Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
Witam,
Ma ktoś pomysł na rozwiązanie mojego problemu?
Jak w tytule, gdy odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego zanika mi totalnie ogrzewanie w aucie.
Ogrzewanie wraca jakoś tam mozolnie po około 50/60 przejechanych kilometrach..
Ktoś coś takiego widział? Mam do pracy około 20 kilometrów, wiec gdy ostatnio chciałem sobie trochę płynu dolać maxa, nie miałem przez około 3 kolejne przejazdy ogrzewania
Ma ktoś pomysł na rozwiązanie mojego problemu?
Jak w tytule, gdy odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego zanika mi totalnie ogrzewanie w aucie.
Ogrzewanie wraca jakoś tam mozolnie po około 50/60 przejechanych kilometrach..
Ktoś coś takiego widział? Mam do pracy około 20 kilometrów, wiec gdy ostatnio chciałem sobie trochę płynu dolać maxa, nie miałem przez około 3 kolejne przejazdy ogrzewania
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
to normalka w audikach bo układ ciśnieniowy, nie wiem jak to akurat w c6 ale obstawiam że tak samo jak w starszych wersjach
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
No to trochę się uspokoiłem,
swoją droga to dziwny system
A byłby ktoś z kolegów z forum tak miły i podesłał lub nakierował by mnie gdzie mógłbym zaczerpnąć informacji jak ten system funkcjonuje ?
Bo szczerze mówiąc jestem totalnie zaskoczony tym jak to działa, dlatego ze odpiąłem nawet waż który idzie do pompy dodatkowej (tej przy zaworkach regulujących temperaturę, je tez przeczyscilem na błysk) i chciałem dmuchnąć czy jest tam wszystko drożne. Ku mojemu zaskoczeniu, a płuca mam zdrowe nie byłem w stanie tam dmuchnąć.. Opór totalny.
Następnie odkręciłem korek do odpowietrzania za nagrzewnica, znów próba dmuchnięcia tym razem sukces, ale nie do końca, no bo dało mi to tylko tyle ze wiem ze nagrzewnica jest drożna.
Wiec to by potwierdzało, ze to system ciśnieniowy, ale jak to działa ? Jest tam jakiś zawór ?
Webasto teraz tez mi nie działa bo nie ma siły zaciągnąć wody, tylko ją mieli, jak i ta pompa przy zaworkach.
Ale zaczekam znów dzień lub dwa i ogrzewanie mam nadzieje wróci..
swoją droga to dziwny system
A byłby ktoś z kolegów z forum tak miły i podesłał lub nakierował by mnie gdzie mógłbym zaczerpnąć informacji jak ten system funkcjonuje ?
Bo szczerze mówiąc jestem totalnie zaskoczony tym jak to działa, dlatego ze odpiąłem nawet waż który idzie do pompy dodatkowej (tej przy zaworkach regulujących temperaturę, je tez przeczyscilem na błysk) i chciałem dmuchnąć czy jest tam wszystko drożne. Ku mojemu zaskoczeniu, a płuca mam zdrowe nie byłem w stanie tam dmuchnąć.. Opór totalny.
Następnie odkręciłem korek do odpowietrzania za nagrzewnica, znów próba dmuchnięcia tym razem sukces, ale nie do końca, no bo dało mi to tylko tyle ze wiem ze nagrzewnica jest drożna.
Wiec to by potwierdzało, ze to system ciśnieniowy, ale jak to działa ? Jest tam jakiś zawór ?
Webasto teraz tez mi nie działa bo nie ma siły zaciągnąć wody, tylko ją mieli, jak i ta pompa przy zaworkach.
Ale zaczekam znów dzień lub dwa i ogrzewanie mam nadzieje wróci..
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
A po co w ogóle odkręcasz ten zbiorniczek?
Chyba że chcesz zagotować szybciej płyn? Dobrze że to tdik to problem może nie wystąpić ale za to w benzynce, szczególnie V to bardzo łatwo takie coś zrobić.
Zakładam że działa jak w każdym układzie ciśnieniowym.
Chyba że chcesz zagotować szybciej płyn? Dobrze że to tdik to problem może nie wystąpić ale za to w benzynce, szczególnie V to bardzo łatwo takie coś zrobić.
Zakładam że działa jak w każdym układzie ciśnieniowym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
No dobrze to albo ja to źle rozumiem co piszesz albo nie wiem. W każdym razie ogrzewanie po dolaniu płynu i zakręceniu sprawnego korka ma działać. I nie trzeba czekać na to tydzień czy coś w ten deseń a jeśli tak nie jest to coś źle. Przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem.
Dużo płynu dolewałeś? bo może już zdążył się gdzieś zapowietrzyć, może gdzieś nieszczelność i się zapowietrza lun coś jeszcze innego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
Z tego co dedukuje moim błędem było odkręcenie korka na rozgrzanym i pracującym silniku
ponieważ od razu stan z MIN poszedł na MAX, uszło wyraźnie całe ciśnienie z układu, pomimo dodałem około 100ml. Trafiłem w 10tkę, lecz nie mam ogrzewania ..
ponieważ od razu stan z MIN poszedł na MAX, uszło wyraźnie całe ciśnienie z układu, pomimo dodałem około 100ml. Trafiłem w 10tkę, lecz nie mam ogrzewania ..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
Jeśli otworzyłeś korek na pracującym silniku, to wiadomo, że stan się podniósł. Korek utrzymuje wyższe ciśnienie, co powoduje wyższą temperaturę wrzenia płynu. Po zakręceniu od razu powinno odbudować się ciśnienie. Ogrzewanie nie powinno znikać od takiego czegoś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
No dla mnie tez jest to dziwne dlatego napisałem tutaj..
W tej chwili tak jak mówiłem, po przejechaniu około 60/90 km ogrzewania grzeje aż w ręce parzy
Aż do momentu w którym odkręcił bym korek w zbiorniczku wyrównawczym
W tej chwili tak jak mówiłem, po przejechaniu około 60/90 km ogrzewania grzeje aż w ręce parzy
Aż do momentu w którym odkręcił bym korek w zbiorniczku wyrównawczym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
To napisz,czy ogrzewanie już wróciło na stałe po tym przebiegu? Czy nadal musisz jechać te 60 km aby było ogrzewanie? Bo tak trochę chaotycznie to opisałeś.
Na druginraz,uzupełnienie płynu,jeżeli jest taka potrzeba,robisz na zupełnie zimnym silniku bez uruchamiania.
A jeżeli chodzi o ciśnienie,to pamiętaj,że w c6 nagrzewnica jest wyżej,niż zbiornik wyrównawczy.Dlatego tak ważne jest dobre odpowietrzenie układu .Co nie jest takie proste w tych autach.
Przerabiałem temat z ogrzewaniem u siebie i finalnie poszła UPG .
Na druginraz,uzupełnienie płynu,jeżeli jest taka potrzeba,robisz na zupełnie zimnym silniku bez uruchamiania.
A jeżeli chodzi o ciśnienie,to pamiętaj,że w c6 nagrzewnica jest wyżej,niż zbiornik wyrównawczy.Dlatego tak ważne jest dobre odpowietrzenie układu .Co nie jest takie proste w tych autach.
Przerabiałem temat z ogrzewaniem u siebie i finalnie poszła UPG .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Brak ogrzewania po odkręceniu korka zbiornika wyrownawczego
Przyjacielu, specjalnie dla Ciebie przeczytałem mój pierwszy post w tym temacie, celem ewentualnego skorygowania niejasności, literówki lub jakiejkolwiek pomyłki z mojej strony która mogłaby wprowadzić Cię w błąd, lub stworzyć problemy ze zrozumieniem treści.
Może jestem durny, nie wiem, jest taka możliwość, ale niestety nic takiego nie znalazłem, jeżeli nadal jesteś ciekaw tego jakie objawy występują w moim aucie zachęcam Cię do tego abyś jeszcze raz spokojnie zapoznał się z postem numer 1.
Druga sprawa, nigdy nie miałem problemu z czymś takim jak zanik ogrzewania po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na pracującym silniku, nawiasem powiem ze naprawiam trochę aut, specjalistą nie jestem, ale nie trzeba mieć magistra żeby z wyczuciem odkręcić korek i w razie czego przerwać operacje w razie niebezpieczeństwa poparzenia.
Ale już pomijając to,
nawet na wyłączonym silniku ( który jest nadal rozgrzany ) odkręcenie korka zbiorniczka powoduje brak ogrzewania przy kolejnym odpaleniu Cyrk
Oczywiście dodam dla dociekliwych po około 50/60 przejechanych kilometrach jak już wspominałem kilkukrotnie ogrzewanie wraca.
Zrobiłem również kolejny eksperyment odkręciłem rano korek na zimnym silniku ( oczywiście nie odgrzewając przed tym specjalnie silnika webastem )
Efekt ? Praktycznie brak ciśnienia, prawie niema pssst przy odkręceniu, odpaliłem auto przejechałem kilka kilometrów, gdy silnik zaczął łapać temperaturę z nawiewów UWAGA zaczęło lecieć ciepłe powietrze, gdy silnik złapał 90C ogrzewanie wali ogniem z nawiewów
Wniosek ? Odkręcenie korka na zimnym silniku niema negatywnych skutków w przypadku mojego auta,
Zwróciłem się do was kolegów na forum celem zdiagnozowania lub minimum zakreślenia miejsc w których mogła by występować usterka.
Poniekąd tak tez się stało, bo dowiedziałem się z grubsza jak to ma działać.
Czy jest coś u mnie zepsute ? Nie wiem …
Na dzień dzisiejszy przestawiłem się z nastawienia „szukać aż do skutku” na „jeździć i obserwować”
ponieważ nic złego się na tyle nie dzieje co by mogło unieruchomić auto lub doprowadzić do innych usterek.
Temat pozostanie dla potomnych, lecz gdybym coś zauważył nowego to się oczywiście informacjami podzielę
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga