2.7 tdi canc odma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Koledzy trochę mechaniki, polecam zeszyt VW.
po pierwsze po co jest odma,
po drugie gdzie jest podłączona.
Tak pokrótce, odma wpięta jest w dolot przed turbinę podczas normalnej pracy silnika występuje tam podciśnienie - gazy z odmy -skrzyni korbowej zasysane są do dolotu. podczas wzrostu prędkości obrotowej silnika wzrasta podciśnienie i tutaj ważna jest sprawność odmy. w odmie znajduje się membrana która blokuje by zbyt duże podciśnienie nie powstało w skrzyni korbowej, podciśnienie to spowoduje wykończenie uszczelniaczy,
zatkana odma powoduje wzrost ciśnienia gazów w skrzyni korbowej i wiemy co dalej
Jeżeli występuje delikatne zaciąganie korka, jest to poprawny objaw,
jeżeli zaś dymi z korka hymm, po prostu kompresja idzie przez pierścienie, ważne by ciśnienie w skrzyni korbowej nie przekroczyło ... napiszę jutro jak odnajdę instrukcje montażu turbiny
po pierwsze po co jest odma,
po drugie gdzie jest podłączona.
Tak pokrótce, odma wpięta jest w dolot przed turbinę podczas normalnej pracy silnika występuje tam podciśnienie - gazy z odmy -skrzyni korbowej zasysane są do dolotu. podczas wzrostu prędkości obrotowej silnika wzrasta podciśnienie i tutaj ważna jest sprawność odmy. w odmie znajduje się membrana która blokuje by zbyt duże podciśnienie nie powstało w skrzyni korbowej, podciśnienie to spowoduje wykończenie uszczelniaczy,
zatkana odma powoduje wzrost ciśnienia gazów w skrzyni korbowej i wiemy co dalej
Jeżeli występuje delikatne zaciąganie korka, jest to poprawny objaw,
jeżeli zaś dymi z korka hymm, po prostu kompresja idzie przez pierścienie, ważne by ciśnienie w skrzyni korbowej nie przekroczyło ... napiszę jutro jak odnajdę instrukcje montażu turbiny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
konradkry77, nie obraz się, ale te wszystkie zeszyty przestudiowałem zanim wiedziałeś, że jest cos takiego jak zeszyt do samokształcenia, ty też twierdzisz jak aso, że może wsysać korek? :shock: koniec tych bzdur, michał jak ci nie sadzi oleju przed turbiną i korek nie skacze do góry jak królicze jaja to wszystko ok nie szukaj na siłę tylko ciesz się jazdą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Życie składa się z ciągłej nauki.tb303 pisze:konradkry77, nie obraz się, ale te wszystkie zeszyty przestudiowałem zanim wiedziałeś, że jest cos takiego jak zeszyt do samokształcenia, ty też twierdzisz jak aso, że może wsysać korek? :shock: koniec tych bzdur, michał jak ci nie sadzi oleju przed turbiną i korek nie skacze do góry jak królicze jaja to wszystko ok nie szukaj na siłę tylko ciesz się jazdą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kolego nie spamuję, chcę ci rozwiać wątpliwości.
odma z założenia jest jednokierunkowa, po co nam dodatkowe ciśnienie w układzie korbowym,
odprowadzenie odmy w większości przepadach jest pomiędzy filtrem powietrza ( za przepływomierzem) a turbiną,
W miejscu tym wytwarza się podciśnienie które pozwala usunąć zgromadzone gazy w skrzyni korbowej,
Dodatkowo odma ma za zadanie separacje par, drobin oleju, od gazów z skrzyni korbowej.
odma z założenia jest jednokierunkowa, po co nam dodatkowe ciśnienie w układzie korbowym,
odprowadzenie odmy w większości przepadach jest pomiędzy filtrem powietrza ( za przepływomierzem) a turbiną,
W miejscu tym wytwarza się podciśnienie które pozwala usunąć zgromadzone gazy w skrzyni korbowej,
Dodatkowo odma ma za zadanie separacje par, drobin oleju, od gazów z skrzyni korbowej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lut 2022, 07:54
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2.7 tdi canc odma
Cześć w moim 2.7 BPP widać wyraźnie wycieki przy dolocie do turbo. Definitywnie odma? Czy tylko uszczelnić?
- Załączniki
-
- IMG-6323_Easy-Resize.com.jpg (237.81 KiB) Przejrzano 1130 razy
-
- IMG-6322_Easy-Resize.com.jpg (231.54 KiB) Przejrzano 1130 razy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga