Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sty 2025, 02:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2020
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Wydaje się, że jest ogólny problem z tą generacją TDI, po prostu często bierze olej. Jest tam niemało zmian w środku względem poprzedniej wersji 190KM, która tego problemu raczej nie miała. To samo dzieje się w Passatach/Superbach/Tiguanach itp. z silnikiem 200KM. Tutaj analogiczny wątek z kurakowego forum: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=14561
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 15:01
- Imię: Karol
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Q5 TDI 204KM, 2024, 2300km, poziom minimum. Wymieniłem olej, filtr, poziom na max. Zobaczymy. Wcześniej A6 C7 TDI 190 zero poboru oleju. Będę zainteresowany pozwem zbiorowym. Zgłaszaliscie usterkę z rękojmi??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2023, 17:20
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: w-w
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Czekam na jeszcze jeden komunikat z minimalnym stanem i będę miał udokumentowane dolanie 4 litrów oleju. Prawnik już czeka na dane do napisania reklamacji. Auto ma 5 lat gwarancji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 sty 2025, 18:44
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2023
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pszczyna
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Witam,
Q5 FY FL 2024 z ostatniego wypustu z w/w silnikiem. 2.0 TDI 204 koni quattro S-tronic
Samochód odebrany w październiku
1 dolewka przy ok. 6900 km bo na zegarach się pojawił komunikat - dolane na 3/4 wskaźnika
2 dolewka - dzisiaj 7350 km - od 1 dolewki sprawdzam czy nie bierze oleju lub w jakich ilosciach, wskaźnik na 1/5 poziomu czyli silnik wzial +/- 0,5l oleju przez ok 500 km
Samochód jak jest uruchamiany pokonuje minimum 30 km trasą zanim zostanie wyłączony. Piłowany nie jest, bo 100-120 tempomat. Na zimnym też mu nie daję. Zauważyłem że często wypala DPF bo trzyma jałowe obroty koło 1k po rozgrzaniu i po dystansie.
Na początku lutego jadę do Włoch prawie równy tysiąc km w jedną stronę. Zobaczymy ile weźmie oleju i czy będą jakieś dolewki. Jeżeli będzie więcej niż jedna - bezwzględnie oddaję auto do serwisu. Jak umyją rączki i stwierdzą że to "cecha produktu" chętnie włączę się do inicjatywy prawnej. Rozumiem dolać litr nawet już na te 5k km (chociaż nigdy wcześniej w swoich autach nie dolewałem) no ale 0,5 l na 500 km to delikatnie mówiąc niepoważne tym bardziej w tej klasie.
Jak myślicie, co mogą zrobić w serwisie jak bierze aż tyle? Mój kolega do niedawna użytkował A5 F5 FL z takim samym silnikiem i też mu brała olej ale dopiero przy 70k km i tylko dolewał jednorazowo. No ale tam silnik łatwego życia nie miał. Zgłosił do serwisu i jedyne co mu dali to litr oleju na dolewki i tekst w stylu "ten typ tak ma".
Pozdrawiam
Q5 FY FL 2024 z ostatniego wypustu z w/w silnikiem. 2.0 TDI 204 koni quattro S-tronic
Samochód odebrany w październiku
1 dolewka przy ok. 6900 km bo na zegarach się pojawił komunikat - dolane na 3/4 wskaźnika
2 dolewka - dzisiaj 7350 km - od 1 dolewki sprawdzam czy nie bierze oleju lub w jakich ilosciach, wskaźnik na 1/5 poziomu czyli silnik wzial +/- 0,5l oleju przez ok 500 km
Samochód jak jest uruchamiany pokonuje minimum 30 km trasą zanim zostanie wyłączony. Piłowany nie jest, bo 100-120 tempomat. Na zimnym też mu nie daję. Zauważyłem że często wypala DPF bo trzyma jałowe obroty koło 1k po rozgrzaniu i po dystansie.
Na początku lutego jadę do Włoch prawie równy tysiąc km w jedną stronę. Zobaczymy ile weźmie oleju i czy będą jakieś dolewki. Jeżeli będzie więcej niż jedna - bezwzględnie oddaję auto do serwisu. Jak umyją rączki i stwierdzą że to "cecha produktu" chętnie włączę się do inicjatywy prawnej. Rozumiem dolać litr nawet już na te 5k km (chociaż nigdy wcześniej w swoich autach nie dolewałem) no ale 0,5 l na 500 km to delikatnie mówiąc niepoważne tym bardziej w tej klasie.
Jak myślicie, co mogą zrobić w serwisie jak bierze aż tyle? Mój kolega do niedawna użytkował A5 F5 FL z takim samym silnikiem i też mu brała olej ale dopiero przy 70k km i tylko dolewał jednorazowo. No ale tam silnik łatwego życia nie miał. Zgłosił do serwisu i jedyne co mu dali to litr oleju na dolewki i tekst w stylu "ten typ tak ma".
Pozdrawiam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 sty 2025, 22:37
- Imię: Marek
- Rocznik: 2025
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Jak to czytam, to aż się boję odbierać za miesiąc nowego z salonu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.
To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził

3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.
To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2023, 17:20
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: w-w
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
To ja założyłem wątek
Mam ten sam silnik. Auto z 2023 roku. Przejechane 43 tys km. Ostatnio dolany litr oleju od min. do min wystarczył na 2540 km. Zużycie przyspiesza. DPF wypala się co 100km!!!!!!
Nie kupujcie aut z tym silnikiem!
Mam ten sam silnik. Auto z 2023 roku. Przejechane 43 tys km. Ostatnio dolany litr oleju od min. do min wystarczył na 2540 km. Zużycie przyspiesza. DPF wypala się co 100km!!!!!!
Nie kupujcie aut z tym silnikiem!
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Czaniz pisze: ↑06 lut 2025, 11:06Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.
To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.
Mam do ciebie pytanie
Piszesz,ze Zauważasz podniesione obroty do 1000.A wiesz dlaczego tak się dzieje(oczywiście nie mówimy tu a klasycznym wypalaniu dpf)
AEL avant quattro i ośka
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Kierując się informacjami kolegów rok temu kupiłem Q5 35TDI z silnikiem o mocy 163km kod DTNA i nie mam żadnych problemów z braniem oleju
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
danielus pisze: ↑11 mar 2025, 23:09Danielus, nie wiem czemu tak się dzieje. Podniesione do 1000 obroty zdarzają się w różnych sytuacjach, bez żadnej reguły. Raz jest to na zimnym silniku, raz na gorącym. Zdarza się po przejechaniu dłuższej trasy a czasami po przejechaniu kilku kilometrów. Niestety w serwisie nikt nie wiedział co się wtedy wyprawia. Początkowo myślałem że to jest dopalanie DPF. Ale zdarzało się to zbyt często. Z tego powodu kupiłem prosty interfejs do OBD. Teraz w przypadku podniesionych obrotów sprawdzam w aplikacji. Tak średnio myślę że 20% sytuacji z podniesionymi obrotami to dopalanie DPF-u. Rozwiązanie problemu na tyle mnie usatysfakcjonowało, że przestałem szukać przyczyn podniesionych obrotów bez dopalania.Czaniz pisze: ↑06 lut 2025, 11:06Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.
To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.
Mam do ciebie pytanie
Piszesz,ze Zauważasz podniesione obroty do 1000.A wiesz dlaczego tak się dzieje(oczywiście nie mówimy tu a klasycznym wypalaniu dpf)
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
A to ciekawostka.Myślałem że mój egzemplarz ma jakąś przypadłość,a tu widzę jest nas co najmniej 2.
Mam dokładnie tak samo....podbija obroty do 1000 zupełnie nielogicznie(ciepły,zimny,trasa,miasto) i nie jest to wypalanie.
Pierwszy raz kiedy to wychwyciłem auto miało 80km!!
Przy 2tyś zgłosiłem i zostawiłem w serwisie.
Po za tym że potwierdzili że to nie dpf to skończyło się na gdybaniu....może dogrzewać,może napinacz paska alternatora,może pompa oleju.
Od wczoraj auto znów odstawiłem(4500przebiegu),wraz z dokumentacja video,jak auto bez sensu się zachowuje,podbijając te obroty.
Czy ktoś z Was w swoich silnikach zauważa takie podbijanie obrotów?
Ps.Czaniz według twoich obserwacji,ci ile km pali dpfa?
Mam dokładnie tak samo....podbija obroty do 1000 zupełnie nielogicznie(ciepły,zimny,trasa,miasto) i nie jest to wypalanie.
Pierwszy raz kiedy to wychwyciłem auto miało 80km!!
Przy 2tyś zgłosiłem i zostawiłem w serwisie.
Po za tym że potwierdzili że to nie dpf to skończyło się na gdybaniu....może dogrzewać,może napinacz paska alternatora,może pompa oleju.
Od wczoraj auto znów odstawiłem(4500przebiegu),wraz z dokumentacja video,jak auto bez sensu się zachowuje,podbijając te obroty.
Czy ktoś z Was w swoich silnikach zauważa takie podbijanie obrotów?
Ps.Czaniz według twoich obserwacji,ci ile km pali dpfa?
AEL avant quattro i ośka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Dojeżdżam do pracy 27 km. w jedną stronę autostradą. Tak więc samochód przejeżdża dziennie 54 km w ruchu autostradowym. Oczywiście kręcę się trochę po mieście, ale przewaga przejechanych kilometrów jest po stronie autostrady. I teraz tak - kiedy jeździłem tylko po mieście, wypalanie odbywało się co 160-170 km. W tej chwili kiedy dojeżdżam do pracy autostradą średnio wypala co 230 - 250km. Kiedy jadę w dłuższą trasę powiedzmy powyżej 200km. to wypalanie odbywa się co 300 - 350km. Różnica wynika z tego że w mieście DPF dopala się aktywnie a w dłuższej trasie pasywnie. Tak to wygląda u mnie przez 5 lat. i 145.000km.danielus pisze: ↑12 mar 2025, 10:50A to ciekawostka.Myślałem że mój egzemplarz ma jakąś przypadłość,a tu widzę jest nas co najmniej 2.
Mam dokładnie tak samo....podbija obroty do 1000 zupełnie nielogicznie(ciepły,zimny,trasa,miasto) i nie jest to wypalanie.
Pierwszy raz kiedy to wychwyciłem auto miało 80km!!
Przy 2tyś zgłosiłem i zostawiłem w serwisie.
Po za tym że potwierdzili że to nie dpf to skończyło się na gdybaniu....może dogrzewać,może napinacz paska alternatora,może pompa oleju.
Od wczoraj auto znów odstawiłem(4500przebiegu),wraz z dokumentacja video,jak auto bez sensu się zachowuje,podbijając te obroty.
Czy ktoś z Was w swoich silnikach zauważa takie podbijanie obrotów?
Ps.Czaniz według twoich obserwacji,ci ile km pali dpfa?
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Dziękuję za cenne info.
Zobaczymy co w kwestii obrotów powie serwis.
Puki co nawet nie umieją odpowiedzieć czy to normalny proceder czy usterka
Zobaczymy co w kwestii obrotów powie serwis.
Puki co nawet nie umieją odpowiedzieć czy to normalny proceder czy usterka

AEL avant quattro i ośka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 mar 2025, 05:47
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2023
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
Cześć Wszystkim.
Audi Q5 2023 r. rocznik modelowy to 2024. Silnik DTPA 2.0 204 km
Potwierdzam że u mnie też występuje losowe podnoszenie obrotów silnika nie związane z wypalaniem DPF. Jak ASO wypowie się dlaczego to dajcie znać
U mnie DPF wypala się średnio co 260 km, jak robię trasę to co 450 km, nigdy nie przerywam wypalania.
Również dolewam olej pomiędzy wymianami, ale wydaje mi się że tragedii nie ma - pierwszy raz wymieniłem olej przy 2000 km następny raz przy 17 000 km i między wymianą raz dolewałem olej.
Druga wymiana oleju przy 29 200 km a więc między wymianami pokonałem dystans 12 200 km - również dolewałem raz olej.
Od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 8000 km w tym trasa ok 2000 km i za chwilę zawoła o olej. Olej wymieniam co 15 tysięcy i przy takim interwale wypada mi jedna dolewka między wymianami.
Proponuje jeszcze sprawdzać z jaką ilością auto wyjeżdża z ASO, bo jak zmieniam olej co 15 tyś w swoim serwisie to jest full a jak zmieniałem w ASO na 30 tyś to nalali ledwo poniżej minimum
Byłem w dwóch serwisach ASO w Krakowie, Krotoski oraz Cichy-Zasada i to samo co u was jestem zbywany, wszystko co na gwarancji należałoby zrobić to "ten typ tak ma"
Audi Q5 2023 r. rocznik modelowy to 2024. Silnik DTPA 2.0 204 km
Potwierdzam że u mnie też występuje losowe podnoszenie obrotów silnika nie związane z wypalaniem DPF. Jak ASO wypowie się dlaczego to dajcie znać

U mnie DPF wypala się średnio co 260 km, jak robię trasę to co 450 km, nigdy nie przerywam wypalania.
Również dolewam olej pomiędzy wymianami, ale wydaje mi się że tragedii nie ma - pierwszy raz wymieniłem olej przy 2000 km następny raz przy 17 000 km i między wymianą raz dolewałem olej.
Druga wymiana oleju przy 29 200 km a więc między wymianami pokonałem dystans 12 200 km - również dolewałem raz olej.
Od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 8000 km w tym trasa ok 2000 km i za chwilę zawoła o olej. Olej wymieniam co 15 tysięcy i przy takim interwale wypada mi jedna dolewka między wymianami.
Proponuje jeszcze sprawdzać z jaką ilością auto wyjeżdża z ASO, bo jak zmieniam olej co 15 tyś w swoim serwisie to jest full a jak zmieniałem w ASO na 30 tyś to nalali ledwo poniżej minimum

Byłem w dwóch serwisach ASO w Krakowie, Krotoski oraz Cichy-Zasada i to samo co u was jestem zbywany, wszystko co na gwarancji należałoby zrobić to "ten typ tak ma"

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej
AudiGQ5 pisze: ↑13 mar 2025, 06:04Cześć Wszystkim.
Audi Q5 2023 r. rocznik modelowy to 2024. Silnik DTPA 2.0 204 km
Potwierdzam że u mnie też występuje losowe podnoszenie obrotów silnika nie związane z wypalaniem DPF. Jak ASO wypowie się dlaczego to dajcie znać
U mnie DPF wypala się średnio co 260 km, jak robię trasę to co 450 km, nigdy nie przerywam wypalania.
Również dolewam olej pomiędzy wymianami, ale wydaje mi się że tragedii nie ma - pierwszy raz wymieniłem olej przy 2000 km następny raz przy 17 000 km i między wymianą raz dolewałem olej.
Druga wymiana oleju przy 29 200 km a więc między wymianami pokonałem dystans 12 200 km - również dolewałem raz olej.
Od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 8000 km w tym trasa ok 2000 km i za chwilę zawoła o olej. Olej wymieniam co 15 tysięcy i przy takim interwale wypada mi jedna dolewka między wymianami.
Proponuje jeszcze sprawdzać z jaką ilością auto wyjeżdża z ASO, bo jak zmieniam olej co 15 tyś w swoim serwisie to jest full a jak zmieniałem w ASO na 30 tyś to nalali ledwo poniżej minimum
Byłem w dwóch serwisach ASO w Krakowie, Krotoski oraz Cichy-Zasada i to samo co u was jestem zbywany, wszystko co na gwarancji należałoby zrobić to "ten typ tak ma"
Dziękuję kolego za info.No to jest nas już 3![]()
Aktualnie moje auto stoi w serwisie Cichy -Zasada Wieliczka.Byłeś już u Nich?
AEL avant quattro i ośka