[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Witam
Już nie raz naprawiałem lub wymieniałem silnik 3,0 TDI po 2014r tj CRT,CZV ponieważ uległ zatarciu pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają?? Po naprawie jeżdżą normalnie ale jakiś powód musi być ?
Już nie raz naprawiałem lub wymieniałem silnik 3,0 TDI po 2014r tj CRT,CZV ponieważ uległ zatarciu pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają?? Po naprawie jeżdżą normalnie ale jakiś powód musi być ?
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Każdy 3,0Tdi po 2014r bez modyfikacji będzie musiał się zatrzeć.
Dodatkowo olej o niskiej lepkości. Brak dobrej chłodnicy oleju itp.
Ekologia zabija nowe auta niestety. Ale z drugiej strony jest robota:)
Niby technologia idzie do przodu ale jakość wykonania spada.
Naprawiałem niedawno silnik CZV 20tys przebiegu i po zmierzeniu luzu między panewką korbowodową a wałem wyszło 0,1 mm a powinno być połowa mniej a panewki w ogóle nie wytarte.
Każdy 3,0Tdi po 2014r bez modyfikacji będzie musiał się zatrzeć.
Dodatkowo olej o niskiej lepkości. Brak dobrej chłodnicy oleju itp.
Ekologia zabija nowe auta niestety. Ale z drugiej strony jest robota:)
Niby technologia idzie do przodu ale jakość wykonania spada.
Naprawiałem niedawno silnik CZV 20tys przebiegu i po zmierzeniu luzu między panewką korbowodową a wałem wyszło 0,1 mm a powinno być połowa mniej a panewki w ogóle nie wytarte.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 cze 2020, 12:33
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bad Liebenstein
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Panowie, o co chodzi z tą modyfikacją pompy olejowej? Możecie rozwinąć temat na czym ona polega, ponieważ przymierzam się do zakupu C7 po lifcie z tym motorem....?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
o kurde, tak to slabo zrobione...
Kurde mam nadzieje ze moj 2.7tdi polift jeszcze dlugo pochodzi, przebieg dochodzi do 300tkm
Kurde mam nadzieje ze moj 2.7tdi polift jeszcze dlugo pochodzi, przebieg dochodzi do 300tkm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lut 2015, 23:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re:
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.
fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Re:
Czy udało Ci się coś ustalić w sprawie tej pompy oleju?PROSTO.pl pisze: ↑31 sie 2020, 20:54Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.
fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę
Mam info że wystarczy zmienić sterowanie zaworem który przełącza ciśnienie oleju z niskiego na wysokie .
Czy jakaś firma zajmująca się np. Chip tuning jest w stanie coś w tym kierunku podziałać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 cze 2022, 23:17
- Imię: Cim
- Rocznik: 2017
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
programowo można podnieść ciśnienie oleju . Mam temat rozwiązany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Na YT jest kanał Piter ZróbToSam https://www.youtube.com/channel/UCKqNJB ... AAWX_dA8rA . Już miał kilka aut na poprawę softu względem ciśnienia oleju. Nawet miał auto z zatartym silnikiem .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Piter (nie obrażając go nie jest fachowcem ) tego nie robi tylko zewnętrzna firma w dodatku kasuje około 1000 zł , gdy inni tunerzy średnio od 250 - 500 zł, w dodatku proszę go zapytać o ile jest podnoszone ciśnienie względem serii. Ja robiłem w firmie z Gdańska i jestem zadowolony ,ciśnienie względem serii wzrosło i dużo szybciej jest budowane .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 paź 2021, 08:26
- Imię: Marek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty
Lejesz 5w czy 0W?Kosa89 pisze: ↑28 kwie 2023, 13:14Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.