Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Nadwozie
ODPOWIEDZ
hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 09 lip 2019, 20:20

U mnie też się od tego zaczęło, później klapa zaczęła się podnosić na 20 cm i z racji braku siły na to żeby podnieść wyżej siłą bezwładności zamykała się.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 09 lip 2019, 20:22

hmmm ok tylko tak jak pisałem ta klapa ma siłę i te silniki pchaja je bez problemu bo nawet jak reka bym chciał ja zatrzymac to muszę urzyc dość sporo siły bo tak idzie do góry jak szalona :)

Awatar użytkownika
esarie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 22 lip 2019, 22:03

Jak ktoś miał ochotę sobie dołożyć przycisk otwierania klapy w panel od drzwi,
dorwałem ori wiązkę i przeleciałem miernikiem co z czym się łączy , u mnie działa jak miodzio,
otwór sobie wyciąłem jest mniej więcej naznaczone gdzie ma być

Obrazek

Teraz jest tak jak ma być <okok>
Dłubanina

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 25 sie 2019, 14:34

Jestem właśnie po montażu elektrycznej klapy, wszytko było by ok gdyby nie fakt, że klapa otwiera się do połowy. Wymieniłem siłowniki gazowe na 600N febi dedykowane do Audi z elektryczną klapą. Zrobiłem adaptację z 345 na 400 (tyle wynosi max ) i kilka razy unosi się na 3/4 wysokości ale za trzecim razem znowu otwiera się do połowy i w kanale 01 jest ponownie wartość 345. Brak błędów w sterowniku. Wiązka z polifta, zamek też, silniki rok 2008 z lit F. komfort z lit K. Ręcznie mogę klapę podnieść na max bez większego oporu. Próba zapisania wysokości z wykorzystaniem przycisku w klapie nie działa.

Ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze zrobić żeby klapa otwierała się na maxa?

Problemem były źle zamontowane silniki. Wyciągnąłem je z mocowania, podłączyłem do kostek i przyciskiem zamykania klapy ustawiłem sobie prawidło ramię w SPAM do silnika. Generalnie po tym ustawieniu gdy klapa była otwarta silniki dość łatwo udało się zamontować.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 15:26 przez Arksi, łącznie zmieniany 1 raz.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 26 sie 2019, 23:36

Witam czy moze ktos podac numery oryginału silniczków lewy i prawy do otwierania klapy oraz spreżyn gazowych a6 c6 2006r avant bo chyba czeka mnie wymiana silników :) bo nie chce sie od dołu podnośic i moze jeszcze jakis opis jak je zmienic :) bo nie mam bladego pojecia jak sie za to zabrac :( a musze bo ani za bardzo zamykac sie nie chce ani otwierac jak jest mega ciepło jak jech chłodno to klapa chodzi bez problemu :) taki psikus

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 27 sie 2019, 12:04

Silniczki lepiej wysłać do regeneracji, robi to np. DESAuto z Trójmiasta. Jeśli chodzi o teleskopy to możesz kupić febi FEB31674 o sile 600N dostępne na allegro. Parę stron wcześniej już było opisywane jakie teleskopy można zamontować.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 794
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 01 maja 2020, 14:14

Odgrzeje kotleta <figielek> ile może kosztować sam montaż gratów ktoś się orientował może?Drugie pytanie czy jak mam zestaw kompletny razem z kompletną wiązką muszę jakieś kalbelki jeszcze ciągnąć?

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Re:

Post autor: Adacho » 24 wrz 2020, 16:42

hugo911 pisze:
03 mar 2019, 23:09
Sprawdź czy w twojej instalacji przy wtyczce do silniczka po stronie pasażera jest zabudowany pin nr 3 wraz z kablem.
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach

Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)
Sposób potwierdzony, załozyłem silniki poliftowe, dołożyłem kabelek i wszystko smiga :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2020, 23:40 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Re:

Post autor: Adacho » 26 wrz 2020, 10:14

Arksi pisze:
27 sie 2019, 12:04
Silniczki lepiej wysłać do regeneracji, robi to np. DESAuto z Trójmiasta. Jeśli chodzi o teleskopy to możesz kupić febi FEB31674 o sile 600N dostępne na allegro. Parę stron wcześniej już było opisywane jakie teleskopy można zamontować.
Pytałem i powiedzieli mi, ze trzeba samochodem przyjechać :(

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: Re:

Post autor: Arksi » 30 wrz 2020, 07:43

Adacho pisze:
26 wrz 2020, 10:14
Arksi pisze:
27 sie 2019, 12:04
Silniczki lepiej wysłać do regeneracji, robi to np. DESAuto z Trójmiasta. Jeśli chodzi o teleskopy to możesz kupić febi FEB31674 o sile 600N dostępne na allegro. Parę stron wcześniej już było opisywane jakie teleskopy można zamontować.
Pytałem i powiedzieli mi, ze trzeba samochodem przyjechać :(
To dziwne bo mi ogarnął wysyłkowo. Może zmienił politykę, że woli to samemu zrobić i mieć pewność, że jest wszystko poprawnie zmontowane.

Stinger1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: SCZ

Re:

Post autor: Stinger1985 » 02 lut 2022, 11:36

yarowsc pisze:
18 sty 2019, 00:22
jeżeli C6 LIFT i dokładasz, bądź będziesz dokładał elektryczna klapę i obecnie masz komfort 289J - to wymiana tylko na 289K. do tego "CP"
Czy możesz wyjaśnić dlaczego tak uważasz i czy w mojej sytuacji bedzie to działać?

Mam zestaw:
silniczki przed lift - driver 4F9 959 945 z roku 28/08/2007
passanger - był z tego samego auta numeru nie mam przy sobie
dociąg - z tego samego auta
okablowanie oryginał wszystko z jednego auta
i sterownik kupiłem 4F0 907 289B z 06.04.2005r.

auto mam z 2009 sterownik(komfort) obecny to - 4F0 910 289 N
Czy moze on obsłuży mi domykanie klapy bez wymiany komfortu? Jeśli by tak było to nie trzeba dorabiać tego 3 kabelka do silniczka pssanger? prawda czy sie mylę?

Prosze o odpowiedz bede sie brał za montaż jak tylko sie ciepło zrobi a chce wiedzieć jak najwięcej żeby od razu zrobić wszystko przez dwa dni.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2022, 16:27 przez Stinger1985, łącznie zmieniany 1 raz.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1343
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Post autor: yarowsc » 02 lut 2022, 15:24

moduł komfortu z przedlifta , nie funkcjonuje prawidłowo w lifcie. potrzebujesz komfort 4F0910289K
R1200GS ADV LC

Stinger1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: SCZ

Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Post autor: Stinger1985 » 02 lut 2022, 16:37

yarowsc pisze:
02 lut 2022, 15:24
moduł komfortu z przedlifta , nie funkcjonuje prawidłowo w lifcie. potrzebujesz komfort 4F0910289K
Czyli mój moduł też niestety nie obsłuży tego szkoda.
wynika z tego ze
B- przed lisft
K- polift
tak?

a dodatkowy 3 przewód z silniczka do komfortu i potem do dociągu tylko w przypadku silniczków z polifta?

jestes pewien ze moduł ma być 4F0 "910" 289K chodzi mi czy na pewno ma być 910 a nie 907?

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Post autor: Arksi » 04 sie 2022, 18:26

Stinger1985 pisze:
02 lut 2022, 16:37
yarowsc pisze:
02 lut 2022, 15:24
moduł komfortu z przedlifta , nie funkcjonuje prawidłowo w lifcie. potrzebujesz komfort 4F0910289K
Czyli mój moduł też niestety nie obsłuży tego szkoda.
wynika z tego ze
B- przed lisft
K- polift
tak?

a dodatkowy 3 przewód z silniczka do komfortu i potem do dociągu tylko w przypadku silniczków z polifta?

jestes pewien ze moduł ma być 4F0 "910" 289K chodzi mi czy na pewno ma być 910 a nie 907?
Dla potwierdzenia moduły komfortu
4F0910289B - przed liftem pasują silniki podnoszenia klapy o numerze 4F9827851 A,B,C,D,E,F
4F0910289K- poliftowy sterownik pasują silniki podnoszenia klapy o numerze 4F9827851 G, dodatkowo jest inny zamek klapy w polifcie.

Wszystkie podzespoły muszą być z jednej wersji albo wszytko polift albo przed lift. Mix będzie powodował problemy.

fragless1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lut 2015, 20:03
Imię: Bartek
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Post autor: fragless1 » 03 lut 2024, 20:42

Odgrzeję trochę temat.
Mam wszystkie graty do montażu. Moje auto to polift, silniczki są z przedlifta, dociąg z przedlifta, moduł z literką K na końcu (według etki montowany zarówno w przedlifcie, jak i polifcie). Wiązkę miałem przsdliftową, ale ze się różniła dość znacznie, to wyprułem tylko część dotyczącą silników podnoszenia klapy i przycisku i tak będę ją montował.
Dzisiaj zabrałem się za demontaż plastików i układanie wiązki.
Przy okazji przymierzyłem silniki do zawiasów i po prawej stronie wzdłuż zawiasu położony jest przewód, a w miejscach w których ma być zaczep silnika jest właśnie mocowanie wiązki. Ktoś wie, jak to pociągnąć ładnie po podłączeniu silników, żeby było jak w oryginale?
Wiem, że można byłe jak to zrobić, byle było, ale jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, to wolałbym zrobić, jak oryginał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl