Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 28 lip 2024, 20:04

Wurst pisze:
28 lip 2024, 18:24
Koniecznie wrzuc zdjecia z roboty. Jestem sam ciekaw jak mozna to samemu ogarnac.
Po wszystkim zrobię mini tutorial. W planie jest stworzyć stacja do zbadania wyników pracy: kawałek kostki sfrezowana pod napinacz z kanałamy i wszystko, plus wtyczka do cewki i simulacja pracy napinacza i czy będzie trzymał potem oleju, nie opadał sam z siebie( chodzi o 087C).

Póki co mam zaworki zwrotne wymienione, terkot został ze strony kierowca przy bardzo rozgrzanym olejem. Po prostu napinacz nie trzyma oleju w środku i opada... zdjęcie z progresu póki co.
20240728_194747.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 411
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Em-ka
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin / Stargard

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Wurst » 28 lip 2024, 22:58

Najwazniejsza systematycznosc w dzialaniu. Napinacz do wymiany? Kibicuje

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 08 lut 2025, 07:01

Witam

Nigdy nie kupujcie napinacze z internetu, a te które pisze, że są niby "oryginał, ale logo zeszlifowane" wogóle nie brać! Omijać szerokim łukiem.

Jestem po wymianie napinacz 087C, łańcuch, cały rozrząd i uszczelniacze walków, terkotanie porannego rozruchu ustąpiło, teraz obie strony ładnie zmieniają fazy rozrządu po 21° bank1 i bank2. Zapłon jest blisko murowanego 12° po rozgrzaniu. Auto chętnie się zbiera, ale najważniejsze jest cisza bez terkotania rano.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: qwerty01 » 12 lut 2025, 09:21

Jakiej firmy kupiłeś?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 12 lut 2025, 10:51

qwerty01 pisze:
12 lut 2025, 09:21
Jakiej firmy kupiłeś?
Firma Gates, wygląda całkiem porządnie, ślizgi z ciemnego tworzywa, zobaczymy jak długo popracuje.

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 03 cze 2025, 01:03

Witam, mam problem z 2.7 biturbo kod silnika: AZA
Problem polega na stukaniu raczej z okolic napinaczów, łańcuchów na głowicy. Auto od kilku lat więcej stoi jak jeździ, ale ma wszystko robione na czas.. do łańcuchów nigdy nikt nie zaglądał a rozrząd (paskowy) wymieniałem 2 lata temu, za pierwszym ustawieniem rozrządu wszystko złożyłem silnik chodził, ale szybko się zorientowałem, że był źle ustawiony o około pół ząbka, a więc rozebrałem ustawiłem znów na blokady i wartości jakie uzyskałem w grupie 90 oraz 93 wskazywały na zimnym silniku -1, 0 a na ciepłym 0.0 a więc perfekcyjnie(tak myślałem...) lecz niepokoił mnie dziwny dzwięk tarcia, szurania z okolic właśnie łańcuchów. Nie przejmowałem się tym i z samochodem było wszystko w porządku, w pewnym momencie przestało trzeć... myślałem, że to koniec problemów, ale za to niedługo po tym zaczęły się te stuki. Nie wiem od czego zacząć, czy zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić stan napięcia łańcucha bądź wyciągnąć napinacz i sprawdzić górny oraz dolny sliźg? Mam również w głowie panewkę.. lecz zbyt głośno chodzi góra silnika, od spodu raczej cisza... prosiłbym o pomoc w tym temacie a poniżej zamieszczam link do filmików jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuję.
https://mega.nz/folder/vYc2ma6S#HE8zYjIxje4-aR_8g8ClCA

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 03 cze 2025, 10:53

Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 01:03
Witam, mam problem z 2.7 biturbo kod silnika: AZA
Problem polega na stukaniu raczej z okolic napinaczów, łańcuchów na głowicy. Auto od kilku lat więcej stoi jak jeździ, ale ma wszystko robione na czas.. do łańcuchów nigdy nikt nie zaglądał a rozrząd (paskowy) wymieniałem 2 lata temu, za pierwszym ustawieniem rozrządu wszystko złożyłem silnik chodził, ale szybko się zorientowałem, że był źle ustawiony o około pół ząbka, a więc rozebrałem ustawiłem znów na blokady i wartości jakie uzyskałem w grupie 90 oraz 93 wskazywały na zimnym silniku -1, 0 a na ciepłym 0.0 a więc perfekcyjnie(tak myślałem...) lecz niepokoił mnie dziwny dzwięk tarcia, szurania z okolic właśnie łańcuchów. Nie przejmowałem się tym i z samochodem było wszystko w porządku, w pewnym momencie przestało trzeć... myślałem, że to koniec problemów, ale za to niedługo po tym zaczęły się te stuki. Nie wiem od czego zacząć, czy zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić stan napięcia łańcucha bądź wyciągnąć napinacz i sprawdzić górny oraz dolny sliźg? Mam również w głowie panewkę.. lecz zbyt głośno chodzi góra silnika, od spodu raczej cisza... prosiłbym o pomoc w tym temacie a poniżej zamieszczam link do filmików jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuję.
https://mega.nz/folder/vYc2ma6S#HE8zYjIxje4-aR_8g8ClCA
Przy zimnym odpalaniu rano, zrób logi bloku 090, zobaczymy jak pracują oba nastawniki. Również zrób logi na jałowym po rozgrzaniu 80° C, wyprzedzenie zapłonu. Ile km ma ten samochód? Jaki olej masz obecne?

Teraz słyszę, że masz terkotanie przy odpaleniu na zimnym. To masz 80% zmęczony napinacz, ale te stuki cały czas może być złamany szlizg albo szklanka, bo widzę, że kuleje jak jest zimny.

Zaworki zwrotne oleju kiedy byli wymienione?

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 03 cze 2025, 11:48

bgroni pisze:
03 cze 2025, 10:53
Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 01:03
Witam, mam problem z 2.7 biturbo kod silnika: AZA
Problem polega na stukaniu raczej z okolic napinaczów, łańcuchów na głowicy. Auto od kilku lat więcej stoi jak jeździ, ale ma wszystko robione na czas.. do łańcuchów nigdy nikt nie zaglądał a rozrząd (paskowy) wymieniałem 2 lata temu, za pierwszym ustawieniem rozrządu wszystko złożyłem silnik chodził, ale szybko się zorientowałem, że był źle ustawiony o około pół ząbka, a więc rozebrałem ustawiłem znów na blokady i wartości jakie uzyskałem w grupie 90 oraz 93 wskazywały na zimnym silniku -1, 0 a na ciepłym 0.0 a więc perfekcyjnie(tak myślałem...) lecz niepokoił mnie dziwny dzwięk tarcia, szurania z okolic właśnie łańcuchów. Nie przejmowałem się tym i z samochodem było wszystko w porządku, w pewnym momencie przestało trzeć... myślałem, że to koniec problemów, ale za to niedługo po tym zaczęły się te stuki. Nie wiem od czego zacząć, czy zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić stan napięcia łańcucha bądź wyciągnąć napinacz i sprawdzić górny oraz dolny sliźg? Mam również w głowie panewkę.. lecz zbyt głośno chodzi góra silnika, od spodu raczej cisza... prosiłbym o pomoc w tym temacie a poniżej zamieszczam link do filmików jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuję.
https://mega.nz/folder/vYc2ma6S#HE8zYjIxje4-aR_8g8ClCA
Przy zimnym odpalaniu rano, zrób logi bloku 090, zobaczymy jak pracują oba nastawniki. Również zrób logi na jałowym po rozgrzaniu 80° C, wyprzedzenie zapłonu. Ile km ma ten samochód? Jaki olej masz obecne?

Teraz słyszę, że masz terkotanie przy odpaleniu na zimnym. To masz 80% zmęczony napinacz, ale te stuki cały czas może być złamany szlizg albo szklanka, bo widzę, że kuleje jak jest zimny.

Zaworki zwrotne oleju kiedy byli wymienione?
Oj przebieg spory 500k,ale jest inny silnik tzn słupek był kupiony używany kilka lat wstecz gdyż w poprzednim zawory się wypaliły, olej obecnie to Castrol 5W40 (do zmiany bo ma rok już). Zaworkow nigdy nie ruszałem, pokrywy muszę i tak ściągnąć, bo leci olej typowo na wydech z głowicy od strony pasażera. A co do logów to tylko grupa 90? Rozumiem, że logi dynamiczne?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 03 cze 2025, 12:27

Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 11:48
bgroni pisze:
03 cze 2025, 10:53
Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 01:03
Witam, mam problem z 2.7 biturbo kod silnika: AZA
Problem polega na stukaniu raczej z okolic napinaczów, łańcuchów na głowicy. Auto od kilku lat więcej stoi jak jeździ, ale ma wszystko robione na czas.. do łańcuchów nigdy nikt nie zaglądał a rozrząd (paskowy) wymieniałem 2 lata temu, za pierwszym ustawieniem rozrządu wszystko złożyłem silnik chodził, ale szybko się zorientowałem, że był źle ustawiony o około pół ząbka, a więc rozebrałem ustawiłem znów na blokady i wartości jakie uzyskałem w grupie 90 oraz 93 wskazywały na zimnym silniku -1, 0 a na ciepłym 0.0 a więc perfekcyjnie(tak myślałem...) lecz niepokoił mnie dziwny dzwięk tarcia, szurania z okolic właśnie łańcuchów. Nie przejmowałem się tym i z samochodem było wszystko w porządku, w pewnym momencie przestało trzeć... myślałem, że to koniec problemów, ale za to niedługo po tym zaczęły się te stuki. Nie wiem od czego zacząć, czy zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić stan napięcia łańcucha bądź wyciągnąć napinacz i sprawdzić górny oraz dolny sliźg? Mam również w głowie panewkę.. lecz zbyt głośno chodzi góra silnika, od spodu raczej cisza... prosiłbym o pomoc w tym temacie a poniżej zamieszczam link do filmików jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuję.
https://mega.nz/folder/vYc2ma6S#HE8zYjIxje4-aR_8g8ClCA
Przy zimnym odpalaniu rano, zrób logi bloku 090, zobaczymy jak pracują oba nastawniki. Również zrób logi na jałowym po rozgrzaniu 80° C, wyprzedzenie zapłonu. Ile km ma ten samochód? Jaki olej masz obecne?

Teraz słyszę, że masz terkotanie przy odpaleniu na zimnym. To masz 80% zmęczony napinacz, ale te stuki cały czas może być złamany szlizg albo szklanka, bo widzę, że kuleje jak jest zimny.

Zaworki zwrotne oleju kiedy byli wymienione?
Oj przebieg spory 500k,ale jest inny silnik tzn słupek był kupiony używany kilka lat wstecz gdyż w poprzednim zawory się wypaliły, olej obecnie to Castrol 5W40 (do zmiany bo ma rok już). Zaworkow nigdy nie ruszałem, pokrywy muszę i tak ściągnąć, bo leci olej typowo na wydech z głowicy od strony pasażera. A co do logów to tylko grupa 90? Rozumiem, że logi dynamiczne?
U mnie też prawie 500kkm, napinacze już byli do wymiany. Ale ja miałem tylko terkotka rano.

Zrób tak: logi na postoju i zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, blok 090. Chcę zobaczyć jak się zachowują napinacze zaraz po rozruchu.

Na rozgrzanym silniku, logi na postoju tam gdzie masz wyprzedzenie zapłonu. Jeżeli napinacze nie trzymają zapłon będzie skakać z dużą amplitude.

Również na rozgrzanym możesz zrobić logi dynamiczne na 090 na drugim biegu, powyżej 1800rpm wciskasz mocno gaz aby zmienił fazy rozrządu. Wtedy musisz mieć w bloku 090, blok1= 22°, blok2 =22 będzie książkowo, ale uważaj na drogi i zawsze używaj 2 osoba do logi na drodze.

Co do silnika, wycieki powstają od zapchaniej odmy i eżektor(jeżeli takowy występuje u Ciebie). Najpierw postaraj się tego zdiagnozować i dopiero wymień uszczelki i pokrywa/i wałka rozrządu z tyłu bloku2, gdzie leci na wydech.

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 03 cze 2025, 13:18

Dobra zajmę się tym, w którym kanale będzie to wyprzedzenie zapłonu? Muszę gaz do dechy wcisnąć żeby fazy sie zmieniły na te 22 stopnie?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 03 cze 2025, 14:44

Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 13:18
Dobra zajmę się tym, w którym kanale będzie to wyprzedzenie zapłonu? Muszę gaz do dechy wcisnąć żeby fazy sie zmieniły na te 22 stopnie?
Blok do mierzenia zapłonu w twoim silniku nie znam.

Co do działanie zmiennych faz rozrządu, tak trzeba "docisnąć" samochodu jak masz powyżej 1800rpm, ciśnienie oleju się zwiększy, elektrozawór w napinaczu się otworzy i fazy od 0-6 stopni zmienią się do 16-24 stopni. Wtedy poczujesz "kopa" który ma ten silnik 2.7 biturbo. Jeżeli działają poprawne będziesz mieć 21-22°.

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 03 cze 2025, 20:01

bgroni pisze:
03 cze 2025, 14:44
Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 13:18
Dobra zajmę się tym, w którym kanale będzie to wyprzedzenie zapłonu? Muszę gaz do dechy wcisnąć żeby fazy sie zmieniły na te 22 stopnie?
Blok do mierzenia zapłonu w twoim silniku nie znam.

Co do działanie zmiennych faz rozrządu, tak trzeba "docisnąć" samochodu jak masz powyżej 1800rpm, ciśnienie oleju się zwiększy, elektrozawór w napinaczu się otworzy i fazy od 0-6 stopni zmienią się do 16-24 stopni. Wtedy poczujesz "kopa" który ma ten silnik 2.7 biturbo. Jeżeli działają poprawne będziesz mieć 21-22°.
Wrzucam link do logów od zimnego silnika:
https://log.tunezilla.com/chart/957864# ... OKH8OQAAAA
Czas zapisu jest długi... długo kręciła nim odpaliła i akumulator może być osłabiony, nie wiem co stwierdzić po tych logach, liczę na pomoc :)
Oraz pytanko mam jeszcze co do tego oleju cieknącego na wydech... jak dam buta w podłogę to chyba sie nie zapali co nie? Może wydawać się to śmieszne ale ostrożności nigdy za wiele a po każdej jeździe strasznie czuć spalony olej

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 03 cze 2025, 20:48

Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 20:01
bgroni pisze:
03 cze 2025, 14:44
Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 13:18
Dobra zajmę się tym, w którym kanale będzie to wyprzedzenie zapłonu? Muszę gaz do dechy wcisnąć żeby fazy sie zmieniły na te 22 stopnie?
Blok do mierzenia zapłonu w twoim silniku nie znam.

Co do działanie zmiennych faz rozrządu, tak trzeba "docisnąć" samochodu jak masz powyżej 1800rpm, ciśnienie oleju się zwiększy, elektrozawór w napinaczu się otworzy i fazy od 0-6 stopni zmienią się do 16-24 stopni. Wtedy poczujesz "kopa" który ma ten silnik 2.7 biturbo. Jeżeli działają poprawne będziesz mieć 21-22°.
Wrzucam link do logów od zimnego silnika:
https://log.tunezilla.com/chart/957864# ... OKH8OQAAAA
Czas zapisu jest długi... długo kręciła nim odpaliła i akumulator może być osłabiony, nie wiem co stwierdzić po tych logach, liczę na pomoc :)
Oraz pytanko mam jeszcze co do tego oleju cieknącego na wydech... jak dam buta w podłogę to chyba sie nie zapali co nie? Może wydawać się to śmieszne ale ostrożności nigdy za wiele a po każdej jeździe strasznie czuć spalony olej
Z tym co widzę masz ok na zimnym, jak miałem napinacze do wymiany, blok090 miałem na -6° dopóki temp silnika nie osìągła 50° C. Jeszcze potrzeba wyprzedzenie zapłonu .... póki co poczekaj na 2 opinię, bo ja zgłupiałem.

Co do oleju, aby zapalić oleju musisz mieć bardzo duże ciśnienie i duuużoooo powietrza, także nie martw się że będzie jakiś pożar. Miałem ten fajny zapach wcześniej i nie musiałem używać gaśnicę.

Biturbo_power
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 cze 2025, 00:33
Imię: Mikołaj
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: Biturbo_power » 03 cze 2025, 20:53

Spoko, w takim razie jutro ją rozgrzeje, poszukam bloków od zapłonu i zrobię z 2-3 logi tak jak mówiłeś 2 bieg i but w podłogę od 1500 obrotów, do ilu go zakręcić? 5500?
Dziwne też dla mnie było to, że tak długo kręciła nim odpaliła... benzyny coś tam jest ale wskazówka świruje, tydzień temu było trochę ponad rezerwę a teraz wskazówka leży i chce w drugą stronę iść 😂 ale wracając kręciła kręciła łapała łapała i dopiero zapalila, oraz jak się w pełni rozgrzała wszedłem w logi wypadania zapłonu i raz na jakiś czas 5 cylinder wypadał ale raczej tym się nie będę martwił, myślałem również sprawdzić kompresję i ciśnienie oleju by mniej więcej mieć jakiś pogląd na stan silnika, ponieważ chciałbym go nieco podkręcić a podobno 300+ nie jest żadnym wyczynem w tych motorach 😅

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: bgroni » 04 cze 2025, 04:09

Biturbo_power pisze:
03 cze 2025, 20:53
Spoko, w takim razie jutro ją rozgrzeje, poszukam bloków od zapłonu i zrobię z 2-3 logi tak jak mówiłeś 2 bieg i but w podłogę od 1500 obrotów, do ilu go zakręcić? 5500?
Dziwne też dla mnie było to, że tak długo kręciła nim odpaliła... benzyny coś tam jest ale wskazówka świruje, tydzień temu było trochę ponad rezerwę a teraz wskazówka leży i chce w drugą stronę iść 😂 ale wracając kręciła kręciła łapała łapała i dopiero zapalila, oraz jak się w pełni rozgrzała wszedłem w logi wypadania zapłonu i raz na jakiś czas 5 cylinder wypadał ale raczej tym się nie będę martwił, myślałem również sprawdzić kompresję i ciśnienie oleju by mniej więcej mieć jakiś pogląd na stan silnika, ponieważ chciałbym go nieco podkręcić a podobno 300+ nie jest żadnym wyczynem w tych motorach 😅
Nie rozkręcaj go więcej jak 2800rpm. Jest wystarczająco, przy sprawnym układzie faz rozrządu, powinno zmieniać już od 1500rpm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja