[A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jestem właśnie po montażu elektrycznej klapy, wszytko było by ok gdyby nie fakt, że klapa otwiera się do połowy. Wymieniłem siłowniki gazowe na 600N febi dedykowane do Audi z elektryczną klapą. Zrobiłem adaptację z 345 na 400 (tyle wynosi max ) i kilka razy unosi się na 3/4 wysokości ale za trzecim razem znowu otwiera się do połowy i w kanale 01 jest ponownie wartość 345. Brak błędów w sterowniku. Wiązka z polifta, zamek też, silniki rok 2008 z lit F. komfort z lit K. Ręcznie mogę klapę podnieść na max bez większego oporu. Próba zapisania wysokości z wykorzystaniem przycisku w klapie nie działa.
Ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze zrobić żeby klapa otwierała się na maxa?
Problemem były źle zamontowane silniki. Wyciągnąłem je z mocowania, podłączyłem do kostek i przyciskiem zamykania klapy ustawiłem sobie prawidło ramię w SPAM do silnika. Generalnie po tym ustawieniu gdy klapa była otwarta silniki dość łatwo udało się zamontować.
Ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze zrobić żeby klapa otwierała się na maxa?
Problemem były źle zamontowane silniki. Wyciągnąłem je z mocowania, podłączyłem do kostek i przyciskiem zamykania klapy ustawiłem sobie prawidło ramię w SPAM do silnika. Generalnie po tym ustawieniu gdy klapa była otwarta silniki dość łatwo udało się zamontować.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 15:26 przez Arksi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam czy moze ktos podac numery oryginału silniczków lewy i prawy do otwierania klapy oraz spreżyn gazowych a6 c6 2006r avant bo chyba czeka mnie wymiana silników bo nie chce sie od dołu podnośic i moze jeszcze jakis opis jak je zmienic bo nie mam bladego pojecia jak sie za to zabrac a musze bo ani za bardzo zamykac sie nie chce ani otwierac jak jest mega ciepło jak jech chłodno to klapa chodzi bez problemu taki psikus
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
Re:
Sposób potwierdzony, załozyłem silniki poliftowe, dołożyłem kabelek i wszystko smigahugo911 pisze: ↑03 mar 2019, 23:09Sprawdź czy w twojej instalacji przy wtyczce do silniczka po stronie pasażera jest zabudowany pin nr 3 wraz z kablem.
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach
Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2020, 23:40 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
- Imię: Bartosz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: SCZ
Re:
Czy możesz wyjaśnić dlaczego tak uważasz i czy w mojej sytuacji bedzie to działać?
Mam zestaw:
silniczki przed lift - driver 4F9 959 945 z roku 28/08/2007
passanger - był z tego samego auta numeru nie mam przy sobie
dociąg - z tego samego auta
okablowanie oryginał wszystko z jednego auta
i sterownik kupiłem 4F0 907 289B z 06.04.2005r.
auto mam z 2009 sterownik(komfort) obecny to - 4F0 910 289 N
Czy moze on obsłuży mi domykanie klapy bez wymiany komfortu? Jeśli by tak było to nie trzeba dorabiać tego 3 kabelka do silniczka pssanger? prawda czy sie mylę?
Prosze o odpowiedz bede sie brał za montaż jak tylko sie ciepło zrobi a chce wiedzieć jak najwięcej żeby od razu zrobić wszystko przez dwa dni.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2022, 16:27 przez Stinger1985, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1343
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
moduł komfortu z przedlifta , nie funkcjonuje prawidłowo w lifcie. potrzebujesz komfort 4F0910289K
R1200GS ADV LC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
- Imię: Bartosz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: SCZ
Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
Czyli mój moduł też niestety nie obsłuży tego szkoda.
wynika z tego ze
B- przed lisft
K- polift
tak?
a dodatkowy 3 przewód z silniczka do komfortu i potem do dociągu tylko w przypadku silniczków z polifta?
jestes pewien ze moduł ma być 4F0 "910" 289K chodzi mi czy na pewno ma być 910 a nie 907?
Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
Dla potwierdzenia moduły komfortuStinger1985 pisze: ↑02 lut 2022, 16:37Czyli mój moduł też niestety nie obsłuży tego szkoda.
wynika z tego ze
B- przed lisft
K- polift
tak?
a dodatkowy 3 przewód z silniczka do komfortu i potem do dociągu tylko w przypadku silniczków z polifta?
jestes pewien ze moduł ma być 4F0 "910" 289K chodzi mi czy na pewno ma być 910 a nie 907?
4F0910289B - przed liftem pasują silniki podnoszenia klapy o numerze 4F9827851 A,B,C,D,E,F
4F0910289K- poliftowy sterownik pasują silniki podnoszenia klapy o numerze 4F9827851 G, dodatkowo jest inny zamek klapy w polifcie.
Wszystkie podzespoły muszą być z jednej wersji albo wszytko polift albo przed lift. Mix będzie powodował problemy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lut 2015, 20:03
- Imię: Bartek
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
Odgrzeję trochę temat.
Mam wszystkie graty do montażu. Moje auto to polift, silniczki są z przedlifta, dociąg z przedlifta, moduł z literką K na końcu (według etki montowany zarówno w przedlifcie, jak i polifcie). Wiązkę miałem przsdliftową, ale ze się różniła dość znacznie, to wyprułem tylko część dotyczącą silników podnoszenia klapy i przycisku i tak będę ją montował.
Dzisiaj zabrałem się za demontaż plastików i układanie wiązki.
Przy okazji przymierzyłem silniki do zawiasów i po prawej stronie wzdłuż zawiasu położony jest przewód, a w miejscach w których ma być zaczep silnika jest właśnie mocowanie wiązki. Ktoś wie, jak to pociągnąć ładnie po podłączeniu silników, żeby było jak w oryginale?
Wiem, że można byłe jak to zrobić, byle było, ale jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, to wolałbym zrobić, jak oryginał.
Mam wszystkie graty do montażu. Moje auto to polift, silniczki są z przedlifta, dociąg z przedlifta, moduł z literką K na końcu (według etki montowany zarówno w przedlifcie, jak i polifcie). Wiązkę miałem przsdliftową, ale ze się różniła dość znacznie, to wyprułem tylko część dotyczącą silników podnoszenia klapy i przycisku i tak będę ją montował.
Dzisiaj zabrałem się za demontaż plastików i układanie wiązki.
Przy okazji przymierzyłem silniki do zawiasów i po prawej stronie wzdłuż zawiasu położony jest przewód, a w miejscach w których ma być zaczep silnika jest właśnie mocowanie wiązki. Ktoś wie, jak to pociągnąć ładnie po podłączeniu silników, żeby było jak w oryginale?
Wiem, że można byłe jak to zrobić, byle było, ale jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, to wolałbym zrobić, jak oryginał.