Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr

Silniki wysokoprężne
jarekle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2012, 12:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jarekle » 16 lip 2014, 09:06

Hej!
Za to ciśnienie zasilania najprawdopodobniej odpowiedzialny jest regulator umieszczony w górnej części "kosza", w którym znajduje się pompka paliwa. W tej części z króćcami i gniazdem elektrycznym.

Obrazek

Ma ktoś z was taki niepotrzebny element? ;)

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 16 lip 2014, 16:52

Marcin79 w twojim poscie jescze sa bledy dotyczace kolektorow
9591 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded

Pozdro

jarekle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2012, 12:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jarekle » 17 lip 2014, 23:58

jasper pisze:do wymiany zawór wysokiego ciśnienia paliwa w pompie. wymie? i po kłopocie
Skoro nie mam nadal pewności czy ciśnienie paliwa na zasilaniu ma znaczenie dla wydajności układu, postanowiłem wymienić zawór regulujący wydatek pompy wysokiego ciśnienia, określony przez jasper jako wysokiego ciśnienia. Niestety bez efektu <zalamka>
Właściwie mały efekt jest, silnik szybciej wyrównuje obroty, dajmy na to po przegazówce, na starym zaworze musiał chwilę popracować zanim się uspokoił, teraz momentalnie wyrównuje obroty.
Tak czy siak, nadal pojawia się błąd: 17471 - fuel pressure regulation: control range not reached. To jedyny błąd, który się pojawia.
Druga sprawa, to ciśnienie mierzone przed filtrem paliwa, które wynosi od 0,2-0,3 bara. W ELSA znalazłem informację, że powinno być min 1 bar, a kolega w jakiejś dokumentacji technicznej ma napisane, że to ciśnienie powinno wynosić od 1 - 1,6 bara (nadal nie wiem czy to ciśnienie jest ważne).
Sprawdzałem też (na stole testowym) czujnik wysokiego ciśnienia - jest dobry.
Oba zawory: w pompie i na listwie wymienione na nowe, opiłków w układzie brak...
Co jeszcze może powodować spadek ciśnienia, bo dzieje się tak, że do około 900 bar ciśnienie rzeczywiste jest bliskie spodziewanemu i nagle po osiągnięciu około 900-1100 bar spada o jakieś 500 bar, w tym momencie sterownik łapie błąd i dalej auto nie ma siły, jak sądzę pracuje w trybie awaryjnym.
Koledzy podpowiedzcie gdzie mam szukać przyczyny, bo krew już mnie zalewa...

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 18 lip 2014, 09:06

jak chodzi o grzebanie w zbiorniku (studni) to nie potrzebnie, pompka ma tylko podać aby było co z filtra wyciągnąć. mówisz że wymieniłeś regulatory na listwie i w pompie, sprawdź od strony kierowcy czujnik na listwie, może zabrudziło go szlamem i daje złe odczyty dla ecu. zobacz też w jakim stanie jest pasek zasilający pompę. u kolegi było tak że miał objawy jak u ciebie a winny był pasek ząbkowany bez ząbków :) sprawdź też stan uszczelek aluminiowych pod króćce możliwe że któryś przepuszcza oraz same przewody do wtrysków, a także ich odprowadzenie.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

jarekle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2012, 12:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jarekle » 18 lip 2014, 14:51

jasper pisze:... zobacz też w jakim stanie jest pasek zasilający pompę. u kolegi było tak że miał objawy jak u ciebie a winny był pasek ząbkowany bez ząbków :) ...
BINGO !!!
Dzięki kolego, to był strzał w dziesiątkę <radocha> na pasku były już ścięte wszystkie[?!] zęby, więc nie dziwne, że przy wyższym ciśnieniu zaczynał się ślizgać.
Pewnie wpadłbym na to, kiedy zdesperowany postanowiłbym wyciągnąć pompę wysokiego ciśnienia ;) Na bank wtedy by to wyszło...
Tak czy siak A-szóstaka ożywiona, rwie do przodu jak wariatka <lol>
Cieszę się bardzo, dziękuję Wam za zainteresowanie sprawą, a w szczególności JASPER i jego sugestii, która okazała się trafiona.

Pozdrawiam
Jarek

bpx82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2014, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bpx82 » 20 gru 2014, 15:01

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów szczególnie że jest to mój pierwszy post, jednak od kilku miesięcy regularnie czytam forum :)

Czy pomógłby mi ktoś podpowiedzieć nr części o której pisał Jasper (Czujnik w pompie wysokiego cisnienia) ?

Z góry dzięki za pomoc.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 20 sty 2016, 11:46

Witam,

czy któryś z kolegów posiada numer tego czujnika ciśnienia z pompy?


pozdr

[ Dodano: 2016-01-20, 11:46 ]
Wymieniłam czujnik w pompie i dalej jest błąd 17471 :/

Koledzy potrzebuję pomocy. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

czujnik

Post autor: Sambi » 20 sty 2016, 17:47

Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź pasek napędu pompy wysokiego ciśnienia, u mnie to bylo przyczyną awari. Objaw byl taki że zapalilem rano auto i odrazu zapaliła sie sprężyna na desce. Ujechalem z 20 km auto zgasło. Zapalilem ponownie ujechalem z 5 km i znow zgasło. Nastepnie stawało już co około 100 m. Dokulalem sie do mechanika, diagnoza błąd czujnika cisnienia paliwa na listwie. Przy okazji wymienilem filtr paliwa, zamówiłem czujnik i jeszcze wczoraj rzuciłem okiem na forum. Okazało się że przyczyną jest zjechany pasek zębaty do tego stopnia że nie było już żadnego ząbka na nim. Na szczęście mechanik nie zdążył wymienić czujnika za 690 zł. To wszystko stało się przy 283k przebiegu.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2016, 19:45 przez Sambi, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 20 sty 2016, 17:55

Dzięki za odpowiedź. Ale pasek 100% ok. U mnie problem występuje po gwałtownym przekroczeniu 4000 obr. Jak nie przekroczę tej granicy to mogę przejechać 1kkm i nic. Jutro wymienię jeszcze raz filtr paliwa.

Potem zostaje czujnik na prawej listwie i przekaźniki pod ECU.

Pozdrawiam

patryk2583
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2022, 09:40
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: [ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr

Post autor: patryk2583 » 05 mar 2023, 20:07

Cześć, wiem że temat bardzo stary ale obecnie mam ten sam problem, filtr paliwa nowy, pasek wymieniony na nowy bo stary się zerwał, w pompie opiłków brak, regulator na szynie wymieniony w jakimś partackim warsztacie. Na tą chwilę planuję wyciągnąć regulator z pompy i wyczyścić go w ultradźwiękach, jeśli to nie pomoże to zmierzę jeszcze ciśnienie przed filtrem.

covidtuning
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2023, 22:08
Imię: Armand
Moje auto: Inne
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Re: [ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr

Post autor: covidtuning » 06 kwie 2023, 21:59

Ogarnąłeś temat?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga