Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Silniki wysokoprężne
Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: Lukasz94 » 01 gru 2019, 20:59

Witam
Już nie raz naprawiałem lub wymieniałem silnik 3,0 TDI po 2014r tj CRT,CZV ponieważ uległ zatarciu pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają?? Po naprawie jeżdżą normalnie ale jakiś powód musi być ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 gru 2019, 22:55

Lukasz94 pisze:pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają??
A co się zatarło w tych, które naprawiałeś? Cylindry czy panewki? Bo jak panewki - to wadą pewnie był long-life...

Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Lukasz94 » 22 gru 2019, 16:37

Witam
Zacierały się panewki główne i korbowodowe.
Problem jest w autach po 2014 czyli poliftach.
Po pomierzeniu wszystkich części stwierdzam że te silniki są w ogóle źle spasowane od początku produkcji.
Do tego ma wadliwy układ smarowania .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 gru 2019, 00:20

Ciekawe... BMW ma podobny problem w swoich mocnych (300+) dieslach

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 24 gru 2019, 10:00

pomaga modyfikacja pompy olejowej
R1200GS ADV LC

Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Lukasz94 » 26 gru 2019, 12:09

Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Każdy 3,0Tdi po 2014r bez modyfikacji będzie musiał się zatrzeć.
Dodatkowo olej o niskiej lepkości. Brak dobrej chłodnicy oleju itp.
Ekologia zabija nowe auta niestety. Ale z drugiej strony jest robota:)
Niby technologia idzie do przodu ale jakość wykonania spada.
Naprawiałem niedawno silnik CZV 20tys przebiegu i po zmierzeniu luzu między panewką korbowodową a wałem wyszło 0,1 mm a powinno być połowa mniej a panewki w ogóle nie wytarte.

prezes_stefan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2020, 12:33
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bad Liebenstein

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: prezes_stefan » 20 cze 2020, 21:29

Panowie, o co chodzi z tą modyfikacją pompy olejowej? Możecie rozwinąć temat na czym ona polega, ponieważ przymierzam się do zakupu C7 po lifcie z tym motorem....?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: januszm » 21 cze 2020, 10:27

o kurde, tak to slabo zrobione...
Kurde mam nadzieje ze moj 2.7tdi polift jeszcze dlugo pochodzi, przebieg dochodzi do 300tkm

PROSTO.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2015, 23:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wlkp

Re:

Post autor: PROSTO.pl » 31 sie 2020, 20:54

Lukasz94 pisze:
26 gru 2019, 12:09
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.

fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Re:

Post autor: ollyon86 » 28 maja 2021, 14:32

PROSTO.pl pisze:
31 sie 2020, 20:54
Lukasz94 pisze:
26 gru 2019, 12:09
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.

fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę
Czy udało Ci się coś ustalić w sprawie tej pompy oleju?
Mam info że wystarczy zmienić sterowanie zaworem który przełącza ciśnienie oleju z niskiego na wysokie .
Czy jakaś firma zajmująca się np. Chip tuning jest w stanie coś w tym kierunku podziałać?

cimcirimci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 cze 2022, 23:17
Imię: Cim
Moje auto: Inne
Rocznik: 2018
Nadwozie: Inne
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: cimcirimci » 27 cze 2022, 00:03

programowo można podnieść ciśnienie oleju . Mam temat rozwiązany

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: Gregorski3 » 27 cze 2022, 10:27

Na YT jest kanał Piter ZróbToSam https://www.youtube.com/channel/UCKqNJB ... AAWX_dA8rA . Już miał kilka aut na poprawę softu względem ciśnienia oleju. Nawet miał auto z zatartym silnikiem .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: ollyon86 » 01 lip 2022, 20:25

Piter (nie obrażając go nie jest fachowcem ) tego nie robi tylko zewnętrzna firma w dodatku kasuje około 1000 zł , gdy inni tunerzy średnio od 250 - 500 zł, w dodatku proszę go zapytać o ile jest podnoszone ciśnienie względem serii. Ja robiłem w firmie z Gdańska i jestem zadowolony ,ciśnienie względem serii wzrosło i dużo szybciej jest budowane .

Kosa89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2021, 08:26
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: Kosa89 » 28 kwie 2023, 13:14

Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: ollyon86 » 30 kwie 2023, 13:40

Kosa89 pisze:
28 kwie 2023, 13:14
Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.
Lejesz 5w czy 0W?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga