Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

[A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem

Post autor: destroyer » 19 kwie 2009, 17:43

Witam
Mam problem i proszę o pomoc.
Otóż podczas podróży do Holandii zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Zjechałem na bok i stwierdziłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu. Znalazłem za to plamę we wnętrzu pod dywanikiem od strony kierowcy. Zdjąłem plastik pod kierownicą i chciałem znaleźć przyczynę.
Oto spostrzeżenia:
- przypuszczam, że to nagrzewnica ale nie wiem co może być z nią nie tak
- włączyłem ogrzewanie na HI i po nagrzaniu silnika płyn zaczął wyciekać spod gąbki (widać na zdjęciu)
- dodatkowo przewód dolny był gorący podczas gdy górny zaledwie letni (czy tak powinno być?)
- szyba zaczęła parować tylko na połowie kierowcy i nawet silny nadmuch nie jest w stanie jej usunąć
- wszystkie wskazania temperatury są w normie
Na zdjęciu zaznaczyłem co i jak
Obrazek

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 19 kwie 2009, 22:14

a są jakieś sposoby na przeczyszczenie nagrzewnicy bez jej wyjmowania?
gdybym był w Polsce oddałbym auto do mechanika a tutaj zapłacę pewnie kosmiczne pieniądze :(
a może układ się zapowietrzył? tylko nie wiem jak go odpowietrzyć :(

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 26 kwie 2009, 21:44

witam
może ktoś wie czy po odpięciu tych dwóch przewodów ze zdjęcia w pierwszym poście nagrzewnicę będzie się dało wysunąć czy trzyma ją coś jeszcze?

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 26 kwie 2009, 21:59

destroyer pisze:a może układ się zapowietrzył? tylko nie wiem jak go odpowietrzyć :(
odpowietrzenie układu masz pod pokrywą plastikową w podszybiu przy akumulatorze, masz tam dwa przewody od nagrzewnicy wchodzące do wnętrza auta na jedny z nich masz zaworek (śrubkę na śrubokręt) popuszczasz ją i upuszczasz powietrze z układu.
A co do wyjęcia nagrzewnicy to nie mam zielonego pojęcia czy wyjdzie <hmm> , musisz sprubować

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 27 kwie 2009, 20:21

wojtass pisze:na jedny z nich masz zaworek
no właśnie nie mam zaworka na żadnym z węży, są tylko metalowe obejmy :-/
być może tak jest w 2.5tdi a w 1.9 tego nie ma, no bo jak to inaczej wytłumaczyć

Lucas286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Lucas286 » 27 kwie 2009, 22:35

Witam,

Miałem w zeszłym roku dokładnie taką samą przypadłość. Nagrzewnica zaczęła przeciekać dokładnie w tym samym miejscu. Wszyscy fachmeni straszyli mnie że to całą konsole trzeba ściągać itp. więc zrobiłem sobie pod maską ominięcie nagrzewnicy i cacy. Jeździłem tak aż na zewnątrz temperaturka trochę spadła a bez ogrzewania lipa.

Ale mam dobre wieści. Jak dobrze poszukasz to tanio kupisz sprawną nagrzewnice. Mi udało się kupić całe to wielkie ustrojstwo razem z nagrzewnicami, silniczkami, klapkami i sprawnym wentylatorem za 150PLN. Wyjąłem tylko nagrzewnice, reszta części na zapas, szczególnie może się przydać zapasowy wentylator (dmuchawa).

Jak się okazało wyjście nagrzewnicy bez rozbiórki czegokolwiek jest możliwe. Mnie przeszkadzał jedynie taki pipsztok blokujący pedał gazu co bym za mocno go nie wciskał. Wyjąć starą poszło gładko, z włożeniem nowej trochę się nagimnastykowałem ale weszła ;)

Niezłym problemem jest też nałożenie tych blaszek co łączą rurki z nagrzewnicą, trzeba by mieć trzy ręce. Ogólnie cała robota nie zajęła więcej niż 2 godziny.

Powodzenia i pozdrawiam

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 27 kwie 2009, 23:02

dzięki wielkie bardzo mi pomogłeś <ok>

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 28 kwie 2009, 11:50

destroyer, zaworek jest u mnie w 1.9 a jesli nie ma u ciebie to mozesz odpowietrzyc poprzez poluzowanie obejmy i upuszczeniu powietrza jedyne rozwiazanie w tej sytuacji

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 28 kwie 2009, 22:52

ten zaworek jest na górnym wężu tak?

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 29 kwie 2009, 20:58

weże sa dwa obok siebie i na jednym jest zaworek chyba ze u ciebie nie ma to tak jak pisałem zdejmiesz plastik na podszybiu i tam wszystko widac

Awatar użytkownika
destroyer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 07 wrz 2008, 12:38
Lokalizacja: Opole

Post autor: destroyer » 29 kwie 2009, 21:26

zrobiłem coś takiego dopóki nie pojadę do Polski
jak widać zaworka brak
Obrazek

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 29 kwie 2009, 21:43

no i słusznie <brawo2>
faktycznie zaworku brak może ktoś go wyją jedyne rozwiazanie przy otpowietrzeniu to tak jak pisałem ale moze i nie trzeba bedzie odpowietrzac bo itak czasem bywa :-)

Lucas286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Lucas286 » 30 kwie 2009, 07:29

destroyer pisze:zrobiłem coś takiego dopóki nie pojadę do Polski
jak widać zaworka brak
Obrazek
Hehe to jest dobry patent. Ja z czymś takim przez pół roku jeżdziłem, do jesieni :-D

Pozdrawiam

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Re: [A6 C5 1.9TDI] Płyn chłodniczy pod dywanikiem

Post autor: rafal100 » 24 gru 2010, 11:49

destroyer pisze:Witam
Mam problem i proszę o pomoc.
Otóż podczas podróży do Holandii zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Zjechałem na bok i stwierdziłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu. Znalazłem za to plamę we wnętrzu pod dywanikiem od strony kierowcy. Zdjąłem plastik pod kierownicą i chciałem znaleźć przyczynę.
Oto spostrzeżenia:
- przypuszczam, że to nagrzewnica ale nie wiem co może być z nią nie tak
- włączyłem ogrzewanie na HI i po nagrzaniu silnika płyn zaczął wyciekać spod gąbki (widać na zdjęciu)
- dodatkowo przewód dolny był gorący podczas gdy górny zaledwie letni (czy tak powinno być?)
- szyba zaczęła parować tylko na połowie kierowcy i nawet silny nadmuch nie jest w stanie jej usunąć
- wszystkie wskazania temperatury są w normie
Na zdjęciu zaznaczyłem co i jak
Obrazek
czesc . czy do takiego widoku nagrzewnicy jest duzo rozbierania >?

edgar.d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:48
Lokalizacja: słubice

Post autor: edgar.d » 14 maja 2011, 13:37

Do takiego widoku można dojść w ok pół godziny.
Demontujesz tunel środkowy: (po kolei)
1. demontaż tylnej kratki wentylacyjnej w tunelu
2. demontaż plastików na tunelu - wciskane
3. demontaż części kanału wentylacyjnego w tylnej części tunelu
4. demontaż podłokietnika
5. odpięcie czujnika hamulca ręcznego
6. demontaż ramki przy klimatroniku
7. demontaż osłony przy przycisku świateł awaryjnych
8. odkręcenie popielniczki
9. odkręcenie klimatronika
10. demontaż radia
11. odkręcenie schowka
12. demontaż osłony nad kierownicą
13. demontaż osłony pod kierownicą
14. demontaż bocznych osłon tunelu
15. demontaż konstrukcji pod radio
16. demontaż bocznych czarnych blach

Do tych prac najlepiej posiadać klucz gietki z nasadkę 8 i 10.

ps:
I ja na tym stanąłem - chciałbym dostać się do klap odmrażania przedniej szyby na tym etapie zabrakło mi pomysłów jak dalej..... może ktoś pomoże :)
Przy włączonej funkcji odmrażania przedniej szyby dmucha tylko od strony kierowcy - jak się tam dostać???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga