[A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem
[A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem
Witam
Mam problem i proszę o pomoc.
Otóż podczas podróży do Holandii zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Zjechałem na bok i stwierdziłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu. Znalazłem za to plamę we wnętrzu pod dywanikiem od strony kierowcy. Zdjąłem plastik pod kierownicą i chciałem znaleźć przyczynę.
Oto spostrzeżenia:
- przypuszczam, że to nagrzewnica ale nie wiem co może być z nią nie tak
- włączyłem ogrzewanie na HI i po nagrzaniu silnika płyn zaczął wyciekać spod gąbki (widać na zdjęciu)
- dodatkowo przewód dolny był gorący podczas gdy górny zaledwie letni (czy tak powinno być?)
- szyba zaczęła parować tylko na połowie kierowcy i nawet silny nadmuch nie jest w stanie jej usunąć
- wszystkie wskazania temperatury są w normie
Na zdjęciu zaznaczyłem co i jak
Mam problem i proszę o pomoc.
Otóż podczas podróży do Holandii zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Zjechałem na bok i stwierdziłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu. Znalazłem za to plamę we wnętrzu pod dywanikiem od strony kierowcy. Zdjąłem plastik pod kierownicą i chciałem znaleźć przyczynę.
Oto spostrzeżenia:
- przypuszczam, że to nagrzewnica ale nie wiem co może być z nią nie tak
- włączyłem ogrzewanie na HI i po nagrzaniu silnika płyn zaczął wyciekać spod gąbki (widać na zdjęciu)
- dodatkowo przewód dolny był gorący podczas gdy górny zaledwie letni (czy tak powinno być?)
- szyba zaczęła parować tylko na połowie kierowcy i nawet silny nadmuch nie jest w stanie jej usunąć
- wszystkie wskazania temperatury są w normie
Na zdjęciu zaznaczyłem co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
odpowietrzenie układu masz pod pokrywą plastikową w podszybiu przy akumulatorze, masz tam dwa przewody od nagrzewnicy wchodzące do wnętrza auta na jedny z nich masz zaworek (śrubkę na śrubokręt) popuszczasz ją i upuszczasz powietrze z układu.destroyer pisze:a może układ się zapowietrzył? tylko nie wiem jak go odpowietrzyć
A co do wyjęcia nagrzewnicy to nie mam zielonego pojęcia czy wyjdzie <hmm> , musisz sprubować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam,
Miałem w zeszłym roku dokładnie taką samą przypadłość. Nagrzewnica zaczęła przeciekać dokładnie w tym samym miejscu. Wszyscy fachmeni straszyli mnie że to całą konsole trzeba ściągać itp. więc zrobiłem sobie pod maską ominięcie nagrzewnicy i cacy. Jeździłem tak aż na zewnątrz temperaturka trochę spadła a bez ogrzewania lipa.
Ale mam dobre wieści. Jak dobrze poszukasz to tanio kupisz sprawną nagrzewnice. Mi udało się kupić całe to wielkie ustrojstwo razem z nagrzewnicami, silniczkami, klapkami i sprawnym wentylatorem za 150PLN. Wyjąłem tylko nagrzewnice, reszta części na zapas, szczególnie może się przydać zapasowy wentylator (dmuchawa).
Jak się okazało wyjście nagrzewnicy bez rozbiórki czegokolwiek jest możliwe. Mnie przeszkadzał jedynie taki pipsztok blokujący pedał gazu co bym za mocno go nie wciskał. Wyjąć starą poszło gładko, z włożeniem nowej trochę się nagimnastykowałem ale weszła
Niezłym problemem jest też nałożenie tych blaszek co łączą rurki z nagrzewnicą, trzeba by mieć trzy ręce. Ogólnie cała robota nie zajęła więcej niż 2 godziny.
Powodzenia i pozdrawiam
Miałem w zeszłym roku dokładnie taką samą przypadłość. Nagrzewnica zaczęła przeciekać dokładnie w tym samym miejscu. Wszyscy fachmeni straszyli mnie że to całą konsole trzeba ściągać itp. więc zrobiłem sobie pod maską ominięcie nagrzewnicy i cacy. Jeździłem tak aż na zewnątrz temperaturka trochę spadła a bez ogrzewania lipa.
Ale mam dobre wieści. Jak dobrze poszukasz to tanio kupisz sprawną nagrzewnice. Mi udało się kupić całe to wielkie ustrojstwo razem z nagrzewnicami, silniczkami, klapkami i sprawnym wentylatorem za 150PLN. Wyjąłem tylko nagrzewnice, reszta części na zapas, szczególnie może się przydać zapasowy wentylator (dmuchawa).
Jak się okazało wyjście nagrzewnicy bez rozbiórki czegokolwiek jest możliwe. Mnie przeszkadzał jedynie taki pipsztok blokujący pedał gazu co bym za mocno go nie wciskał. Wyjąć starą poszło gładko, z włożeniem nowej trochę się nagimnastykowałem ale weszła
Niezłym problemem jest też nałożenie tych blaszek co łączą rurki z nagrzewnicą, trzeba by mieć trzy ręce. Ogólnie cała robota nie zajęła więcej niż 2 godziny.
Powodzenia i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
Re: [A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem
czesc . czy do takiego widoku nagrzewnicy jest duzo rozbierania >?destroyer pisze:Witam
Mam problem i proszę o pomoc.
Otóż podczas podróży do Holandii zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Zjechałem na bok i stwierdziłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu. Znalazłem za to plamę we wnętrzu pod dywanikiem od strony kierowcy. Zdjąłem plastik pod kierownicą i chciałem znaleźć przyczynę.
Oto spostrzeżenia:
- przypuszczam, że to nagrzewnica ale nie wiem co może być z nią nie tak
- włączyłem ogrzewanie na HI i po nagrzaniu silnika płyn zaczął wyciekać spod gąbki (widać na zdjęciu)
- dodatkowo przewód dolny był gorący podczas gdy górny zaledwie letni (czy tak powinno być?)
- szyba zaczęła parować tylko na połowie kierowcy i nawet silny nadmuch nie jest w stanie jej usunąć
- wszystkie wskazania temperatury są w normie
Na zdjęciu zaznaczyłem co i jak
Obrazek
Do takiego widoku można dojść w ok pół godziny.
Demontujesz tunel środkowy: (po kolei)
1. demontaż tylnej kratki wentylacyjnej w tunelu
2. demontaż plastików na tunelu - wciskane
3. demontaż części kanału wentylacyjnego w tylnej części tunelu
4. demontaż podłokietnika
5. odpięcie czujnika hamulca ręcznego
6. demontaż ramki przy klimatroniku
7. demontaż osłony przy przycisku świateł awaryjnych
8. odkręcenie popielniczki
9. odkręcenie klimatronika
10. demontaż radia
11. odkręcenie schowka
12. demontaż osłony nad kierownicą
13. demontaż osłony pod kierownicą
14. demontaż bocznych osłon tunelu
15. demontaż konstrukcji pod radio
16. demontaż bocznych czarnych blach
Do tych prac najlepiej posiadać klucz gietki z nasadkę 8 i 10.
ps:
I ja na tym stanąłem - chciałbym dostać się do klap odmrażania przedniej szyby na tym etapie zabrakło mi pomysłów jak dalej..... może ktoś pomoże
Przy włączonej funkcji odmrażania przedniej szyby dmucha tylko od strony kierowcy - jak się tam dostać???
Demontujesz tunel środkowy: (po kolei)
1. demontaż tylnej kratki wentylacyjnej w tunelu
2. demontaż plastików na tunelu - wciskane
3. demontaż części kanału wentylacyjnego w tylnej części tunelu
4. demontaż podłokietnika
5. odpięcie czujnika hamulca ręcznego
6. demontaż ramki przy klimatroniku
7. demontaż osłony przy przycisku świateł awaryjnych
8. odkręcenie popielniczki
9. odkręcenie klimatronika
10. demontaż radia
11. odkręcenie schowka
12. demontaż osłony nad kierownicą
13. demontaż osłony pod kierownicą
14. demontaż bocznych osłon tunelu
15. demontaż konstrukcji pod radio
16. demontaż bocznych czarnych blach
Do tych prac najlepiej posiadać klucz gietki z nasadkę 8 i 10.
ps:
I ja na tym stanąłem - chciałbym dostać się do klap odmrażania przedniej szyby na tym etapie zabrakło mi pomysłów jak dalej..... może ktoś pomoże
Przy włączonej funkcji odmrażania przedniej szyby dmucha tylko od strony kierowcy - jak się tam dostać???
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga