Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Silniki benzynowe
krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 23 sty 2014, 23:03

a u mnie w 1.8t AWT kat wycięty, nowy zawór DV, nowe turbo po regeneracji i dalej turbo i kolektor rozgrzewa się do czerwoności,
ręce opadaja nie wiem co jescze może być.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 23 sty 2014, 23:15

jak dlugo masz zalozona ta nowa turbine? Na starej dzialo sie tak samo?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 11:53 przez Schiller_Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 24 sty 2014, 00:05

profil mam uzupełniony a to jest kolejny samochód w mojej rodzinie,
auto w którym jest problem to A6 1.8 T Quattro 150km AWT
schiller pisze:a jesli chodzi o problem to jak dlugo masz zalozona ta nowa turbine? Na starej dzialo sie tak samo?
auto szwagra kupione 2 mies temu, po kupnie znajomy zmieniał rozrząd czujnik temperatury i termostat,
2 tyg temu przyjechał do mnie i powiedział ze strasznie turbo się rozgrzalo do czerwoności razem z kolektorem, ( wcześniej tak nie było)
Okazało sie ze turbina padła i się rozciekła ( spory luz wzdłużny na wirniku) podczas jazdy to turbina gwizdała jak czajnik na kuchni.
kupiłem turbinę zregenerowaną z mielca, zalożyłem i po krótkiej jezdzie zobaczyłem ze się dalej rozgrzewa do czerwoności i nie bardzo chciał się na obroty wkrecac przymulalo go.

Decyzja padła na zatkany kat wiec wyjąłem go rozciąłem i wywaliłem środek.
Sprawdziłem zawór DV i był nieszczelny (przy dmuchaniu w wężyk podcisnieniowy powietrze uciekało a nie powinno,) Kupiłem nowy.
Przy wymianie Dv zauważyłem ze jest w nim jakiś płyn po zapachu śmierdziało benzyną, nie mam pojęcia z kąd tam sie wzięła.

Dzisiaj po skręceniu wszystkiego auto zbiera się dość szybko, czasami przy przyśpieszeniu czuć było jakies szarpnięcia, raz nawet tak jak by strzelił z wydechu,
po przejechaniu 3km podniosłem maskę a tam turbo i kolektor czerwony, Jak bym jeszcze chwile jezdził to albo by sie coś zapaliło albo blok by się zrobił czerwony.

jutro sprawdzę jeszcze błedy , sprawdzę zawór otwierajacy te gruszke przy turbo
zobaczę na bloki danych chociaż nie wiele z tego pewnie bede wiedział bo nie znam poprawnych parametrów jakie powinny być

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 24 sty 2014, 13:32

No wlasnie wg do sprawdzenia

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 24 sty 2014, 15:08

schiller pisze:wg do sprawdzenia
co masz na myśli? VAG?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sty 2014, 17:55

WG - Waste Gate. To jest "zaworek" w muszli od strony gorącej, który reguluje ilością przepływających przez turbinę spalin.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 24 sty 2014, 20:14

Logi dynamiczne zrób będzie wiadomo o co chodzi.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 25 sty 2014, 10:31

metyoo pisze:WG - Waste Gate. To jest "zaworek" w muszli od strony gorącej, który reguluje ilością przepływających przez turbinę spalin.
zawór dostałem razem ze zregenerowana turbiną wiec powinien być sprawny

[ Dodano: 2014-01-27, 12:04 ]
logi statyczne mam zrobione jeszcze dynamiczne muszę zrobic,
mam zle przeczucia ze to mogą być wypalone zawory wydechowe, nie domykają się i palio moze dopalać się w turbinie i kolektorze,

Co powiecie żeby sprawdzić ciśnienie na cylindrach i próbę olejową

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Post autor: grexong60 » 02 lut 2014, 17:47

sprawdz cisnienie sprężania i zrób logi dynamiczne

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 07 lut 2014, 19:59

teraz nie uda mi się nic zrobić bo jestem za granicą, jak bedą jakieś postępy temacie to dam znać

Marcin1234578000853
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2024, 11:43
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Radom

Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Post autor: Marcin1234578000853 » 02 lut 2024, 12:05

Witam zwracam sie z prozba pomocy mam audi a6c5 1.8t i mam dokladnie taki sam problem z turbina szybko rozgrzewa sie do czerwonosc juz przy 120 po przejechaniu kilku km mechanicy sporo zrobili sporo mnie skasowali a problem nadal jest i tu pytanie jak sobie z tym tematem poradzles i co bylo tego przyczyna

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2679
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Post autor: Doc » 02 lut 2024, 19:11

Naprawdę turbina czerwona jak nie dajesz non stop ostrego gazu z wyprzedzeniem? Smigło, wiatrak nie lata, nie brzęczy? Spradzałeś w ręku? W LPG możesz mieć kata zatkanego.
Ps: Przy okazji stare moje zregenerowane A6 C5 1.8T AJL abyś popatrzył.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

BoBoB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 sty 2024, 19:20
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Post autor: BoBoB » 03 lut 2024, 23:53

Coś ze smarowaniem i chłodzeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga