Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: Lukasz94 » 01 gru 2019, 20:59

Witam
Już nie raz naprawiałem lub wymieniałem silnik 3,0 TDI po 2014r tj CRT,CZV ponieważ uległ zatarciu pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają?? Po naprawie jeżdżą normalnie ale jakiś powód musi być ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1251
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 gru 2019, 22:55

Lukasz94 pisze:pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają??
A co się zatarło w tych, które naprawiałeś? Cylindry czy panewki? Bo jak panewki - to wadą pewnie był long-life...
Była:
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html

Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Lukasz94 » 22 gru 2019, 16:37

Witam
Zacierały się panewki główne i korbowodowe.
Problem jest w autach po 2014 czyli poliftach.
Po pomierzeniu wszystkich części stwierdzam że te silniki są w ogóle źle spasowane od początku produkcji.
Do tego ma wadliwy układ smarowania .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1251
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 gru 2019, 00:20

Ciekawe... BMW ma podobny problem w swoich mocnych (300+) dieslach
Była:
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 974
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: yarowsc » 24 gru 2019, 10:00

pomaga modyfikacja pompy olejowej
R1200GS ADV LC

Lukasz94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2019, 20:40
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Lukasz94 » 26 gru 2019, 12:09

Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Każdy 3,0Tdi po 2014r bez modyfikacji będzie musiał się zatrzeć.
Dodatkowo olej o niskiej lepkości. Brak dobrej chłodnicy oleju itp.
Ekologia zabija nowe auta niestety. Ale z drugiej strony jest robota:)
Niby technologia idzie do przodu ale jakość wykonania spada.
Naprawiałem niedawno silnik CZV 20tys przebiegu i po zmierzeniu luzu między panewką korbowodową a wałem wyszło 0,1 mm a powinno być połowa mniej a panewki w ogóle nie wytarte.

prezes_stefan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2020, 12:33
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bad Liebenstein

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: prezes_stefan » 20 cze 2020, 21:29

Panowie, o co chodzi z tą modyfikacją pompy olejowej? Możecie rozwinąć temat na czym ona polega, ponieważ przymierzam się do zakupu C7 po lifcie z tym motorem....?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 471
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

Post autor: januszm » 21 cze 2020, 10:27

o kurde, tak to slabo zrobione...
Kurde mam nadzieje ze moj 2.7tdi polift jeszcze dlugo pochodzi, przebieg dochodzi do 300tkm

PROSTO.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2015, 23:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wlkp

Re:

Post autor: PROSTO.pl » 31 sie 2020, 20:54

Lukasz94 pisze:
26 gru 2019, 12:09
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.

fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::