Silnik CNHA 2.0 TDI Ultra 190KM Stronic
Po około 30 min jazdy autostradą dostałem komunikat, że temperatura płynu jest niebezpiecznie wysoka i koniecznie jest zatrzymanie auta.
Wskaźnik temperatury wszedł na czerwone pole, a przez korek polał się płyn.
Dodam, że nie przekraczałem 2,5 tys obrotów i 150km/h, więc silnik nie był jakoś szczególnie eksploatowany.
Po około 10 minutowym postoju zdecydowałem się na dalszą jazdę.
Gdy temperatura przekraczała +90C, zwalniałem do 1,2 tys obrotów i żeglowałem, zbijając temperaturę.
Po przejechaniu 20min zauważyłem, że temperatura zaczęła trzymać się 90C, nawet gdy zwiększam obroty do 2 tys.
Odważyłem się rozkręcić obroty do 3 tys. i nic się nie stało - wyglądało jakby problem sam się rozwiązał.
Przez następne 2 godziny jechałem już bez ograniczeń i temperatura stabilnie trzymała 90C.
Następnego dnia problem pojawił się ponownie - zimny silnik, szybko rozgrzewa się do 90C i dobija do 110C.
Zwalniam obroty i przez 15 min jadę na "pół-gwizdka", a potem ostrożnie podkręcam obroty i problem mija.
Jeszcze nie podłączałem VCDS, ale może ktoś miał podobny problem?
Co zaczyna szwankować - termostat, czy pompa wody?
Spontaniczne zagotowanie się płynu
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 732
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Spontaniczne zagotowanie się płynu
Witam.
Tak na 99% zacina się termostat, który ma problem z pełnym otwarciem.
Pompa raczej nie (ale to różnie bywa) bo gdyby była uszkodzona (luźny wirnik) to nie zbijałaby temperatury do tych 90 stopni.
Termostat tylko i wyłączni wymienić na oryginalny.
Pozdrawiam.
Tak na 99% zacina się termostat, który ma problem z pełnym otwarciem.
Pompa raczej nie (ale to różnie bywa) bo gdyby była uszkodzona (luźny wirnik) to nie zbijałaby temperatury do tych 90 stopni.
Termostat tylko i wyłączni wymienić na oryginalny.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: Spontaniczne zagotowanie się płynu
Dzięki za podpowiedź.
Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu.
Rozumiem, że nie da się kupić samego termostatu (element nr 25)?
Trzeba kupić termostat (25) w obudowie (20) i wymienić cały komplet ? (numer kompletu: 04L 121 026 N/R/AG) Pozdrawiam.
Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu.
Rozumiem, że nie da się kupić samego termostatu (element nr 25)?
Trzeba kupić termostat (25) w obudowie (20) i wymienić cały komplet ? (numer kompletu: 04L 121 026 N/R/AG) Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.