Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Silniki wysokoprężne
Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

[CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 25 lip 2023, 20:20

Cześć Panowie/Panie

Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze <beczy> nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.

Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?

Pozdrawiam!

forkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
Imię: Jan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: forkas » 29 lip 2023, 22:14

Hej Daniel.

Wydaje mi się, że wiem jak Ci pomóc bo jest to dokladnie taki sam problem z jakim zmagałem się ja ze swoim autem.

Wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury spalin. Odpal VCDS/OBD i loguj odczyty z 4 czujników. Na biegu jałowym nie będzie różnicy, wszystkie bedą wskazywać podobne odczyty. U mnie problem pojawiał się podczas regenracji, gdzie czujnik nr 1 (już nie pamietam, cxy to ten za turbiną) wskazywał zawsze temp. kolo 350C maks gdzie za DPF czujnik nr 4 już między 600-700C. Odczyty tych czujników mają wplyw na prcoes wypalania, i przez to często proces nie jest w stanie się zakończyć w danym interewale czasowym.

Po drodze wymieniałem czujniki ciśnienia, wyprałem DPF bo niby był zapchany, a pomogła wymiana czujnika i od tamtej pory żadnych problemów z DPF i wypalaniem.

Sprawdź te odczyty i mam nadzieję, że teoria sie poywierdzi.

Dodano po 36 minutach 23 sekundach:
Daniel A6 anglik pisze:
25 lip 2023, 20:20
Cześć Panowie/Panie

Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze <beczy> nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.

Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?

Pozdrawiam!
Tutaj masz odczyt z czujników u mnie, podczas 2h trasy. Ewidetnie widać, ze czujnik nr 1 niedomaga. Błąd komp wywali Ci dopiero jak temp przekroczy 1000C a jak wskazuje cokolwiek innego to jest ok dla ECU. Czujnik siedzi w turbinie, więc temp powinna być wysoka a u mnie była stała praktycznie. Zerknij jak to wygląda u Ciebie, zanim dobierzesz sie do EGR.

https://ibb.co/jMhc3pG

Suchy31
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2023, 06:43
Imię: Marcim
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Suchy31 » 31 lip 2023, 07:18

Cześć Daniel poradziłeś sobie

Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 04 sie 2023, 09:50

Suchy31 pisze:
31 lip 2023, 07:18
Cześć Daniel poradziłeś sobie
Jeszcze nie, udało mi się wypalić dpf w trakcie jazdy…
Nie była to standardowa jazda. Musiałem na „siłe” podnosić temperaturę. Jadąc 150km/h przyspieszając do 180km/h tak przez 15 minut. Procedura się zakończyła komunikat zniknął z deski rozdzielczej. Przejechałem 300km od tamtej pory. Na chwile obecna jeszcze nie zapalił się błąd. Tzn że już jest lepiej dam znać jak jak już będę wiedział więcej.

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: KANAL » 04 sie 2023, 20:01

Wiecie, że kontrolka DPF zapala się dopiero jak jest problem z jego wypaleniem w normalnym trybie? Normlanie DPF wypala się nie informując żadną kontrolką. Dopiero jakaś awaria lub wielokrotne przerywanie normlanego wypalania doprowadzi do tego, że będzie się wypalać z kontrolką na zegarach.
Proponuję kupić za parę złotych jakiś interfejs DPF po BT na allegro i zainstalować sobie apke VAG DPF. Będziecie wiedzieli wszystko na bieżąco - kiedy się ostatnio wypalał, jaka jest różnica ciśnień itp.

RP1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
Imię: Romek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cieszyn/Corby

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: RP1969 » 05 sie 2023, 11:29

Mam takie ustrojstwo. Zdecydowanie polecam. Koszt niewielki, a człowiek wie co się dzieje z autem. Można przewidziec moment wypalania I odpowiednio dopasowac trase tak, aby dpf w pelni się wypalil.

Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 05 sie 2023, 14:49

KANAL pisze:
04 sie 2023, 20:01
Wiecie, że kontrolka DPF zapala się dopiero jak jest problem z jego wypaleniem w normalnym trybie? Normlanie DPF wypala się nie informując żadną kontrolką. Dopiero jakaś awaria lub wielokrotne przerywanie normlanego wypalania doprowadzi do tego, że będzie się wypalać z kontrolką na zegarach.
Proponuję kupić za parę złotych jakiś interfejs DPF po BT na allegro i zainstalować sobie apke VAG DPF. Będziecie wiedzieli wszystko na bieżąco - kiedy się ostatnio wypalał, jaka jest różnica ciśnień itp.
Mam OBD Eleven i pokazuje wszystko co potrzeba… chyba🤣

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: KANAL » 06 sie 2023, 15:28

Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.

Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 08 sie 2023, 07:53

KANAL pisze:
06 sie 2023, 15:28
Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.
Wartość popiołu w oleju nie jest prawdziwą wartością, mam możliwość zmiany tego parametru.
Wczoraj ponownie wyszedł komunikat z trójkątem, niedługo póżniej P2458. Powtórzyłem akcje, procedura wypalania się załącza, ale jakby nic to nie zmienia bo jadąc normalnie( stała prędkość 100km/h przez 15min) nic nie zmienia temperatura dpf utrzymuje się w okolicach 300 stopni. Dopiero jak dostaje ostro w podłogę 150-190 km/h temperatura w dpf dobija do 700 stopni. Dopiero 10-15 min takiej jazdy doprowadza do zniknięcia kontrolek i procedura kończy się pomyślnie.
Na zdjęciach parametry po regeneracji… zaskakujące jest -273 stopnie ( zero absolutne) czy to jest czujnik czy jakiś odczyt obliczeniowy?
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_1634.jpeg
IMG_1634.jpeg (23.39 KiB) Przejrzano 1759 razy
IMG_1635.jpeg
IMG_1635.jpeg (22.61 KiB) Przejrzano 1759 razy
IMG_1636.jpeg
IMG_1636.jpeg (23.12 KiB) Przejrzano 1759 razy
IMG_1637.jpeg
IMG_1637.jpeg (21.91 KiB) Przejrzano 1759 razy

puchaty106.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 31 paź 2021, 11:57
Imię: Domino
Moje auto: Inne
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zary

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: puchaty106. » 01 wrz 2023, 19:15

Zrob logi czujnikow tempertury (jest ich chyba 4) podczas jazdy lub wypalania dpf bo chyba ktorys z czujnikow temp przeklamuje bo te -274 robi caly zament

Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 02 wrz 2023, 11:20

KANAL pisze:
06 sie 2023, 15:28
Najważniejszy parametr to różnica ciśnień. Sprawdź ile wynosi na rozgrzanym silniku na jałowych obrotach i ile wynosi pod obciążeniem. Drugim ważnym parametrem jest Oil Ash - masa popiołu. Jak różnica ciśnień będzie duża być może filtr wymaga mechanicznego czyszczenia.
Różnica jest 3hPa olej właśnie zmieniłem wiec jest 0

Daniel A6 anglik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2023, 19:21
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: [CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7

Post autor: Daniel A6 anglik » 21 paź 2023, 14:40

forkas pisze:
29 lip 2023, 22:50
Hej Daniel.

Wydaje mi się, że wiem jak Ci pomóc bo jest to dokladnie taki sam problem z jakim zmagałem się ja ze swoim autem.

Wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury spalin. Odpal VCDS/OBD i loguj odczyty z 4 czujników. Na biegu jałowym nie będzie różnicy, wszystkie bedą wskazywać podobne odczyty. U mnie problem pojawiał się podczas regenracji, gdzie czujnik nr 1 (już nie pamietam, cxy to ten za turbiną) wskazywał zawsze temp. kolo 350C maks gdzie za DPF czujnik nr 4 już między 600-700C. Odczyty tych czujników mają wplyw na prcoes wypalania, i przez to często proces nie jest w stanie się zakończyć w danym interewale czasowym.

Po drodze wymieniałem czujniki ciśnienia, wyprałem DPF bo niby był zapchany, a pomogła wymiana czujnika i od tamtej pory żadnych problemów z DPF i wypalaniem.

Sprawdź te odczyty i mam nadzieję, że teoria sie poywierdzi.

Dodano po 36 minutach 23 sekundach:
Daniel A6 anglik pisze:
25 lip 2023, 20:20
Cześć Panowie/Panie

Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze <beczy> nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.

Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?

Pozdrawiam!
Tutaj masz odczyt z czujników u mnie, podczas 2h trasy. Ewidetnie widać, ze czujnik nr 1 niedomaga. Błąd komp wywali Ci dopiero jak temp przekroczy 1000C a jak wskazuje cokolwiek innego to jest ok dla ECU. Czujnik siedzi w turbinie, więc temp powinna być wysoka a u mnie była stała praktycznie. Zerknij jak to wygląda u Ciebie, zanim dobierzesz sie do EGR.

https://ibb.co/jMhc3pG
Cześć! Miałeś racje okazało się że wszyscy diagności szukali problemu przy dpf. Twierdząc że go trzeba wymienić(lub usunąć😉)
Problem był związany z czujnikiem nr 1 czyli tym przed turbiną! Skurczybyk pokazywał temperaturę 42C na rozgrzanym silniku w trakcie jazdy! Wymieniłem czujnik i po 15min jazdy DPF sie wypalił bez żadnego problemu.
Także wielkie dzięki 😉 pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga