Dławienie i przerywanie silnika.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Na jałowym biegu, bez dodawania gazu, sondy powinny zmienać wartość od 0.2 do 0.8 V. w zależności czy jest "open loop"- praca silnika tylko mapamy, albo "closed loop"-wtedy sondy oscilują od te wyżej wymienione wartości.
Wejdż na vcds i poszukaj błędy silnika, skasuj, bez znaczenie czy powrócą. Wtedy sondy muszą zacząć od nowa budować korekty, czyli muszą na jałowym biegu, zmieniać wartość mierzonego napięcie. Od 0.2 do 0.8V.
Lepiej upewnić się o te sondy, niż rozbierać cały przód.
Wejdż na vcds i poszukaj błędy silnika, skasuj, bez znaczenie czy powrócą. Wtedy sondy muszą zacząć od nowa budować korekty, czyli muszą na jałowym biegu, zmieniać wartość mierzonego napięcie. Od 0.2 do 0.8V.
Lepiej upewnić się o te sondy, niż rozbierać cały przód.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Jeśli masz możliwość to najlepiej nagraj krótki filmik z pracą tych sond i wrzuć np na Youtube. A walek masz przestawiony jakby bank 2, czyli rząd cylindrów po stronie kierowcy
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam.
UWAGA

Pasek zębaty a koło zębate, nie ma tu znaczenia czy przestawiony czy nie.
Cały pic polega na ustawieniu koła zębatego względem wałka rozrządu (oczywiście wszystko jest już spięte paskiem zębatym)
Tak jak pisałem wcześniej, koła zębate (L i P strona) mają wewnątrz stożek jak i końcówka wałka rozrządu (nie ma tak klina, wpusty czy wieloklina czy też kresek, znaków itd.) tylko są dwa dokładnie spasowane stożki, które (skręcając śrubę centralną) się zaciskają i tworzą jakby całość. To wszystko wykonuje się dla tego na odpowiednich blokadach aby mieć pewność, że rozrząd jest ustawiony dokładnie. Jedyny znak jaki jest to jest na kole wału korbowego po to, aby łatwiej trafić blokadą w wał i go zablokować.
Aby to wykonać profesjonalnie (odkręcić cały pas przedni - jest lepsze dojście w 2.7T ale chyba w 2.4 jest więcej miejsca więc można to pominąć) i mieć dwie blokady oraz trzeba mieć klucze dynamometryczne ale w takiej sytuacji dobrze byłoby wymienić pasek zębaty (rozrządu), rolki prowadzące, pompę wody, termostat oraz napinacz i mieć spokój na 80-100 tyś.km (koszt markowych samych części - w moim przypadku to 1233 zł.) nie licząc blokad i swojej włożonej pracy.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Dobra chłopaki dzięki za pomoc, okazało się że nowe kable 2 miały przebicie ale zorientowałem się dopiero jak dotknelem i mnie kopło bo tak nic się nieiskrzylo.. Przestało tak śmierdzieć spalinami, błędy sond nie wyskakują, sondy chodzą na wolnych od 01 do 0,8 cały czas się zmieniają wartości tak jak mówiliście.. Ale nadal myślę nad tym rozrządem co mówicie ruszać go czy nie? Auto minimalnie telepie, i jest problem z odpalaniem. Zawsze za pierwszym razem Po odpaleniu wskakuje na obroty 300-400 tak chwilę pochodzi i dopiero wskakuje na 750. A jak odpalę zgaszę i jeszcze raz odpalę to wskakuje normalnie na 750 jak gdyby nigdy nic niewiem czy to rozrządu wina..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Zdecydowanie ten rozrząd trzeba sprawdzić i poprawić. Co do tego czy to jest powodem złego odpalania - być może.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam.
Odpal silnik, podłącz VAG lub VCDS i bloki 090, 091, 092, 093 zrób zdjęcia i daj tu na forum.
Pozdrawiam.
Odpal silnik, podłącz VAG lub VCDS i bloki 090, 091, 092, 093 zrób zdjęcia i daj tu na forum.
Pozdrawiam.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Czyli już silnik działa normalnie, nie przerywa ani się dławy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Zrobię te bloki i dam znać. Auto jak się rozgrzeje to chodzi ale raz na jakiś czas przerwie.. Zaraz po odpaleniu na zimnym było chwilę że chodzil ładnie, a teraz jest taki objaw że jak odpalę to chwilowo brak reakcji na pedał gazu przez ok 2-3minuty wduszam mu a on się dlawi, a jak odpuszczam to łapie i jedzie, wdusze znów się dlawi identyko sytuacja i tak w kółko.. Jak się rozgrzeje to w miarę chodzi. Jutro odczytam błędy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Bloki 90,91,92,93
Autem na zimnym nieda się jechać podczas dodawania gazu nie reaguje na gaz im większa temp. Silnika tym bardziej zaczyna reagować, aż wkoncu się przełączy na gaz i problem znika ale tylko na gazie, podczas przełączenia na benzynę chodzi masakryczne trzęsie się cały.
Jak by były przewody lub cewka to na gazie też by były takie problemy prawda?
Błędy wyskakują tylko sond ale dlatego chyba że tak telepie i zła mieszanka idzie..
Przewody mam 4 nowe a 2 stare niby przebicia nie widać i nieczuć.. Da się jakoś to sprawdzić czy chodzi na wszystkie cylindry w vagu?
Autem na zimnym nieda się jechać podczas dodawania gazu nie reaguje na gaz im większa temp. Silnika tym bardziej zaczyna reagować, aż wkoncu się przełączy na gaz i problem znika ale tylko na gazie, podczas przełączenia na benzynę chodzi masakryczne trzęsie się cały.
Jak by były przewody lub cewka to na gazie też by były takie problemy prawda?
Błędy wyskakują tylko sond ale dlatego chyba że tak telepie i zła mieszanka idzie..
Przewody mam 4 nowe a 2 stare niby przebicia nie widać i nieczuć.. Da się jakoś to sprawdzić czy chodzi na wszystkie cylindry w vagu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2022, 23:35 przez Pyra_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Wypadanie zapłonów grupy chyba 014 015, coś w tej okolicy w każdym razie. Jeśli cylinder jest wyłączony to idzie błąd do ECU od razu
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławienie i przerywanie silnika.
Witam.
Rozrząd masz dobrze ustawiony.
Jeśli na LPG chodzi normalnie, to świece i cewki masz dobre.
Wg mnie, masz coś nie tak z wtryskami benzynowymi lub z pompą paliwa, także tu szukaj przyczyny i w takiej sytuacji komputer (sondy) łapią błąd.
Jak masz taką możliwość odpal zimny silnik (nie na benzynie) tylko w trybie awaryjnym (musisz znaleźć w jaki sposób to się robi) na LPG i daj znać.
Pozdrawiam.
Rozrząd masz dobrze ustawiony.
Jeśli na LPG chodzi normalnie, to świece i cewki masz dobre.
Wg mnie, masz coś nie tak z wtryskami benzynowymi lub z pompą paliwa, także tu szukaj przyczyny i w takiej sytuacji komputer (sondy) łapią błąd.
Jak masz taką możliwość odpal zimny silnik (nie na benzynie) tylko w trybie awaryjnym (musisz znaleźć w jaki sposób to się robi) na LPG i daj znać.
Pozdrawiam.