[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina
mam taki problem ze robi mi sie czwrwona turbina podczas jazdy. Autko zaczeło mi duzo palic. Moc ma jakby wieksza bo czuje ze sie lepiej zbiera. Mam wrazenie ze benzyna spala mi sie w turbinie i dlatego sie grzeje do czerwonosci. Tylko co jest Przyczyna tego zjawiska??? Sprawdziłem wszytkie weze do turbiny dałem turbo do regeneracji, wymieniony przepływomierz, sprawdzony katalizator, na komputerze nie mam zadnego błedu. Byłem u kilku mechanokow i nikt nie zna trafnej przyczyny a turbo jak było czerone tak jest. Może miał ktos podobny problem i jakos go rozwiazał. Prosze o pomoc i z gory dziekuje.
witam, co do czerwonej turbiny to w tym silniku w sumie normalka,
jezeli jezdzisz dosyc dynamicznie to ona bedzie swiecila w nocy,
a przy bardzo ostrym "butowaniu" :-D robi sie biala od temperatury.
A od kiedy zaczelo Ci auto lepiej sie zbierac i duzo palic ?
Robiles jakis program, chip wlutowales?
jezeli jezdzisz dosyc dynamicznie to ona bedzie swiecila w nocy,
a przy bardzo ostrym "butowaniu" :-D robi sie biala od temperatury.
A od kiedy zaczelo Ci auto lepiej sie zbierac i duzo palic ?
Robiles jakis program, chip wlutowales?
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
no własnie nic nie chipowałem. Auto zaczeło mi szarpac i na kompie wyszło ze przepływomierz lezy wiec wymieniłem na nowy i wtedy zauwazylem ze turbina sie czerwona robi. Auto jak szarpie tak szarpie. No raczej nie jest to normalne zjawisko bo spalanie mam na poziomie 14,5l na setke a wczesniej zamykałem sie w 11litrach. Na kompie nie mam zadnego błedu wiec nie wiem co jest przyczyna. Moze ktos cos podpowie.
dawid22242 pisze:no własnie nic nie chipowałem. Auto zaczeło mi szarpac i na kompie wyszło ze przepływomierz lezy wiec wymieniłem na nowy i wtedy zauwazylem ze turbina sie czerwona robi. Auto jak szarpie tak szarpie. No raczej nie jest to normalne zjawisko bo spalanie mam na poziomie 14,5l na setke a wczesniej zamykałem sie w 11litrach. Na kompie nie mam zadnego błedu wiec nie wiem co jest przyczyna. Moze ktos cos podpowie.
rowniez mam ostatnio zawyzone spalanie, swiece, cewki itd. ogolnie wszystko idealne,
jedynie zostaje zasyfiona przepustnica (czasami tez szapie jak szybko odejme i dodam gazu)
no i musze wymienic filtr paliwa, pewnie od nowosci nie wymieniany i wazy z 3 kg :lol:
P.S.
Mozliwe ze u Ciebie rowniez trzeba wyczyscic przepustnice, zrobic adaptacje,
(wtedy bledy nie wyskakuja)
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ale czy Twoj "problem" to tylko "czerwona" turbina??dawid22242 pisze:wszystko powymieniane na nowe a problem dalej sie pojawia. Nie wiem co dalej. Jeden gosciu mi powiedział ze turbo ładuje za mocno i stad sie robi czerwone. Podobno na zaworze baypass jest jakas regulacja ale zeby do niej dojsc trzeba turbo wyjac. Wie ktosc moze jak to wyregulowac??
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
malutki83 zrozum, że czerwona turbina w tym silniku to norma
Pytałem kiedyś o to mechanika, to odparł, że nawet w Polonezie 1.5 można było rozgrzać do czerwoności kolektor wydechowy, więc nie powinna mnie dziwić świecąca turbina w trochę mocniejszym motorze
Po prostu masz argument dlaczego TRZEBA turbinkę chłodzić przed wyłączeniem 



ale mi sie takze raz zapaliło sie ciśnienie oleju bo tak sie rozgrzał olej.
i uwarzam że przy jeździe ok 100 km/h to raczej nie powinna świecić, wiem ze swieci jak ja pałujesz ale mi świeci nawet ja nie przekraczam 3 tys obrotów.
i dodam ze wcześniej sie tak nie działo bo czesto zaglądam pod maske.
sprawdze jeszce chyba katalizator
i uwarzam że przy jeździe ok 100 km/h to raczej nie powinna świecić, wiem ze swieci jak ja pałujesz ale mi świeci nawet ja nie przekraczam 3 tys obrotów.
i dodam ze wcześniej sie tak nie działo bo czesto zaglądam pod maske.
sprawdze jeszce chyba katalizator
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
mi pali 15l / 100km i tez próbowałem z tym cos zrobic i nic nie pomogło 300km na baku na hamowni wycisłem 154kucyki a wszystko jest super a samochód jak tyle palił tak pali dalej !
tu jest mój temat :
a6-c5-audi-18t-150km-aeb-pytanie-vt35083.htm
tu jest mój temat :
a6-c5-audi-18t-150km-aeb-pytanie-vt35083.htm
Audi A8 D3 4.0TDI ( Mapa na 324KM/760Nm)
Kompletne Rozrządy 2.7 TDI , 3.0 TDI , 4.0TDI w Bardzo Dobrych Cenach !
Blokady Rozrządu 2.7 3.0 V6 4.0 V8 Tdi Audi VW
Zapraszam Sławek ! PW
Kompletne Rozrządy 2.7 TDI , 3.0 TDI , 4.0TDI w Bardzo Dobrych Cenach !
Blokady Rozrządu 2.7 3.0 V6 4.0 V8 Tdi Audi VW
Zapraszam Sławek ! PW
tylko że u mnie problemem jest grzanie sie turbiny i kolektorów a nie spalanie,Driv33r pisze:mi pali 15l / 100km i tez próbowałem z tym cos zrobic i nic nie pomogło 300km na baku na hamowni wycisłem 154kucyki a wszystko jest super a samochód jak tyle palił tak pali dalej !
tu jest mój temat :
a6-c5-audi-18t-150km-aeb-pytanie-vt35083.htm
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-18, 10:04 ]
byłem na afr i jest wszytko ok wiec juz niewiem czemu tto sie grzeje skłąd mieszkaniki tez ok
U mnie jest podobny problem z tym że wymieniłem turbinę na zupełnie nową po założeniu okazało się że po 3 minutach rozgrzewa się ona do czerwoności.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów katalizator, wszystkie przewody wyczyszczone interculler czysty wymienione zostały termostat, wtryski, regulacja ciśnienia paliwa, rozrząd ustawiony poprawnie a problem trwa nadal
Auto dużo pali w granicach 11 - 15l/100
ponownie został wymieniony olej 5W50 i po dwóch dniach okazało się że jest czarny jak w disel'u cooznaczało by że jest spalany w turbie.
Mechanik który sie tym zajmuje mówi że powodem grzania się turba jest niespalone paliwo które dostaje się do turba tam się spala i to powoduje niesamowite temperatury w turbie
Poprzednia turbina po wyciągnięciu była cala spękana a zaworek od turba dosłownie był wbity w katalizator co oznacza że powodem również mogły być wysokie temperatury
Dlatego proszę o pomoc gdyż brak już pomysłów jak rozwiązać problem, turbo zaczyna się rozgrzewać już na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu auta
Komputer nie wykazuje żadnych błędów katalizator, wszystkie przewody wyczyszczone interculler czysty wymienione zostały termostat, wtryski, regulacja ciśnienia paliwa, rozrząd ustawiony poprawnie a problem trwa nadal
Auto dużo pali w granicach 11 - 15l/100
ponownie został wymieniony olej 5W50 i po dwóch dniach okazało się że jest czarny jak w disel'u cooznaczało by że jest spalany w turbie.
Mechanik który sie tym zajmuje mówi że powodem grzania się turba jest niespalone paliwo które dostaje się do turba tam się spala i to powoduje niesamowite temperatury w turbie
Poprzednia turbina po wyciągnięciu była cala spękana a zaworek od turba dosłownie był wbity w katalizator co oznacza że powodem również mogły być wysokie temperatury
Dlatego proszę o pomoc gdyż brak już pomysłów jak rozwiązać problem, turbo zaczyna się rozgrzewać już na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu auta