Post
autor: Patryczos » 15 lip 2023, 08:11
Z dziennika pokładowego - w kwietniu 2023r. Audi miało mały, wiosenny serwis:
- wymiana oleju silnikowego Motul,
- wymiana wszystkich filtrów,
- serwis klimatyzacji + ozonowanie,
- wymiana osłon tylnych amortyzatorów.
Jeszcze w maju:
- została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, która minimalnie się pociła,
- przy okazji wymienione wszystkie gumki, podkładki i inne związane z wtryskami,
- wymieniony przewód z EGR, który miał minimalne pęknięcie,
- czyszczenie EGR,
- wymiana na ori zaworu chłodzenia skrzyni biegów, inaczej zwanego też "drugim" termostatem.
Dodatkowo wczoraj odebrałem Audi od lakiernika - oddałem do ponownego przemalowania przedni zderzak. Od ostatniego malowania minęły chyba ze 3 lata i miał mnóstwo odprysków od kamieni, aż w paru miejscach odchodził klar. Teraz ponownie wygląda jak nowy.
Przy okazji zrobiłem małe podsumowanie jakie są koszty utrzymania takiego A6 C7 2.0 TDI z multitronikiem. I tak to wygląda (nie jest to chronologicznie), ale każda pozycja zawiera koszty materiału i robocizny:
- tuleje dolnych przednich wahaczy Lemforder (440zł)
- zestaw naprawczy zacisków (150zł)
- wahacze górne przednie po prawej stronie (500zł)
- napinacz paska alternatora z rolką (215zł)
- wymiana rozrządu (1600zł)
- regeneracja alternatora i wymiana pozostały rolek osprzętu (600zł)
- osłony tylnych amortyzatorów (255zł)
- i ostatni serwis tj. zawór płynu chłodzącego, uszczelka pokrywy zaworów, przewód EGR, czyszczenie EGR, uszczelki i podkładki pod wtryskami (1735zł).
Nie biorę pod uwagę oczywiście samej czystej eksploatacji typu tarcze i klocki hamulcowe, olej z filtrami czy opony. Same "naprawy". Przez 4 lata i póki co 3 miesiące sumarycznie wyszło: 5495zł. Wychodzi średniomiesięcznie ok 108zł. Uważam, że to bardzo dobry wynik!