A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
- 
				
				domo567
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 18
 - Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 2016
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 TDI 150KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Kraków
 
A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Witam. Jak tytule mam problem z ogrzewaniem auto z 2005 roku. Grzeje tylko gdy dodam gazu i przytrzymam na obrotach. Na wolnych leci zimne powietrze. Pompkę obiegową już zmieniałem nic to nie dało. Temperaturę trzyma w normie. Co może być przyczyną ?
			
			
									
									
						- 
				
				mat1324
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 15143
 - Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
 - Imię: Mateusz
 - Rocznik: 2011
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 CDYA 239KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
 - Kontakt:
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Zapchana nagrzewnica 
.
			
			
									
									
						- 
				
				motogold
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 354
 - Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
 - Imię: Sławek
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 TDI 233KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: 3M
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
A próbowałeś odpowietrzyć układ ?. Ja też się z tym borykałem i u mnie była walnięta UPG na cylindrach 1-3. Sprawdź,czy z odpowietrznika leci płyn ewentualnie test na zaw.co2 w układzie.
			
			
									
									
						- 
				
				Adi-1978
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 3
 - Rejestracja: 28 wrz 2024, 07:04
 - Imię: Adam
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Wałbrzych
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Hej panowie. Mam to samo z ogrzewaniem. Działa jak odpowietrze , ale jak postoi i odpalam to znów to samo.
Dzisiaj będę zakładał zaworek zwrotny ma rurce która idzie do zbiorniczka i jest połączona na trójniku z obiegiem nagrzewnicy, bo wydaje mi się, że stamtąd moja pompka zaciąga powietrze .
Jak pomoże to napiszę.
			
			
									
									
						Dzisiaj będę zakładał zaworek zwrotny ma rurce która idzie do zbiorniczka i jest połączona na trójniku z obiegiem nagrzewnicy, bo wydaje mi się, że stamtąd moja pompka zaciąga powietrze .
Jak pomoże to napiszę.
- 
				
				motogold
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 354
 - Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
 - Imię: Sławek
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 TDI 233KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: 3M
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
A skąd tam bierze się powietrze?? To,że założysz taki zaworek problemu nie rozwiąże a wręcz przeciwnie,możesz sobie większego bałaganu zrobić.Ustal najpierw przyczynę tego zapowietrzana się układu.
Jeżeli wszystko masz sprawne,to zrób test na UPG i .jeżeli wyjdzie pozytywny.Szukaj gdzie .Np.UPG lub EGR nieszczelny i pcha spaliny w układ.
			
			
									
									
						Jeżeli wszystko masz sprawne,to zrób test na UPG i .jeżeli wyjdzie pozytywny.Szukaj gdzie .Np.UPG lub EGR nieszczelny i pcha spaliny w układ.
- 
				
				Adi-1978
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 3
 - Rejestracja: 28 wrz 2024, 07:04
 - Imię: Adam
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Wałbrzych
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
No i po problemie. Powietrza nie ma wcale. Nic nie bulgocze. Pompka V50 zaciąga powietrze ze zbiorniczka, ale nie wiem dlaczego. Wygląda to tak jak by na wyjściu z głowicy był zbyt mały przypływ i pompka zaczyna wciągać z przelewu a że przelew jest na górze zbiorniczka to zabiera powietrze i stąd cały problem.
			
			
									
									
						- tomnik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 557
 - Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 2009
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Ostrowiec Św.
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
A co to za pompka V50 ?
			
			
									
									Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
						- 
				
				Dlugi11
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 454
 - Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
 - Imię: Szymon
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: S6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 5.2 435KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Ta pod zaworami na podszybiu. Nie wiem, jak w A6 zwykłym, ale w S6 przelew jest przy odpowietrzonym układzie cały czas zalany płynem, więc jeśli jest tam powietrze, to znaczy że sadzi spalinami przez powrót. W A6 zobaczę jutro, czy powrót też jest zalany.
			
			
									
									
						- tomnik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 557
 - Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 2009
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Ostrowiec Św.
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Zapytałem ponieważ w 2.7/3.0 diesel(przedlift) w układzie chłodzenia nie ma pompki elektrycznej. Tym bardziej oznaczonej V50.
W układzie chłodzenia silników poliftowych o symbolach, zaczynających się na literę "C", znajduje się pompa(pompka) elektryczna o symbolu V400.
W silniku Twojego auta, Szymon jest pompa o symbolu V51.
			
			
									
									W układzie chłodzenia silników poliftowych o symbolach, zaczynających się na literę "C", znajduje się pompa(pompka) elektryczna o symbolu V400.
W silniku Twojego auta, Szymon jest pompa o symbolu V51.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
						- tomnik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 557
 - Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 2009
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Ostrowiec Św.
 
Re: A6 C6 3.0 Tdi problem z ogrzewaniem
Zgadza się. Ewidentna moja pomyłka. Dziękuję Szymon za naprostowanie  
 
1. Nie znalazłem na schematach elektrycznych pompy V50 (w 2.7/3.0)
2. Żyłem w przekonaniu, że jedyną elektryczną pompką/pompą w układzie chłodzenia jest ta V400 przepychająca płyn w specyficznych warunkach przez chłodnicę spalin, i że to ona właśnie używana jest do obiegu podczas ogrzewania wnętrza, wykorzystując nagrzany płyn, przy wyłączonym silniku. A tej V400 właśnie w przedliftach, według informacji z Elsy, nie ma.
 
To, co napisałem we wcześniejszym poście nie jest zgodne z prawdą. 2.7/3.0 (przed/po lift) posiadają obiegową pompę płynu chłodzącego V50. 1 - wąż płynu chłodzącego
Przepływ płynu chłodzącego z silnika do zespołu zaworowego pompy
Podłączenie węża płynu chłodzącego do odpowiedniego silnika →Mechanika silnika; Rep. gr.19 .
2 - rynna
Do otwierania przejścia węża płynu chłodzącego z komory silnika do zbiornika wody
3 - Prawy zawór sterujący ogrzewaniem -N176- (po stronie pasażera)
Część zespołu zaworu pompy
4 - Lewy zawór sterujący ogrzewaniem -N175- (po stronie kierowcy)
Część zespołu zaworu pompy
5 - Pompa obiegowa płynu chłodzącego -V50-
Część zespołu zaworu pompy
			
			
						1. Nie znalazłem na schematach elektrycznych pompy V50 (w 2.7/3.0)
2. Żyłem w przekonaniu, że jedyną elektryczną pompką/pompą w układzie chłodzenia jest ta V400 przepychająca płyn w specyficznych warunkach przez chłodnicę spalin, i że to ona właśnie używana jest do obiegu podczas ogrzewania wnętrza, wykorzystując nagrzany płyn, przy wyłączonym silniku. A tej V400 właśnie w przedliftach, według informacji z Elsy, nie ma.
To, co napisałem we wcześniejszym poście nie jest zgodne z prawdą. 2.7/3.0 (przed/po lift) posiadają obiegową pompę płynu chłodzącego V50. 1 - wąż płynu chłodzącego
Przepływ płynu chłodzącego z silnika do zespołu zaworowego pompy
Podłączenie węża płynu chłodzącego do odpowiedniego silnika →Mechanika silnika; Rep. gr.19 .
2 - rynna
Do otwierania przejścia węża płynu chłodzącego z komory silnika do zbiornika wody
3 - Prawy zawór sterujący ogrzewaniem -N176- (po stronie pasażera)
Część zespołu zaworu pompy
4 - Lewy zawór sterujący ogrzewaniem -N175- (po stronie kierowcy)
Część zespołu zaworu pompy
5 - Pompa obiegowa płynu chłodzącego -V50-
Część zespołu zaworu pompy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
						
							








