Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 paź 2021, 15:32
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Tego czy się połączyli to nie wiem...Ale czy febi czy swag to już zależy co uważasz. Obydwa ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
A jeszcze 1 pytanko. Podejdzie rozrząd poliftowy do ASB? Pytam bo niby polift był lepszy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Nie, polift ma 2 łańcuchy, przedlift 4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Od dawna jest to jedna firma
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Jak wymieniać rozrząd, to:
1. tylko Febi, tak jak ktoś napisał wcześniej to jest oryginalnie montowany rozrząd przez Audi, bez znaczków firmowych
2. wymieniać to z kołami zębatymi, zawsze tak jest. Zawsze to łańcuchy, nawet nowe, dopasowują się do starych kół zębatych, które mogą z pozoru wyglądać na dobre, ale nie są.
Po jakimś czasie łańcuchy nowe na starych kołach ulegną wyciągnięciu i jest to samo.
3. z nowymi napinaczami olejowymi, wszystkimi, jak każda część eksploatacyjna się zużywają
Ostatnio zleciłem wymianę rozrządu, silnik CDUC, komplet rozrządu Febi z napinaczami i ślizgami (1 600 zł brutto), komplet kół oryginalnych (800 zł), kupione u jednego gościa całość za 2 190 zł brutto.
Robocizna - rozrząd: 1 000 zł brutto, wyrzucenie i wrzucenie silnika (przodem lub spodem) 2 500 zł brutto - ja wolałem wyrzucić skrzynie (bo i tak wymieniałem w tym czasie sprzęgła), a mechanik rozrząd robił z pozycji komory od strony skrzyni biegów, wziął tez 3 500 zł, bo musiał wyrzucić i wrzucić s-tronica
Podczas wymiany oglądałem zarówno koła zębate, wyglądały na nowe, a jednak łańcuchy były wyciągnięte.
Dwa napinacze były wyjechane już prawie do końca.
Teraz na zimnym, czy na ciepłym nie słychać grzechotania. Wcześniej było słychać tylko na zimnym, nawet po 2 godzinach przerwy w pracy silnika i ponownym rozruchu.
Jak jest grzechotka na ciepłym, to tylko patrzeć jak rozrząd przeskoczy.
Ja bym nie ryzykował, koszty nie są aż tak duże. Wymieniłbym komplet.
Z resztą te rozrządy zdaniem wielu mechaników obeznanych w temacie to loteria. jedne rozsypują się przy przebiegu 165 k inne przy 400k jeszcze latają.
Ważną rzeczą jest też optymalny poziom oleju oraz jego częsta wymiana, które wpływają na długą żywotność rozrządu.
Pozdrawiam
1. tylko Febi, tak jak ktoś napisał wcześniej to jest oryginalnie montowany rozrząd przez Audi, bez znaczków firmowych
2. wymieniać to z kołami zębatymi, zawsze tak jest. Zawsze to łańcuchy, nawet nowe, dopasowują się do starych kół zębatych, które mogą z pozoru wyglądać na dobre, ale nie są.
Po jakimś czasie łańcuchy nowe na starych kołach ulegną wyciągnięciu i jest to samo.
3. z nowymi napinaczami olejowymi, wszystkimi, jak każda część eksploatacyjna się zużywają
Ostatnio zleciłem wymianę rozrządu, silnik CDUC, komplet rozrządu Febi z napinaczami i ślizgami (1 600 zł brutto), komplet kół oryginalnych (800 zł), kupione u jednego gościa całość za 2 190 zł brutto.
Robocizna - rozrząd: 1 000 zł brutto, wyrzucenie i wrzucenie silnika (przodem lub spodem) 2 500 zł brutto - ja wolałem wyrzucić skrzynie (bo i tak wymieniałem w tym czasie sprzęgła), a mechanik rozrząd robił z pozycji komory od strony skrzyni biegów, wziął tez 3 500 zł, bo musiał wyrzucić i wrzucić s-tronica
Podczas wymiany oglądałem zarówno koła zębate, wyglądały na nowe, a jednak łańcuchy były wyciągnięte.
Dwa napinacze były wyjechane już prawie do końca.
Teraz na zimnym, czy na ciepłym nie słychać grzechotania. Wcześniej było słychać tylko na zimnym, nawet po 2 godzinach przerwy w pracy silnika i ponownym rozruchu.
Jak jest grzechotka na ciepłym, to tylko patrzeć jak rozrząd przeskoczy.
Ja bym nie ryzykował, koszty nie są aż tak duże. Wymieniłbym komplet.
Z resztą te rozrządy zdaniem wielu mechaników obeznanych w temacie to loteria. jedne rozsypują się przy przebiegu 165 k inne przy 400k jeszcze latają.
Ważną rzeczą jest też optymalny poziom oleju oraz jego częsta wymiana, które wpływają na długą żywotność rozrządu.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
No i po jestem. Założyłem ori rozrząd. I swiety spokój na nastepne pół banki.
Pozdro
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
A z ciekawości,jakie poniosłeś koszty robocizny? Też leży nowy rozrząd i czeka na wymianę i będę musiał się z tym zmierzyć.Zimny Chirurg pisze: ↑01 maja 2022, 20:07No i po jestem. Założyłem ori rozrząd. I swiety spokój na nastepne pół banki.
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd wymieniałeś profilaktycznie czy miałeś już jakieś objawy jego zużycia?Zimny Chirurg pisze: ↑01 maja 2022, 20:07No i po jestem. Założyłem ori rozrząd. I swiety spokój na nastepne pół banki.
Pozdro
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
To jest w tych silnikach trochę zagadka bo jak kolega wyżej pisał, u niektórych to 200tkm a u innych 400.
U mnie na razie po 320tkm spokój. Wymieniam olej co rok lub 15tkm.
Od 2 lat
Od około 2 lat bez dpf i jest Masakra bo olej od ostatniej wymiany jakieś 7tkm dalej brązowy.
Wcześniej po 1tkm był już czarny.
Bez dpf raczej nie będzie paliwa w oleju , ewentualnie minimalna ilość .
Mam nadzieję że do 400km spójnie dojade
U mnie na razie po 320tkm spokój. Wymieniam olej co rok lub 15tkm.
Od 2 lat
Od około 2 lat bez dpf i jest Masakra bo olej od ostatniej wymiany jakieś 7tkm dalej brązowy.
Wcześniej po 1tkm był już czarny.
Bez dpf raczej nie będzie paliwa w oleju , ewentualnie minimalna ilość .
Mam nadzieję że do 400km spójnie dojade