[ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr
Skoro nie mam nadal pewności czy ciśnienie paliwa na zasilaniu ma znaczenie dla wydajności układu, postanowiłem wymienić zawór regulujący wydatek pompy wysokiego ciśnienia, określony przez jasper jako wysokiego ciśnienia. Niestety bez efektujasper pisze:do wymiany zawór wysokiego ciśnienia paliwa w pompie. wymie? i po kłopocie
Właściwie mały efekt jest, silnik szybciej wyrównuje obroty, dajmy na to po przegazówce, na starym zaworze musiał chwilę popracować zanim się uspokoił, teraz momentalnie wyrównuje obroty.
Tak czy siak, nadal pojawia się błąd: 17471 - fuel pressure regulation: control range not reached. To jedyny błąd, który się pojawia.
Druga sprawa, to ciśnienie mierzone przed filtrem paliwa, które wynosi od 0,2-0,3 bara. W ELSA znalazłem informację, że powinno być min 1 bar, a kolega w jakiejś dokumentacji technicznej ma napisane, że to ciśnienie powinno wynosić od 1 - 1,6 bara (nadal nie wiem czy to ciśnienie jest ważne).
Sprawdzałem też (na stole testowym) czujnik wysokiego ciśnienia - jest dobry.
Oba zawory: w pompie i na listwie wymienione na nowe, opiłków w układzie brak...
Co jeszcze może powodować spadek ciśnienia, bo dzieje się tak, że do około 900 bar ciśnienie rzeczywiste jest bliskie spodziewanemu i nagle po osiągnięciu około 900-1100 bar spada o jakieś 500 bar, w tym momencie sterownik łapie błąd i dalej auto nie ma siły, jak sądzę pracuje w trybie awaryjnym.
Koledzy podpowiedzcie gdzie mam szukać przyczyny, bo krew już mnie zalewa...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
jak chodzi o grzebanie w zbiorniku (studni) to nie potrzebnie, pompka ma tylko podać aby było co z filtra wyciągnąć. mówisz że wymieniłeś regulatory na listwie i w pompie, sprawdź od strony kierowcy czujnik na listwie, może zabrudziło go szlamem i daje złe odczyty dla ecu. zobacz też w jakim stanie jest pasek zasilający pompę. u kolegi było tak że miał objawy jak u ciebie a winny był pasek ząbkowany bez ząbków sprawdź też stan uszczelek aluminiowych pod króćce możliwe że któryś przepuszcza oraz same przewody do wtrysków, a także ich odprowadzenie.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
BINGO !jasper pisze:... zobacz też w jakim stanie jest pasek zasilający pompę. u kolegi było tak że miał objawy jak u ciebie a winny był pasek ząbkowany bez ząbków ...
Dzięki kolego, to był strzał w dziesiątkę na pasku były już ścięte wszystkie[?!] zęby, więc nie dziwne, że przy wyższym ciśnieniu zaczynał się ślizgać.
Pewnie wpadłbym na to, kiedy zdesperowany postanowiłbym wyciągnąć pompę wysokiego ciśnienia Na bank wtedy by to wyszło...
Tak czy siak A-szóstaka ożywiona, rwie do przodu jak wariatka
Cieszę się bardzo, dziękuję Wam za zainteresowanie sprawą, a w szczególności JASPER i jego sugestii, która okazała się trafiona.
Pozdrawiam
Jarek
czujnik
Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź pasek napędu pompy wysokiego ciśnienia, u mnie to bylo przyczyną awari. Objaw byl taki że zapalilem rano auto i odrazu zapaliła sie sprężyna na desce. Ujechalem z 20 km auto zgasło. Zapalilem ponownie ujechalem z 5 km i znow zgasło. Nastepnie stawało już co około 100 m. Dokulalem sie do mechanika, diagnoza błąd czujnika cisnienia paliwa na listwie. Przy okazji wymienilem filtr paliwa, zamówiłem czujnik i jeszcze wczoraj rzuciłem okiem na forum. Okazało się że przyczyną jest zjechany pasek zębaty do tego stopnia że nie było już żadnego ząbka na nim. Na szczęście mechanik nie zdążył wymienić czujnika za 690 zł. To wszystko stało się przy 283k przebiegu.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2016, 19:45 przez Sambi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2022, 09:40
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: [ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr
Cześć, wiem że temat bardzo stary ale obecnie mam ten sam problem, filtr paliwa nowy, pasek wymieniony na nowy bo stary się zerwał, w pompie opiłków brak, regulator na szynie wymieniony w jakimś partackim warsztacie. Na tą chwilę planuję wyciągnąć regulator z pompy i wyczyścić go w ultradźwiękach, jeśli to nie pomoże to zmierzę jeszcze ciśnienie przed filtrem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 kwie 2023, 22:08
- Imię: Armand
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Re: [ TIP+Q] [A6 C6 3.0 TDI] Brak mocy, obroty tylko do 3000 obr
Ogarnąłeś temat?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga