, ale nie może być różnica np między 1 cyl i 3cyl. Ważne aby byli w miare równe.

Przecztaj ten post, Sabuk zrobił dużo w swojego 2.7Bit

c5/audi-a6-c5-allroad-2-7bit-t101792-105.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja