Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Silniki wysokoprężne
winiary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 sty 2025, 02:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2020
Moje auto: Inne
Nadwozie: Liftback
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: winiary » 05 sty 2025, 02:17

Wydaje się, że jest ogólny problem z tą generacją TDI, po prostu często bierze olej. Jest tam niemało zmian w środku względem poprzedniej wersji 190KM, która tego problemu raczej nie miała. To samo dzieje się w Passatach/Superbach/Tiguanach itp. z silnikiem 200KM. Tutaj analogiczny wątek z kurakowego forum: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=14561

mariusz54a
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 kwie 2021, 15:01
Imię: Karol
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: mariusz54a » 25 sty 2025, 13:27

Q5 TDI 204KM, 2024, 2300km, poziom minimum. Wymieniłem olej, filtr, poziom na max. Zobaczymy. Wcześniej A6 C7 TDI 190 zero poboru oleju. Będę zainteresowany pozwem zbiorowym. Zgłaszaliscie usterkę z rękojmi??

pewny2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2023, 17:20
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: w-w

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: pewny2 » 25 sty 2025, 22:08

Czekam na jeszcze jeden komunikat z minimalnym stanem i będę miał udokumentowane dolanie 4 litrów oleju. Prawnik już czeka na dane do napisania reklamacji. Auto ma 5 lat gwarancji.

mariusz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 sty 2025, 18:44
Imię: Mariusz
Rocznik: 2023
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pszczyna

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: mariusz0 » 27 sty 2025, 20:00

Witam,

Q5 FY FL 2024 z ostatniego wypustu z w/w silnikiem. 2.0 TDI 204 koni quattro S-tronic

Samochód odebrany w październiku

1 dolewka przy ok. 6900 km bo na zegarach się pojawił komunikat - dolane na 3/4 wskaźnika
2 dolewka - dzisiaj 7350 km - od 1 dolewki sprawdzam czy nie bierze oleju lub w jakich ilosciach, wskaźnik na 1/5 poziomu czyli silnik wzial +/- 0,5l oleju przez ok 500 km

Samochód jak jest uruchamiany pokonuje minimum 30 km trasą zanim zostanie wyłączony. Piłowany nie jest, bo 100-120 tempomat. Na zimnym też mu nie daję. Zauważyłem że często wypala DPF bo trzyma jałowe obroty koło 1k po rozgrzaniu i po dystansie.

Na początku lutego jadę do Włoch prawie równy tysiąc km w jedną stronę. Zobaczymy ile weźmie oleju i czy będą jakieś dolewki. Jeżeli będzie więcej niż jedna - bezwzględnie oddaję auto do serwisu. Jak umyją rączki i stwierdzą że to "cecha produktu" chętnie włączę się do inicjatywy prawnej. Rozumiem dolać litr nawet już na te 5k km (chociaż nigdy wcześniej w swoich autach nie dolewałem) no ale 0,5 l na 500 km to delikatnie mówiąc niepoważne tym bardziej w tej klasie.

Jak myślicie, co mogą zrobić w serwisie jak bierze aż tyle? Mój kolega do niedawna użytkował A5 F5 FL z takim samym silnikiem i też mu brała olej ale dopiero przy 70k km i tylko dolewał jednorazowo. No ale tam silnik łatwego życia nie miał. Zgłosił do serwisu i jedyne co mu dali to litr oleju na dolewki i tekst w stylu "ten typ tak ma".

Pozdrawiam :))

Marrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 sty 2025, 22:37
Imię: Marek
Rocznik: 2025
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Marrr » 27 sty 2025, 23:00

Jak to czytam, to aż się boję odbierać za miesiąc nowego z salonu...

Czaniz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Czaniz » 06 lut 2025, 11:06

Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził :-)
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.

To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.

pewny2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2023, 17:20
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: w-w

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: pewny2 » 22 lut 2025, 14:56

To ja założyłem wątek

Mam ten sam silnik. Auto z 2023 roku. Przejechane 43 tys km. Ostatnio dolany litr oleju od min. do min wystarczył na 2540 km. Zużycie przyspiesza. DPF wypala się co 100km!!!!!!

Nie kupujcie aut z tym silnikiem!

danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: danielus » 11 mar 2025, 23:09

Czaniz pisze:
06 lut 2025, 11:06
Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził :-)
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.

To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.

Mam do ciebie pytanie
Piszesz,ze Zauważasz podniesione obroty do 1000.A wiesz dlaczego tak się dzieje(oczywiście nie mówimy tu a klasycznym wypalaniu dpf)
AEL avant quattro i ośka

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: pan42 » 12 mar 2025, 07:59

Kierując się informacjami kolegów rok temu kupiłem Q5 35TDI z silnikiem o mocy 163km kod DTNA i nie mam żadnych problemów z braniem oleju
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Czaniz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Czaniz » 12 mar 2025, 08:26

danielus pisze:
11 mar 2025, 23:09
Czaniz pisze:
06 lut 2025, 11:06
Witajcie, przeczytałem uważnie wątek i pomyślałem że podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Posiadam Audi A6 2.0TDI 204km. z oznaczeniem silnika DFBA. Samochód jest z 2019 roku i przejechane ma obecnie 143.000 km. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, faktycznie początkowo działy się cuda - podobne do opisywanych przez Was powyżej. Problemy z poborem oleju ustąpiły po przejechaniu mniej więcej 50.000km. Obecnie dolewam max. 0,5 litra na 10.000. Poczytałem trochę w necie, popytałem znajomych mechaników i wyciągnąłem pewne wnioski.
1. Zakończyłem współpracę z serwisami i wymieniam olej sam. Rozumiem że macie samochody na gwarancji - w takiej sytuacji polecam dopilnować czy olej jest faktycznie wymieniony zgodnie ze zleceniem. W serwisach nie jest to wcale takie oczywiste!!
1. Wymiana oleju co 10.000km. Wiem że producent zaleca wymianę co 30.000km. Według mnie jest to szaleństwo. Ponieważ olej wymieniam sam więc widzę co zlatuje z miski olejowej po przejechaniu 10.000 i nie chciałbym oglądać zużytego oleju po 30.000, nawet po dolewkach.
2. Jeżdżę na oryginalnym oleju VW LongLife III Fe 0W30. Przy czym przed każdą wymianą robię płukankę silnika - albo Tec2000 albo LiquiMoly. Do nowego oleju dolewam Ceratec od LiquiMoly. Wydaje mi się że pozytywnie wpływa na pracę silnika. Na pewno nie zaszkodził :-)
3. Nigdy nie przerywajcie procedury dopalania DPF. Jeśli włączy się przed końcem podróży warto przejechać kilka kilometrów więcej i poczekać do jej zakończenia. Przy czym nie zawsze podniesione do 1000 obroty silnika oznaczają dopalanie DPF. Ja kupiłem sobie prostą wtyczkę do OBDII i mam aplikację VAG DPF. Zawsze wiem kiedy dopalanie się zaczęło i kiedy skończyło.
4. Przy odbiorze nowego samochodu z salonu ja bym wymienił olej pierwszy raz po przejechaniu 1000km (taka wymiana ma na celu usunięcie z silnika pozostałości docierania) i kolejny raz po przejechaniu 10.000km. Przy czym co ważne - polecam dopilnować że olej faktycznie został wymieniony.

To są moje spostrzeżenia co do użytkowania samochodu przez okres 5 lat. Nie wiem czy jest to recepta na problemy z Waszymi pojazdami. Uważam natomiast że warto spróbować a nóż komuś pomoże.

Mam do ciebie pytanie
Piszesz,ze Zauważasz podniesione obroty do 1000.A wiesz dlaczego tak się dzieje(oczywiście nie mówimy tu a klasycznym wypalaniu dpf)
Danielus, nie wiem czemu tak się dzieje. Podniesione do 1000 obroty zdarzają się w różnych sytuacjach, bez żadnej reguły. Raz jest to na zimnym silniku, raz na gorącym. Zdarza się po przejechaniu dłuższej trasy a czasami po przejechaniu kilku kilometrów. Niestety w serwisie nikt nie wiedział co się wtedy wyprawia. Początkowo myślałem że to jest dopalanie DPF. Ale zdarzało się to zbyt często. Z tego powodu kupiłem prosty interfejs do OBD. Teraz w przypadku podniesionych obrotów sprawdzam w aplikacji. Tak średnio myślę że 20% sytuacji z podniesionymi obrotami to dopalanie DPF-u. Rozwiązanie problemu na tyle mnie usatysfakcjonowało, że przestałem szukać przyczyn podniesionych obrotów bez dopalania.

danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: danielus » 12 mar 2025, 10:50

A to ciekawostka.Myślałem że mój egzemplarz ma jakąś przypadłość,a tu widzę jest nas co najmniej 2.

Mam dokładnie tak samo....podbija obroty do 1000 zupełnie nielogicznie(ciepły,zimny,trasa,miasto) i nie jest to wypalanie.
Pierwszy raz kiedy to wychwyciłem auto miało 80km!!
Przy 2tyś zgłosiłem i zostawiłem w serwisie.
Po za tym że potwierdzili że to nie dpf to skończyło się na gdybaniu....może dogrzewać,może napinacz paska alternatora,może pompa oleju.
Od wczoraj auto znów odstawiłem(4500przebiegu),wraz z dokumentacja video,jak auto bez sensu się zachowuje,podbijając te obroty.
Czy ktoś z Was w swoich silnikach zauważa takie podbijanie obrotów?
Ps.Czaniz według twoich obserwacji,ci ile km pali dpfa?
AEL avant quattro i ośka

Czaniz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2025, 10:12
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: Czaniz » 12 mar 2025, 13:06

danielus pisze:
12 mar 2025, 10:50
A to ciekawostka.Myślałem że mój egzemplarz ma jakąś przypadłość,a tu widzę jest nas co najmniej 2.

Mam dokładnie tak samo....podbija obroty do 1000 zupełnie nielogicznie(ciepły,zimny,trasa,miasto) i nie jest to wypalanie.
Pierwszy raz kiedy to wychwyciłem auto miało 80km!!
Przy 2tyś zgłosiłem i zostawiłem w serwisie.
Po za tym że potwierdzili że to nie dpf to skończyło się na gdybaniu....może dogrzewać,może napinacz paska alternatora,może pompa oleju.
Od wczoraj auto znów odstawiłem(4500przebiegu),wraz z dokumentacja video,jak auto bez sensu się zachowuje,podbijając te obroty.
Czy ktoś z Was w swoich silnikach zauważa takie podbijanie obrotów?
Ps.Czaniz według twoich obserwacji,ci ile km pali dpfa?
Dojeżdżam do pracy 27 km. w jedną stronę autostradą. Tak więc samochód przejeżdża dziennie 54 km w ruchu autostradowym. Oczywiście kręcę się trochę po mieście, ale przewaga przejechanych kilometrów jest po stronie autostrady. I teraz tak - kiedy jeździłem tylko po mieście, wypalanie odbywało się co 160-170 km. W tej chwili kiedy dojeżdżam do pracy autostradą średnio wypala co 230 - 250km. Kiedy jadę w dłuższą trasę powiedzmy powyżej 200km. to wypalanie odbywa się co 300 - 350km. Różnica wynika z tego że w mieście DPF dopala się aktywnie a w dłuższej trasie pasywnie. Tak to wygląda u mnie przez 5 lat. i 145.000km.

danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: danielus » 12 mar 2025, 17:32

Dziękuję za cenne info.
Zobaczymy co w kwestii obrotów powie serwis.
Puki co nawet nie umieją odpowiedzieć czy to normalny proceder czy usterka ;)
AEL avant quattro i ośka

AudiGQ5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2025, 05:47
Imię: Kuba
Rocznik: 2023
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: AudiGQ5 » 13 mar 2025, 06:04

Cześć Wszystkim.
Audi Q5 2023 r. rocznik modelowy to 2024. Silnik DTPA 2.0 204 km
Potwierdzam że u mnie też występuje losowe podnoszenie obrotów silnika nie związane z wypalaniem DPF. Jak ASO wypowie się dlaczego to dajcie znać :)
U mnie DPF wypala się średnio co 260 km, jak robię trasę to co 450 km, nigdy nie przerywam wypalania.
Również dolewam olej pomiędzy wymianami, ale wydaje mi się że tragedii nie ma - pierwszy raz wymieniłem olej przy 2000 km następny raz przy 17 000 km i między wymianą raz dolewałem olej.
Druga wymiana oleju przy 29 200 km a więc między wymianami pokonałem dystans 12 200 km - również dolewałem raz olej.
Od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 8000 km w tym trasa ok 2000 km i za chwilę zawoła o olej. Olej wymieniam co 15 tysięcy i przy takim interwale wypada mi jedna dolewka między wymianami.
Proponuje jeszcze sprawdzać z jaką ilością auto wyjeżdża z ASO, bo jak zmieniam olej co 15 tyś w swoim serwisie to jest full a jak zmieniałem w ASO na 30 tyś to nalali ledwo poniżej minimum :)
Byłem w dwóch serwisach ASO w Krakowie, Krotoski oraz Cichy-Zasada i to samo co u was jestem zbywany, wszystko co na gwarancji należałoby zrobić to "ten typ tak ma" :)

danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Re: Audi A6 C8 diesel 2,0, 204 KM, rocznik 2023, bierze olej

Post autor: danielus » 13 mar 2025, 07:42

AudiGQ5 pisze:
13 mar 2025, 06:04
Cześć Wszystkim.
Audi Q5 2023 r. rocznik modelowy to 2024. Silnik DTPA 2.0 204 km
Potwierdzam że u mnie też występuje losowe podnoszenie obrotów silnika nie związane z wypalaniem DPF. Jak ASO wypowie się dlaczego to dajcie znać :)
U mnie DPF wypala się średnio co 260 km, jak robię trasę to co 450 km, nigdy nie przerywam wypalania.
Również dolewam olej pomiędzy wymianami, ale wydaje mi się że tragedii nie ma - pierwszy raz wymieniłem olej przy 2000 km następny raz przy 17 000 km i między wymianą raz dolewałem olej.
Druga wymiana oleju przy 29 200 km a więc między wymianami pokonałem dystans 12 200 km - również dolewałem raz olej.
Od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 8000 km w tym trasa ok 2000 km i za chwilę zawoła o olej. Olej wymieniam co 15 tysięcy i przy takim interwale wypada mi jedna dolewka między wymianami.
Proponuje jeszcze sprawdzać z jaką ilością auto wyjeżdża z ASO, bo jak zmieniam olej co 15 tyś w swoim serwisie to jest full a jak zmieniałem w ASO na 30 tyś to nalali ledwo poniżej minimum :)
Byłem w dwóch serwisach ASO w Krakowie, Krotoski oraz Cichy-Zasada i to samo co u was jestem zbywany, wszystko co na gwarancji należałoby zrobić to "ten typ tak ma" :)

Dziękuję kolego za info.No to jest nas już 3 😁
Aktualnie moje auto stoi w serwisie Cichy -Zasada Wieliczka.Byłeś już u Nich?
AEL avant quattro i ośka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja