Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
[A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
- Lokalizacja: Kąpino
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego a sprawdzałeś czy działa ci dociąg. Ja podczas zabawy z klapą zauważyłem że w chwili jak odpiąłem wtyczkę od dociągu to zaraz po włączeniu zapłonu czy nawet odpaleniu auta pokazywało mi że klapa jest otwarta pomimo że fizycznie była zatrzaśnięta. Dopiero otworzenie klapy i ponowne jej zamknięcie (w trakcie tego samego uruchomienia auta/zapłonu) powodowało ze ikonka znikała.Mateusz1995 pisze:A co powiecie o Mojej przypadłości ? Silniki wymienione, zamek w klapie też (nowe) i pokazuje że klapa otwarta... nie mam juz pojęcia instalacja też sprawdzona...
Spróbuj może przy zamkniętym bagazniku wykodować ze sterownika CAN Gateway funkcje elektrycznej klapy i zobacz czy ikonka będzie ci się świecić.
Możesz również przedzwonić kable przy wtyczce zamka - brązowy (pin1)do jakiegokolwiek punktu masy, zielono-szary (pin3) idzie do pinu 13 wtyczki czarnej 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 1 czarnej wtyczki C 10-cio pinowej na module komfortu; a biało-żółty idzie do pinu 10 czarnej wtyczki 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 22 niebieskiej wtyczki 32 pinowej modułu komfortu.
A tak w ogóle to elektryka klapy ci chodzi normalnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Dokładnie mam taki problem jak to opisałeś, przekręcam zapłon pokazuje że, bagażnik otwarty. A gdy ją otworze i zamkne to komunikat znika, ale dziwne bo gdy podłącze pod komputer to komputerem zamkne i otworze ją, a kluczykiem czy guzikiem w klapie niestety nie.
[ Dodano: 2019-03-03, 21:53 ]
A jeżeli chodzi o dociąg to go nie sprawdzałem, ale nawet nie słychać żeby On pracował ani żeby klape dociągał.
[ Dodano: 2019-03-03, 21:53 ]
A jeżeli chodzi o dociąg to go nie sprawdzałem, ale nawet nie słychać żeby On pracował ani żeby klape dociągał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie bardzo rozumiem... Wytłumacz dokładnie co i jak jest u ciebie.
Od początku. Czy miałeś klapę elektryczną w standardzie czy dokładałeś?
Patrząc po profilu to auto masz przed lift z jakiego roku masz silniczki? Wymieniałeś je z oryginalnych? Jest na nich napisana data produkcji jeśli dobrze pamiętam gdzieś u dołu na nalepce z numerem części.
To że komputerem chodzi to nic nie znaczy. Ja początkowo też zachodziłem w głowę czemu kompem łazi tzn podnosi do góry i opuszcza zatrzaskując, a normalnie z blendy, kluczyka, czy przełącznika w drzwiach tylko odryglowuje ale nie jedzie do góry, ani przyciskiem na tapicerce bagażnika nie zamyka. Miałem elektrykę w standardzie tylko poprzedni właściciel przegwałcił silniczki i rozsypały się przez co musiałem je wymienić i problem zaczął się wtedy jak włożyłem z polifta (silniczki identyczne jak w przed lifcie nawet numery części się zgadzają tylko można je rozróżnić po dacie produkcji)
Jeśli masz silniczki z polifta to trzeba dołozyć jeden pin do wtyczki silniczka slave (po stronie pasażera) i dołożyć kabelek.
Teraz druga sprawa: czy chodzi ci dociąg klapy? tzn zaczep o który się zatrzaskuje zamek. Podczas zamykania powinien dociągnąć klapę a podczas otwierania przesuwa się ok 1 cm w kierunku tyłu auta.
Tak jak mówiłem jak się bawiłem wszyskim i odpiąłem wtyczkę od dociągu to po włączeniu zapłonu czy odpaleniu mi świeciło ze bagażnik jest otwarty ale jak wysiadłem i odryglowałem bagażnik i zatrzasnąłem z powrotem to ikonka otwarcia gasła.
[ Dodano: 2019-03-03, 22:04 ]
Dobra teraz doczytałem o dociągu. Może być jeszcze tak że on nie chodzi bo nie umie się dogadać z silniczkami klapy. Sprawdź najpierw z jakiego roku masz silniczki i czy są obydwa z jednakowych roczników
Od początku. Czy miałeś klapę elektryczną w standardzie czy dokładałeś?
Patrząc po profilu to auto masz przed lift z jakiego roku masz silniczki? Wymieniałeś je z oryginalnych? Jest na nich napisana data produkcji jeśli dobrze pamiętam gdzieś u dołu na nalepce z numerem części.
To że komputerem chodzi to nic nie znaczy. Ja początkowo też zachodziłem w głowę czemu kompem łazi tzn podnosi do góry i opuszcza zatrzaskując, a normalnie z blendy, kluczyka, czy przełącznika w drzwiach tylko odryglowuje ale nie jedzie do góry, ani przyciskiem na tapicerce bagażnika nie zamyka. Miałem elektrykę w standardzie tylko poprzedni właściciel przegwałcił silniczki i rozsypały się przez co musiałem je wymienić i problem zaczął się wtedy jak włożyłem z polifta (silniczki identyczne jak w przed lifcie nawet numery części się zgadzają tylko można je rozróżnić po dacie produkcji)
Jeśli masz silniczki z polifta to trzeba dołozyć jeden pin do wtyczki silniczka slave (po stronie pasażera) i dołożyć kabelek.
Teraz druga sprawa: czy chodzi ci dociąg klapy? tzn zaczep o który się zatrzaskuje zamek. Podczas zamykania powinien dociągnąć klapę a podczas otwierania przesuwa się ok 1 cm w kierunku tyłu auta.
Tak jak mówiłem jak się bawiłem wszyskim i odpiąłem wtyczkę od dociągu to po włączeniu zapłonu czy odpaleniu mi świeciło ze bagażnik jest otwarty ale jak wysiadłem i odryglowałem bagażnik i zatrzasnąłem z powrotem to ikonka otwarcia gasła.
[ Dodano: 2019-03-03, 22:04 ]
Dobra teraz doczytałem o dociągu. Może być jeszcze tak że on nie chodzi bo nie umie się dogadać z silniczkami klapy. Sprawdź najpierw z jakiego roku masz silniczki i czy są obydwa z jednakowych roczników
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Elektryczna klapa była juz orginalnie, ale jak kupiłem od poprzedniego właściciela to twierdził ze padł Mu jeden silnik i stwierdzając, że są za drogie wymontował obydwa. Więc dokupiłem 2 silniki data na nich 2010 rok i też myślałem że inne są ale, silniki przyszły z kostkami bo zostały odcięte i po sprawdzeniu ilość kabli i kolory wszystko się zgadzało. Apropo tego dociągu to nie ma żadnej reakcji nie dociąga nic sam domykam zawsze. I teraz jest pytanje czy to nie jest wina dociągu a poprzedni właściciel silniki wymontował...
[ Dodano: 2019-03-03, 23:07 ]
I zapomniałem jeszcze dodać że, gdy przekręcam zapłon klapa świeci zamykam zamek palcem komunikat znika ale gdy podłącze kostke do silnika od kierowcy odrazu komunikat wyskakuje znowu że klapa otwarta a jak jest podłączony tylko ten od pasażera po ponownym zamknieciu i otwarciu znika komunikat ale znowu po wyłaczeniu i włączeniu zapłonu się pojawia. Nawet zostały wysłane inne silniki które były sprawdzone czy dobre i jest to samo.
[ Dodano: 2019-03-03, 23:07 ]
I zapomniałem jeszcze dodać że, gdy przekręcam zapłon klapa świeci zamykam zamek palcem komunikat znika ale gdy podłącze kostke do silnika od kierowcy odrazu komunikat wyskakuje znowu że klapa otwarta a jak jest podłączony tylko ten od pasażera po ponownym zamknieciu i otwarciu znika komunikat ale znowu po wyłaczeniu i włączeniu zapłonu się pojawia. Nawet zostały wysłane inne silniki które były sprawdzone czy dobre i jest to samo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdź czy w twojej instalacji przy wtyczce do silniczka po stronie pasażera jest zabudowany pin nr 3 wraz z kablem.
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach
Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach
Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mateusz1995 pamiętaj że silniczek po stronie kierowcy jest masterem i on w pełni steruje tym drugim. Pasażera nie komunikuje się w żaden sposób z resztą auta.
Poniżej na zrzucie masz schemat jak one są połączone. ta linia zaznaczona na niebiesko do zasilanie do silniczka bezpośrednio z bezpiecznika na pin 10 wtyczki silniczka a z 9 pinu do masy
shaqual Owszem klapa bez dociągu będzie działać ale może mieć problemy z zatrzaśnięciem zamka jak będzie zaczep ustawiony poprawnie lub będzie nienaturalnie odstawać klapa względem tyłu jesli wyregulujemy zaczep tak żeby zamek się zatrzaskiwał.
Natomiast na pewno będzie wyświetlała się ikonka otwartej klapy przy zapłonie/odpalonym aucie do póki nie otworzymy i zamkniemy klapy ponownie.
Poniżej na zrzucie masz schemat jak one są połączone. ta linia zaznaczona na niebiesko do zasilanie do silniczka bezpośrednio z bezpiecznika na pin 10 wtyczki silniczka a z 9 pinu do masy
shaqual Owszem klapa bez dociągu będzie działać ale może mieć problemy z zatrzaśnięciem zamka jak będzie zaczep ustawiony poprawnie lub będzie nienaturalnie odstawać klapa względem tyłu jesli wyregulujemy zaczep tak żeby zamek się zatrzaskiwał.
Natomiast na pewno będzie wyświetlała się ikonka otwartej klapy przy zapłonie/odpalonym aucie do póki nie otworzymy i zamkniemy klapy ponownie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
skoro elektryka klapy nie chodzi (bo chodzi tylko z komputera) to sugeruje ze musisz najpierw sprawdzić owy 3 pin we wtyczce pasażera i jeśli go nie to go dołożyć. Dociąg klapy to osobna historia bo nie ma on wplywu na działanie elektryki, co najwyżej bedzie właśnie się wyświetlał komunikat o otwartej klapie.
Schemat od przed lifta ci podrzuciłem w poście powyżej tu masz schemat z polifta na którym widać że jest jeden kabel wiecej. Idzie on do styku w zamku klapy.
Tutaj natomiast masz schemat z samego dociągu. Idzie on do samego modułu komfortu wiec możesz dla spokoju sobie kable przedzwonić
P.S. Jaki masz rok produkcji auta oraz rok modelowy bo zdaża się że na aucie już jest zaznaczone ze rok modelowy powiedzmy 2006 a instalacja jeszcze z 2005?
[ Dodano: 2019-03-04, 08:21 ]
Zapomniałem dodać ze z pinu 3 lub 4 (w zależności od roku) wtyczki T5h idzie do masy ale nie wklejałem bo mam za mały monitor żeby zrobić zrzut
Schemat od przed lifta ci podrzuciłem w poście powyżej tu masz schemat z polifta na którym widać że jest jeden kabel wiecej. Idzie on do styku w zamku klapy.
Tutaj natomiast masz schemat z samego dociągu. Idzie on do samego modułu komfortu wiec możesz dla spokoju sobie kable przedzwonić
P.S. Jaki masz rok produkcji auta oraz rok modelowy bo zdaża się że na aucie już jest zaznaczone ze rok modelowy powiedzmy 2006 a instalacja jeszcze z 2005?
[ Dodano: 2019-03-04, 08:21 ]
Zapomniałem dodać ze z pinu 3 lub 4 (w zależności od roku) wtyczki T5h idzie do masy ale nie wklejałem bo mam za mały monitor żeby zrobić zrzut
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Ok tak więc sprawdze te piny i dam znać co i jak Wielkie dzięki Panowie
[ Dodano: 2019-03-04, 16:55 ]
Ok sprawdziłem Moją kostke i rzeczywiście nie ma 3 pinu ale włoże z tej drugiej kostki. Jeszcze jedno pytanko, czyli dokładam 3 pin do kostki od silnika i lutuje go z kablem Pin numer 2 nawet jak jest zamek przedliftowy tak ?
[ Dodano: 2019-03-04, 20:29 ]
W sensie do którego pinu przy zamku sie wlutować w przedliftowym ? Pin na który przychodzi sygnał ze switcha tylko ktory to w przedlifcie.
[ Dodano: 2019-03-04, 16:55 ]
Ok sprawdziłem Moją kostke i rzeczywiście nie ma 3 pinu ale włoże z tej drugiej kostki. Jeszcze jedno pytanko, czyli dokładam 3 pin do kostki od silnika i lutuje go z kablem Pin numer 2 nawet jak jest zamek przedliftowy tak ?
[ Dodano: 2019-03-04, 20:29 ]
W sensie do którego pinu przy zamku sie wlutować w przedliftowym ? Pin na który przychodzi sygnał ze switcha tylko ktory to w przedlifcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
W jaki sposób naprawić silniki, co jest w nich zepsute?shaqal pisze:Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Masz może jakiś tutorial do tego ?
dzieki
[ Dodano: 2019-03-18, 10:00 ]
Wymieniałeś na nowe, czy używane?Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Ja dopiero co doposażyłem swoją w elektryczną klape i już musze silniki wymieniać?
kurła