Silnik CNHA 2.0 TDI Ultra 190KM Stronic
Po około 30 min jazdy autostradą dostałem komunikat, że temperatura płynu jest niebezpiecznie wysoka i koniecznie jest zatrzymanie auta.
Wskaźnik temperatury wszedł na czerwone pole, a przez korek polał się płyn.
Dodam, że nie przekraczałem 2,5 tys obrotów i 150km/h, więc silnik nie był jakoś szczególnie eksploatowany.
Po około 10 minutowym postoju zdecydowałem się na dalszą jazdę.
Gdy temperatura przekraczała +90C, zwalniałem do 1,2 tys obrotów i żeglowałem, zbijając temperaturę.
Po przejechaniu 20min zauważyłem, że temperatura zaczęła trzymać się 90C, nawet gdy zwiększam obroty do 2 tys.
Odważyłem się rozkręcić obroty do 3 tys. i nic się nie stało - wyglądało jakby problem sam się rozwiązał.
Przez następne 2 godziny jechałem już bez ograniczeń i temperatura stabilnie trzymała 90C.
Następnego dnia problem pojawił się ponownie - zimny silnik, szybko rozgrzewa się do 90C i dobija do 110C.
Zwalniam obroty i przez 15 min jadę na "pół-gwizdka", a potem ostrożnie podkręcam obroty i problem mija.
Jeszcze nie podłączałem VCDS, ale może ktoś miał podobny problem?
Co zaczyna szwankować - termostat, czy pompa wody?
Spontaniczne zagotowanie się płynu
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Spontaniczne zagotowanie się płynu
Witam.
Tak na 99% zacina się termostat, który ma problem z pełnym otwarciem.
Pompa raczej nie (ale to różnie bywa) bo gdyby była uszkodzona (luźny wirnik) to nie zbijałaby temperatury do tych 90 stopni.
Termostat tylko i wyłączni wymienić na oryginalny.
Pozdrawiam.
Tak na 99% zacina się termostat, który ma problem z pełnym otwarciem.
Pompa raczej nie (ale to różnie bywa) bo gdyby była uszkodzona (luźny wirnik) to nie zbijałaby temperatury do tych 90 stopni.
Termostat tylko i wyłączni wymienić na oryginalny.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: Spontaniczne zagotowanie się płynu
Dzięki za podpowiedź.
Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu.
Rozumiem, że nie da się kupić samego termostatu (element nr 25)?
Trzeba kupić termostat (25) w obudowie (20) i wymienić cały komplet ? (numer kompletu: 04L 121 026 N/R/AG) Pozdrawiam.
Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu.
Rozumiem, że nie da się kupić samego termostatu (element nr 25)?
Trzeba kupić termostat (25) w obudowie (20) i wymienić cały komplet ? (numer kompletu: 04L 121 026 N/R/AG) Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: Spontaniczne zagotowanie się płynu
Dopiero w zeszłym tyg. wymieniłem termostat z płynem - mechanik potwierdził, że termostat by "przycięty" - cokolwiek to oznacza-Tomek- pisze: ↑06 lis 2024, 16:07Dzięki za podpowiedź.
Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu.
Rozumiem, że nie da się kupić samego termostatu (element nr 25)?
Trzeba kupić termostat (25) w obudowie (20) i wymienić cały komplet ? (numer kompletu: 04L 121 026 N/R/AG)
Zrzut ekranu 2024-11-06 154238.png
Pozdrawiam.

Dlaczego tak późno zdecydowałem się na wymianę?
Zdecydowałem, że poczekam do następnego razu, aby wyjaśniło się, czy to jakiś randomowy przypadek, czy jednak zapowiedź czegoś większego?
Po incydencie z zagotowaniem się płynu (listopad 2024) przez następne 5 miesięcy ten problem już się nie powtórzył.
W kwietniu 2025 znowu dostałem alarm o przekroczeniu temperatury i wtedy zdecydowałem o wymianie termostatu.
Jeżeli do końca roku problem nie wystąpi, to zakładam że przyczyna została znaleziona.
Sam termostat ma nr: 04L 121 113 D - oryg. ASO ok. 300zł.
Polecam zamiennik: Mahle TX 459 92D - cena ok. 90zł