
[A6 C5] przekaźnik/i dmuchawy?
Musisz rozebrać obudowę po stronie pasażera, 3 śrubki po otwarciu schowka + 2 pod schowkiem (pod nogami pasażera). Po prawej będziesz miał wentylator. Na lewo od wentylatora (mniej więcej między nogami) zobaczysz czarną skrzyneczkę. Odkręcasz jedną śrubę i wyciągasz. Obudowa plastiku trzyma z 2 równoległych stron więc podważasz jedną i masz moduł otwarty. Plastik jest dość miękki więc raczej go nie połamiesz. Pozdrawiam.
nawiązując do tematu u mnie było to samo dmuchawa wariowała wlaczała się i wyłaczała kiedy chciała , podmieniałem rezystor , wiatrak , moduł komfortu i panel klimatyzacji w różnych konfikuracjacj i nic!!
dopiero po przeczytaniu tutaj co i jak okazało się ze wadą był owy felerny przekaznik
dz za pomoc mir 17
pozdro dla Ciebie



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Podepne się... U mnie problem jest podobny ale np. jak wcisne przycisk auto to kompresor się załącza. Niestety dmuchawa i tak nie rusza... Czy to wskazuje na uszkodzony przekaźnik czy co innego... Od czego zacząć? Dodam że ostatnio przy włączaniu dmuchawy trochę wyla... Elektronik ze mnie żaden a z chęcią znalazbym przyczyne. Od czego zacząć? Ten przekaźnik 385 wyciągalem i jest czysty, styki nie są zasnieziale.
[ Dodano: 2015-10-19, 17:57 ]
Dzisiaj mimo braku odpowiedzi zabrałem sie za robote.
Wyciągnąłem filtr przeciwypyłkowy i delikatnie dotknąłem wiatrak(od strony maski) - ruszył od razu...
Ale mimo to postanowiłem rozebrać schowek i zobaczyć co tam może być nie halo...
Po rozebraniu i wyciągnięciu regulatora "jeża", ukazał mi się taki widok...
Dlaczego kable na wtyczce są w jakimś zielonym nalocie i takie popalone? Z chęcią dorobiłbym taka wtyczkę tylko nie wiem czy da się z tej co jest wyciągnąć kable czy uciąć i zarobić od nowa...
Oczyściłem trochę styki regulatora....
Podłączyłem i działa.
Ale wiatrak trochę buczał, więc (nie wiem czy dobrze ) podkusiło mnie aby dać kropelkę oleju na...no właśnie nie wiem jak to się nazywa. Podniosłem klapę zaznaczoną na czerwono na ostatnim zdjęciu i ujrzał mi się widok takiego jakby zwoju miedzianego który się kręci wraz z wiatrakiem, dałem tam dosłownie kroplę oleju (10W15 Motula - innego nie miałem) i teraz wiatrak chodzi ciszej i jakby lepiej dmuchał - czy ten olej nie zaszkodzi...?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Z góry dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 2015-10-21, 20:46 ]
Podłączyłem i wiatrak ładnie wystartował ale po chwili znowu stanął.
Miernikiem pomierzyłem i do wtyczki do jeża dochodzi napięcie miedzy 1-2 oraz 1-3 pinem(miedzy grubym a cienkim kablem). Między 2-3(miedzy dwoma grubymi) pinem nie ma żadnego napięcia... Nie wiem czy tak ma być.
Natomiast nie dochodzi żadne napięcie do wtyczki wpinanej do dmuchawy.
Dmuchawa podłączona na krótko ładnie się kręci...
Czy to wskazuje na walniętego jeża?
[ Dodano: 2015-11-03, 13:47 ]
Jeż przelutowany, przekaźnik bez zimnych lutow itp. A jednak dmuchawa dzisiaj się zalaczyla zaraz się wylaczyla i po czasie znowu włączyła... Nie mam sił juz na ten samochód...
[ Dodano: 2015-10-19, 17:57 ]
Dzisiaj mimo braku odpowiedzi zabrałem sie za robote.
Wyciągnąłem filtr przeciwypyłkowy i delikatnie dotknąłem wiatrak(od strony maski) - ruszył od razu...
Ale mimo to postanowiłem rozebrać schowek i zobaczyć co tam może być nie halo...
Po rozebraniu i wyciągnięciu regulatora "jeża", ukazał mi się taki widok...
Dlaczego kable na wtyczce są w jakimś zielonym nalocie i takie popalone? Z chęcią dorobiłbym taka wtyczkę tylko nie wiem czy da się z tej co jest wyciągnąć kable czy uciąć i zarobić od nowa...
Oczyściłem trochę styki regulatora....
Podłączyłem i działa.
Ale wiatrak trochę buczał, więc (nie wiem czy dobrze ) podkusiło mnie aby dać kropelkę oleju na...no właśnie nie wiem jak to się nazywa. Podniosłem klapę zaznaczoną na czerwono na ostatnim zdjęciu i ujrzał mi się widok takiego jakby zwoju miedzianego który się kręci wraz z wiatrakiem, dałem tam dosłownie kroplę oleju (10W15 Motula - innego nie miałem) i teraz wiatrak chodzi ciszej i jakby lepiej dmuchał - czy ten olej nie zaszkodzi...?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 2015-10-21, 20:46 ]
Podłączyłem i wiatrak ładnie wystartował ale po chwili znowu stanął.
Miernikiem pomierzyłem i do wtyczki do jeża dochodzi napięcie miedzy 1-2 oraz 1-3 pinem(miedzy grubym a cienkim kablem). Między 2-3(miedzy dwoma grubymi) pinem nie ma żadnego napięcia... Nie wiem czy tak ma być.
Natomiast nie dochodzi żadne napięcie do wtyczki wpinanej do dmuchawy.
Dmuchawa podłączona na krótko ładnie się kręci...
Czy to wskazuje na walniętego jeża?
[ Dodano: 2015-11-03, 13:47 ]
Jeż przelutowany, przekaźnik bez zimnych lutow itp. A jednak dmuchawa dzisiaj się zalaczyla zaraz się wylaczyla i po czasie znowu włączyła... Nie mam sił juz na ten samochód...
Mam dokładnie ten sam problem, wentylator załącza się na chwilę po od razu wyłącza, czasem podczas jazdy włączy się dosłownie na 1 - 2 sdiabeelek pisze:...
[ Dodano: 2015-10-21, 20:46 ]
Podłączyłem i wiatrak ładnie wystartował ale po chwili znowu stanął.
Miernikiem pomierzyłem i do wtyczki do jeża dochodzi napięcie miedzy 1-2 oraz 1-3 pinem(miedzy grubym a cienkim kablem). Między 2-3(miedzy dwoma grubymi) pinem nie ma żadnego napięcia... Nie wiem czy tak ma być.
Natomiast nie dochodzi żadne napięcie do wtyczki wpinanej do dmuchawy.
Dmuchawa podłączona na krótko ładnie się kręci...
Czy to wskazuje na walniętego jeża?
[ Dodano: 2015-11-03, 13:47 ]
Jeż przelutowany, przekaźnik bez zimnych lutow itp. A jednak dmuchawa dzisiaj się zalaczyla zaraz się wylaczyla i po czasie znowu włączyła... Nie mam sił juz na ten samochód...
Udało ci się znaleźć przyczynę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 sty 2024, 18:11
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.5 V8 520KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubań
Re: [A6 C5] przekaźnik/i dmuchawy?
Witam serdecznie. Odkopię trochę temat...
Kupiłem ostatnio moduł świateł dziennych 30% świateł długich. Szukając plusa po stacyjce, miernikiem dotykając czarno żółty kabel coś strzeliło jak by bezpiecznik..
Bezpiecznik cały, wg nie ma na nim napięcia. Nie pojawia się po stacyjce.. Nawiew nie działa, po podaniu 12+ wszystko działa.
Skąd idzie kabel do gniazda nr25 30A?
Możliwe że upaliłem jakiś przekaźnik? Główny bezpiecznik?
Proszę o pomoc w lokalizacji tego kabla..
Leżałem już pod skrzynkami, ale pogoda nie pomaga
A chcialbym kupić nowy przekaźnik czy bezpiecznik duży..
Kupiłem ostatnio moduł świateł dziennych 30% świateł długich. Szukając plusa po stacyjce, miernikiem dotykając czarno żółty kabel coś strzeliło jak by bezpiecznik..
Bezpiecznik cały, wg nie ma na nim napięcia. Nie pojawia się po stacyjce.. Nawiew nie działa, po podaniu 12+ wszystko działa.
Skąd idzie kabel do gniazda nr25 30A?
Możliwe że upaliłem jakiś przekaźnik? Główny bezpiecznik?
Proszę o pomoc w lokalizacji tego kabla..
Leżałem już pod skrzynkami, ale pogoda nie pomaga
A chcialbym kupić nowy przekaźnik czy bezpiecznik duży..