Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Silniki wysokoprężne
AudiGQ5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2025, 05:47
Imię: Kuba
Rocznik: 2023
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: AudiGQ5 » 13 mar 2025, 09:58

Tak tak byłem tam, potraktowali mnie bardzo źle, dlatego wracam na następny serwis do Krotoski
Ty zapewne też zmarnujesz tam czas, ja się o ten olej nie rzucałem zużycie nie jest jakieś tragiczne i mi to bardzo nie przeszkadza ale jeśli uda się coś wywalczyć to się przyłącze.
Podnoszenie obrotów to ten typ tak ma i pewnie nic z tym nie zrobią.
Mogę Cię tylko pocieszyć, że w innych markach wcale nie jest lepiej np. Mercedes tam z serwisami też przechodziłem przygody że się w głowie nie mieści :)

Czaniz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Czaniz » 13 mar 2025, 10:19

Słuchajcie, w kwestii podniesionych obrotów bez dopalania nie wiem czy warto się tym przejmować. U mnie dzieje się to od 5 lat i nie widzę negatywnego wpływu na silnik. Nie wygląda to na usterkę w związku z czym przestałem się tym przejmować. Ważne żeby odróżnić je od dopalania dpf i nie mylić ze sobą. Swoją drogą serwisy powinny samochody które obsługują znać na tyle dobrze, żeby takie sytuacje potrafić nazwać. Jak jest - widzimy.

AudiGQ5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2025, 05:47
Imię: Kuba
Rocznik: 2023
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: AudiGQ5 » 13 mar 2025, 12:25

Czaniz pisze:
13 mar 2025, 10:19
Słuchajcie, w kwestii podniesionych obrotów bez dopalania nie wiem czy warto się tym przejmować. U mnie dzieje się to od 5 lat i nie widzę negatywnego wpływu na silnik. Nie wygląda to na usterkę w związku z czym przestałem się tym przejmować. Ważne żeby odróżnić je od dopalania dpf i nie mylić ze sobą. Swoją drogą serwisy powinny samochody które obsługują znać na tyle dobrze, żeby takie sytuacje potrafić nazwać. Jak jest - widzimy.
Zgadzam się z Tobą, ten typ tak ma i tyle w temacie, ja się tym nie przejmuje jednak słabe jest to że jak zapytasz ASO które powinno znać od podszewki w sumie już nie najmłodszy silnik, to świecą oczami <lol>
Ja również kupiłem sygnalizator który daje znać kiedy wypala DPF, dlatego wiem kiedy nie przerywać tego procesu w innym przypadku gdy auto ma podwyższone obroty to gaszę i się nie przejmuje.
Sprawdziłem dziś bańkę z olejem mam 38 tysięcy stan oleju na full, więc do 45 dojadę już myślę bez dolewki, z bańki 5L, zużyłem ok 2.7L tyle wyniosły dolewki do tego czasu.
Zastanawiam się nad zmianą oleju z 0W30 na 5W30, gdzieś czytałem że pomaga.
Z ASO nie mam siły i czasu się przepychać, kiedyś spędziłem tam 3 godzin głównie na przepychankach, nic nie potrafili zrobić i zaproponowali kolejną wizytę na podstawienie auta, największą wadą nowych aut jest GWARANCJA i ASO, nic nie możesz zrobić z autem, chyba, że ktoś z was zna kompetentne aso w małopolsce dajcie sygnał chętnie skorzystam.

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: bLACK_61094 » 13 mar 2025, 13:43

Silnik 2.0TDI ma już tyle lat ... Tak był dopracowany to ciągle coś zmieniają i namieszają. Jedno naprawią to z drugim kombinują i popsują... Pewnie ogólno pojęta ekologia ... Do pierścieni dodają plastik z butelek <milczek>

danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: danielus » 19 mar 2025, 20:53

Auto odebrane,aczkolwiek nie napisze nic twórczego.Auto nie posiada błędów,a podwyższone obroty są normalne dla tego silnika.
Na.moje pytanie co powoduje takie podnoszenie,odpowiedzieli dogrzewacz.Ale mówię-przecież to samo dzieje się na wyłączonym dogrzewaczu!
Brak dalszej polemiki,konkretnych argumentów.
Zastanawiam się czy tam ktokolwiek ma jakąś wiedzę praktyczno-diagnostyczną.
AEL avant quattro i ośka

Malina6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2025, 17:18
Imię: Michal
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Belfast

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Malina6 » 04 maja 2025, 19:17

Witam jestem nowy ale chce coś dodać do tego wątku.
Jestem właścicielem a6 c8 już od 4lat z silnikiem dfba mam najechane już 400tys. Jeśli chodzi o dpf to od początku kiedy je mam praktycznie co chwila wypala dpfa już się przyzwyczaiłem i nie mam do tej pory żadnych problemów. Mogę doradzić jeśli będzie problem z jakim kolwiek czujnikiem, sondą wymienic na nową. A jeśli chodzi o branie oleju na początku 0.5l co 15tys kiedy przekroczyłem 150-200tys było 1l. Od 300tys 0.5 l co 1500km. Używam samochod na taxi tak więc takich inny poważnych problemów nie ma. Serwisy robie co 15tys ale teraz zmieniam interwał na co 10tys. Wracając do brania oleju nie wiem jak dlugo wytrzyma też silnik z takim poborem ale zobaczymy.
Pozdrawiam

Czaniz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Czaniz » 05 maja 2025, 09:07

Cześć,
Malina6, dzięki za post. Miło wiedzieć że te silniki robią tak duże przebiegi :-)
Skoro masz przejechane 400 tyś, mam do Ciebie trzy pytania:
1. Przy jakim przebiegu wymieniałeś pierwszy raz rozrząd? Czekałeś do 210 tyś. czy może wcześniej.
2. Czy bawiłeś się w wymianę podkładek pod wtryskiwaczami i w czyszczenie dolotu?
3. I już ostatnie - jak trwałość skrzyni biegów? Uchodzą za słaby punkt tych samochodów. Więc zastanawiam się jak kondycja po 400 tysiącach.
Z góry dzięki za info.

enf95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 maja 2025, 12:07
Imię: Konrad
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: enf95 » 05 maja 2025, 12:18

Czy ktoś z Was uzyskał jakąś sensowną pomoc ze strony serwisu na gwarancji? Wybieram się jutro do Cichy-Zasada Wieliczka, przez telefon z góry zakładają, że to będzie odpłatny serwis + samochód zastępczy również dodatkowo płatny. Słabe wsparcie posprzedażowe w porównaniu chociażby do Toyoty, gdzie przy każdym serwisie lub zgłoszeniu reklamacyjnym dostawałem auto zastępcze, ozonowanie i mycie samochodu. Po przejechaniu 5k kilometrów samochód (A6 C8 2.0TDI 204KM) wyświetlił komunikat o konieczności dolania 1L oleju, niestety nie zweryfikowałem jaki był poziom oleju, gdy odbierałem samochód w salonie.

EDIT:
Byłem w serwisie. Pomijając fakt, że wsparcie klienta posprzedażowe wypada dużo gorzej niż w Toyocie, to według Audi spalanie oleju do 0.5L na 1000km jest normalne, ale że ustępuje po pierwszym serwisie olejowym. Tutaj doradca serwisowy twierdzi, że jakbym zrobił już teraz przy 5tyś kilometrów to problem znika na 90%. W innym przypadku można plombować silnik, przejechać 1k i wrócić do nich, ale na bank nie będzie spalania powyżej 0.5L. Poza tym co było pisane już w tym wątku nic się nie zmieniło do teraz.
Wracając jeszcze na chwilę do samej obsługi, to kontakt z klientem na miejscu bardzo w porządku. Natomiast polityka audi dot. samochodów zastępczych i innych rzeczy jest średnia w marce takiej klasy. W Toyocie zastępczy zawsze za darmo, tutaj jednostki pracy muszą przekroczyć jakiś tam czas na komputerze diagnosty. W toyocie mycie, ozonowanie za darmo, tutaj można sobie dokupić.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2025, 09:07 przez enf95, łącznie zmieniany 1 raz.

Malina6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2025, 17:18
Imię: Michal
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Belfast

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Malina6 » 05 maja 2025, 19:40

Czaniz pisze:
05 maja 2025, 09:07
Cześć,
Malina6, dzięki za post. Miło wiedzieć że te silniki robią tak duże przebiegi :-)
Skoro masz przejechane 400 tyś, mam do Ciebie trzy pytania:
1. Przy jakim przebiegu wymieniałeś pierwszy raz rozrząd? Czekałeś do 210 tyś. czy może wcześniej.
2. Czy bawiłeś się w wymianę podkładek pod wtryskiwaczami i w czyszczenie dolotu?
3. I już ostatnie - jak trwałość skrzyni biegów? Uchodzą za słaby punkt tych samochodów. Więc zastanawiam się jak kondycja po 400 tysiącach.
Z góry dzięki za info.
Witam
Jeśli chodzi o rozrzad 210 tyś było a6 c7 w a6 c8 jest co 140 nie wiem dlaczego, pierwszy rozrząd robiłem w audi ale wymienili tylko rozrząd i pompę a powinno się przy rozrządzie wymienic również pasek pompy oleju ktory jest w niestety w misce olejowej nie ma innego dostępu jak trzeba ściągać miskę. Musisz też wymienic uszczelniacz na wale korbowym za każdym razem jak robisz rozrząd i będziesz miał spokuj bo jak zrobisz tylko rozrząd a coś się stanie z pakiem pompy oleju to zonk. To samo z uszczelniaczem jak zacznie przeciekać i będziesz chciał wymienic yo musisz rozebrać rozrząd i będziesz miał podwójne koszta tak więc wszystko razem.
Drugie pytanie tak przy 250tys czyszczenie dolotu i wymiana podkładki i uszczelki drobiazgi ale pomaga.
Jeśli chodzi o skrzynie przy 150tys miałem wymieniona skrzynie bo w audi przy wymianie oleju jakiś debil wlał zly olej i padła zamiast atf wlali mtf. Następnie po wymianie skrzyni na gwarancji robiłem nadal serwisy w audi ale tylko dwa bo joteje w audi wymieniali tylko olej. Jak się zapytałem dlaczego olej a co z filtrami powiedzieli że nie ma i wymienia się tylko olej, co się później okazało że to nie prawda są tam aż trzy filtry w mechatronice i kupa uszczelek do wymiany taki zestaw mozna kupic w audi za 1500zl ale sam u swojego mechanika musisz to zrobić bo oni tego nie tykają. Jeszcze jedna rzecz ta skrzynia ma rodzielona mechatronikę o skrzyni mechanicznej która jest zwykłym manuałem nie wiem jak to działa ale trzeba uważać jak wymienisz olej w mechatronice nie można przelać to samo w mechanice czyli w manuału tak naprawdę też nie możesz przelać w sumie kiedy się zastanawiałem czemu nie wlac atf do manuala i nie będzie problemu jak będą jakiś przecieki między mechatronika a mechaniczną częścią. Jeśli chodzi jak często wymieniam to co 30tys. Nadmienię że używam ten samochód na taxi czyli jest ekstremalnie używany.
Doradzę Jeśli chodzi o skrzynie najlepiej znajdź zakład wyspecjalizowany który zna się na tych skrzyniach. Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
Jeszcze jedno dodam co 3000tys wlewam do baku siowaks od liquimoly do dpf i do czyszczenia wtrysków. Nie robiłem nigdy plukanki bo się bałem znajomy mi powiedział że jeśli masz dolewki oleju nie rób tego bo nie wiadomo co się stanie. I jeżdżę tylko na paliwie BP ultimate.

MaciekM82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 maja 2025, 09:20
Imię: Maciej
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: MaciekM82 » 07 maja 2025, 09:24

pewny2 pisze:
15 gru 2024, 22:04
To ja założyłem wątek. Aktualnie najechane 38 tys km. Zużycie oleju przyspieszyło. Teraz notuję chwile (stan licznika) przy jakim system zgłasza niski stan oleju i wtedy dolewam równo litr oleju. Przedostania dolewka to 3500km, ostatnia dolewka 3000 km. Zużycie oleju jak widać przyspiesza. Jestem zainteresowany zbiorowym pozwem. Dla jasności. Mam silnik DTP.
Mam ten sam problem, jestem.zainterseowany pozwem zbiorowym, proszę o kontakt

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja