Witam, sytuacja jest następująca:
- ostatnio jak zaczęło się robić zimniej silnik przestał łapać temperaturę na trasie, a w mieście chodziła ona w przedziale 70-90*C, objawy typowe dla termostatu (założony poprzednio GATES)
- zmieniony termostat, założony VIKA, problem pozostał, ale jakby zakres 80-90*C, chytry traci dwa razy, może uszkodzony, może słaba jakość i kiepski zakres otwarcia
- zmieniony termostat, założony GATES, problem wrócił tak do poziomu 75-90*C
- następny pomysł padł na czujnik.. kupiłem dwa, niby oryginalne, w obu przypadkach to samo.. brak poprawy, auto nagrzewa się obecnie do 76*C wg komputera i zatrzymuje się jakby to było 90*C, włączenie nawiewu powoduje zachwianie o max 2*C. Jednak po postoju, najlepiej ze zgaszonym i ruszeniu, silnikiem potrafi złapać 90*C, następnie po pewnym czasie jazdy temperatura spada znowu do 76*C, było -1,5*C, jest -10*C zachowanie takie samo
- dotąd aż nie zaczęło się to dziać, nie ważne jaki mróz, upał itd, auto jak złapało na blacie te 90*C to sztywno stało i nie drgnęło, jedynie może podejrzanie wolno się nagrzewał
- to może wtyczka czujnika, może kabel przełamany częściowo przy wtyczce.. zdjęta izolacja minimum 15cm od wtyczki, wlutowane odejście z drugą wtyczką - nie ważne którą podłączę, sytuacja taka sama, teoretycznie myślałem puścić praktycznie jeszcze od samego kompa nowy kabel, ale musiałbym rozbierać całą - więc może ktoś wie które piny we wtyczce odpowiadają za to? jakiś schemat?
- aktualny mój pomysł to szukać przyczyny w zaworze EGR, ma to sens? jakieś inne pomysły?
- auto chodzi bez zarzutu na gazie i benzynie, obroty nie falują w zakresie większym niż 20 obr/min, brak błędów
- po wymianie termostatów, czujnika itd było odpowietrzane, ogrzewanie na max to można okna otwierać i jechać przy obecnych temperaturach, więc nie wydaje mi się aby był zapowietrzony, do tego od ostatniej ingerencji w układ przejechałem już minimum 400km
edit: widzę, że chyba omyłkowo wybrałem zły dział, jak jest możliwość to prośba o nie usuwanie tylko przeniesienie
Nieprawidłowa temperatura płynu chłodzącego (BDW 2.4 benzyna+gaz)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 mar 2021, 21:38
- Imię: tomasz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: płońsk
Re: Nieprawidłowa temperatura płynu chłodzącego (BDW 2.4 benzyna+gaz)
Hej.
Rozwiązałeś problem mam identyczne objawy. Termostat czujnik, wiązka sprawdzona.
Pozdro
Rozwiązałeś problem mam identyczne objawy. Termostat czujnik, wiązka sprawdzona.
Pozdro
- Doc
- Administrator
- Posty: 2888
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Nieprawidłowa temperatura płynu chłodzącego (BDW 2.4 benzyna+gaz)
Stefan92, przeniosłem.
Ps: Przy okazji zmień jeśli chcesz profil i dopisz auto - próbka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.