[CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
[CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Cześć Panowie/Panie
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Hej Daniel.
Wydaje mi się, że wiem jak Ci pomóc bo jest to dokladnie taki sam problem z jakim zmagałem się ja ze swoim autem.
Wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury spalin. Odpal VCDS/OBD i loguj odczyty z 4 czujników. Na biegu jałowym nie będzie różnicy, wszystkie bedą wskazywać podobne odczyty. U mnie problem pojawiał się podczas regenracji, gdzie czujnik nr 1 (już nie pamietam, cxy to ten za turbiną) wskazywał zawsze temp. kolo 350C maks gdzie za DPF czujnik nr 4 już między 600-700C. Odczyty tych czujników mają wplyw na prcoes wypalania, i przez to często proces nie jest w stanie się zakończyć w danym interewale czasowym.
Po drodze wymieniałem czujniki ciśnienia, wyprałem DPF bo niby był zapchany, a pomogła wymiana czujnika i od tamtej pory żadnych problemów z DPF i wypalaniem.
Sprawdź te odczyty i mam nadzieję, że teoria sie poywierdzi.
Dodano po 36 minutach 23 sekundach:
https://ibb.co/jMhc3pG
Wydaje mi się, że wiem jak Ci pomóc bo jest to dokladnie taki sam problem z jakim zmagałem się ja ze swoim autem.
Wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury spalin. Odpal VCDS/OBD i loguj odczyty z 4 czujników. Na biegu jałowym nie będzie różnicy, wszystkie bedą wskazywać podobne odczyty. U mnie problem pojawiał się podczas regenracji, gdzie czujnik nr 1 (już nie pamietam, cxy to ten za turbiną) wskazywał zawsze temp. kolo 350C maks gdzie za DPF czujnik nr 4 już między 600-700C. Odczyty tych czujników mają wplyw na prcoes wypalania, i przez to często proces nie jest w stanie się zakończyć w danym interewale czasowym.
Po drodze wymieniałem czujniki ciśnienia, wyprałem DPF bo niby był zapchany, a pomogła wymiana czujnika i od tamtej pory żadnych problemów z DPF i wypalaniem.
Sprawdź te odczyty i mam nadzieję, że teoria sie poywierdzi.
Dodano po 36 minutach 23 sekundach:
Tutaj masz odczyt z czujników u mnie, podczas 2h trasy. Ewidetnie widać, ze czujnik nr 1 niedomaga. Błąd komp wywali Ci dopiero jak temp przekroczy 1000C a jak wskazuje cokolwiek innego to jest ok dla ECU. Czujnik siedzi w turbinie, więc temp powinna być wysoka a u mnie była stała praktycznie. Zerknij jak to wygląda u Ciebie, zanim dobierzesz sie do EGR.Daniel A6 anglik pisze: ↑25 lip 2023, 20:20Cześć Panowie/Panie
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!
https://ibb.co/jMhc3pG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 lip 2023, 06:43
- Imię: Marcim
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Cześć Daniel poradziłeś sobie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Jeszcze nie, udało mi się wypalić dpf w trakcie jazdy…
Nie była to standardowa jazda. Musiałem na „siłe” podnosić temperaturę. Jadąc 150km/h przyspieszając do 180km/h tak przez 15 minut. Procedura się zakończyła komunikat zniknął z deski rozdzielczej. Przejechałem 300km od tamtej pory. Na chwile obecna jeszcze nie zapalił się błąd. Tzn że już jest lepiej dam znać jak jak już będę wiedział więcej.
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Wiecie, że kontrolka DPF zapala się dopiero jak jest problem z jego wypaleniem w normalnym trybie? Normlanie DPF wypala się nie informując żadną kontrolką. Dopiero jakaś awaria lub wielokrotne przerywanie normlanego wypalania doprowadzi do tego, że będzie się wypalać z kontrolką na zegarach.
Proponuję kupić za parę złotych jakiś interfejs DPF po BT na allegro i zainstalować sobie apke VAG DPF. Będziecie wiedzieli wszystko na bieżąco - kiedy się ostatnio wypalał, jaka jest różnica ciśnień itp.
Proponuję kupić za parę złotych jakiś interfejs DPF po BT na allegro i zainstalować sobie apke VAG DPF. Będziecie wiedzieli wszystko na bieżąco - kiedy się ostatnio wypalał, jaka jest różnica ciśnień itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
- Imię: Romek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cieszyn/Corby
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Mam takie ustrojstwo. Zdecydowanie polecam. Koszt niewielki, a człowiek wie co się dzieje z autem. Można przewidziec moment wypalania I odpowiednio dopasowac trase tak, aby dpf w pelni się wypalil.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Mam OBD Eleven i pokazuje wszystko co potrzeba… chybaKANAL pisze: ↑04 sie 2023, 20:01Wiecie, że kontrolka DPF zapala się dopiero jak jest problem z jego wypaleniem w normalnym trybie? Normlanie DPF wypala się nie informując żadną kontrolką. Dopiero jakaś awaria lub wielokrotne przerywanie normlanego wypalania doprowadzi do tego, że będzie się wypalać z kontrolką na zegarach.
Proponuję kupić za parę złotych jakiś interfejs DPF po BT na allegro i zainstalować sobie apke VAG DPF. Będziecie wiedzieli wszystko na bieżąco - kiedy się ostatnio wypalał, jaka jest różnica ciśnień itp.
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Wartość popiołu w oleju nie jest prawdziwą wartością, mam możliwość zmiany tego parametru.KANAL pisze: ↑06 sie 2023, 15:28Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.
Wczoraj ponownie wyszedł komunikat z trójkątem, niedługo póżniej P2458. Powtórzyłem akcje, procedura wypalania się załącza, ale jakby nic to nie zmienia bo jadąc normalnie( stała prędkość 100km/h przez 15min) nic nie zmienia temperatura dpf utrzymuje się w okolicach 300 stopni. Dopiero jak dostaje ostro w podłogę 150-190 km/h temperatura w dpf dobija do 700 stopni. Dopiero 10-15 min takiej jazdy doprowadza do zniknięcia kontrolek i procedura kończy się pomyślnie.
Na zdjęciach parametry po regeneracji… zaskakujące jest -273 stopnie ( zero absolutne) czy to jest czujnik czy jakiś odczyt obliczeniowy?
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- IMG_1634.jpeg (23.39 KiB) Przejrzano 2801 razy
-
- IMG_1635.jpeg (22.61 KiB) Przejrzano 2801 razy
-
- IMG_1636.jpeg (23.12 KiB) Przejrzano 2801 razy
-
- IMG_1637.jpeg (21.91 KiB) Przejrzano 2801 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 31 paź 2021, 11:57
- Imię: Domino
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zary
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Zrob logi czujnikow tempertury (jest ich chyba 4) podczas jazdy lub wypalania dpf bo chyba ktorys z czujnikow temp przeklamuje bo te -274 robi caly zament
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Różnica jest 3hPa olej właśnie zmieniłem wiec jest 0KANAL pisze: ↑06 sie 2023, 15:28Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Cześć! Miałeś racje okazało się że wszyscy diagności szukali problemu przy dpf. Twierdząc że go trzeba wymienić(lub usunąć)forkas pisze: ↑29 lip 2023, 22:50Hej Daniel.
Wydaje mi się, że wiem jak Ci pomóc bo jest to dokladnie taki sam problem z jakim zmagałem się ja ze swoim autem.
Wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury spalin. Odpal VCDS/OBD i loguj odczyty z 4 czujników. Na biegu jałowym nie będzie różnicy, wszystkie bedą wskazywać podobne odczyty. U mnie problem pojawiał się podczas regenracji, gdzie czujnik nr 1 (już nie pamietam, cxy to ten za turbiną) wskazywał zawsze temp. kolo 350C maks gdzie za DPF czujnik nr 4 już między 600-700C. Odczyty tych czujników mają wplyw na prcoes wypalania, i przez to często proces nie jest w stanie się zakończyć w danym interewale czasowym.
Po drodze wymieniałem czujniki ciśnienia, wyprałem DPF bo niby był zapchany, a pomogła wymiana czujnika i od tamtej pory żadnych problemów z DPF i wypalaniem.
Sprawdź te odczyty i mam nadzieję, że teoria sie poywierdzi.
Dodano po 36 minutach 23 sekundach:Tutaj masz odczyt z czujników u mnie, podczas 2h trasy. Ewidetnie widać, ze czujnik nr 1 niedomaga. Błąd komp wywali Ci dopiero jak temp przekroczy 1000C a jak wskazuje cokolwiek innego to jest ok dla ECU. Czujnik siedzi w turbinie, więc temp powinna być wysoka a u mnie była stała praktycznie. Zerknij jak to wygląda u Ciebie, zanim dobierzesz sie do EGR.Daniel A6 anglik pisze: ↑25 lip 2023, 20:20Cześć Panowie/Panie
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!
https://ibb.co/jMhc3pG
Problem był związany z czujnikiem nr 1 czyli tym przed turbiną! Skurczybyk pokazywał temperaturę 42C na rozgrzanym silniku w trakcie jazdy! Wymieniłem czujnik i po 15min jazdy DPF sie wypalił bez żadnego problemu.
Także wielkie dzięki pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 maja 2024, 00:51
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dundee
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Witam. Mam podobny problem. Widzę, że koledze udało się uporać. U mnie też jakieś przekłamanie i pokazuje ponad -273 stopnie. Może ze zdjęcia któryś z kolegów będzie w stanie stwierdzić, który to czujnik robi takie zamieszanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Wygląda że ten sam czujnik co u mnie czyli przed turbiną. Pokazuje 140c. Jeśli jest to w pełni rozgrzany silnik to nie ma takiej opcji. Dla pewności sprawdź wartości na zimnym silniku, na rozgrzanym i w trakcie jazdy. To jest temperatura za kolektorem 140c to mało jak na moje oko. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 maja 2024, 00:51
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dundee
Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę później na całkowicie rozgrzanym silniku. Który to jest dokładnie czujnik, ten obok sondy lambda na katalizatorze, czy jeszcze jakiś inny?Daniel A6 anglik pisze: ↑16 maja 2024, 10:56Wygląda że ten sam czujnik co u mnie czyli przed turbiną. Pokazuje 140c. Jeśli jest to w pełni rozgrzany silnik to nie ma takiej opcji. Dla pewności sprawdź wartości na zimnym silniku, na rozgrzanym i w trakcie jazdy. To jest temperatura za kolektorem 140c to mało jak na moje oko. Pozdrawiam