[All C5]Problem z klimą w czasie dłuzszej jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
[All C5]Problem z klimą w czasie dłuzszej jazdy
()Cześć
Wczoraj wracałem z wakacji i w czasie dłuższej jazdy po około 300km przestaje działać klima. Objawy:
1. bardzo słaby nadmuch nawet przy włączeniu na maksa (wszystkie, bądź pojedyncze nadmuchy)
2. powietrze nawet zimne ale bardzo go mało.
3. słyszę, że wentylator w schowku pracuje wydajnie jednak z kratek wylatuje mało co
Po wyłączeniu klimatyzacji na około 100km wszystko wraca do normy. Taka sytuacja miała miejsce w obydwie strony podróży. I mam wrażenie, że zawsze związana była z czasem kiedy przejeżdżałem autem przez kraje o wysokich temp. Czy mój problem może być spowodowany brakiem czynnika?
Wczoraj wracałem z wakacji i w czasie dłuższej jazdy po około 300km przestaje działać klima. Objawy:
1. bardzo słaby nadmuch nawet przy włączeniu na maksa (wszystkie, bądź pojedyncze nadmuchy)
2. powietrze nawet zimne ale bardzo go mało.
3. słyszę, że wentylator w schowku pracuje wydajnie jednak z kratek wylatuje mało co
Po wyłączeniu klimatyzacji na około 100km wszystko wraca do normy. Taka sytuacja miała miejsce w obydwie strony podróży. I mam wrażenie, że zawsze związana była z czasem kiedy przejeżdżałem autem przez kraje o wysokich temp. Czy mój problem może być spowodowany brakiem czynnika?
Nie wiem , czy siła nadmuchu może mieć coś wspólnego z wydajnością klimatyzacji -może ma ,nie wiem o tym , ale jeśli słabo chłodzi w wysokich temperaturach , a w niższych jest Ok , to raczej stawiam ,że rozłącza układ chłodniczy presostat - czujnik wysokiego ciśnienia -oznacza to ,że jest nie wydajny skraplacz-chłodnica , który-a ma za zadanie ochłodzić i skroplić czynnik lub jest , go właśnie za dużo ! . Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień pracującego układu lub chociaż wizualne sprawdzenie stanu zabrudzenia skraplacza -chłodnicy, jeśli brudny-a , umyć pod ciśnieniem , pozdrawiam
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Siła nadmuchu to jedno a praca układu drugie. Jedyne powiązanie jakie występuje, to takie, że w trybie auto klimatronik sam dopasowuje obroty dmuchawy, ale w tym przypadku dmuchawa pracuje intensywnie a siła nadmuchu jest mała.wlmi pisze:Nie wiem , czy siła nadmuchu może mieć coś wspólnego z wydajnością klimatyzacji -może ma ,nie wiem o tym
W pierwszej kolejności, sprawdziłbym działanie wentylatora klimatyzacji, jeśli jest sprawny to nawet przy wysokich temp zewnętrznych nie powinno dochodzić do rozłączania układu.wlmi pisze:ale jeśli słabo chłodzi w wysokich temperaturach , a w niższych jest Ok , to raczej stawiam ,że rozłącza układ chłodniczy presostat - czujnik wysokiego ciśnienia -oznacza to ,że jest nie wydajny skraplacz-chłodnica , który-a ma za zadanie ochłodzić i skroplić czynnik lub jest , go właśnie za dużo ! . Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień pracującego układu lub chociaż wizualne sprawdzenie stanu zabrudzenia skraplacza -chłodnicy, jeśli brudny-a , umyć pod ciśnieniem
Pozdrawiam...
Przepraszam zapomniałem napisać o wentylatorze , bo wydawało mi się to oczywisteyaszczur pisze:W pierwszej kolejności, sprawdziłbym działanie wentylatora klimatyzacji, jeśli jest sprawny to nawet przy wysokich temp zewnętrznych nie powinno dochodzić do rozłączania układu.
[ Dodano: 2015-06-23, 20:52 ]
rafio83 pisze:Chodziło o pracę wentylatora skraplacza-chlodnicy , który jest w komorze silnika i po załączeniu klimatyzacji powinien się załączyć , gdy ciśnienie wzrośnie w układzie chlodniczymyaszczur pisze:Jak go sprawdzić? Trzeba czekać aż przestanie działać czy można jakoś VCDS-em lub inaczej?wlmi pisze: W pierwszej kolejności, sprawdziłbym działanie wentylatora klimatyzacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
wlmi pisze:OK to wiem ale skoro klima działa normalnie a czasem przerywa (w trasie po dłuższej jeździe), to żeby to sprawdzić musiałbym poczekać na objaw i wtedy zerknąć czy wentylator działa, tak?yaszczur pisze: Chodziło o pracę wentylatora skraplacza-chlodnicy , który jest w komorze silnika i po załączeniu klimatyzacji powinien się załączyć , gdy ciśnienie wzrośnie w układzie chlodniczym
Myślałem, że jest może jakiś inny sposób...
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Włączasz klimę, i włącza się wentylator. Jeśli chodzi jest ok, jeśli nie to stuknij po silniczku czymś długim metalowym. Jeśli się nie włączy po stuknięciu po nim to możesz spróbować wymienić w nim szczotki, trochę gimnastyki i zręczności ale da się. Vagiem też można sprawdzić czy jest sprawny, wchodzisz w 08 i robisz test komponentów.rafio83 pisze:Myślałem, że jest może jakiś inny sposób...
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Panowie. Piszecie o wentylatorze skraplacza, a kolega pisze, że to z kratek mu nie dmucha mimo tego, że wentylator w kabinie mocno chodzi. Co ma jedno do drugiego? Moim zdaniem nic.
Jeżeli wentylator mocno kręci, a powietrze nie leci może być problem z klapką recyrkulacji powietrza. Przy załączonej klimie powietrze ciągnie ze środka samochodu. Jak klapka będzie zamknięta to nie ma skąd pociągnąć, więc i nie leci z kratek. Jak wyłączasz klimę to powietrze ciągnie z zewnątrz samochodu.
Jeżeli wentylator mocno kręci, a powietrze nie leci może być problem z klapką recyrkulacji powietrza. Przy załączonej klimie powietrze ciągnie ze środka samochodu. Jak klapka będzie zamknięta to nie ma skąd pociągnąć, więc i nie leci z kratek. Jak wyłączasz klimę to powietrze ciągnie z zewnątrz samochodu.
Re: [All C5]Problem z klimą w czasie dłuzszej jazdy
Czy problem się rozwiązał? U mnie to samo. Klima nowo zrobiona i po dłuższej jezdzie zamyka klapy i nie wieje nic na nawiewniki i wentylator w schowku buczy. Podobno to któryś czujnik przeklamuje z nawiewników? Pomoże ktos?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
Re: [All C5]Problem z klimą w czasie dłuzszej jazdy
Problem spowodowany jest błędnie działającym silniczkiem klapy centralnej.