[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak dlugo masz zalozona ta nowa turbine? Na starej dzialo sie tak samo?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 11:53 przez Schiller_Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
profil mam uzupełniony a to jest kolejny samochód w mojej rodzinie,
auto w którym jest problem to A6 1.8 T Quattro 150km AWT
2 tyg temu przyjechał do mnie i powiedział ze strasznie turbo się rozgrzalo do czerwoności razem z kolektorem, ( wcześniej tak nie było)
Okazało sie ze turbina padła i się rozciekła ( spory luz wzdłużny na wirniku) podczas jazdy to turbina gwizdała jak czajnik na kuchni.
kupiłem turbinę zregenerowaną z mielca, zalożyłem i po krótkiej jezdzie zobaczyłem ze się dalej rozgrzewa do czerwoności i nie bardzo chciał się na obroty wkrecac przymulalo go.
Decyzja padła na zatkany kat wiec wyjąłem go rozciąłem i wywaliłem środek.
Sprawdziłem zawór DV i był nieszczelny (przy dmuchaniu w wężyk podcisnieniowy powietrze uciekało a nie powinno,) Kupiłem nowy.
Przy wymianie Dv zauważyłem ze jest w nim jakiś płyn po zapachu śmierdziało benzyną, nie mam pojęcia z kąd tam sie wzięła.
Dzisiaj po skręceniu wszystkiego auto zbiera się dość szybko, czasami przy przyśpieszeniu czuć było jakies szarpnięcia, raz nawet tak jak by strzelił z wydechu,
po przejechaniu 3km podniosłem maskę a tam turbo i kolektor czerwony, Jak bym jeszcze chwile jezdził to albo by sie coś zapaliło albo blok by się zrobił czerwony.
jutro sprawdzę jeszcze błedy , sprawdzę zawór otwierajacy te gruszke przy turbo
zobaczę na bloki danych chociaż nie wiele z tego pewnie bede wiedział bo nie znam poprawnych parametrów jakie powinny być
auto w którym jest problem to A6 1.8 T Quattro 150km AWT
auto szwagra kupione 2 mies temu, po kupnie znajomy zmieniał rozrząd czujnik temperatury i termostat,schiller pisze:a jesli chodzi o problem to jak dlugo masz zalozona ta nowa turbine? Na starej dzialo sie tak samo?
2 tyg temu przyjechał do mnie i powiedział ze strasznie turbo się rozgrzalo do czerwoności razem z kolektorem, ( wcześniej tak nie było)
Okazało sie ze turbina padła i się rozciekła ( spory luz wzdłużny na wirniku) podczas jazdy to turbina gwizdała jak czajnik na kuchni.
kupiłem turbinę zregenerowaną z mielca, zalożyłem i po krótkiej jezdzie zobaczyłem ze się dalej rozgrzewa do czerwoności i nie bardzo chciał się na obroty wkrecac przymulalo go.
Decyzja padła na zatkany kat wiec wyjąłem go rozciąłem i wywaliłem środek.
Sprawdziłem zawór DV i był nieszczelny (przy dmuchaniu w wężyk podcisnieniowy powietrze uciekało a nie powinno,) Kupiłem nowy.
Przy wymianie Dv zauważyłem ze jest w nim jakiś płyn po zapachu śmierdziało benzyną, nie mam pojęcia z kąd tam sie wzięła.
Dzisiaj po skręceniu wszystkiego auto zbiera się dość szybko, czasami przy przyśpieszeniu czuć było jakies szarpnięcia, raz nawet tak jak by strzelił z wydechu,
po przejechaniu 3km podniosłem maskę a tam turbo i kolektor czerwony, Jak bym jeszcze chwile jezdził to albo by sie coś zapaliło albo blok by się zrobił czerwony.
jutro sprawdzę jeszcze błedy , sprawdzę zawór otwierajacy te gruszke przy turbo
zobaczę na bloki danych chociaż nie wiele z tego pewnie bede wiedział bo nie znam poprawnych parametrów jakie powinny być
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
zawór dostałem razem ze zregenerowana turbiną wiec powinien być sprawnymetyoo pisze:WG - Waste Gate. To jest "zaworek" w muszli od strony gorącej, który reguluje ilością przepływających przez turbinę spalin.
[ Dodano: 2014-01-27, 12:04 ]
logi statyczne mam zrobione jeszcze dynamiczne muszę zrobic,
mam zle przeczucia ze to mogą być wypalone zawory wydechowe, nie domykają się i palio moze dopalać się w turbinie i kolektorze,
Co powiecie żeby sprawdzić ciśnienie na cylindrach i próbę olejową
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 lut 2024, 11:43
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Radom
Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
Witam zwracam sie z prozba pomocy mam audi a6c5 1.8t i mam dokladnie taki sam problem z turbina szybko rozgrzewa sie do czerwonosc juz przy 120 po przejechaniu kilku km mechanicy sporo zrobili sporo mnie skasowali a problem nadal jest i tu pytanie jak sobie z tym tematem poradzles i co bylo tego przyczyna
- Doc
- Administrator
- Posty: 2934
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
Naprawdę turbina czerwona jak nie dajesz non stop ostrego gazu z wyprzedzeniem? Smigło, wiatrak nie lata, nie brzęczy? Spradzałeś w ręku? W LPG możesz mieć kata zatkanego.
Ps: Przy okazji stare moje zregenerowane A6 C5 1.8T AJL abyś popatrzył.
Ps: Przy okazji stare moje zregenerowane A6 C5 1.8T AJL abyś popatrzył.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 sty 2024, 19:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
Coś ze smarowaniem i chłodzeniem.