Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nieprawidłowa temperatura płynu chłodzącego (BDW 2.4 benzyna+gaz)

Silniki benzynowe
Stefan92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2019, 20:34
Lokalizacja: Polska

Nieprawidłowa temperatura płynu chłodzącego (BDW 2.4 benzyna+gaz)

Post autor: Stefan92 » 05 gru 2023, 11:45

Witam, sytuacja jest następująca:
- ostatnio jak zaczęło się robić zimniej silnik przestał łapać temperaturę na trasie, a w mieście chodziła ona w przedziale 70-90*C, objawy typowe dla termostatu (założony poprzednio GATES)
- zmieniony termostat, założony VIKA, problem pozostał, ale jakby zakres 80-90*C, chytry traci dwa razy, może uszkodzony, może słaba jakość i kiepski zakres otwarcia
- zmieniony termostat, założony GATES, problem wrócił tak do poziomu 75-90*C
- następny pomysł padł na czujnik.. kupiłem dwa, niby oryginalne, w obu przypadkach to samo.. brak poprawy, auto nagrzewa się obecnie do 76*C wg komputera i zatrzymuje się jakby to było 90*C, włączenie nawiewu powoduje zachwianie o max 2*C. Jednak po postoju, najlepiej ze zgaszonym i ruszeniu, silnikiem potrafi złapać 90*C, następnie po pewnym czasie jazdy temperatura spada znowu do 76*C, było -1,5*C, jest -10*C zachowanie takie samo
- dotąd aż nie zaczęło się to dziać, nie ważne jaki mróz, upał itd, auto jak złapało na blacie te 90*C to sztywno stało i nie drgnęło, jedynie może podejrzanie wolno się nagrzewał
- to może wtyczka czujnika, może kabel przełamany częściowo przy wtyczce.. zdjęta izolacja minimum 15cm od wtyczki, wlutowane odejście z drugą wtyczką - nie ważne którą podłączę, sytuacja taka sama, teoretycznie myślałem puścić praktycznie jeszcze od samego kompa nowy kabel, ale musiałbym rozbierać całą - więc może ktoś wie które piny we wtyczce odpowiadają za to? jakiś schemat?
- aktualny mój pomysł to szukać przyczyny w zaworze EGR, ma to sens? jakieś inne pomysły?
- auto chodzi bez zarzutu na gazie i benzynie, obroty nie falują w zakresie większym niż 20 obr/min, brak błędów
- po wymianie termostatów, czujnika itd było odpowietrzane, ogrzewanie na max to można okna otwierać i jechać przy obecnych temperaturach, więc nie wydaje mi się aby był zapowietrzony, do tego od ostatniej ingerencji w układ przejechałem już minimum 400km

edit: widzę, że chyba omyłkowo wybrałem zły dział, jak jest możliwość to prośba o nie usuwanie tylko przeniesienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga